Quincylady schreef:@faniek...sorry kun je me uitleggen wat je met maiden bedoelt?
Een merrie die voor het eerst een veulen krijgt

Cute gefeliciteerd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Quincylady schreef:@faniek...sorry kun je me uitleggen wat je met maiden bedoelt?

Cute gefeliciteerd

, in de winter eet ze namelijk al haar hooi zonder problemen op, maar wordt het lente.. dan is het te min voor haar

Cute schreef:Mijn voorspelling is uitgekomen. Tiësta is vannacht bevallen van een hengstveulen.
Foto's staan hier:
viewtopic.php?f=59&t=410172
Voor de mensen die nog in spanning zitten, veel succes.
Maar ik kon m'n oogjes weer dicht doen. Ze had gisternacht wel wat pareltjes aan de uier, weer hele donkere. Banden worden steeds iets slapper. Ze heeft vandaag weer raar gedrag, ze heeft een halfuurtje op de wei gestaan en is toen meteen weer binnen gaan staan om voor zich uit te zuchten. Ik ga dan zometeen ook weer naar haar toe, we hebben nl. het idee dat ze het ook overdag kan doen aangezien ze overdag ook veel gaat liggen enzo.
. Heb je al vakantie?
Ik heb vorige week vakantie gehad
Ik hoopte dan ook heel erg dat ze het toen zou doen. Maar ik heb nu ook heel veel vrij (genomen). Siena eet trouwens ook altijd stro, in het begin toen ik haar net had at ze zo de hele stal leeg. We hebben toen op advies van de da niets meer in de stal gelegd, de warme maanden staat ze sowieso op een wei zonder stal en in de winter staat ze altijd voor de stal onder het afdak, ze kan nl. niet tegen opsluiting. Vandaar dat stro in de stal niet meer nodig was. Nu eet ze nog steeds stro, maar als ik ook hooi neerleg gaat ze op een gegeven moment het hooi eten. Wat je ook zou kunnen doen is Ivanka op zaagsel of vlas zetten.
)
) nog lang?
(volgens mijn ma vindt ze zichzelf te dik en is ze op dieet
)
PhiaBink schreef:Als ze ineens veel stro eten, dan hebben ze veel behoefte aan ruwvoer. Geef dan wat meer hooi/kuil. Het geeft niet dat ze veel stro eten. Ze krijgen alleen een buikje!!!! Dat hebben ze hier al, geloof ik

). Even wat foto's gemaakt:
. Mijn merrie Honey (mv. goodwill, vv. aramis) is volgens de hengstenhouder 8 juni "uitgeteld". Omgerekend zou ze dan nu 307 dagen drachtig zijn.