Hej meiden even vraagje.. veulen moet terug buiten in de paddock geraakt nog moeilijk recht .. nu voor vanacht heb ik een dekentje gevonden van 200gr is dit voldoende?
@cp, wat een knap veulen zeg! Gelukkig is uiteindelijk alles goed gegaan!
@siptje, gefeliciteerd! Wat een joekel! Mooi meisje hoor! Qua deken kan ik je niet adviseren. Voor Power heb ik nog een grote hondenjas, hij past nog geen veulendekens haha
Wauw wat dat gaat dat snel hier! En wat een leuke veulens al Mijn merrie had tot voor kort nergens last van, maar vindt het nu niet leuk. Ze is vandaag 339 dagen. Veulen is ook heel druk ineens. Was/ dat bij jullie merrie ook?
Siptje
Geplaatst: 20-03-19 15:49
Heb ook zo een groot honden deken.. maar de vraag is gaat warm genoeg zijn zit er beetje mee in heb eigenlijk al altijd mijn veulens binnen gehad snachts daarmee
Hommage
Geplaatst: 20-03-19 15:57
Siptje schreef:
Heb ook zo een groot honden deken.. maar de vraag is gaat warm genoeg zijn
Volgens mij is die van mij 200gram (standaard veulendeken van HH) denk dat dat meer dan prima is voor nu. Zeker als ze binnen staan.
Siptje, snap je hoor, geen mogelijkheid om de stalbedekking te wijzigen? Zand, lastig de ondergrond kan koud zijn maar met dekentje zal het gaan, drinken is wel het belangrijkste de eerste 24 uur.
Ik zou ze liever ook niet buiten hebben in de nacht. Kun je de stal niet "vies" laten worden, zodat het stroef wordt? Heeft de veearts ook een verklaring waarom ze zo moeilijk op staat?