[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:02

Petraaken jeetje wat een pech zeg. Maar opzich positief dat er geen problemen met de darmen zijn. Met wat plasma erin is hij hopelijk snel fit.

Iersas gefeliciteerd *\o/* wat een schatje weer <3

Jennyk nee werken alleen met ph testen en camerasysteem

Imani_abby een druppel die er al even aan hangt vind ik iets onbetrouwbaarder kwa testen. Als er meteen een nieuwe druppel komt zou je die kunnen testen. Of even wat melken op de strip zelf. Heb je een foto toevallig idd?

Happy_hippie logisch dat het nog erg zwaar is, is ook erg heftig geweest voor jullie :(:)

Nadia2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:02

iersas gefeliciteerd

Hier even kleine veulen spam! Alles waar ik op hoopte na kiezen van hengst is uitgekomen.

Gezond, Valkbont en maanoog!

Afbeelding

Afbeelding

Nadia en Quinn maken het goed, Nadia is zo’n top moeder verliest hem niet uit oog. Als ze aan eten is en veulen verplaatst zich dan direct kijken en heen lopen zo bang dat ze uit oog verliest. Hele tijd likken, besnuffelen kroelen. Liggen vaak tegen elkaar aan.

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:03

Gefeliciteerd iersas!!

Pertaaken: sterkte met je veulentje!

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:05

Dddara ik probeer straks bij mijn avondronde er een foto van te maken. Ik zie wel op de camera dat ze heel onrustig is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:05

petraaken hopelijk gaat het nu beter, maar een dag zeg voor je.

shadow33 hopelijk is het niks en is het snel weer weg

goldenarrow oeh dat is de mindere kant van het fokken, keuzes maken en eventueel verkopen

xsurfdiary heerlijk even de beentjes strekken.

Us2001 jup is normaal, maken we hier ook mee.

nieky1993 soms zakken ze aan het einde nog wel uit, de spenen
Yula bijna veilig *\o/*

Iersas gefeliciteerd wat een schatje <3

imani_abby lastig te zeggen zonder het te zien

Nadia2008 wat een knappie <3

Vanavond met binnenzetten voor het eerst wat meer uier, al mag deze nog veel voller.
PH wel wat omlaag naar 6.8

Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:10

Iersas gefeliciteerd

Ohnee petraaken wat een rollercoaster voor jullie. Alles ok nu dan met de kleine? Staat die nog in Merelbeke?

Nadia wat fijn als ze komen volgens bestelling hè

Uier dat vult en loopt weer leger en vult dan weer voor goed das normaal

Ph van 8 das nog veel. Maar kan ook ineens snel zakken

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:11

Gefeliciteerd Nadia en Iersas!!!! Snel meer foto’s!

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:37

Gefeliciteerd Petraaken, goed dat je gelijk hebt doorgepakt!

Iersas, gefeliciteerd! Dat heeft je merrie keurig gedaan. Hopelijk leren de overige merries van het tijdstip van jouw merrie.

Knolselder, ik vind je fijne meisje echt prachtig.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:57

Iersas gefeliciteerd
Petraaken, gefeliciteerd en hopelijk is hij snel weer thuis

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:57

Iersas gefeliciteerd!! Mooie tijd

Merrie is nog wel beschermend maar niet echt meer naar ons... Ik kan erbij in de stal en het veulen knuffelen en mevrouw staat ondertussen heel boos voor de tralies naar mijn vader of iemand die ze nier kent te kijken :+ beetje eenkennig :=

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:00

Iersas gefeliciteerd *\o/*

Petraaken, hopelijk knapt de kleine man snel op :knuffel:

Happy_hippie dat is toch heel normaal dat jullie je zo voelen. Je hebt zo je best gedaan, je hoeft jezelf niets te verwijten.
Wij fokken hobbymatig gemiddeld 1 veulen per jaar en de teller is nu 6 veulens die het niet gehaald hebben net voor of tijdens de geboorte, tegen 11 gezonde veulens.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:01

Ik heb stil aan meegelezen, maar ben teveel achterop geraakt om op iedereen te reageren. Geen mega bijlees post dit keer. Heel verdrietig om te lezen dat er toch een paar aan het tobben zijn en ik wil diegene die hun veulen verloren zijn nog even extra sterkte wensen met het verlies :knuffel:

Iedereen die een prachtig veulen hebben mogen verwelkomen: gefeliciteerd! :#

Hier gaat alles voorspoedig. Eef zit op 323 en heeft een vol uier maar nog geen hars. Normaal duurt het vanaf het moment dat ze gaat harsen nog gerust 3 weken, dus ik heb nog even tijd om bij te slapen. Hoewel... volgende week maandag gaat het dak van de woonboerderij er letterlijk af. Een mega project, terwijl we ook nog stallen aan het afwerken zijn, weides bemesten en doorzaaien, nieuw hekwerk zetten, paarden trainen, etc. Druk is een understatement :+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:02

Gefeliciteerd petraaken!
Wat jammer dat het niet allemaal vanzelf gaat en ze nu op de kliniek staan. Wel fijn dat er met zijn darmen verder niks mis is en dat hij plasma krijgt. Hopelijk knapt hij snel helemaal op.

GoldenArrow, chique meisje! <3

stal_HD schreef:
Nou vulina je merrie heeft het paasveulen wel erg goed verstopt.

_O- _O-
Sorry Vulina :+ Hoop echt voor je dat ze eens op gaat schieten.

cp, oh die zitten ook lekker dicht op elkaar allemaal.

knolselder, wat een knappe veulentjes <3

Cynthia, fijn dat Fi er toch een beetje vaart achter zet.

shadow, hopelijk is je merrie snel weer zichzelf.

nieky, Lexie begint ook al spannend te worden, ben benieuwd of die spenen nog meer gaan vullen, anders wordt het wel een uitdaging voor de baby straks!
Ik duim dat Yula gewoon netjes volgens het boekje gaat doen.

Iersas gefeliciteerd! Dat ging snel ineens!

Nadia, fijn als het helemaal is wat je gehoopt had en wat super dat ze zo'n goede moeder is.

Kiki, ah Bo echt wat uier nu. Hoeveel dagen zit ze nu? Bijna 'veilig' toch?

Happy_Hippie, logisch dat jullie het nog zwaar hebben, het is niet niks wat jullie mee gemaakt hebben :(:) Heel fijn om te horen dat het met Jade beter gaat en dat de DA geen redenen ziet om het niet nog een keer te proberen.
En ik weet dat het héél moeilijk is, maar probeer jullie zelf niet de schuld te geven, jullie hebben er echt alles aangedaan en gedaan wat jullie en de dierenartsen dachten dat goed was.
Ik heb ooit mijn once in a lifetime filly verloren, bijna 2 jaar, toen heb ik mezelf ook maanden gek gemaakt met de wat-als etc..
Toen ik 6 jaar later haar moeder verloor (7 maanden drachtig, baarmoederdraaiing), heb ik met mezelf afgesproken dat absoluut niet nog een keer te doen. En ik weet dat dat niet voor iedereen weggelegd is, en dat het soms heel lastig is. Maar elke keer als ik dacht had ik nou toch maar, dan dacht ik, nee, je hebt precies gedaan wat je dacht dat het beste was, je hebt haar alle kansen gegeven en het was een traumatisch verlies (vooral de manier waarop), maar zowel ik als mijn DA hebben geoordeeld en gehandeld naar wat we op dat moment zagen, meer kan je helaas echt niet doen.
Je krijgt ze er helaas niet mee terug door de schuld bij jezelf te houden, je hebt vooral jezelf ermee.. Probeer vooral te kijken naar alles dat jullie goed voor ze hebben gedaan, en dat is meer dan veel eigenaren gedaan zouden hebben denk ik. :knuffel:
Ik hoop dat je misschien iets aan mijn ervaringen hebt, je mag ook altijd een pb sturen als je dat fijn vind.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:27

petraaken, sterkte met je veulen, wat een geregel was dat om weg te kunnen. Dan toch plasma nodig, goed dat ze in Merelbeke staan.

Iersas, gefeliciteerd! Mooi meisje hoor!

imani_abby, bij Femke konden we 1 keer ph meten 's middags, ook rond de 7,5-8. 's Nachts is haar veulen geboren. Dus het kan soms ineens snel gaan, houdt haar maar goed in de gaten vannacht.

Happy_Hippie, zo logisch dat jullie nog zoveel verdriet erom hebben. Voor paarden ligt dat ( gelukkig) anders, fijn dat het met moederpaard nu gewoon goed gaat en dat ze wel weer drachtig mag worden van de DA.

Nadia, spam maar door hoor, mooi veulen!

Kathleen, sterkte met alle drukte!

Hier wordt het veulen steeds manser en raakt ze ook gewend aan mensen. Vandaag kon Roos het halstertje zo om doen zonder dat ze eerst wegliep. En daarna met een zachte borstel borstelen, ze vond het zelfs heerlijk! Ze heeft inmiddels boven ook al twee tanden :D .

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 22:54

Iersas gefeliciteerd. Mooie tijd.

Petraaken knuffel. Komt vast goed.

Hh het heeft even tijd nodig.
Bij mij ook. Al zal ik het nooit meer vergeten. Zeker ook omdat het een merrietje was. Het is zo dubbel. Mogelijk heb ik later met een andere merrie meer geluk. Ik zit er nu aan te denken, om flirt straks weer op te pakken voor recreatief mennen. Vond ze ook altijd super. Nu hoop ik dat dan de hb ook wegblijft. Misschien is de sportievere beweging op regelmatige basis wel goed voor haar...

En met jou merrie lukt het de volgende keer vast wel.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:28

Gefeliciteerd voor alle die een veulentje hebben gekregen, lekker genieten van de veulentjes

Ik had laatst al de vraag gesteld over slappe banden bij een merrie met 240 dagen dracht.

Nu is ze 242 dagen drachtig, en lijkt het alsof haar uiers al "iets" gaan doen. Er zat ook wat vocht langs haar uier en op haar uier en bij haar liezen (zweet).
Misschien had ze het warm met haar deken.. die is nu af.

Heb het veulen net wel nog zien bewegen.

Maar wat kan ik hiermee? Ze zal toch niet al gaan veulenen?
Ik ga morgen zeker even de dierenarts bellen.

Wat een stress krijg ik hier van, kijk zo uit naar haar Next Level veulen..

Afbeelding

Dit is nu, het lijkt niks, maar ik lijk te zien alsof ze iets vullen.

Dit was van de week:

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:34

Ik zou me daar nog niet zo druk om maken..

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 23:41

Vulina schreef:
Ik zou me daar nog niet zo druk om maken..

Niet? Omdat ze nog maar 242 dagen is..
Ook omdat haar banden al best slap zijn

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 00:42

Mijn merries hebben standaard grotere cupmaat :')

Zonder gekheid, ik zou me daar niet zo zorgen over maken. Houd het even in de gaten dat het niet echt gaat vullen (wat nu nog niet zo is).

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 01:06

Petraaken. Wat een geregel allemaal. Hij is nu in goede handen. Hopelijk snel weer lekker naar huis

Michelle. Uier is echt niks. Ik zou me hier niet druk om maken

Iersas. Gefeliciteerd!

Happy_Hippie. Dit heeft even tijd nodig om te verwerken. Hier of niemand zich schuldig voor te voelen.

Liezella is zo zwaar. Hopelijk duurt het niet lang meer
Afbeelding

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 03:04

Mijn merrie is altijd zo intens gelukkig met haar baby <3
Afbeelding
Afbeelding

Morgen droog foto’s!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 07:55

Ik heb ook een vraagje aan jullie.

Mijn merrie is dicht gezet, de dierenarts had het advies gegeven haar zo laat mogelijk open te maken het liefst zelfs tijdens de bevalling, maar daar risico wil ik niet nemen.
Ze is vandaag 330 dagen drachtig en ik twijfel nu of ik haar deze week nog moet laten openmaken of dat ik kan wachten tot na het weekend.
Gezien het uier zou ik wel tot na het weekend durven wachten, en de afgelopen 2 drachten waren 342 en 346 dagen.
Wat zou jullie advies zijn m.b.t. het openmaken

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:03

Open zetten is normaliter een weekje of 2 van te voren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:10

Hier ook ongeveer 2 weken. Soms weet ik of n merrie meestal vroeg gaat, dan hou ik daar rekening mee. Anders 2 weken voor uitgerekende datum ongeveer. Altijd vissen met die merries

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:11

Nadia2008 knap kereltje <3 ga je hem houden?

Imani_abby hoe is de nacht bij jou gegaan?

Kiki1976 Dat is al best een lage ph :j ze gaat hard precies.

Xsurfdairy Fijn dat ze naar jou niet meer beschermend is.

Kathleen_vw Dat klinkt idd als een hele drukke periode :+

Al_zawraa ik hoop ook dat die spenen nog vullen :+ maar ze heeft in ierland al succesvol een veulen gehad dus normaal komt dat wel goed. Mooie woorden voor Happy_hippie heb je en ik kan het niet beter verwoorden idd.

Jet Fijn dat ze zo goed leert en sociaal is.

Stal_hd hopelijk blijft de HB idd weg :(:) blijft enorm klote.

Michelle5418 ik zou mij er niet direct druk om maken. Maar als je twijfelt kun je haar altijd eens laten scannen, al is het voor je eigen gemoedsrust.

Am_horse hoe is haar uier nog?

Iersas Wat een leuke fotos <3

DDDara ik heb geen ervaring met dicht zetten van merries dus heb geen advies helaas.

Nog een foto van zibo die ik gisteren vlug gemaakt heb. Bijna recht *\o/* hij heeft de attitude van zijn vader :D echt willen poseren en showen haha.
Afbeelding