[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:03

Wopkebrok schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes!

Helaas heeft mijn veulentje de nacht niet gehaald. Wat er precies gebeurt is weten we niet maar het vermoeden is dat het hartje het niet aankon. Dit zag niemand aankomen. Ik ga even overleggen met de GD over sectie op het veulen ook ivm erfelijkheid voor verdere fok met de merrie.
Is het vroeg geboren door een afwijking of was het niet sterk genoeg door de vroeggeboorte, dat is nu een beetje de vraag....

Heel veel sterkte! wat jammer ...

DDDara, normaal gezien laat ik de antistoffen nooit nakijken. Maar nu heb ik het wel laten doen omdat het drinken zo moeizaam ging.

Corina, ik vind dat jouw veulen echt een super leuke aftekening heeft!

Hier heeft de kleine vandaag heerlijk in het zonnetje gestaan.

Extravert Laurentii Z
Emerald x Ogano Sitte x Premium de Laubry
Normaal gezien ben ik er altijd vrij snel uit of ik ze aanhou of verkoop, maar nu weet ik het echt niet goed :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:29

Dat snap ik wel Lautentii, hij is goed gelukt!
Houd je anders enkel de bonte nakomelingen?

Wat een leuke aftekeningen heeft die van jou Corina.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:34

Sneu wopke, ze was ook wel erg klein hè.
Er heeft inderdaad vast al wat fout gezeten. Ze vroeg geboren en ook te klein. Hopelijk word er nog meer duidelijk.

En 2 veulens erbij. Het mooie weer komt en de veulens ook. Leuk. Onze merrie is nog rustig.
Ze staat onder de camera maar meer ook niet

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:36

Wat zijn het 2 knappe veulens corina en laurentii. <3

Ariel begint ook al mooi rond te worden. :D
Van opzij valt het mee
Afbeelding
Maar van voor niet. :=
Afbeelding
Nog 46 dagen tot ze veilig is. :D

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:52

Wowie wat gaat het hier hard! Alvast sorry voor als ik iets over het hoofd heb gezien :\

Gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes! Wat zijn ze knap <3 Wat is het plan met de veulentjes houden of verkoop? En gaan jullie de merrie weer opnieuw insemineren?

Wopke sterkte!!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:09

Wopke sterkte gewenst.

Hier begonnen met borstelen op regelmatige toer. De twee verste dames haren al flink uit. En met de warme temperaturen in het verschiet help ik ze gewoon een beetje mee. Scheelt hopelijk straks met kont schuren in de stal (de welbekende pleeborstel) hihihi.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:14

Prachtige veulens beide!
En Corina, wat leuk die sneb en mini kol, bijna gelijk aan je 2019 veulen toch?

Wopke, wat sneu. Hopelijk komt er duidelijk wat er precies fout is gegaan. Sterkte :(:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:24

Wobke wat ontzettend sneu dat het zo is gelopen. Ik hoop dat je antwoorden krijgt over wat er mis is gegaan, ook voor een volgende dracht.

Corina en Laurentii wat een plaatjes zijn het allebei. Genieten! Ik snap dat het moeilijk is om een keuze te maken laurentii.

Hier verharen ze ook allemaal flink. Ik heb vandaag voor het eerst de dekens weer af gedaan buiten.

Veroon is tonnetje-rond verklaard!
Afbeelding

En het veulen was duidelijk aanwezig, wat leuk!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:31

Wat een buffeltje laurentii, knap hoor!

Muronia, blijft leuk om te zien he die bewegingen. Al vind mijn merrie het soms iets minder grappig, soms is het veulen zo druk aan het doen dat merrie zo boos is dat ze staat te bokken in haar stal :=

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:41

Dennenboom schreef:
Wowie wat gaat het hier hard! Alvast sorry voor als ik iets over het hoofd heb gezien :

Gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes! Wat zijn ze knap <3 Wat is het plan met de veulentjes houden of verkoop? En gaan jullie de merrie weer opnieuw insemineren?

Wopke sterkte!!

ik weet nog niet of we heb gaan verkopen. merrie word eind maart weer geinsemineerd

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:42

alicelover schreef:
Prachtige veulens beide!
En Corina, wat leuk die sneb en mini kol, bijna gelijk aan je 2019 veulen toch?

Wopke, wat sneu. Hopelijk komt er duidelijk wat er precies fout is gegaan. Sterkte :(:)

klopt hij is bijna gelijk aan zn halfzus

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:48

MizzMontana schreef:
Dat snap ik wel Lautentii, hij is goed gelukt!
Houd je anders enkel de bonte nakomelingen?

Wat een leuke aftekeningen heeft die van jou Corina.

Normaal gezien houden we enkel de bonte merries aan. Op 12 veulens, heb ik er zo nog maar 2 gehad haha :P al de rest was voor de verkoop. Ik zie eigenlijk ook niet graag een gewone vos, maar deze vind ik toch wel mooi.

Dennenboom, het plan is dat ze opnieuw gedekt wordt. Ik twijfel nog met welke hengst, maar ik denk dat ik opnieuw Emerald ga nemen.
Ik ga wel wachten tot in april, ik vind februari toch net iets te vroeg op vlak van het weer.
Als ze een week vroeger geboren was, dan had ze niet eens buiten gekunnen door de sneeuw.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:04

Corina en Laurentii gefeliciteerd met jullie knappe veulentjes <3 *\o/* Mooier kan je leventje niet beginnen met een heerlijk zonnetje op je rug als je voor het eerst naar buiten mag :D
Moest wel een beetje grinniken om het vossenkind naast de bonte. Ik verwachtte een aantal jaren geleden een bonte en dat werd een vos, dat was wel even schrikken. Op de een of andere manier verwacht je naast een bonte ook een bont veulen, terwijl je weet dat dit niet altijd zo hoeft te zijn.

Wopkemop, wat ontzettend jammer dit. Zo klein en dan toch zo onverwacht. Hopelijk geeft het onderzoek jullie duidelijkheid. Hoe gaat het met de merrie? Is ze een beetje rustig?

Muronia, wat ziet Veronia er goed uit, blijft zo'n mooie glimworm! Die buikbewegingen blijven leuk. Hier vorige week heel extreem toen de paarden water uit een emmer kregen. Je hoorde die kleintjes binnen bijna mopperen op het koude water wat voorbij kwam :')

Renske, Ariel begint ook mooi uit te buiken, idd van voren is ze al behoorlijk!

DDDara, je merrie ziet er veel beter uit! Toppie! Ik heb ook nog nooit antistoffen laten testen na een normaal verlopen geboorte. Wel zijn wij gewend (ook vanuit de melkveehouderij) om de merrie meteen te melken en de biest met de fles aan te bieden, maar ook dit doet iedereen anders. Veel, vaak en vlug is het allerbelangrijkste bij biest.

Vandaag met Happy een heerlijke buitenrit gemaakt door landgoed Slangenburg. Ze is voor de 3e week van maart uitgeteld, samen met Carlijn. Merk nog weinig aan haar, lessen doen we niet meer, maar zwangerschapsritjes gaan nog prima. Het was heerlijk buiten, wat een weertje <3

Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:34

wat een triest nieuws Wopke. ;( Heel veel sterkte!

gefeliciteerd met de knappe vosjes corina en laurentii!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:02

Nee joh wopke.... wat erg! Y;( Sterkte.
Goede tip van Vulina, ik hoop dat jullie duidelijkheid krijgen.

Wat een buffel zeg Laurentii! :wow:

Corinadrenth, wat een leuke met die aftekeningen! <3

Lotus heeft dus trailer angst. Heb er nu ook een professional bij maar ook samen komen we niet veel verder. Vandaag weer even geprobeerd. Voorbenen altijd mooi op de klep, maar achterbenen voor geen goud, en dan gaat ze enorm met haar hoofd slaan zodat ze haar hoofd stoot tegen plafond.... Ik vind het toch wel belangrijk, mocht ze ineens naar de kliniek moeten oid (al eens eerder meegemaakt). Wordt er bijna wanhopig van. Ik ga het nu maar even on hold zetten tot na het veulen maar ik baal zo dat ik er niet achter kom waar haar blokkade precies zit. Mijn andere merrie (ook eerst problemen) en bijna jaarling heb ik alles zelf aangeleerd en lopen er nu in 1 keer op. Bij Lotus heb ik al verschillende technieken toegepast maar niets lijkt voor haar de juiste...

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:04

Lastig probleem Riv.
In een tweepaarstrailer met een heel braaf rustig paard er naast, dat al een geprobeerd? Eerst de braverik erop. En dan Lotus?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:05

Suffige, wat een blije foto! 3de week van maart uitgerekend? Wat ziet je merrie er bescheiden uit !

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:14

SunnyHorse schreef:
Suffige, wat een blije foto! 3de week van maart uitgerekend? Wat ziet je merrie er bescheiden uit !

Kukel, ik bedoel de 3e week van april :?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:28

Wat een mooi veulen laurentii

Wat een speciale bles corinadrenthe

Wopke hou je ons op de hoogte als je eventueel uitsluitsel hebt van de oorzaak. Hoe gaat de merrie?

Hahaha Suffie ik dacht al amai die is nog voor Lily en ik zie me nu toch echt niet meer op haar rijden. Je merkt zo hard dat ze het zwaarder krijgt. Bijna medelijden heb ik met haar. Ze sloft maar wat rond, eet minder en slaapt enorm veel.
Allee net men alarm ook geïnstalleerd en het werkt. Eerste alarm ging al af en madam lag lekker voor de volle 5 min plat. Ik zie ze daarom waarschijnlijk nooit plat liggen. Ben benieuwd hoeveel keer ze me gaat opbiepen vannacht. Ik voel me dan altijd als nen butler die room service moet brengen.

Uier gaat toch nog steeds richting eindspurt. Verste is van zondag. Eerste is nu. Heb de indruk dat ze spenen aan het vullen is. Ligt het aan men tel of kleurt die uier nu ook niet meer zo rozig?

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:39

Ach wat jammer toch.... Sterkte Wopke.

DDDara, ik wil ook even zeggen chapeau :j met name de zwarte merrie ziet er beter uit, top!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:48

Zo dames, ff tig paginas erbij in 1 dag tijd.

@wopkebrok: wat ontzettend verdrietigsterkte goed dat je het laat testen. Hoop niks erfelijks.

@corinadrenth: gefeliciteerdeindelijk het wachten beloond prachtige aftekeningen op het hoofd ook
Hij lijkt erg groot zo op de foto of lijkt dat? Gaat alles nu goed?

@laurentii: gefeliciteerd prachtig veulen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:54

Riv_Q schreef:
Nee joh wopke.... wat erg! Y;( Sterkte.
Goede tip van Vulina, ik hoop dat jullie duidelijkheid krijgen.

Wat een buffel zeg Laurentii! :wow:

Corinadrenth, wat een leuke met die aftekeningen! <3

Lotus heeft dus trailer angst. Heb er nu ook een professional bij maar ook samen komen we niet veel verder. Vandaag weer even geprobeerd. Voorbenen altijd mooi op de klep, maar achterbenen voor geen goud, en dan gaat ze enorm met haar hoofd slaan zodat ze haar hoofd stoot tegen plafond.... Ik vind het toch wel belangrijk, mocht ze ineens naar de kliniek moeten oid (al eens eerder meegemaakt). Wordt er bijna wanhopig van. Ik ga het nu maar even on hold zetten tot na het veulen maar ik baal zo dat ik er niet achter kom waar haar blokkade precies zit. Mijn andere merrie (ook eerst problemen) en bijna jaarling heb ik alles zelf aangeleerd en lopen er nu in 1 keer op. Bij Lotus heb ik al verschillende technieken toegepast maar niets lijkt voor haar de juiste...

Mijn merrie had dit vroeger ook..van alles geprobeerd incl trailerlaadtraining maar niks hielp.
Ik ben zelf gaan oefenen elke week en met tip van zeer bekende amazone is het helemaal goed gekomen en kon ik haar na verloop van tijd alleen laden en dat kan ik nu 10 jaar later nog steeds
De tip: longeersingel om, los halstertouw van halster tussen de voorbenen naar de singel. Let op geen spanning erop.
Dit touw voorkomt alleen maar dat het hoofd omhoog gooien/steigeren dus dwingt verder niks af. in begin moest ik er ook nog longeerlijn achter billen houden.
Na paar weken heb ik het halstertouw niet meer nodig gehad. En weer paar weken later kon ik ook zonder longeerlint achter billen.
Alles zonder druk en afdwingen..alles met rust en beloning..oefenen in begin met klein e stapjes. op de klep 1 voetje al erop was belonen en weer stoppen. En dan paar dagen later weer opnieuw en dan weer stapje verder proberen..

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:59

Sunnyhorse, ja aan het einde vandaag mijn schimmel eerst erop gezet en daarna lotus maar helaas weigerde ze wederom...

Goeie tip Tamarant, ze is van zichzelf ook heel rustig, ze zou nooit gaan steigeren of keihard wegrennen oid. Het is puur de angst om er echt in te gaan. En vandaag dus weer 2 keer haar neus gestoten, zo sneu. Zal dat zeker eens rustig aan proberen, misschien geeft het haar ook wat stabiliteit.
Zodra je idd begint te 'dwingen' sluit ze zichzelf af en komt niks meer binnen, dus alles gaat in babysteps, alleen dus het gevoel dat ik de laatste weken blijf hangen.

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:03

Prachtige veulentjes!!
Heel mooi getekend Corina! Beide echt prachtig!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:07

Riv_Q schreef:
Sunnyhorse, ja aan het einde vandaag mijn schimmel eerst erop gezet en daarna lotus maar helaas weigerde ze wederom...

Goeie tip Tamarant, ze is van zichzelf ook heel rustig, ze zou nooit gaan steigeren of keihard wegrennen oid. Het is puur de angst om er echt in te gaan. En vandaag dus weer 2 keer haar neus gestoten, zo sneu. Zal dat zeker eens rustig aan proberen, misschien geeft het haar ook wat stabiliteit.
Zodra je idd begint te 'dwingen' sluit ze zichzelf af en komt niks meer binnen, dus alles gaat in babysteps, alleen dus het gevoel dat ik de laatste weken blijf hangen.

Mijn paard sloot zichzelf ook af, blokkeerde, stootte haar hoofd en toen dat eenmaal gebeurde werd ze erg gespannen.
Ik laad haar momenteel al 10 jaar helemaal alleen zonder hulp. Enkele uitzonderingen uitgelaten.