Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toutiemeis

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:37

Jeeeeeeeeetjeeee wat spannend bij jullie!!!!!!!!!

Nou hier niet hoor.....

Ben gisteren van een jong paard gekletterd en ga zo naar de dokter, want misschien is mijn enkelband gescheurd......
Ik slaap niet bij Toutie vanavond, dus pleaaaseeee NIET BEVALLEN !!!!

Pollie de Shet van mijn vriendin is ruim een maand overtijd en kan ook ieder moment.......

Maar die van jullie gaan zeker vannacht of morgennacht.......

SPANNEND!!!!!!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:48

[quote="Gitta"]
Imposant: spannend dus hoeveel dagen is ze?

we zitten nu op 331 dagen!! uhww...*zucht*steun*kreun*

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:41

Hoi hoi even een snel berichtje want ik moet zo naar college. Er is hier niets gebeurd en alle tekenen zijn ook weg. Ik hoop dat er vanavond weer wat veranderingen zijn. Vannacht zou echt ideaal zijn als het kwam, want ik ben morgen vrij en het wordt beter weer! Laten we hopen dat de damen daar op hebben gewacht Clown

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:18

Pfff, ik heb toch wel behoorlijk respect voor jullie lange wakers... Bij mij duurde het al lang genoeg en deze is met 327 dagen geboren... Njadien is nog niet op 320 dagen, dus ik heb nog even rust voor de volgende zich aankondigd... In de tussentijd ga ik druk op zoek naar vervoer, want we gaan met Mawiyah naar een show 5 juni Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:01

Nou, hier ook niets, de hele stal was onrustig toen ik kwam, ik weet niet waarom, dus ben er anderhalf uur bijgebleven. Maar mevrouw was zo rustig alle strootjes aan het opeten, dus ben ik maar weer weggegaan.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:07

ik heb al een tijdje niet meer meegelezen, er zijn al een hoop nieuwe merrie's bevallen maar bij sjen wil het ook niet echt opschieten he.! ik hoop dat er idd snel verandering in komt, zowel voor de merrie als voor jou. bijna 1 jaar drachtig poeh poeh Gestoord

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:59

niet een veulentje vannacht?
gelukkig dan heb ik niets gemist......alhoewel....voor degene die al zolang wachten had ik er graag een paar gemist!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:59

Zielig he Huilen Haha! Maar iedereen blijft maar zeggen dat er elk moment wat kan liggen, dus blijf ik daar maar op vertrouwen. Weet iemand wat er evt. mis kan zijn als een veulen zo lang blijft zitten en heeft het consequenties voor de bevalling? Bijvoorbeeld dat het veulen zo groot is gegroeid inmiddels dat de bevalling moeilijker wordt. Of is het echt zo dat Siena's veulen waarschijnlijk nog maar klein is en dus wat extra tijd nodig heeft?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:00

ik denk dat siena de puntjes op de i aan het zetten is......

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:27

Hier lijkt het erop dat Largo eerder dan Danischa gaat veulenen, hoewel Danies een week eerder is uitgerekend. De dames trekken af en toe nog een sprintje maar staan verder heel bedaard te eten en kijken geergerd als Skippy (het veulen) iets te enthousiast om hen heen rent Haha!

Vanmorgen is de pedicure voor de dames geweest. Ze zijn gelukkig allemaal braaf bij de hoefsmid, alleen Femke maakte er vanmorgen een potje van. Eerlijk gezegd kwam dat door Skippy want die vertikte het om bij mama in de buurt te blijven en probeerde de auto van de hoefsmid in te klimmen Gestoord
Femke wilde niet dat iemand aan haar achterbenen zat en heeft zelfs de stagiaire van de hoefsmid een enorme schop verkocht (dat doet ze anders nooit hoor Nagelbijten / Gniffelen ) We hebben het achter dan ook maar bij even snel kappen gelaten en over een paar weken proberen we het nog wel eens.
Wat dat betreft is Fem op en top moeder. Ik hoef ook echt niet te proberen haar van haar veulen te scheiden want ze gaat compleet door het lint. Doen we dus ook niet, de eerste drie maanden haal ik ze nooit uit elkaar.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:30

Er klopte iets niet helemaal in mijn berekeningen, dus ik heb ze even nagerekent...
Abu werd geboren na een dracht van 325 dagen (was eerst volgens mij 332 Bloos )
Asiyah werd geboren na een dracht van (niet schrikken) 318 dagen (had ik berekent op 324 dagen)
en Mawiyah heeft het langst gezeten, die is na 326 (ipv 327) dagen geboren...
En Shamyr vorig jaar na 328 ipv 334
oftewel, ik ben ergens met 6 dagen in de war geweest Bloos

Sjen schreef:
Zielig he Huilen Haha! Maar iedereen blijft maar zeggen dat er elk moment wat kan liggen, dus blijf ik daar maar op vertrouwen. Weet iemand wat er evt. mis kan zijn als een veulen zo lang blijft zitten en heeft het consequenties voor de bevalling? Bijvoorbeeld dat het veulen zo groot is gegroeid inmiddels dat de bevalling moeilijker wordt. Of is het echt zo dat Siena's veulen waarschijnlijk nog maar klein is en dus wat extra tijd nodig heeft?

Zie eerste 3 opgenoemde veulens van mij, die zijn allemaal van Shanaya, Shamyr dus niet. Op volgorde van draagtijd was degene die het kortst zat het grootst, Mawiyah zat het langst, zij is het kleinst...

*edit* bij allen uitgegaan van laatste dekdatum, alleen Asiyah niet, daar heb ik de middelste dekdatum van genomen omdat de DA aangaf dat ze al groter was dan 18 dagen met scannen, maar als ik die vanaf de laatste dekdatum moet berekenen zou ze op 316 dagen geboren zijn...

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:57

ShamalArabs: jeetje dat is een korte dracht vergeleken bij de lange dragers die hier tussen zitten Knipoog en het zegt dus niks van langer groter korter kleiner.
Sjen: Knipoog
irene: jij dus 2 merrie's vlak bij elkaar ben benieuwd wie eerder gaat!
Myrdal: ook nog niks dus !!!
imposant: kan dus elk moment komen normaal gesproken Clown

Nou korte update jasmijn: ze doet raar Knipoog staat heel de tijd met haar staart omhoog en staat met haar vulva te knijpen dit terwijl ze op haar gemak door eet heb haar dit nog niet eerder zien doen vast weer een nieuwe fase?!! Verder is ze nog steeds super aanhankelijk Lovers

Toutiemeis: zie ineens dat je van het paard gevallen ben succes met je enkel hoop dat het meevalt!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:14

Na lang reageren ben ik er weer. Ik ben een week lang 'ziek'geweest. Had nergens puf voor en heb me ongeveer naar Lady toe gesleept.
Ik heb vandaag weer foto's van d'r gemaakt maar ben even mijn snoertje kwijt van mijn digi. Ik geef wel de link naar Lady d'r eigen topic! Nog maar officieel 16 dagen te gaan!!!
Het gaat echt al opschieten bij d'r

Tinne: Ziet er super uit zeg je stal!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:44

toutiemeis: hopelijk valt het mee met je enkel?
Sjen: hier in de buurt is een paar weken geleden ook een veulen geboren die op 4 dagen na een jaar gedragen heeft en wat kwam er uit: een heel iel merrieveulen, dus wat dat betreft je kunt er niets van zeggen het zal nog niet af zijn!
Bij Pistache ook geen veranderingen ze waggelt een beetje door de wei en verder is ze rustig dus dat duurt nog wel even ze herhaalt haar vorige dracht helaas niet( een week te vroeg) hopelijk herhaalt ze haar tijd van bevallen wel was lekker op tijd om half 10 's avonds, dat zou wel lekker zijn

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:44

Oh jee elady, de drachtigheidsblues Ach gut ??
Wat laten die merries hun baasjes toch in de rats zitten zeg ... ik leef met jullie mee hoor Knipoog !

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:26

Nou hier helemaal niks...
ben het even zat

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:38

Ja Mac, heb me zo druk lopen maken en dan heb je vakantie en dan komt de vermoeidheid er allemaal uit. Het was gewoon niet kick. Gelukkig is mijn vriend ongeveer 4 dagen naar Lady gegaan want ik lag echt met 39 graden op mijn bed. Hij zei gelijk: Ik vind haar echt lief, kan niet wachten op het veulentje...Nou, dat belooft wat Haha!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:44

@ GITTA: ik hoop het!!
ik hoop zo dat het vanavond komt! (de uiers staan nu zo: ll en niet meer / \! dat is tog ook een teken dat het eider moment kan komen?
de melk bar is geopend! nu de eerste klant nog!
hahah Lachen Haha!!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:54

imposant: Ik voel het gaat gewoon vanavond komen (in ieder geval hoop ik dat voor je Haha! ) ik hoop echt dat mijn merrie het gewoon doet zoals de rest van de merrie's bij ons op stal gewoon weinig tekenen iets gevuld uier en ploep er ligt een veulen naast Knipoog

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:14

Oh als ik de het zo lees is het erg waarschijnlijk dat er een kleintje komt. Nou ja dat is tijdens de bevalling wel een stukje makkelijker.
@ Elady: leuk he als vriendjes het ook spannend vinden en het goed kunnen vinden met de paarden Haha!

Siena heeft vandaag echt vreet kicks, ze heeft echt aangevallen op het gras. Maar haar biks laat ze nog steeds elke keer een beetje van staan. Op de uier wat harsdopjes.
Haar hoefjes zijn er steeds slechter aan toe, ze heeft over het algemeen hele goede hoeven maar omdat ze nu zo lang zonder ijzers loopt bij de stal, is ze erg kort geworden. En met die dikke buik heeft ze daardoor wat moeite met lopen. Ziet er echt wel zielig uit hoor. Ik hoop dat het nu echt snel komt, maar ik verwacht zelf dit weekend.

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:13

Dat herken ik Sjen. Wij vinden ook nu zielig om te zien hoe de merrie erbij loopt - of probeert te lopen. Het gaat steeds moelijker en steeds met kleine beetjes, terwijl ze normaal graag haar rondjes loopt. Ik heb haar vanavond geen eten, maar slobber gegeven, iets lichter verteerbaar dus hopelijk voelt ze zich wat lekkerder

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:27

Hier zijn inmiddels tekenen van een naderende bevalling.
We hebben wasdruppels en een onrustige merrie. Verwacht vandaag of anders toch zeker morgen een veulen. Mag ook wel, ze is al 15 dagen overtijd.
Spannendddd!!!!!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:34

hoi, heb niks te doen, dus mag ik ook mee praten?

wel he?

regina, mijn shet, zit op 329 dagen nu!

is eerste veulen, weet dus niet hoelang ze altijd draagt ofzo.

ze heeft al wel harsdopjes gehad, sinds zaterdag.

daarna niet meer.

heb geen idee hoelang het nog zal duren.

ze was tegelijk uitgerekend als roos, van dennis, die heeft al wel een veulen, hier nog niet helaas.

pffff... begin het zat te worden, en ze zit PAS op 329 dagen!

zal binnenkort foto's op bokt zetten, van 312 dagen en van 325 dagen, was ik vergeten, dus ja.

nah ja... houd jullie op de hoogte!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:43

hey Sjen, Ik volg dit topic super strak, om jou in de gaten te houden..en de rest natuurlijk Bloos , maar vooral jou en toutiemeis!!
Bijna een jaar..dit moet een top veulen worden!!

Mijn veulen is nu 8 dgn oud en het gaat super goed.
Alleen Nandy bleef maar vieze troep uit haar muts gooien met lopen en dit moet ongeveer na een dag of vier over zijn!
Dus gister de VA laten komen en die heeft haar gespoeld en ze moet nu prikken hebben om haar baarmoeder samen te laten trekken.
Als ze na veulenhengstigheid nog vieze troep eruit gooit dan moet ze aan de antibiotica. En dan hoop ik dat alles in orde is voor de volgende hengstigheid, want dan wil ik haar nog een keer laten dekken, maar nu door Uptown Vingers aflikken

owja sjen, je hebt wel kans dat het veulen wat meer in de kreukels ligt.
X-benen, schoudertjes in elkaar, maar dat zijn allemaal dingen die weer bijtrekken, maar ik snap jouw bezorgdheid!
Laatst bijgewerkt door olafj op 10-05-05 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:45

Cute, spannend!! Maar het mag ook wel na 15 dagen overtijd! Knipoog

jessje, ik heb al meerdere keren naar het kwpn gebeld. Ivanka is al meerdere malen van naam veranderd en papieren heb ik nooit gezien van haar, brandmerk heeft ze, maar ik weet niet meer van haar dan dat ik nu weet.
Het zou leuk zijn als ik daar ooit nog achter zou komen idd! Maar ja, we zien wel...

Maar Ivanka eet echt veel! Niet normaal zeg... Ik heb haar brok maar weer een halve kilo opgevoerd, omdat ik dacht dat ze te weinig kreeg. Halve stal stro was ook alweer leeggegeten, hooi+kuil was ook zo goed als op...
En ik was vanavond bij haar en ik ging water bij vullen (nog eventjes met emmers zeulen...) en opeens komt ze dravend en "huhuhuhu" (hinniken kent Ivanka niet Knipoog ) naar me toe, gaat ze die stal in, neus in voerbak en weer naar mij "huhuhuhu".
Ik kom aangelopen met emmertje voer, begint ze weer zo raar te doen Clown . Het lijkt wel of ze nooit eten krijgt.. Gestoord