Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:11

Quincylady schreef:
@faniek...sorry kun je me uitleggen wat je met maiden bedoelt?

Een merrie die voor het eerst een veulen krijgt Haha!

Party!! Cute gefeliciteerd Party!!

Quincylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:16

Hahah oeps ja..idd dit is de eerste keer...en waarschijnlijk ook de laatste keer.. Lachen

mag ik eens vragen hoe je dat ziet?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:19

Zien doe ik het niet, maar dan kunnen wat tekenen wegblijven. Haar uier hoeft dan ook niet echt helemaal gevuld te zijn Knipoog

Quincylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:21

Oke bedankt.. Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:24

Cute, gefeliciteerd! Party!!

Ivanka is idd verwend Clown , in de winter eet ze namelijk al haar hooi zonder problemen op, maar wordt het lente.. dan is het te min voor haar Gestoord

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:30

Cute schreef:
Mijn voorspelling is uitgekomen. Tiësta is vannacht bevallen van een hengstveulen.
Foto's staan hier:
viewtopic.php?f=59&t=410172
Voor de mensen die nog in spanning zitten, veel succes.

gefeliciteerd!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:51

Cute: Gefeliciteerd!!! Wat een prachtig hengstje met een mooie naam.

Hier ook nog niets, wel veranderingen. Myrdals uier bleef mooi vol, ook trekt de spleet tussen de uiers weg. Op het kegelen na, lijkt ze er helemaal klaar voor. Haar banden zijn superslap, haar vulva is opgezet, lang en staat open, ze wordt onrustiger.
Oja, mevrouw wordt helemaal gedeukt. Had ik het gisteren over een deuk in haar kont (heeft ze nog steeds), nu heeft ze ook een deuk in haar flanken, wat doet dat veulen haar toch allemaal aan. Toch heeft ze niet zo'n grote buik, ze draagt erg bescheiden, ben ik wel blij mee. Ook is haar humeur fantastisch, ze is nog geen dag chagarijnig geweest (althans, tegen mij, andere paarden moeten niet in de buurt komen)....

Dus wie weet.....vannacht.....

@Tinne: Myrdal begon ook heel erg stro te eten, de DA zei: als ze zin heeft in stro, laat haar dan lekker stro eten.... Dat was makkelijk!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:26

@ Cute: gefeliciteerd! Ik zal zo eens kijken of je al een topic geopend hebt
@ Myrdal: he jammer zeg dat Myrre nog niets doet maar wel zo onrustig enzo is. Hoop niet dat ze je lang voor de gek houdt
@ Quincylady: eerlijk gezegd ziet het er niet uit alsof het elk moment kan komen. Maar ja, wat Faniek al zegt, de tekenen kunnen wegblijven.
@ Imposant: ik wil ook veulenboom! Boos!

Bij Siena nog steeds niets gebeurd dus...ze heeft wel plat gelegen maar tegenwoordig ga ik daarvoor niet eens naar haar toe. Ik luister dan even of ik wat hoor plonsen Haha! Maar ik kon m'n oogjes weer dicht doen. Ze had gisternacht wel wat pareltjes aan de uier, weer hele donkere. Banden worden steeds iets slapper. Ze heeft vandaag weer raar gedrag, ze heeft een halfuurtje op de wei gestaan en is toen meteen weer binnen gaan staan om voor zich uit te zuchten. Ik ga dan zometeen ook weer naar haar toe, we hebben nl. het idee dat ze het ook overdag kan doen aangezien ze overdag ook veel gaat liggen enzo.
Hannelore is hier volgens mij nog niet geweest? Ik heb nog niet bij de andere topics gekeken, dus even kijken of zij wat heeft!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:52

Volgens mij heb ik (nog) geen topic van Hannelore gezien!

Jemig, Siena houdt je echt heel erg in spanning! Dat zou wat zijn zeg, ben je nachtenlang aan het waken en dan poept ze het overdag uit Gestoord . Heb je al vakantie?

Myrdal; vond je DA het dan geen probleem dat ze veel stro at? Ik bedoel, veel stro is toch niet goed?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:58

Als ze ineens veel stro eten, dan hebben ze veel behoefte aan ruwvoer. Geef dan wat meer hooi/kuil. Het geeft niet dat ze veel stro eten. Ze krijgen alleen een buikje!!!! Dat hebben ze hier al, geloof ik Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:00

@ Tinne: ach ja, als het er maar is dan ben ik die nachten waken allang weer vergeten Bloos Ik heb vorige week vakantie gehad Boos! Ik hoopte dan ook heel erg dat ze het toen zou doen. Maar ik heb nu ook heel veel vrij (genomen). Siena eet trouwens ook altijd stro, in het begin toen ik haar net had at ze zo de hele stal leeg. We hebben toen op advies van de da niets meer in de stal gelegd, de warme maanden staat ze sowieso op een wei zonder stal en in de winter staat ze altijd voor de stal onder het afdak, ze kan nl. niet tegen opsluiting. Vandaar dat stro in de stal niet meer nodig was. Nu eet ze nog steeds stro, maar als ik ook hooi neerleg gaat ze op een gegeven moment het hooi eten. Wat je ook zou kunnen doen is Ivanka op zaagsel of vlas zetten.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:02

@ gefeliciteerd Cute!!!!

bij mijn merrie is de slijmprop er denk ik af (weet niet zeker, er hangt iets dat op snot lijkt in haar staart, weet geen betere vergelijking Bloos )
Duurt het dan (normaal gezien, want met sommige van de merries hier Tong uitsteken ) nog lang?
Ze ziet er klaar uit, maar of dat veel wil zeggen Clown

@Phiabink, mijn merrie eet ook vrij veel stro, maar ze laat haar hooi en krachtvoer en wortels voor meer dan de helft liggen (en aan de kwaliteit ligt het niet, andere paarden eten dit wel graag) maar Def is altijd al een slechte eter geweest, ik ben eigenlijk wel een beetje bezorgd of ze wel genoeg vitamines enzo binnenheeft... merriebrok lust ze niet, heb al van 3 merken gehad, zowel korrels als met granen enzo maar ze moet daar niet van hebben, rare merrie Hamer (volgens mijn ma vindt ze zichzelf te dik en is ze op dieet Clown )

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:05

regina staat echt op springen nu!

komen stralen melk uit, en heel onrustig!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:11

hoi ik heb ook een merrie ze is 4 jaar en 1.25 m groot haar omtrek van haar biuik is al 1.80 m en zem oet nog meer dan 2 maanden gaan normaal Haha! Sigaar

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:15

PhiaBink schreef:
Als ze ineens veel stro eten, dan hebben ze veel behoefte aan ruwvoer. Geef dan wat meer hooi/kuil. Het geeft niet dat ze veel stro eten. Ze krijgen alleen een buikje!!!! Dat hebben ze hier al, geloof ik Haha!

En wat nou als je al plakken hooi in de stal legt incl. kuil, ze daar een hoopje van laat liggen en alsnog stro opeet? Clown

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:00

Hallo allemaal!
Hier weer een update van Galant. Ze is vandaag 336 dagen drachtig, dus 11 mnd!!!.
Dit zijn de foto 's van vandaag:

uier (redelijk vol!!)
Afbeelding

nog een keer uier dichtbij....
Afbeelding

uier vanaf achter....
Afbeelding

vulva (let niet op het strontwater uit d'r kont, ze had net gepoept)
Afbeelding

haar banden zijn al wat losser....
Afbeelding

een tevreden, hoogdrachtige merrie....
Afbeelding

Wat denken jullie? Gaat dit nog lang duren? (zucht) Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:02

ok, bij ons thuis gokken ze erop dat de merrie bij ons op stal vannacht gaat!
Ze is niet zichzelf en heeft mn vader vanmorgen zelfs gebeten Bloos

Ik ben benieuwd!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:14

@Tinne: het enige waar je voor moet oppassen is als ze overdag de hele dag in de wei staan, dus veel gras eten en 's nachts alleen maar stro, dan heb je kans op verstoppingen en dan zou ik haar idd op zaagsel zetten met een dun laagje stro eroverheen. Maar voor de rest kan het geen kwaad, sommige merries vinden stro nou eenmaal erg lekker als ze drachtig zijn, die van mij dus ook.

@Regina: Spannend!!! Vannacht weer een veulentje erbij Haha!

@Roosje17: Zo, die ziet er goed uit.

Ik kom net van Myrdal terug en mevrouw is weer tevreden. Een lekkere wandeling gemaakt, muesli gehad met appel en wortels en een lekkere poetsbeurt en daarna weer met haar vriendinnetjes in de paddock, mevrouw heeft maar een mooi leven (tot de bevalling Haha! ). Even wat foto's gemaakt:

Afbeelding
Beetje vaag, maar dat komt door het inzoomen en vervolgens bewegen Bloos

Afbeelding
Mevrouws uier en wel na een half uur wandeling (met grazen ertussendoor) Koe

Idd, Hannelore is hier nog niet geweest.....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:12

jaja,ben vanmorgen wezen kijken en toen zag ik tot mijn verbazing dat ze al flink aan het kegelen was.
haar vulva is heel erg lang en er hing een sliert slijm aan.
dus deze week zullen we hier erg blij zijn.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:22

ik zie het al, vannacht een babyboom.........succes allemaal!!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:27

heej..

ik ben ook weer terug van vakantie.... Haha! Haha! Haha!
ga nu heel veel terug lezen..
maar ik had toch echt wel verwacht dat siena in ieder geval een veulentje zou hebben... Stoom uit je oren

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:27

misschien... weet het ook niet!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:34

Ik moet tot acht uur in Groningen nog verplicht aanwezig zijn..

Daarna pak ik de trein naar Hengelo. Als Ostara zo lang wacht ben ik een gelukkig mens Haha!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:40

@ Roosje: Wat draagt ze mooi zeg! Ze ziet er goed uit.
Ik denk dat het er volgende week wel is Ja

@ Myrdal: Spannend!! Jouw veulen zal ook vast wel binnenkort komen.

Veel sterkte meiden!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:47

Ik heb niet alle 388 pagina's gelezen, maar wel heeeeel veel.
Haha! . Mijn merrie Honey (mv. goodwill, vv. aramis) is volgens de hengstenhouder 8 juni "uitgeteld". Omgerekend zou ze dan nu 307 dagen drachtig zijn.
Daarom vindt ik het leuk om mee te doen op dit forum. Ze heeft al wel aardig gevulde uiers. Helaas weet ik nog niet hoe de vulva en banden? eruit moeten zien. Dit is dus het eerste veulen voor ons maar ook voor de merrie. Alle noodzakelijke tips zijn dan ook welkom, graag zelfs.
We hebben een camera voor in de stal. Moet je de merrie voor die tijd dag en nacht op stal zetten? Hon gaat elke ochtend gewoon naar buiten, dat is toch niet erg?
Afbeelding
Iedereen die nachtdienst heeft vannacht succes. Ik zal duimen Knipoog