[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:30

Ladylisa, volgens mij heeft zucht niets te maken met het eerder bevallen van een merrie. De een heeft er nu eenmaal meer last van dan de ander. Onze merrie had al vanaf ongeveer 180 dagen last van zucht. Soms wordt het na beweging minder, maar soms ook niet.
Hoe is hetmet Amy Marije? Ik zag in de pendellijst dat die ook al aardig over de datum heen is? En vanille ook nog steeds niets?

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:42

Wat vinden jullie van Lisa der uier?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:50

Ik vind het er nog wel losjes uitzien, niet strakgevult, voelt het hard aan?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:00

Roxy is vandaag 331 dagen, heb vanmiddag wat foto's gemaakt. De uier is iets gegroeid, buik gaat iets meer hangen. Verder merk ik nog weinig aan haar, behalve dan dat ze erg graag gekriebeld wordt op het moment. Ze gaat gewoon voor me staan om gekriebeld te worden.

Van de zijkant:
Afbeelding

Heel gek, maar als ik een foto maak van de voorkant zie je niet zoveel.
Afbeelding

Van de achterkant zie je alleen de puntbuik van een beetje opzij:
Afbeelding

En de uier:
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:11

Dat was toen misrekend en kon het niet aanpassen... die dagen zijn correct. Melkwaarde is 7.2

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:23

astrid begint te korten hoor, spannend

mooi getekend veulen, jammer dat hij gaat schimmelen.

voor de rest nog geen veulens?

luna zie ook weinig uier maar dat zegt niks natuurlijk

mijn merrie 320 dagen vandaag en nog geen uier pfff,

Afbeelding

wel duwt er iets naar de uitgang want vaak staat ze zo :roll:

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:24

Luna: Ik zie ook totaal geen uier. Zou wel erg misrekend zijn als een veearts tijdens een scan gezegd heeft hoeveel dagen ze drachtig is en je nu denkt dat ze een dikke maand verder is....juist in het vroege begin is een stuk exacter te zeggen hoever ze zijn.

Dadabo: hieronder een foto van mijn vosschimmeltje. Ze leek echt bruin en had verder geen aanknooppunten om zwart te zien omdat het bontpatroon het hoofdje, de manen, staart en benen wit had gemaakt hihi. Alleen aan de oorpuntje had ik het kunnen weten. Maar deze is vosschimmel getest uiteindelijk. Ik zie in die van jouw ook echt vos als basiskleur en denk ook schimmel omdat ze zo'n donkere kleur vos is en lijkt randjes om de ogen te hebben op je eerste foto.

Afbeelding

Ik zal morgen eens wat foto's van mijn drachtige dame maken, over 1,5 week zit ze ook al op de 300 dagen, nog niks geen uier maar echt heeeel erg dikke buik :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:25

Dat is een tof bontje zeg!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:29

wat een leuk veulen, medicine hat? of net niet?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:30

Wat een leuke tekening!!!
Ik ben niet zo van de kleurtjes(fokkerij), maar nu al weten dat ik een vos veulen ga krijgen (vos x vos = vos immers) is ook wel heel saai eigenlijk. Maar ja, ik hoop dan maar op een beetje mooie aftekeningen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:36

Hier 50/50 vos of een bruine. Maakt me niet uit als het maar een merrie is.

Aftekeningen zitten nogal in de stam verankerd, vast 2 x wit en een klein kolletje

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:39

Ik ben ook zo benieuwd naar jou EyeCatcher! Ook echt te toevallig dat wij waarschijnlijk onze merrie's drachtig hebben van dezelfde sprong (beiden op 17 april). Mijn fokmerrie is vos maar met erg weinig wit. EC heeft natuurlijk wel wat meer wit, en eigenlijk hoop ik ook wel op wat wit.

Vorig jaar had ik bruin x bruin, en kreeg ik óók een vos. Dus ik kom zo op in de vossen vrees ik.....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:40

Ik hou ook wel van wat wit, maakt het wat sprekender vind ik.

Ja dat is echt heel bijzonder, denk dat jij eerder een veulen hebt, mijne wil nog wel eens wat overlopen.

Insemineer jij zelf carola, of ben je geen paarden da?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:41

Weet je al wasr je dit jaar mee gaat dekken?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:45

Dadabo gefeliciteerd! Wat een leuk veulen.

Volgens de pendel lijst zou Amy nu als eerste moeten bevallen. Kan iemand dat even aan Amy gaan uitleggen? :')
Uier begint er wel op te lijken en de melktest gaat ook wel de goede kant op maar ze trekt zich er nog weinig van aan. Ze draagt al langer dan 2 eerdere drachten en is met een vergelijkbare melk waarde al eens bevallen.
Uier gisterenavond:
Afbeelding

Kleurtje staat hier ook al vast, bruinbont. Maar bont is hier wel vaker 1 wit vlekje dus dat zegt niet veel :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:55

Flinke uier marije, dat ze maar eens opschiet!

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:59

Manda: Leuk dat je de foto erbij gezocht hebt.
Ik vind het allemaal prima w.b.t. de kleur.
Toen hij gisteren net droog begon te worden zei ik koffievos, maar nu een dag later is hij alweer wat lichter.
Ik weet zelf dat waar de voskleur overgaat naar een wat donkere kleur komt doordat hij schimmel zal gaan worden.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:59

fokfanaat; ja, ik kan insemineren, maar deze merrie heb ik drachtig gekocht.
En ik zit nu heel erg te denken aan lord leatherdale. Ik heb die hengst alleen nog nooit in het echt gezien, en ik wil hem wel eerst eens in het echt zien voordat ik ermee ga dekken. Ik heb zelf een nrps-erkende hengst in mijn bezit, dat is mijn back up. Heb jij al weer hengsten voor volgend jaar in gedachte?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:02

Fijne hengst, beetje lang achterbeen, maar als je een sterke merrie hebt die makkelijk gaat zitten kan hij wel veel geven.

Ik ga beide bij guardian doen, vond ik een revelatie

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:06

Merrie heeft een erg goed achterbeen en gaat makkelijk zitten, dus dat durf ik wel aan bij haar. Maar ja, fokken is toch altijd een beetje gokken.... Ik durf geen heel jonge hengsten te kiezen, want ik moet ook wel eens wat verkopen en dan moet het commercieel wel een beetje interessant zijn natuurlijk. Daarom staat mijn eigen hengst ook niet op nr. 1. Daar fok ik voornamelijk mee als ik voor mijzelf fok, maar ik heb er al 2 nakomelingen van én hijzelf loopt nog actief in de sport, dus ik wil niet altijd met hem dekken.
Fokken is echt een hobby, maar ik wil er financieel ook niet enorm op achteruit gaan.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:07

Dat mooie bontje is nu helemaal wit want is een schimmeltje :D ze was net geen medicine hat want het ene oortje was maar een klein stukje gekleurd en het loopt niet door tussen de oren zeg maar. Het is merrietje en ze draagt ook splash naast tobiano. Dit is Nine, die was gouden boktmerrieveulentje in 2010 *D. Ik heb haar recent verkocht naar een heel fijn huisje!

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:08

Juist een eerste jaargang is imo erg commercieel.
Voor mij niet de reden in deze, ik wil nog steeds graag opvolging, merries mogen blijven

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:09

Ja, maar als zo'n jonge hengst daarna toch tegenvalt..... Ik vind het nogal spannend dan!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:10

Ik gun je een merrie veulen FF ik was afgelopen jaar ook zooo blij met een merrie veulen!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:25

Wélk type birth alarm hebben jullie? Is een birth alarm lite iets? Dat is toch het type waar een mobiele telefoon in zit? De afgelopen jaren kon ik steeds een birth alarm lenen van vrienden, dat was het model met een mobiele telefoon erin, die beviel prima maar ik wil toch eigenlijk wel een keer een eigen birth alarm kopen.
Ik wil er sowieso eentje met een singel, geen halstersysteem.

Ik krijg steeds merrieveulens.... Dus een merrie of een hengst maakt mij niet zoveel uit. En dit veulen is eigenlijk toch wel bestemd voor de verkoop.