[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:25

We gaan weer verder *D Aicha & Samya zullen nu een 260 dagen drachtig zijn.
Zal eens precies nakijken !! Verder nog geen veulies geboren ?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:42

Ik kwam gisteren bij mijn merrie.Ze stond lekker buiten.
Ik stond even te kijken en zag dat ze naar haar buik stond te trappen.....raar want dat had ik haar nog nooit zien doen.Ook haar staart zwiepte de hele tijd heen en weer.Ik dacht meteen aan koliek ofzo..... :(:) Totdat ik haar lijf in een keer met een schokje omhoog zag komen???En dat gebeurde nog 3 keer.Kan een veulen van 217 dagen al zooo actief aanwezig zijn??? :)*

draaakje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:08

ja hoor victory, goed mogelijk. :) arme merrie's ze hebben heel wat te verduren zo.

syl was vandaag heel duidelijk, ik wou even naar haar uier kijken, maar daar was mevrouw niet van gediend, ze wou haar eten en geen gefrummel aan haar lijf. het is elke dag wat anders met haar, gister stond ze nog een half uur lang te kroelen.
heeft het bij jullie ook gesneeuwd?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:29

Jeanine, is de DA al geweest?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:37

draaakje schreef:
heeft het bij jullie ook gesneeuwd?

Ja, helaas wel.
Te weinig om te kunnen sleeen met mijn kinderen, en te veel om te kunnen fietsen met onze logeerhond. Grrrr.... Dat beest heeft een energie! Zou een conditie van niks moeten hebben; wordt thuis zelden of nooit uitgelaten (behalve in zijn megatuin), maar gisteren was hij na 8 km nog niet moe!! Hij loopt dan wel niet zo hard als onze dobermanns vroeger (daarmee haalde ik vroeger alle fietsers en een enkele puch in), maar hij gaat wel dooooooor.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:42

Nee , geen sneeuw in Groningen......

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:45

NL, we zitten al weer op 260 dagen!! Nog 80 dagen en we zitten op 340; als Mira doet wat ze 2 jaar geleden deed is het nog 82 dagen .... Nog 10 dagen en we zijn helemaal behaard ;) Okee, jij met spikkels en ik bont
http://www.foalcam.nl/ontwikkeling/day270.gif
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 04-02-09 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:47

hier een heeeeeel klein laagje maar dat zal vast snel weg zijn..

We zijn gisteren naar de HK geweest, we hebben wel wat leuks gezien maar kwamen ook tot de conclusie dat we de dames leeglaten een jaar..
Een jaar rust zal voor de merries niet gek zijn (Zeker voor Alonna niet, die heeft met deze dr bij 9 veulens achter elkaar gekregen)
Dan zien we het jaar daarna wel weer verder

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:49

*\o/* *\o/* *\o/*
En geen camera bij.... |(

80 dagen, dat klinkt als best wel weinig nog maar. :D

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:08

Ohhhh wat een kanjer....AR PRINS SALEEM. :(:)
Van harte gefeliciteerd Isa..en nu vol ongeduld wachten op de volgende kleine AV-tjes. ;) :D
Ook aan iedereen die al een veulen hebben,van harte gefeliciteerd met de kleine.
Sterkte aan alle mooie dikke buikjes. :(:) :wave:

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:11

Ik moet tot 18.30 uur werken, maar ga eerst thuis de hond (en misschien wel de camera + flitser) halen, als ik de camera niet vergeet....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:16

Mag ik mij dan nu ook officieel aanmelden? Mijn merrie is waarsch. al 8 a 9 maanden drachtig..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:20

Goede middag allemaal,

Gister zat mijn merrie op dag 210 .... weer een mijlpaal ...
Kijk al weer uit naar de volgende mijlpaal

Nog iestjes meer als 4 mnd wachten ... En het duurt al zo lang...
Gister de kleine niet gevoeld of dr buik zien bewegen. Ze had ook geen bijtplekjes op dr bolle buik, dus de kleine is lekker rustig geweest.

Wel even met me merrie 5 min in de sneeuw gestaan, wel 3 cm dik, hahaha. Ze vind sneeuw echt geweldig, lekker stampen in de sneeuw en sneeuw snuiven en weg blazen en een poging doen om te gaan rollen ... Als ik haar los zou laten , dan gaat ze als een echte maflinger rondjes rennen en slijdingen maken, ahahah maar dat durfde ik niet echt aan nu met dr dikke buik en haar beentje.

Ik hoop aan de ene kant dat er het weekend nog sneeuw ligt, voor mooie foto's te maken ...

Vanessa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:34

Goede middag
Ik zit al een tijdje mee te lezen, aangezien mijn merrie dit jaar haar eerste veulentje krijgt. Ze is vandaag 269 dagen, zo spannend!
Maar ik wou nu even reageren op het verhaal van jeanine. Zie ik het nou goed.. is de dierenarts al geweest en is ze dus echt drachtig?? Valt de schok een beetje mee voor je aangezien je het al een beetje verwacht had. Ik snap dat je er niet op zit te wachten, wij kiezen er allemaal bewust voor en jij niet, zeker niet met zo'n jongedame. Maar weet zeker als die kleine geboren wordt dan smelt je. Het is natuurlijk ook wel iets heel bijzonders om mee te maken! (ookal had je het nu liever niet). Succes!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:37

@Jeanine84 Welkom, toch drachtig! Nog steeds geen idee van de hengst?

mijn hafje heeft nog geen (weinig) verandering in het uier. Dr buik begint nu wel flink te veranderen.
En zoooo zielig, gister was de kleine zo druk dat ze stond te trillen op dr benen.
En toch is ze niet(gelukkig) sjagarijnig.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:40

jeanine84 : dacht wel dat ze drachtig was ;-) welkom !!

dik pak sneeuw hier en het sneeuwd nog steeds.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:49

Nee nog geen idee wie de papa is! Ga vanavond naar de stal waar ik dr kocht om te praten! Hij staat overal voor open hij vroeg ook hoe het verder ging met de merrie, NEE je krijgt dr niet terug (moest ie wel om lachen)! Misschien alleen tijdelijk zodat ze bij hem het veulen kan krijgen..hij heeft zelf ook fokmerries namelijk! En daar kan ze dan heerlijk hele dagen de wei op..dat kan bij ons niet!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:54

Toch nog gefeliciteerd Jeanine, wat ik zo hoor is de man waar je haar vandaan hebt een schappelijke man, dus denk dat je je veulen altijd wel kwijt zou raken. Aan de andere kant maar het beste van maken, je maakt het niet alle dagen mee natuurlijk..

Bij onze merrie nog weinig verandering na de laatste foto's

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:10

Jeanine84 schreef:
Mag ik mij dan nu ook officieel aanmelden? Mijn merrie is waarsch. al 8 a 9 maanden drachtig..

Nou meid, maak er het beste dan maar van he. Eh, gefeliciteerd met je drachtige merrie :j Fijn dat je het nu zeker weet, dan kun je daar rekening mee houden met voer enzo.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:12

Gefeliciteerd Jeanine, eerste schok een beetje verwerkt ? ;)
Leuk dat de merrie bij de vorige eigenaar kan staan totdat het veulen er is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:24

Jeanine84 schreef:

Ha ha, zie je wel, je staat al open voor HET virus!! Pas maar op, het is zeeeeeeer besmettelijk }> !
Nou, hartelijk welkom Jeanine!

Oh, trouwens, als ik jou was zou ik ALLES op alles zetten om de dader .... ehhh vader, boven water te krijgen! Als de handelaar echt niets weet, de fokker bellen dus.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:38

hai jeanine! tja, gefeliciteerd dan maar he ;) komt vast wel goed :(:) klinkt idd als een redelijke man, lijkt me idd een mooie oplossing zo :j

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:41

Jeanine84, gefeliciteerd! Hopelijk kan je er straks lekker van gaan genieten als de grootste schok voorbij is ;)

Hier begint er eindelijk meer schot in de xzaak te komen.
De melk van Isis begint wit te worden, om 12.00 uur gaf de test 16 aan dus ze gaat steeds verder omhoog.
Ze wordt nu ook ongemakkelijk dus hopelijk geeft ze het nu snel op en laat ze ons genieten van de kleine...

Even wat foto's spammen:
Afbeelding
Afbeelding
Zo staat ze nu regelmatig met haar staart...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:43

Jeanine84 schreef:

gefeliciteerd
Al voelt dit misschien als zwanger worden terwijl je aan de pil bent......

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:50

desillies schreef:
gefeliciteerd
Al voelt dit misschien als zwanger worden terwijl je aan de pil bent......

:)) , humor! Met het verschil dat deze merrie al maaaaaaaanden niet gemenstrueerd heeft :D .
Ach, je kunt er nu maar beter om lachen. Je verandert er toch niets meer aan!