[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:01

Ze hebben dezelfde tint ja,maar ook een beetje dezelfde uitdrukking al zie je het nu op die laatste foto van Clio niet. Leuk hé die grullootjes.
Ik wil later als ik groot ben (ooit? :') ) ook wel weer eens een grote rijpony en dan graag ook in zo een leuk kleurtje. :)

Lisa toont altijd zo overduidelijk snel. Ze is nog geeneens zo lang drachtig maar dat is nu de enige pony die ik nog nooit heb moeten laten scannen. :D 't is zo een schatje. Ze heeft altijd veel vruchtwater.

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:24

Leuke foto's allemaal weer.
Ik was ook erg benieuwd hoe de paardjes van pretty er nu uit zien.
Ze zijn nu alleen een beetje uit verhouding op de foto's ha ha.

Kbk ach ja waarschijnlijk kom je die tijd ook wel goed door.
Ik heb veel topic's van jullie altijd bekeken met een grote lach, Kim is echt een grote grapjes heerlijk.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:30

Euh voor "mooi" moet je nu inderdaad maar even niet meer kijken naar mijn pony's.
Komt straks wel weer. ;)

Dan ziet Lisa er weer zo uit. :D
Afbeelding

En de vader van de veulentjes zo:

Afbeelding

Hopelijk hé. :+

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:33

Onee ik bedoel dat de foto's bij mij helemaal uitgerekt zijn.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:34

Ik kan helemaal geen foto's uploaden via de bokt upload :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:38

Oeps miscommunicatie dan. :D
Bij mij zijn ze normaal qua formaat nochtans. Ik weet niet als je ze mobiel bekijkt.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:43

Nee op de I-pad vreemd nooit gehad.
Nou ja ook weer mee gemaakt.
Zowieso leuk om te zien hoor de foto's.
Onze paardjes lopen mooi gelijk op.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:44

wat een verschil kwa bekappen! hier gaat alles zo ongeveer om de 10 weken en meestal kan er dan toch wel weer aardig wat af ook!

voer je ook suikerbieten pretty?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:56

Neon wat fijn dat je opatje er toch terug door is gekomen. Heel bijzonder om die oude foto van hem te zien :)

Bij mijn warmbloedmerrie is de hoefsmid in al die jaren (ongeveer 9 jaar) dat ik haar heb gehad maar 6x ofzo gekomen.
Ze had wel beton rond haar stal en ze ging soms eens mee op wandel.
Als ik dan de smid belde (vaak een andere dan de keer ervoor, want die had het intussen al weer te druk om een 'nieuw' paard erbij te nemen := ) dan vond die het ook nog niet nodig en kon weinig meer doen dan de hoef wat mooi rond zetten :D
Haar hoeven sleten dus echt goed af uit zichzelf. Als ze dan al eens een kap erin had ofzo, dan deden we dat zelf.
Mijn andalusiërs nu heb ik elk ook nog maar 1x laten bekappen. Mijn merrie heb ik pas sinds eind september en die moest echt wel bekapt worden, want dat had de vorige eigenaar waarschijnlijk al in geen tijden meer gedaan.
Mijn hengst is op super smalle, hoge hoeven met ijzers toegekomen uit Spanje (1,5 jaar geleden). Die ijzers heb ik er toen zelf onmiddellijk af gehaald (omdat hij toen gewoon niet handelbaar genoeg was bij vreemden). Twee weken voor de hengstenkeuring heb ik er de smid bij gehaald en die zei dat het in ieder geval niet dringend nodig was, maar dat hij wel iets kon doen :+ Dusja die heeft hem netjes gezet voor de keuring. Sindsdien is hij weeral niet meer bekapt geworden. Is volgens mij ook nog niet nodig.
Mijn merrie zal het waarschijnlijk vaker nodig hebben en dan kan hij volgende keer wel eens naar mijn hengst kijken ook denk ik zo.

Kortom hier dus ook wel geluk op dat vlak. Hoefsmid verdient niet veel aan ons :D Maar die beton doet echt veel voor de natuurlijke slijtage denk ik :)

Qua kosten voor het overige kan ik ook niet echt klagen. Paarden staan op eigen grond en in eigen stallen. Hooi maken we ook helemaal zelf van eigen weides (eigen maaier, keerder en pers). Ik koop mijn krachtvoer rechtstreeks bij de voedermenger dus dat is wel gunstig geprijsd en zoveel eten ze ook niet. Strooisel gebruik ik niet (staan op rubberen matten van 7 cm dik). Mijn merrie krijgt wel stro in de stal wanneer ik vermoed dat ze bijna gaat bevallen. Want na meegelezen te hebben over binnen/buiten bevallen ga ik haar denk ik 's nachts ook op stal zetten zodat ik bij het waken niet steeds met de zaklamp buiten op zoek moet :Y)

Mijn hengst heeft me wel al wat gekost aan veeartsbezoeken, bloedtesten en antibiotica toen we ontdekten dat hij de ziekte van Lyme had. Maar het gaat nu al veel beter met hem, dus ik hoop dat die kosten terug zullen dalen :)

Nuja, als ik de kosten van aankoop van de hoeve en weides meetel, dan staan mijn paarden heel erg kostelijk :o :D

Imperiosa is trouwens 205 dagen ver vandaag *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:57

hier om de 6 tot 7 weken n hoefsmid bij mn dame maar ja, dat is ook mede omdat mn vorige smid haar helemaal uit balans had gezet en we dat dus nu heerlijk mogen corrigeren *ahum!*

Ik zal even wat minder actief zijn in het topic voor de aankomende dagen, mn oma is afgelopen nacht overleden dus heb even wat andere dingen aan n koppie nu |(

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:58

:wave:

Bijgescrolld, echt tof dat er zo veel de 200 dagen al voorbij zijn! Dat gaat hard :D En leuke miniwolliebollies <3 Ik vind die kleine teddyberen echt zo leuk om te zien he, vooral dat renfilmpje van een paar blz geleden :D

Fitte hackney-nanny-opa <3

Miep móet om de 7 weken beslagen, haar hoeven groeien extreem hard en ze is van zichzelf wat toontredend dus om haar goed op de benen te houden moet ze goed bijgehouden worden.

Madam is al een paar dagen not amused, vanwege nieuw werk heb ik haar nu elke dag om half 8 's ochtends al aan de longe. Dan heeft ze haar ontbijt nog niet eens op, dus fiks minpunten voor het baasje :') Ze is al een paar dagen wat erg stijfjes, maar na vanochtend een stevige boksessie weggegeven te hebben met mij skiënd erachteraan loopt ze nu gelukkig weer een stuk beter :7 Blij ei, arme Pinda gemilkshaked :D :):) :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:59

Ookal was het verwacht, veel sterkte CL! Zal even een zware tijd worden...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:01

Crinis alweer een mijlpaal verder.
Gefeliciteerd.
Smooth zit nu op 230 dagen en Qween op 226.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:03

Cl sterkte met het verlies.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:04

Heel veel sterkte gewenst CL!

Morgen wordt een super lieve galgo (soort windhond) dame ingeslapen. Vind het super erg :( Ze was het laatste barcelona girl hondje (in barcelona is in 2002 een grote galgo killingstation opgedoekt), dat doet toch iets. Ze was een vast wandelmaatje als ik met Luna ging mennen en haar baasje had vrij...

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:06

CL sterkte met het verlies!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:06

Berichtje van CL gemist :oo Wat naar, gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte...

Luna ook sterkte, komt toch altijd te vroeg he...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:10

CL, heel veel sterkte!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:11

wat jammer Luna.

CL héél veel sterkte,toch komt het hard aan hé... :(:) Blij dat je hier bent nu...

Lish geen suikerbieten maar voederbieten en daar zijn ze verzot op. Ook hooi hoor,dat zit in die kuipen.

Vientje fijn dat ze het goed doet,ook al is ze not amused!

Crines fijn zo dat je alles van eigen land haalt. En je dame gaat al aardig opschieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:12

CL, heel veel sterkte ook van mijn kant.
Ook al zag je het aankomen, het is en blijft ontzettend rot.

R.X, klopt, ze weet je altijd wel aan het lachen te maken en kan ook heel goed spiegelen. :j

Pretty, ik scrolde iets te snel en dacht dat het paard op de onderste foto de pony van de bovenste was en dacht;"Wat een klein hengstje!" :+
*voelt zich dom*

Bij mij zijn de foto's trouwens niet uitgerekt.

Crines, wat fijn dat het met je paard met Lyme de goede kant op lijkt te gaan.
Is echt een rotziekte.

Hier komt vanmiddag de DA weer voor een injectie tegen mijt.
Heb gevraagd of het geschikt is voor drachtige merries en hij zei van wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:13

Luna ook heel veel sterkte... :(:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:15

thanks! Jups, we wisten het maar komt hard aan.... Nu wel heel erg blij dat ik toch naar NL ben gekomen en haar nog even gezien heb.

Jij ook veel sterkte Luna!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:20

Ik voer iedere dag een brokschep met wat suikerbieten aan soie! Vind ze heeeerlijk koeien hier krijgen het dus kan er zo wat weg pakken..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:03

Sterkte CL :(:)

LauLau, Joan had er gisteren ook geen zin in. Het is eigenlijk best wisselend. De ene keer gaat ze als een speer en de andere is ze niet vooruit te branden. Zoals in dit filmpje
https://youtu.be/easlV_y3BaY
Dit was de hoogst haalbare snelheid :))
Joan moet iedere 8 á 9 weken wel. Ze staat rondom op ijzers en groeit er dan echt vanaf.
Ik twijfel of ik ze vandaag deze winter blootsvoets zal zetten. Rijden wordt natuurlijk steeds minder en straks als de kleine er is vind ik het toch wel een prettig idee dat ze er onderuit zijn. Ze heeft alleen afgelopen winter heel vaak een hoefzweer gehad toen ze eraf gingen

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:23

Kan niet wachten tot het weer voorjaar is en we allen in spanning zitten te wachten bij elkaar tot er weer wat geboren is :D Hier de eerste begin april. Zal ook eens buikfoto's maken