[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:32

geweldig nieuws Cynthia! *\o/*

En Kees is echt op en top slank als ze niet drachtig is,fitterd! *\o/*

astwice welkom! :wave:

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:33

Tjinta schreef:
Ik geef liever puur psyllium zonder melasse, en het is ook nog goed koper. *\o/* twee leuke voordeeltjes.
Zaadjes zijn het, dus geen poeder en geen korrels.
Paarden nemen het heel goed op

Ik heb van PUUR psyllium besteld, en inderdaad is sandclear ook psyllium met wat toevoeging, maar aangezien het wel een enorm prijsverschil is, want psyllium van puur bestel ik in de apotheek met korting, ga ik toch voor de zuivere vorm.

Ik deed het nooit vaak, wel maandelijks mest onderzoek op zand, maar in het topic over die zandkoliek stond duidelijk dat zand wat vast zit in de darmen natuurlijk niet in de mest te zien is..
en dat soort dingen maken mij dan weer bang.

Mexx staat altijd op zand op deze stal, ben blij als ze over 2 wkn lekker in haar weiland staat op d'r nieuwe stek.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:45

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Wat gaaf cynthia en ook gaaf dat het er gewoon zit. Ja ze ziet er niet drachtig anders uit whahha

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:48

Even wat foto's van Kanjertje Aslan van vanmorgen op stal. marja heeft het ff mega druk omdat de camping open gaat dit weekend dus moet ze veel werken. Maar verslag en andere foto's komen echt nog.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 20-03-13 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:58

Ahh wat leuk dat Floor bij je op bezoek komt Cynthia! Is echt een leuke vrouw met heel veel verstand van computers en al dat soort techniek :) Geloof me het is wel heel spannend met zo'n hartslag ding als je ineens van 60 naar 90 ziet springen ofzo :P

Astwice welkom!

Knappe aslan!! Lekker manneke :)

Hier voel ik me een beetje dom en klote.. Was hard voor een birth alarm aan het sparen.. Bel ik net tijdens het rijden.. Word ik aangehouden, hoppa 220,- :( daar ging het idee voor een birthalarm dus word het ouderwets waken ben ik bang... En dan ook nog door een gewone donkere golf (aangezien ik altijd oplet wat er gebeurt en vond het al zo raar dat er gebumper kleeft werd, gelukkig trapte ik niet vol op me rem wat ik wel eens doe als er iemand zo bezig is :P )

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:00

Tja meis een oordopje is goekoper he, maar wel bale

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:01

Oei DL, dat is balen.. zonde altijd van je geld... mag ik vragen wat je overtreding was? Hard rijden?

Cynthia: wat een geluk dat je uitgekozen bent!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:02

Ja ik weet het donders goed, maar ook oordopje mag je alleen maar een tik op het scherm geven om op te nemen heb ik net gehoord... Mja toch blijf ik het doen, vooral omdat ik een automaat heb en ik dus echt maar 1 hand nodig heb :P

Dustinlover

Bellen tijdens het rijden :P

Cynthia82

_O- _O- DL. Sorry, het is inderdaad zwaar klote, maar ik had het ook zo kunnen schrijven.
Ik belde twee jaar terug met mijn toenmalige vriend, terwijl ik naar Dais reed. We hadden ruzie en ik zag die Golf wel kleven, maar ik had het te druk met ruzie maken (anders had ik even flink op mijn rem getrapt). Ik rij het erf op en die Golf ook :oo
Het is maar een kleine stal en ik weet precies welke auto's daar horen. Nou, die in elk geval niet....
:evaw: geld....

Ik ben echt heel benieuwd naar het hele Equinovum-gebeuren :D

Aslan!! <3 Knap, nieuwsgierig mannetje!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:14

Gaaf Cynthia! En dan kunnen we meekijken! +:)+

Oef DL, dat is wel heul veel of niet, kost dat 220? Zonde!

Aslan is gaaf! Wat een lekker vachtje :)

Hier nog niets. Sientje nu op 342, Poon op 336 en Schim op 329. Ze zullen er toch geen gezamenlijkfeestje van willen maken?
Poon heeft alleen bij haar eerste veulen over de 11 mnd gedragen (2 dgn geloof ik) verder altijd tot een week eerder bevallen. Maar goed, aan het weerbericht te zien is het ook niet erg als ze nog een weekje langer wacht.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:15

Woogy dat wordt dan vast vannacht.... als het nu al wit is.. *\o/*
Balen dat je dan ook nog op cursus moet. :(:)

Cynth GAAF!!!! dat wordt BabyKeesCam!

DL wat ongelooflijk balen zeg... zeker omdat je nu gewoon geen Birthalarm kunt kopen.
GAtver.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:17

Nicole alles in 1 nacht is ook makelijk toch?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:23

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:04

Gaaf cynth ik had het willen huren voor mijn amha merrie maar die heeft vorige week het veulen vergooid.
De andere merrie gaan we ouderwets bij waken die heeft al meerdere veulens gezond op de wereld gezet.

Zonde Rowan een parrot kost ongeveer 80 euro misschien een goed idee voor nu.

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:22

Ego post stipje is weer weg pff
En ik kruip weer in meelees modus

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:05

Net terug vanbij de merries
Er hing een doorzichtige druppel aan de uier..
Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:06

Cynthia wat leuk!!!
Woogy die van mij bevalt binnen 12 uur als er melk druppelt O:)
DL jeetje dat is echt balen!
Astwice welkom!! Ben benieuwd wat er uit die combinatie komt, is het het eerste veulen voor de merrie?
VDS dat is toch echt een serieus uier!

Hier vandaag op dag 306, ga zo even voeren en tietjes staren, maar zullen nog steeds wel thee zakjes zijn -O-
Wel zojuist de Birth alarm te leen gekregen, dus kan dit weekend even testen tot waar het signaal gaat en indien nodig/mogelijk een stuk wei afzetten.
Dan nog steeds even een advertentie zetten voor het gaas wat hier gratis opgehaald mag worden (als ze het er dan ook van de palen halen) en als het weer mee werkt even de stal nog verder uitmesten.
Vrijdag ook maar even een of twee balen stro regelen bij een kennis.... Komt nu toch wel dichterbij, en heb nog zoveel te doen (ook buiten de paarden) :=

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:23

Nicole met dit weer beeb in de buik houden is t beste wat de dames kunnen doen toch?
En drie tegelijk dat wel een beetje teveel van het goede! :D

VDS een druppel, positief, ik ben benieuwd.

Astwice leuk dat je ook meedoet.

SA dat ziet er echt supergoed uit, denk dat veel mensen daar wat aan kunnen hebben!!!
Super om dat op je website erbij te vermelden.

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:40

Al 351 dgn drachtig en eindelijk een beetje uier te zien.

Olijf en VDS: jullie merries laten jullie ook in spanning wachten net als de mijne.

Het wordt tijd dat er weer een paar veulens geboren worden, maar ik denk dat de merries wachten op beter weer :) .
Op stal staat ook een merrie die dit weekend pas is uitgeteld, maar die verliest al een paar dagen melk en kan elk moment veulen. Ook hebben ze vandaag een merrie naar binnen gehaald welke pas 7 april is uitgeteld, en die heeft al meer uier dan mijn merrie.
Ik denk dan ook niet dat ze een deze dagen veult, of ze moet in zeer korte tijd nog veel veranderen.
Er zit niks anders op dan rustig wachten en wachten en nog eens wachten :j

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:48

Tjinta schreef:
Mexx ik voer mijn drachtige dames momenteel een kuurtje Psyllium (is het hoofdbestanddeel van Sandclear).
Kan je dus rustig geven hoor!
Is zelfs goed.

Olijf... tjonge, maar een troost, morgen heb je het record van dit jaar al gebroken en dan ..... komt het veulen gewoon!

VDS grijns een hartverzakking van het alarm dat afgaat... hihi.
Spannend he?
Jij zit dus nu op twee veulentjes tegelijk te wachten, al hoef je voor eentje niet te waken.
Leukkkkk.

GB jouw dame ook al aan de tijd... spannend, hoe ziet ze eruit?
Zijn er al leuke tekens dat het eraan zit te komen??

Rooslover alles is nu wel weer oké? Koliek en kreupelheid... mmm niet leuk.
Dikke drachtige dame... hihi.

Tjinta: buiten goed gevulde uier en een hangbuik, weinig vooruitgang. En ze geeft normaal ook geen enkel teken dus geen harsjes. Dat maakt het nog spannender. Veulen vorig jaar ook 3 weken na uitgerekende dag. Straks gaan we weer checken :).

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:58

Hallo "mede-dikke-buiken-eigenaren"

Ik had dit 2 dagen geleden niet durven hopen, maar graag zou ik hier mee komen kletsen. Al eerder had ik ook een drachtige merrie en heb ik heel wat uurtjes in het DBT 2008 en 2009 doorgebracht. Ik zie hier ook alweer wat bekende namen voorbij komen. (en natuurlijk mijn tekening in de OP :o )

In Oktober hebben wij een hele lieve shetlander merrie gekocht als vriendinnetje voor het paard van mijn zusje. Ze was toen alleen omdat wij Avelyn (veulen uit DBT 2009, zusje van de doodgeboren tweeling in DBT 2008) in hebben moeten laten slapen.
Bij aankoop heb ik gevraagd of ze eventueel drachtig was, maar dit was niet mogelijk.
Al na een maand vond ik haar buikje wel erg rond worden, maar volgens iedereen in mijn directe omgeving zag ik spoken, dus ik heb het maar aangekeken en haar goed in de gaten gehouden. Vorig weekeind begon de rest van de familie toch ook wel argwaan te krijgen en heb ik de dierenarts gister gebeld. Deze kon meteen komen, en al direct zagen we een prachtig kloppend hartje op de scan verschijnen.
Hier staat een filmpje van de scan;
http://www.youtube.com/v/gFmq0z-6O9I

Volgens onze dierenarts is ze nu rond de 9 á 10 maanden drachtig.
Omdat ik het stiekem al hoopte ben ik enorm blij, maar het is ook een klein beetje schrikken.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:00

Ik heb ook hars!!! Ik heb ook hars!!! Ik heb oohook harsssss!!!!! :+
Viel bijna flauw toen ik het zag.... maar het is echt waar!! Nou zal je zien dat het nog een week duurt :,)
Ga zo nog even kijken!!
Verder allemaal succes en knap vlekke kind!!
SA echt gaf dat je dat doet!!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:03

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:05

Olijf heb jij hars zonder uiers.???
Foto's foto's foto's