[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:17

Wat een zwakke rug, is zon dracht niet heel belastend?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:20

Zit een heel verhaal achter deze merrie, te lang om hier uit te schrijven. Maar nee, is voor haar absoluut niet teveel.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:21

Wat een stiekemerd polleman, bevallen als je er net even niet meer bent.

OnzeToppers, wat heeft je veulentje met haar beentje, heb ik dat gemist?

Uier van Glowy is al mooi, alleen de spenen lijken nog niet helemaal vol.

Jeetje Leonoor, wat een uier al! Die gaat vast niet ver over de 320 dagen heen.

Hier weer eens een update fotootje van Amir, inmiddels 3,5 maand oud.

Afbeelding

En een overzichtje, 2 dagen, 1,5 maand en 3,5 maand oud.
Afbeelding

De rest staat in zijn topic :)
[KS-ITP] AZ Amir Lateef, alweer 3,5 maand oud!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:23

Neonlight wat balen hopelijk lukt het deze keer wel.

suffie spannend.

jolandje dat is niet echt fijn zoveel vals alarm.

pretty ik hoop niet dat kikkie zo lang gaat dragen.

Stal_Wiza hopelijk blijft het nu wel goed zitten.
Beterschap voor je zelf.

OnzeToppers mooi veulen! wat heeft hij aan zijn been?

inowa lekker douche, uier lijkt met rollen wel aardig vol.

Euforie _O- _O-

Leonoor wat een volle uier al en buik lijkt aardig gezakt.

Al_Zawraa wat een bink al.

Bedankt voor alle felicitaties!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:37

jolandje hopelijk is ze vlug verlost, het is echt te warm en net een onweer gehad hier

stal wiza hopelijk deze keer vlug opgelost met zijn oogje

onze toppers die roze wolkjes dat kennen we, geniet ervan, zoals polleman zei, wat is dat blauw? lijkt een gips ofzo

suffie succes

Kikkie over de 350 dagen en dat voor een mini :')

neon duimen draaien

AZ wow die is al mooi wat zeg ik prachtig geworden, heel sprekend hoofd

leonoor, uier wow, rug is een bekend probleem bij friezen, is ook beetje hun bouw natuurlijk

polleman aan het genieten? wij willen meer foto's? je moet ze niet alleen voor jezelf houden :o

inowa daar kunnen ze echt van genieten, een lekkere douche en dan in het zand, ja als je gewassen bent, moet je zorgen dat je snel terug vuil bent, zo kan baasje je nog eens wassen :+

mijn merrie en haar veulen zijn eindelijk terug thuis na vijf dagen weg geweest, Lily is ondertussen verder aan het afpellen -O-
Afbeelding
maar zo blij dat ze terug thuis was
Afbeelding

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:47

Bonita PH was met afvoeren gisteravond nog 6.5.
geen hars of druppelende melk, afgelopen nacht kon ik zelf niet slapen heb dus hele nacht naar de cam gekeken en gewoon een rustige merrie. dus dacht 5 uur kan me ogen wel uurtje sluiten.
achteraf denk ik had gewoon moeten opstaan en naar stal gaan, wilde ze ook vroeg buiten zetten.
Maar gelukkig is alles goed gegaan.

ze zijn vandaag ook even buiten geweest. gewoon aan de hand merrie was bang dat veulen weg liep.
Afbeelding

Afbeelding

hij is lekker aan het rusten
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door polleman op 05-06-15 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:48

Wat een schatje!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:51

Knappe bink is het al al_zawraa! Is ie nu al aan het schimmelen?

Wat een schatje manon!

Hier mensen met ervaring qua uiers merrie? Luna is der veulen ondertussen 6 weken geleden verloren. Ondanks dat nog steeds redelijk wat uier. Hoelang kan dat duren?
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:57

fotsy wat krijgt lilly een mooi kleurtje, golden girl :D

sara dat kan nog best lang duren hoor, ik heb hier wel gehad dat ik een veulen had afgespeend en datik ze maanden later weer bij elkaar zette en dan gewoon weer drinken

alzawraa wat is het toch een gaaf manneke, zo'n lekker arrogant koppie ook :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:58

Tja ik vind dat een leeg uierrtje hoor, maar sommige houden een joekel, anderen krimpen naar een a cup, ik zou me er niet te druk over maken

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:00

dank je jolandje

oh polleman zo een schatje, als ik die zo zie, krijg ik heimwee, Lily is al echt veulen af, zo groot dat ze al is en dikke kont en dat voor een 2,5maand veulen.

Srah vind het eigenlijk ook zeker goed meevallen, mijn vroegere shet merrie had veeeel meer uier en was niet eens drachtig. Als het niet keihard staat, geen probleem.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:19

Al_Zawraa schreef:
OnzeToppers, wat heeft je veulentje met haar beentje, heb ik dat gemist?

Nee heb je niet gemist, ben weinig actief geweest de laatste tijd.

polleman schreef:
OnzeToppers mooi veulen! wat heeft hij aan zijn been?

Dank je wel :)

Fotsy schreef:
onze toppers die roze wolkjes dat kennen we, geniet ervan, zoals polleman zei, wat is dat blauw? lijkt een gips ofzo

Haha gelukkig maar, ik kom er voorlopig nog niet vanaf.

Kalista heeft haar achterbeen bezeerd (waaraan of waardoor weten we helaas niet, wel dat er 2x mensen op stal zijn geweest die daar niet toe bevoegd waren, die combi vind ik wel eng). Eerst dacht de paardenarts dat het een kneuzing betrof en moest ik koelen (bult voelde hard aan). De volgende dag bij het afspuiten van haar achterbeen merkte ik dat de bult een beetje soepel begon te worden. De alarmbellen gingen meteen af... Foute boel! Paardenarts is toen weer geweest, die heeft de bult geïnspecteerd. Hij dacht een onderhuidse bloeduitstorting of dergelijke. Gelukkig zat de bult niet op haar gewricht! De volgende dag was het ineens een gat waar ik in keek... Ik zag vlees, bloed, een beetje pus... Direct weer de paardenarts gebeld, die kwam direct... Waarschijnlijk is het een abces die gesprongen is. Op zich gunstig, want dan kan het vuil eruit. Het abces kan een gevolg zijn van de 'tik' die haar been gehad moet hebben. Gisteren wilde de paardenarts dat de wond open bleef, wel regelmatig spoelen om alle druk weg te hebben en het evtentuele vuil eruit. Vandaag had ze een zeer hoge temperatuur en heb ik weer direct de kliniek gebeld, de paardenarts is gekomen en hij heeft de wond zelf nog even gespoeld en deze verbonden, om de kans op vuil erin tegen te gaan. Ze krijgt inmiddels al enkele dagen antibiotica en sinds vandaag krijgt ze ook koortsverlagende medicatie (dit laatste omdat vanmiddag haar temperatuur wel erg hoog werd), beiden in de vorm van pasta. Het lijkt erop dat deze al begint te werken. Zeer waarschijnlijk heeft ze een virusinfectie erbij opgelopen, volgens de paardenarts kan dit komen doordat de andere mensen bij mij op stal zeer waarschijnlijk hun paarden niet enten en niet ontwormen (ik wel!), we hebben daarom gekozen om Zigiandra (haar moeder) direct weer te enten, zodat Kalista via de melk toch wat extra bescherming heeft. Over 3 maanden mag ze zelf geënt worden, dan ben ik minder bang.

Vanavond was het verband wat afgezakt. Ik kreeg deze zelf niet meer vast (zelfklevend verband - blauw) vanwege de luchtvochtigheid van vanavond is de werking waarschijnlijk teniet gedaan. Ik heb de paardenarts weer gebeld en hij heeft een nieuw verband erom heen gedaan en de wond nogmaals schoongemaakt. Het zag er al een stuk schoner uit vergeleken met vanmiddag. Vannacht blijven ze lekker veilig en droog op stal, als het morgen weer droog is mag ze gewoon weer naar buiten.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door OnzeToppers op 05-06-15 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:22

Polleman gefeliciteerd met je knappe veulen. Wat een geweldig koppie en aftekeningen

Neonlight succes deze keer. Wordt vast een knap merrieveulen!

Euforie heerlijke foto haha

Leonoor dat is al een behoorlijk uier

Al_Zawraa wat wordt Amir al groot!

Hier doen de veulens het super.

Duchess
Afbeelding

Rayah
Afbeelding

Revi
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 03:54

Neon, gelukt met insemineren? Nu duimen dat het deze keer wel pakt, heel benieuwd of de hackney wel gepakt heeft, duobevalling zou wel heel tof zijn. En in 2016 dan maar eindelijk een keer een merrie hoor!!

Suffie, ooo volle uier en hars, top nu je vrij bent!!! Suc6

Lisch, Waika nog 2 weken en nog niet spannend, oo leuk filmpje van KÁlice ga zo nog even spieken hoor!!

Jolandje, :(:) vermoeiend dat je zo vaak alarm krijgt, maar wel super dat je zo attent bent, suc6 en het was ook verschrikkelijk warm hoor, sneu dan!!

Rockey, ??? :(:) , suc6

Pretty, jij verdient dit jaar een merrieveulen uit Kikkie hoor!!! Nog even geduld :(:)

Stal HD, oo spannend of er een 2016 veulen komt van Flirtje, suc6 komende week.

Stal-Wiza, :(:) Hoop dat het nu blijft zitten bij Kratos, en beterschap voor jezelf.

Fotsy, eenmerrie die haar buurpaard op kan eten,ik herken het :D Hoe gaat het numet je nieuwe aanwinst al wat gewend? Heerlijk mams en Lilly weer thuis en wat een mooi kleurtje.

Inowa,Aagjes uierweer iets geslonken,pfff :(:) Ja het was niet grappig zooo warm maar heerlijk douchen en rollen, heerlijk!!

Polleman, hoe toepasselijk de naam Sunrice,

Tara, ze begintmooi te vorderen idd, en fijn dat je slaapdiensten er nu bijna opzitten!!

Caesar, heerlijk is dat, maar ze is ook gewoon heel leuk en super type!

Bonny-Ct, Fijne vakantie!!!

Onze toppers, ooo mooie naam Kalista, heeft even geduurd :D Ogen geen idee. Wat heeft ze ah achterbeentje? Och gut goed dat je alert bent, die koortsverlagers werken heel hard hoor geeft wel een vertekend beeld natuurlijk. Je zou om tetanus serum kunnen vragen aan de va, dat zijn antistoffen tegen tetanus.

Arianne, moest wel lachen om jou juiste waterleidinkje voor Pretty :D

Euforie, gekke bekken trekker die Cookie <3 , doe hem maar de groetjes terug

Leonoor, fijn een heerlijke vakantie!!Heb jij dat warme puf weer meegenomen dat had niet gehoeven hoor! Moarn op 317 dagen,en al flinke uier zeg!!

Al Zawraa, zooo wat groeit Amir goed zeg, en nu al schimmelen Leuk die overzichts foto's.

Luna, geen idee hier sinds 20113 een merrie die reeds meerdere veulens heeft gehad en die uier slinktnietmeervolledig zoals bij een maiden zeg maar. Vind het er toch goed uitzien bij Luna hoor, zitgeen druk op toch?

Dian Basje, oo heerlijk!! Beginnen ook al te verharen, en Revi, super om hem nu zo tezien hij is flink aan het herstellen.Eindelijk volop genieten voor jou nu je dat ziet!!!

Wakers succes!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:03

vannacht een redelijk rustig nachtje gehad, Glowy was ook rustig en heeft nu het halsteralarm om, heeft voor mij weer wat uurtjes slaap bezorgd, ook het weer is wat koeler, dus echt wel wat frisser opgestaan vanmorgen :+

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:13

Dus het kan echt nog wel even duren lees ik. Ik zag het toen ik op de grond zat voor foto's te nemen van haar. Was toch wat verbaasd want voor de dracht had ze enkel 2 tepeltjes en voor de rest een mooi strak velletje :P

Knappe veulens Diana_Basje! smeer jij je lichtneuzen ook in met zonnecrème?

Zal goed gedaan hebben zeker jolanda? Ik zou in ieder geval blij zijn met wat rust :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:15

hier is het terug behoorlijk warm aan het worden pfff

oh jobamara mijn nieuwe aanwinst voelt zich al helemaal thuis
(niet voor -18 :D )

Afbeelding

jolandje ze wacht op een beetje verkoeling ;)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:56

Jolandje, oo fijn dat je wat betrer hebt kunnen slapen.

Fotsy, ooo geweldig logisch dat ze zich thuisvoelt, met zo'n man in de buurt :D. Hier staat gelukkig een flink windje dat scheelt een hoop.

Wat is het stil hier!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:22

Weinig te melden,had gehoopt dat er een veulen stond maar helaas nog niet en uier is weer gewoon heel leeg.

Donderdag.
Afbeelding

Vandaag.
Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:38

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:00

wat een mooie draf zit er al op Carika

inowa volgens mij gaat die uier eens plots volschieten en dan is het zover :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:13

Ja dat idee heb ik ook,daarom houd ik haar goed in de gaten.

Volgende week zaterdag zit ik de hele dag op show dus ze zal dan wel gaan bevallen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:36

Spannend toch weer met sommige merries!

Hier doet m'n camera het ineens weer niet , lekker irritant al staat ze wel met een singel op.

Ik haalde haar zo van de wei.
Afbeelding

Het heeft dus flink gedrupt!

Even lekker weer gewassen en op stal gezet en dit is haar uier nu:

Afbeelding

Het drupte net voor dat ik ging weer !

Ik ga nu even barbecuen en dan weer terug naar stal. Eigenaren zijn er gewoon.

Ooit moet het toch doorzetten en beginnen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:40

Zo ik hoop echt dat ze eindelijk eens gaat bevallen rockey,dit is om gek van te worden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:45

Je zou toch zeggen dat jij niet meer de kans moet krijgen om rustig naar een bbq te gaan met zo'n uier :wow: :wow: Het is te hopen dat ze je niet nog langer laat wachten :(:)