Hier voraya, die nu 10 maand onderweg is, vanmorgen een snotje aan de neus en duurde een half uur toen ze buiten stonden dat ze eindelijk besloot te gaan eten. Temp was 38,1. Dierenarts kwam sws om 2 anderen te scannen, maar kon het nog wel even aankijken en blijven temperaturen. Hopelijk krijgt zij niks raars.
Gefeliciteerd Petra! Kun je ze ook buiten zetten? Even goed bewegen?
goldenarrow
Geplaatst: 11-04-23 13:13
jennyk schreef:
petraaken: gefeliciteerd!
GA: knap ding! Blijvertje?
Voorlopig wel, ook even afhankelijk van wat de rest doet natuurlijk Als we nu ineens 4 merries krijgen moeten we toch keuzes maken. Maar de intentie is wel om haar te houden.
Even een vraagje...mijn merrie (zit nu op 313) en maakte de afgelopen 1,5 week al een beetje uier aan, maar sinds gister is het weer terug naar af. Is dit normaal?
Balko
Geplaatst: 11-04-23 15:38
Us2001 schreef:
Even een vraagje...mijn merrie (zit nu op 313) en maakte de afgelopen 1,5 week al een beetje uier aan, maar sinds gister is het weer terug naar af. Is dit normaal?
Ja dat is heel normaal!
Willemiens
Geplaatst: 11-04-23 16:51
Us2001 schreef:
Mijn merrie is 315 dagen en heeft precies het zelfde.
goldenarrow: ja dat weet je nooit, hoeveel merries. Deze heb je tenminste vast!
suffie
Geplaatst: 11-04-23 18:28
Petraaken, gefeliciteerd en hopelijk is de kleine man van zijn buikkrampen af en kan het grote genieten nu gaan beginnen
nieky1993
Geplaatst: 11-04-23 19:04
Goldenarrow Wat fijn dat ze wss mag blijven Klinkt idd als een pittige dame
Cp112 je dames gaan ook goed vooruit heb je ze al onder de camera?
Knolselder Wat een dotjes jou veulens kan geloven dat je even in de 7de hemel bent met 2 van deze knapperd. Hoe vordert suus nog?
Petraaken hopelijk is alles gewoon inorde ondertussen?
Baudyh die slaap zal deugd gedaan hebben het zijn echt 2 flinke veulens of lijkt dit maar zo?
Cynthia82 toch wat vooruitgang idd.
Iersas die gaat snel vooruit ineens haha. Spannend hopelijk snel een veulentje.
Shadow33 als de veearts toch moet komen kun je net zo goed controleren idd.
Xsurfdairy leuke naam, is de mama als wat minder beschermend?
Us2001 Dat is idd normaal
Lexie is vandaag 320 dagen. Ph bleef vandaag 6.8 maar de melk was een stuk plakkerige. Ze heeft wel echt kleine spenen ik hoop dat die toch eerst nog wat vullen
En yula had vandaag wat last van de kleine. Veel liggen en staart zwiepen. Nog 5 dagen tot veilig. Vind het toch spannender als bij de andere merries haha. Ik hoop van harte dat ze haar moeder niet nadoet en gewoon normaal dr uier vult en duidelijke tekenen heeft
petraaken
Zo het was me het dagje en nachtje wel vandaag. We zijn deze namiddag na het tweede bezoek van de dierenarts maar met hem naar de universitaire kliniek in Merelbeke gereden. Was me dat even plannen zeg. Mijn vriend moeten vragen of hij mijn moeder wilde thuis brengen die bij mijn grootmoeder wat klusjes deed. Zijn moeder woont er maar een paar huizen vanaf en hij moest ook daar wat klussen doen. Dan een vriend gevraagd of hij standby kon zijn voor mijn moeder voor het geval mijn andere merrie teveel in paniek zou zijn terwijl wij weg waren. Dierenarts had haar wel zwaar gesedeerd maar verdikke toen we vertrokken was ze verdomd snel weer wakker. Er kwam iemand nog iets ophalen rond 16u maar die moeten vragen of hij later kon komen. Daarna de trailer moeten klaarmaken om merrie en het veulen veilig te vervoeren. Was ook even denken.
Ze hebben de kleine man getest op antistoffen en een scan van zijn darmen genomen. Gelukkig kwam uit de scan geen extra probleem in zijn darmen naar boven buiten het feit dat het darmpek nog niet wilde schuiven. Mijn eigen dierenarts had echter prima gehandeld volgens hen. Nadien via mijn dierenarts wel het nieuws gekregen dat hij toch wat te weinig antistoffen had en hij dus 2 zakken plasma ging krijgen.
Mijn vader en ik zijn bekaf.
Iersas
Geplaatst: 11-04-23 20:02
Daar is ze dan, een hele vlotte en gemakkelijke bevalling ondanks dat het veulentje flink is
Knap pittig merrie veulentje voor Micha
jennyk
Geplaatst: 11-04-23 20:03
petraaken: wow dat was een geregel even! Hopelijk voelt de kleine zich snel beter en kan hij naar huis en kun je lekker genieten!
nieky: spannend met je dames, werk je ook met alarm?
iersas: dat is nog eens een mooie tijd! Gefeliciteerd!
Blijkbaar was het onze beurt voor de pech met veulens. Nog nooit problemen gehad met veulens zo kort na de geboorte. Ooit eens eentje gehad die op 3 maanden leeftijd een darmontsteking heeft gekregen en ook een week in Merelbeke heeft gestaan. Dat is toch totaal anders dan zo’n kleintje van nog geen volle dag oud.
Voor de anderen gefeliciteerd met jullie veulen.
imani_abby
Geplaatst: 11-04-23 20:29
Gefeleciteerd Iersas!
Petra hopelijk kunnen ze beiden snel terug naar huis!
Even een vraag; toen ik daarnet Toffee binnenhaalde zag ik dat voor de eerste keer haar uier niet geslonken was na dat ze een hele dag buiten heeft gestaan. En ik zag dat ee een doorzichtige (stroperige, zeker niet waterachtig) druppel aan haar uier hangde, ik dacht aha eindelijk kan ik eens haar ph testen. Die test (volgens mij) nu 8. En na 10 sec hangde er al terug een druppel aan, is dit al melk? Of wat is dit? Ze zit nu op dag 358
Laatst bijgewerkt door imani_abby op 11-04-23 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt
imani abby. ik vind het zonder foto lastig te zeggen of het melk is maar ik zou der nu goed in de gaten houden ook al is de hp nu nog hoog.
Happy_Hippie
Geplaatst: 11-04-23 20:50
petraake, Sterkte, hopelijk komt jou kleintje er snel bovenop en mogen ze samen terug naar huis Wellicht dat je dezelfde arts hebt als ons.
Gefeliciteerd weer met alle kleintjes
Ik volg in stilte nog alles mee, ook beetje een gewoonte geworden denk ik, blijft dubbel maar ben blij dat er zo veel gezonde kleintjes zijn geboren!
Onze eigen dierenarts vandaag gesproken die zei dat hij geen reden ziet om niet terug te dekken (met dezelfde hengst) ivm dat de infectie van buitenaf is gekomen of tijdens dat Jade ziek was geworden en niet genetisch is bepaald. Ook zei hij dat de kant groot is dat de bevalling was opgewekt vanuit stress van die dag? (Meer dit al wel eens mee gemaakt?).
Morgen krijgen we het volledige rapport vanuit Merelbeke
Jade doet het steeds beter en is eindelijk weer wat vrolijker aan het worden sinds vandaag. Wat betreft mij en men moeder zit het nogsteeds erg hoog, verdriet blijf enorm en knaagt t nog wel, je geeft jezelf toch de schuld ervan.