[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:50

MarijeR schreef:
kappiegirl schreef:
SOS SOS kan iemand hulptroepen sturen!!! haha hier sneeuwd het zo hard dat we bijna in sneeuwen...

Jij ook al? :D
Ik kan hier niet eens meer naar buiten kijken, de schuine dakramen zitten vol sneeuw. Zeker 30cm erbij gekomen vandaag en het sneeuwt nog steeds :+

Frenia, ik test idd weer met de refractometer, Isis zit nu op 10.

De link naar de cam: http://www.marestare.com/fcam.php?alias=welsh

marije doe je dat elke dag, dat testen? anders leuk om het hier te melden, hij is nou al wat gestegen, leukkkk!!!!

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:50

Wees blij, dat het sneeuwt oke..Maar het gaat zo ongelovelijk hard.. We zijn net weer 5 min in huis, en op auto ligt alweer 4 cm...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:22

Marije, KG en Joto..............volgens mij moeten we maar naar het westen verhuizen met al die sneeuw.............Hier ook behoorlijk wat gevallen terwijl ik vanmorgen nog moest lachen dat de weermannen het weer eens fout hadden.......NOT!

Ik heb vorig jaar ook een BA gehuurd bij Divoza.......prima geregeld. Heb hem anderhalve maand gehad, best duur maar het scheelt goed in je slaap en dat is ook wat waard.....

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:52

Nou strak plan ja..Dit is geen hol meer in.. ik zei net al..Laat er nu maar een halve meter komen, kan toch geen kant op nu :D

Wij hebben zelfs een BA, voor de 3 jarige zal hij zeker gebruikt worden, maar de andere 2 ben ik op stal erbij, mede omdat het vroege veulens zijn, en vaak toch wat kouder is, dus even helpen droog wrijven dat soort dingen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:57

jolandje, ik test iedere ochtend de melk nu.

quintusgl ik spoor niet, ik vind de sneeuw helemaal geweldig :o

Zo stond Isis er vanmorgen bij, toen was het nog maar net aan het sneeuwen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is er nog veel meer sneeuw bijgekomen, mijn hondje gaat op sommige plekken weer koppie onder :oo

En droog na een opknapbeurt:
Afbeelding
Het haar rondom het uier en de flanken en liezen een beetje geschoren. Dan krijgt het veulen straks geen slokdarmverstopping door al het losse haar als het op zoek gaat naar het uier :)

En nog een uierfoto van vandaag. Kleine beetje hars is ook te zien.
Afbeelding

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:01

wat sneeuwd het veeel bij jullie zeg!
Hier was aleen rond 12u wat van die stuifsneeuw...

Haha Isis is bijna ingesneeuwd,wel grappig meestal zie je die kleintjes altijd goed ingepakt overal staan.En dan staan ze nog te rillen.
Jij hebt ze gewoon lekker buiten lopen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:06

De fokmerries krijgen geen deken op hoor, die hebben wintervacht zat.
De showpaardjes en de paardjes die in training waren (en dus geschoren) hebben wel een deken op.
Kijk maar op de link in m'n onderschrift ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:06

Jeetje Marije, dat gaat volgens mij niet lang meer duren :) Spannend!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:08

Zo wat een sneeuw! Hier ging het net even hard sneeuwen maar het is gestopt en denk ik niet echt dat het blijft liggen. Hoop van niet want ga zo nog naar stal, nieuwjaarsreceptie.
Komt stalgenoot naar me toe, die voert deze week: ja ik dacht dat ze veeeel meer voer zou krijgen omdat ze drachtig is. Dus ik zie al ze krijgt net zo veel als dat ze krijgt als ze vol aan het werk is, leek mij vooralsnog genoeg. Naja en nu bestaat de helft uit de merriebrok dus krijgt ze al soort van meer, toch?

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:40

@marije dat is wel slim dat scheren rond de uier/liezen had k nog niet eens aan gedacht. nobel verhaart nu op die plekken als de achterlijke ? (misschien denkt ze mee haha) maar k denk dat ik dat ook ff doe in feb.!

hier in leusden nog geen sneeuw en HOUDEN ZO!!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:47

Hier sneeuwt het de hele dag al en flink ook! Ligt al een bult sneeuw en het blijft maar doorgaan.
Hoorde net op radio 538 filemeldingen van hier uit de buurt, dat gebeurd echt nooit :+.

Sommige paardjes krijgen wel veel brok zeg. Heb een jaartje geleden een informatie avond gehad van voeding experts, en die zeiden dat de meeste paarden te veel brok krijgen. Dat de meesten zoveel helemaal niet nodig hebben.
Mijn paardje loopt alleen (als het weer het toe laat ;-)) recreatief en krijgt 2x een kwart bix en 3x een flinke bult kuil per dag.
Verder op dit moment nog geen merriebrok want ze zit pas op 6 maanden. Ze is niet een die snel (te) schraal wordt.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:52

quintusgl schreef:
Marije, KG en Joto..............volgens mij moeten we maar naar het westen verhuizen met al die sneeuw.............Hier ook behoorlijk wat gevallen terwijl ik vanmorgen nog moest lachen dat de weermannen het weer eens fout hadden.......NOT!

Ik heb vorig jaar ook een BA gehuurd bij Divoza.......prima geregeld. Heb hem anderhalve maand gehad, best duur maar het scheelt goed in je slaap en dat is ook wat waard.....

haha ik ben net geemigreerd van het Westen naar het Noorden :D ik vond de zomers in het Westen te koud aan zee dus dacht laat ik maar ver weg naar het Noorden gaan waar echte zomers en echte winters zijn :+

Mijn zoontje en mijn vriend hebben net samen sneeuwschijvers gemaakt en samen sneeuw geschoven maar er ligt nu ongeveer een berg van anderhalve meter voor het keukenraam en een berg van bijna 2meter op de oprit...
Morgen maar niet kijken bij het paard ligt hier zoveel sneeuw mij te link om de weg op te gaan wat niet moet moet niet en paard staat er nog wel even dank ik.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:56

Marije ZIELUGGGGG _O- _O- _O- Komt vast een sneeuwpop-veulen uit (als je het goed wilt doen dan lok je hem/haar eruit met de winterwortel................heeft sneeuwveulen die ook meteen op de neus :D :+ ).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:18

ik ben toch wel erg benieuwd naar isis...wanneer ze haar veulentje gaat krijgen

die meiden van mij gaat zijn gangetje eigenlijk
de eerste is pas 8 mei uitgeteld dus duurt nog wel ff

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:23

Pffoeh, dat was ff werk om bij te lezen!

Nog gelukkig nieuw jaar allemaal!
Zo te lezen word het spannend bij Isis!!! *gaat camstaren*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:25

Ow ik heb helemaal niets tegen sneeuw, maar nu mijn auto het even niet doet, en ik met de bus van mijn ouders rijd zou ik willen dat het allemaal zo snel mogelijk weer weg is! Wat een onding is dat zeg! Vanochtend al weggesleept van stal, en vanmiddag ook maar weer net weg kunnen komen. Met mijn eigen auto heb ik nooit ergens last van.

Hier een paar foto's van Aziza, vandaag op 288 dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een filmpje, de baby ging gigantisch tekeer, en ik had toevallig de camera bij me :) Het verbaast me dat ze de laatste weken weer in zo'n goed humeur is, met zoiets in haar buik :(:)

http://www.youtube.com/watch?v=P8CQj5Q1U6U

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:29

Aziza lijkt elke keer weer dikker te worden :D
Het veulen gaat ook flink tekeer zeg, wel leuk om te zien!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:33

Geweldige foto's............meer buik dan pony ;-)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:34

Nu ik die buik van Aziza zo zie bewegen weet ik eigenlijk best zeker dat ik Melody's veulen heb zien bewegen toen ze laatst na de training zo raar deed.

Jezes wat is Aziza dik zeg..is ze altijd zo dik?

@marijeR:
Ik zie zat van de kleintjes die met wintervacht nog zo vertroeteld worden en dat ze bang zijn ze buiten te laten..die beesten zijn dan niks gewend en staan in de regen al te trillen ondanks die wintervacht.
Ik vind je paardjes trouwens echt super gaaf!Beetje nieuwsgierig: wat kost een gemiddeld miniatuur paardje nou eigenlijk?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:57

Ja, Aziza is altijd zo dik, en er komen altijd maar hele kleine veulentjes uit, dus het is grotendeels vruchtwater. ;)

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:21

Wat een mooie plaatjes en fimpjes weer!

Vandaag naar de opfok in friesland geweest (pff meer dan 2 uur rijden) Euforia stond er mooi bij! Zal morgen foto's plaatsen.
Daar sneeuwde (harich) t ook al zo hard. Hier (bodegraven) niets..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:33

Past Aziza nog door de staldeur? :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:45

zo he! aziza heeft een klein druktemakertje in d'r bolle buikkie!

Marije, dat is erg handig dat haar wegscheren zeg!
zou dat bij Ivy ook nodig zijn denk je?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:47

Neonlight schreef:
Past Aziza nog door de staldeur? :+

Daar zeg je wat, als tal in de komende 2 maanden ook zo uit gaat dijen dan kon ik wel eens een probleem hebben :+ nooit over na gedacht :o

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:52

MarijeR schreef:
kappiegirl schreef:
SOS SOS kan iemand hulptroepen sturen!!! haha hier sneeuwd het zo hard dat we bijna in sneeuwen...

Jij ook al? :D
Ik kan hier niet eens meer naar buiten kijken, de schuine dakramen zitten vol sneeuw. Zeker 30cm erbij gekomen vandaag en het sneeuwt nog steeds :+

Wonen jullie in hetzelfde land? Hier (onder de rook van Rotterdam) niks.. tis wel verotte koud.