Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:53

nee hoor hier ook weer niets
luna loopt nu 6 dagen over
terra loopt 4 dagen over haar officiele datum was 11 maart ik heb steeds 13 maart aangehouden dus voor mij loopt 1 dag over.
kroket moet nog 4 dagen,ella 5 dagen,valeur 6 dagen en femke nog 10.
femke is de enige waar nog niets is aan veranderd,
de rest van de dames staat op knappen.
als ik terra bekijk zal het niet snel gebeuren,maarja je weet maar nooit,
kan zo omslaan

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:00

Max wat een wonder!! ben zo blij dat hij staat. heb er vanacht aan liggen denken

Mooie tiet fotos van groot naar klein wahahah Cuppie G
tot Cuppie B

de uier van mijn merrie groeit lijkt wel niet meer.
naja we zien wel.. als het mei is is het veulen wel geboren denk ik

petraaken

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:10

Max, we blijven duimen voor dat kleine manneke van je. Maar super dat hij al staat.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:19

Krijg net een dolenthousiast smsje van mijn moeder:

IK ZIE EEN WIT PUNTJE! AAN DE TIETEN!

haha, lol.... Hoe enthousiast zijn wij amateurtjes toch ook he.... hihi.
Ik heb overigens teruggesmst of het geen stofje was...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:26

Pagina 384 ben ik gebleven..... stelletje klessebessen!

@ Meavey: wat een apart kleurtje heeft June zeg! Kan helaas niet op je site naar wat andere foto's van haar koekeloeren (zit geen Java op deze compu). Dus dat moet ik vanavond maar eens even gaan doen.

@ valeria: espie heeft dus haar eerste 'nare' ervaring gehad? Grote meid geweest in ieder geval Veulenverkiezing? Zeg, wil je eerst even wachten op mijn veulen want die gaat natuurlijk dan winnen he!?

@ Nimber: tja, zijn minpunten... dat is ons ook niet geheel duidelijk geworden. Volgens de jury kwam hij in alles net te kort.... lekker vaag dus. Heb het juryrapport nog niet gezien, die sturen ze pas achteraf per post op.

@ Mabon: tis niet mijn hengst hoor maar van vrienden van me. Een volgende keer komt hij er bij het NSvT vast weer niet door (er lijkt wel een vloek te rusten op alle 'van de Asheuveltjes' die voor de dekhengstenkeuring gaan). 1 april gaat hij wel nog voor de dekhengstenkeuring bij het DPZV (Deutsche Pinto-Zuchtverband). Hij gaat gewoon een tophengst in Duitsland worden en dan slaan ze zich in Nederland voor het hoofd dat ze hem hebben laten gaan

@ terorita: wow, dat is een flinke buik!

@ Max: Hij staat!!! En hoe gaat het nu met hem deze ochtend?

@ lilli: welkom!

@ amandakè: wat een verschil in die uiers zeg!

@ adriana: hahaha, krijg je toch je zin met Indoctro!

@ WenK: niks bijzonders te melden over Fayette d'r uiers of banden. Dat zit nog allemaal netjes strak in model Sprintjes trekken in de wei doet ze ook nog steeds m.n. als ik ze 's avonds op haal om op stal te zetten. Dan maak ik eerst het halstertouw bij haar vast en gooi dat over d'r hals om daarna Hercje te pakken. Maar de laatste paar dagen als ik dan Fayette weer wil pakken peert ze me er in een galopje er tussen uit en rent ze alvast naar het hek/de bak toe Gek peerd

Geen veulentjes afgelopen nacht?

Edit: ow... bijna weer vergeten Goed nieuws voor mij: vorige week is het eerste veulentje van dit jaar van Gulliver geboren Een zwartbont hengstveulen. Hopelijk gaat Gulliver op de bonte toer met zijn veulens dit jaar dezelfde merrie had vorig jaar een effen zwart hengstveulen van Gulliver

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:35

wow~!!! * ZIet marlien al duimend achter de pc zitten.. ik wil ook een bont veulentje!!! roepend *
Laatst bijgewerkt door Caye op 14-03-06 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:35

Nimber schreef:
Mijn buurm,an had vandaag overdag een merrieveulen van zijn tinker merrie die was 5 maart uit geteld. Volgens mij zijn ze allemaal laat dit jaar haha.

Wilde ik dit weten >;) ?? Lee heeft met Shane ook met gemak de 358 gehaald ...

@Max: Oohhhh die foto is SUPER!! Aan wilskracht ontbreekt het dit kleine mannetje dus ook niet! Wat GOED!

@terorita: Luna heeft volgens mij meer zin in in de modder rollen dan in een veulen er uit werken . Jij moet echt veel tegelijk in de gaten houden zeg! Hangen je wallen inmiddels al op je schoenen of valt het mee?

... en nog over de merrie van Ods (die prachtige rode glimworm): zij is drachtig van dezelfde hengst als Lee en is 10 dagen eerder uitgerekend. Spannend he??

@WenK: weet je meteen waarom schrikdraad zo goed werkt om paarden binnen een wei te houden

@Amandake: nog niks? Maar Ydwine moét het vandaag gaan doen, of niet? Wat een schattig shetlanderuiertje !

@Adriana: proficiat! Het wordt nu dus ook een later (positief bedoeld) veulen?

@florentijn: geen idee! Nooit meegemaakt. Wat zegt de da er van?

@supergirl: witte puntjes is een goed begin . Proficiat!

Hier weinig nieuws. Gracie, ons veulen van vorig jaar is afgelopen zaterdag naar haar nieuwe baasjes gegaan en dat levert wat onrust op. Verder veel JEUK bij Lee door het verharen.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 10:50

Zo wat een hoop berichten er weer bij
Heb het snel even doorgescrolld en vanavond probeer ik meer bij te lezen als ik (hopelijk) meer tijd heb.
Wel even een voor Max en de kleine dat hij staat!
Denk je dat hij straks ook zelf kan gaan staan en drinken bij de merrie? Dat zal een hoop werk schelen want die nachtvoedingen zijn slopend weet ik uit ervaring...

Hier is alles nog redelijk rustig.
Kyra en Fleur doen voorzichtig hun best met wat uieren en bij Kyra begin ik al duidelijk te voelen dat de banden wat losser worden.
Geen idee wat ze met haar 1e veulen gaat doen dus binnenkort maar eens kijken of de birth alarm om kan.
Heb ik nog even de tijd om te kijken welke instelling voor haar het beste werkt en dan kan ik rustig slapen voorlopig.
Wat erg opvalt is dat ze niet meer uren lang plat ligt te slapen. Dat deed ze eerder wel en nu ligt ze nog maar korte momenten en bijna niet meer plat.

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:53

Goedemorgen,

Hij kan nu zelf opstaan. We zijn dus de afgelopen nacht met sprongen vooruit gegaan. Vandaag wordt het zorg hem te leren dat hij bji zijn moeder moet drinken. Er komt wel wat bloed onder het gips vandaan dus dat moet straks even door de dierenarts bekeken worden.
We zijn vannacht om de 4 uur gewisseld en hebben dan ieder om het uur de merrie gemolken en hem te eten gegeven. Het is een hele klus, ik heb nu ook erg veel respect voor mensen die bijvoorbeeld een wees veulentje opvoeden.

En voor de rest van de wakers en toekomstige veulentjes ik hoop dat ze allemaal gezond op de wereld komen en gezond blijven !

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:56

Cayusejuhh schreef:
wow~!!! * ZIet marlien al duimend achter de pc zitten.. ik wil ook een bont veulentje!!! roepend *

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:06

EEN MIJLPAAL HIER WANT
Bonnie en Maaike vandaag 300 dagen drachtig
vanmiddag even foto's maken.(Ga nu eerst )

@CarpeDiem : Was wel gezellig hoor zo smsen vannacht breekt de nacht ook een beetje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:21

Hihi, moest wel even lachen bij je berichtje van je mijlpaal.......ik heet namelijk ook Maaike, maar zover ik weet ben ik niet 300 dagen drachtig.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:18

NEE nog geen veulen hier,ze was tussen 05 en 07 uur wel erg onrustig,rondlopen,liggen,naar buik kijken,terug rechtstaan enz....
Weet niet meer wie het toen weer gezegt heeft,maar ze zal misshien op de volle maan van vannavond wachten

@pasha7 : Romy moet eind April bevallen,maar haar uier is toch nog klein hoor
@dana01 : rustig blijven...doe ik ook
@terorita : wow jij zal je handen ook vol hebben de komende dagen,,bij mij ligt het nog een beetje verspreidt
@ supergirl : hèhè witte puntjes !!!
@marijeR : bij jou ook weer veulentjes op komst
@Mabon : gefeliciteerd met je mijlpaal *o/*

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:23

vanaacht inderdaad volle maan
krijgen we dan de topdrukte vannacht,
als dat zo is ga ik vanmiddag ff plat op de bank.
wat de merries hier betrefd, alleen voor terra word ik gebeld hoor.
ze is mijn enige echte oogappeltje,
gelukkig hoef ik niet voor alle 19 mijn bed uit.
kun je me na een maand al op vegen
wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet mee leef met de rest.ze gaan me allemaal aan het hart de ene iets meer dan de ander
rijden de paarden hier met 5 meiden, ieder heeft zijn eigen oogappeltje.
maar er is er natuurlijk maar één de mooiste en de liefste

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:29

pfff wat een boefjes zeg, die merries! haha.
Bijna niet meer uit te houden...

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:29

blijkbaar houden die merries het wel vol.
alleen houden wij het zolangzamerhand niet meer uit

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:30

amandakè schreef:
@ supergirl : hèhè witte puntjes !!!

haha, jamaar als je nagaat dat ik het veulen over twee weekjes gepland heb dan is dat wel redelijk op schema...

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:32

De dierenarts is geweest. Waar wij al voor vreesden werd bevestigd. Waarschijnlijk is de breuk van een gesloten fractuur naar een open fractuur gegaan. Ze hebben op dit moment geen gips in de kliniek om dit gips open te maken. Dit is wel besteld. Ik denk dus dat ze morgen de gips open maken, mocht er idd een open fractuur te voorschijn komen dan is er geen kans meer.
Wat het bloed ook zou kunnen zijn is de huid die kapot is of gaan schuren.
Kortom door slaap gebrek begint het hier erg emotioneel te worden want de kleine man drinkt inmiddels ook zelf bij zijn moeder en vecht maar door.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:36

He gatverdarrie Max...... wat een sh1tzooi...... BAH

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:39

Jemig Max, heel veel sterkte toegewenst
En probeer overdag wat slaap mee te pakken als je de mogelijkheid hebt meid

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:41

Max schreef:
.....mocht er idd een open fractuur te voorschijn komen dan is er geen kans meer.
Wat het bloed ook zou kunnen zijn is de huid die kapot is of gaan schuren.

Als de huid kapot is van het schuren is het ook al een open fractuur. Zelfs al zit de wond onderaan het been, bij de hoef, spreekt men nog van een open fractuur.
Maar laten we maar hopen dat het meevalt. Zou toch wel heel erg jammer zijn als er door een wond geen kans meer is.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:45

Bah wat erg,,dit grijpt me echt aan

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:07

he bah Max, duimen dat het meevalt, het is al zo'n vechter, dit zou dan wel heel erg sneu zijn
dikke knuffel voor jullie!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:07

Jeetje wat naar zeg!! Heel veel sterkte max, dit wens je niemand toe!!!

Voor Flettie en Mac; Ik ben echt super blij en ik vind het ook super dat we weer een maand zijn opgeschoven. Eerlijk gezegd vindt ik deze dekperiode zelfs te vroeg!!

eslie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:10

heel veel sterkte max