[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:04

Heb er even wat dingen uitgepikt om op te reageren, we gaan zo hard dat ik niet overal op kan reageren.

Moos: Knappe naam, even 2x lezen maar spreekt wel makkelijk uit!
Goldenarrow: Hoe gaat het nu met je merrie? Fijn dat Galaria en Illyana braaf waren bij de smid
ZwarteHeks: Wauw zeg, die is echt knap!
Cioccolato: Wauw wat een groot veulen! Wel knap, proficiat! Ben wel benieuwd of de dierenarts weet wat de grote harde bal was.
Toushie: Wauw die is knap! Hoe is die gefokt? Om op je vraag te antwoorden, ze is altijd eigenlijk al wel heel rustig en makkelijk geweest :+
Floripori17: dat is inderdaad al veel uier, maar ik heb er eigenlijk geen verstand van verder :+

Mijn merrie vandaag dag 338. Ze had niet zoveel zin in de appeltjes die ik mee bracht, at een halve op en de rest verstopte ze in de voerbak :+ Uier begint goed verder te vullen, hopelijk voor vrijdag een veulen, dan moet ik weer nachtdiensten werken en kan ik er minder makkelijk naar toe :+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 28-03-22 19:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:04

En loopt t na de dag nog leeg?

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:05

Wita denkt ik moet nu op dag 321 maar eens bezig gaan met mijn uier
Afbeelding

Kreeg net een appje van de eigenaar van Mayson (wita's eerste veulen-2017)

Hey ik heb verdrietig nieuws
Ik zal even het verhaal vanaf begin vertellen.
Van begin af aan komt hij rechts achter er moeilijker bij en we dachten is trainen..en hij werd wel steeds iets lastiger maar dachten is karakter. Maar ik ben 8 weken gigantisch er af gegaan hij explodeerde ik heb 6 weken niks kunnen doen dus iemand anders er beetje op stappen draven maar daar werd hij ook lastig , aan longeerlijn werd hij steeds schever en wou niet meer rechtsom goed galopperen dus k dacht dit klopt niet..ik dierenarts gebeld en wij dachten zijn rug dus op de foto. Helemaal goed hals ook. Toen zijn achter knieen op foto met keuren waren ze goed maar dan word aan zijkant genomen dus nu foto van voor genomen ,heeft hij rechts achter in zn knie botwoekering . We hebben het ingespoten maar sloeg niet aan helaas moet ik hem woensdag laten inslapen hij heeft te veel pijn er aan

Janken hier.......

Wat een pech,
Veulen 1 2017 Mayson -word ingeslapen
Veulen 2 2019 ergens op de dracht verworpen
Veulen 3 2021 Ryder- dood geboren
Dit jaar veulen 4, ik zit met samen geknepen billen haar als een leeuwin in de gaten te houden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:10

Oef wat heftig. Je bent aan de beurt dat her goed gaat <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:22

Cioccolato: Met die uier zou je nou inderdaad zeggen dat het nog wel even zou duren en het niet voor direct was. Lang leve het alarm dan inderdaad!
Hier nog geen veulens in de wei hoor -O- . Jenny lag bruin te bakken in de zon. Die hoopte volgens mij bruin te worden ipv zwart bont. Zoë lag ook te pitten en Maria had behoefte aan knuffels en aandacht. Ik wil veulens _O- . * Niet ongeduldig hoor. Echt niet haha * .
En hier hetzelfde hoor! Heb het Maria ook toegefluisterd vandaag dat ik met alles blij ben als het maar levend en gezond is. Hengst, merrie, kleur. Maakt mij allemaal niet uit. Als het maar een levend en gezond veulen is!

Toushie: Wat is Snap een onwijs knappe hengst zeg! Ja toch wel he? En daar ben ik ook benieuwd naar! Het kan qua kleur echt alle kanten op met Maria en Frodo. Een ding is zeker. Het zal geen groot veulen worden volgens mij. Zeker gezien ze totaal niet breed is.

ajesca123: Niet alleen die van jou hoor! De dames hier wachten geloof ik ook tot het slechtere weer eraan komt. Terwijl het juist nu nog zulk heerlijk mooi veulenweer is <3 .
Knuffel voor je merrie :knuffel: . Het is ook zwaar om hoog drachtig te zijn! Ze heeft ook zo te lezen nog geen haast?

Knolselder: Heb hier juist de indruk dat de merries juist nog druk aan het schilderen zijn _O- . Jenny en Maria hebben volgens mij beiden kans op bont. Zoë weet ik niet, maar ook daar zou bont uit kunnen komen natuurlijk :j .

Caresse07: Kan ik de 3 dames van hier ook nog opgeven voor de schilderles :D ?

Luna2006: Nou moet het toch echt niet lang meer duren zou je denken! Kom op Sun *\o/* . Je kan het *\o/* . We willen je baby ontmoeten! Baby moet alleen de uitgang zo te zien nog even vinden geloof ik. Wel leuk om de kleine zo actief te zien!

Melissa1996: Jouw dames houden zo te lezen graag van effen kleuren :D

Ketly: Durf het zo niet echt te zeggen of het harsjes zijn.

jennyk: Dat is echt een hangbuik zwijntje zo ja :D . Maar Goldy is wel een knap hangbuik zwijntje <3 . Volgens mij heeft ze het zo van de foto af te zien wel een beetje gehad of niet?

baudyh: Stuur alle hengstveulens dan wel jouw kant op :j . Wij hopen stiekem bij Maria een merrie, maar belangrijkste is dat het gezond en levend is!

floripori17: Oef, lastige. Geen ervaring mee nee! DA mailen/bellen is wellicht het meest verstandige. Kun je gewoon even samen overleggen.

MelissaV: Hoop met je mee dat ze voor vrijdag een veulen heeft! Al weet je het met merries nooit en zit ze vast stiekem te wachten tot je weer moet werken. Hoe vind ze het op haar nieuwe, tijdelijke plek?

Olga89: Die heeft ook al een mooi uier! Wat een onwijs verdrietig nieuws van haar eerste veulen. Dikke knuffel voor jou :knuffel: . Wat een pech heb je tot nu toe gehad zeg met de veulens. Duimen draaien hard voor je dat haar veulen van nu gezond en wel ter wereld komt en gezond oud mag worden!

De update van de dames. Alle 3 rond en gezond. Ze hebben geen haast dit jaar lijkt het wel -O- . We wachten geduldig af :D .
Vanmiddag lag er een gestrande walvis in het weiland. Jenny lag heerlijk te zonnen en nog wat rust te pakken voor de kleine komt om het vervolgens heel vermoeiend te vinden. Hoogdrachtig zijn is ook nog best vermoeiend :j :
Uier lijkt al wel wat voller, maar ze heeft er echt een hekel aan als ik foto's maak van haar uier. Een goede foto krijgen is dan ook echt een uitdaging en is vandaag ook mislukt.
Jenny zit nu op 329 dagen dracht.

Afbeelding

Afbeelding

Zoë heeft vooral heel veel zin in knuffels en heeft het ook wel wat zwaarder. Uier doet nog weinig op het moment. Vind haar gedrag wel wat lastig te peilen. Ze is wat introverter geworden nu ze drachtig is terwijl ze normaal altijd echt heel extravert is.
Zij zit nu op 302 dagen dracht.

Afbeelding

Mama to be Maria had een liefdevol moment met papa to be Frodo <3 . Ze stonden zo lief zij aan zij te grazen dat ik echt een Lady en Vagebond gevoel kreeg (Spaghetti scene in die film) <3 .
Uier kan ik wel al van achteren zien, maar niet noemenswaardig nog. Haar vulva/kling lijkt wel slapper en langer te worden. Er is in ieder geval iets bezig met verandering. Verder heeft mevrouw nog geen haast.
Wel eiste ze aandacht en knuffels vandaag. Die keek mij echt doordringend aan van: "Aandacht. Knuffels. NU!!!". Okay, okay mevrouw. Je krijgt je knuffels en aandacht :j . Daar genoot ze zichtbaar van en liet ook heel duidelijk merken waar ik haar moest knuffelen/kroelen.
Qua kleur weet ik eigenlijk niet wat eruit kan komen. Frodo is Palomino Bont en Maria bruin bont maar ik vermoed dat zij nog ergens iets van Roan o.i.d. er in heeft. Met verharen van winter naar zomervacht word ze op een bepaald moment volledig wit (behalve manen en staart) om daarna weer bruin bont te zijn. Dus als jullie zien dat ik straks foto's van een witte ipv bruin bonte pony merrie plaats. Is nog altijd Maria, maar even tijdelijk wit :D .
Maria zit op 325 dagen dracht.

Afbeelding

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:28

Afbeelding
Ontploffingsgevaar :(:)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:47

yaartje: ja ze heeft het echt helemaal gehad, zit niet veel energie meer in. Ze ligt ook heel veel, ook 's nachts, ook vaak plat. Heel handig met het geboorte alarm om. Meeste nachten wel 3x of vaker alarm.

floripori: ja ze glimt mooi hè! Ze is de meeste winterharen ook al kwijt

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:47

Ciocollato en Bamorka gefeliciteerd met jullie veulens.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:14

Luna2006 , helemaal slappe banden nu dus ? Zou het dan toch gaan komen?
Baby beweegt goed op het filmpje.

Ajesca123 , ze heeft inderdaad wel een best uier al.

Melissa 1996 , jou merries zijn gewoon niet zo bont fan blijkbaar :')

Jennyk , die heeft een mooi hangbuikje.

Floripori17 , geen ervaringen mee maar de heeft al aardig uier.

Melissav , ik hoop ook voor je voor vrijdag maar gezien de merries zo lekker eigenwijs zijn word dat vast wanneer je nachtdiensten weer beginnen.
De hengst is allround en halter gefokt.

Olga89 , agh wat een vervelend nieuws zeg. Nou ik duim voor een mooi en gezond veulen voor je!

Xyaartje , hahaha Jenny is echt een gestrande walvis :') maar die heeft wel een hangbuik.
Hier de kleurkansen op basis van palomino en bruin bont. Onbekend bij mij is agouti, homozygoot bont ect.
Dat soort dingen zou het nog kunnen veranderen.
Afbeelding

Ik doe mijn best om alles bij te houden maar ik zit zelf sinds vrijdag met corona. Dus het gaat nu wel weer beter maar afwisselende hoofdpijn buien gehad en dan is bijleesposten maken niet heel ideaal ...

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:31

Dank je wel Toushie! Genoeg kleurkansen dus met Maria en Frodo voor leuke kleurtjes <3 . En dan zul je zien. Komt er gewoon simpel bruin of zwart uit _O- . Helaas ook geen idee wie homozygoot bont is etc. Maria heeft met de vorige hengst, een vosbonte hengst, wel altijd wel bonte veulens gehad/ 2x bruinbont en 1x zwart bont. Met een grijs/witte hengst heeft ze dan Asfaloth gehad. De vader van Asfaloth was wit met grijze vlekken.
Asfaloth heeft ook grijze vlekken met zijn witte zomervacht. Dus ik denk dat Maria sowieso homozygoot bont is (al is ze te lui om er veel bont van te maken. Het zijn altijd wat mini vlekjes. Op de kont bijvoorbeeld of zoals bij Isaac toen op de linker en rechter schouder een vlekje en op de kont een vlek).
Omdat ze niet zo breed draagt denk ik wel dat het een klein veulen is dit jaar en geen groot veulen. Maria is niet groot en Frodo ook niet.

En heel veel beterschap voor jou :knuffel: .

Jennyk: Ze belt je wel graag wakker 's nachts :j . Hopelijk voor jouw merrie en voor jou komt het veulen snel! Knuffel voor haar :knuffel: .

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:52

Bijlees post is mislukt. Y;(

Veel veulen foto’s gezien <3 en wat leed gelezen. :(:)

Weinig bijzonders nog te melden.
Uier begint nu toch wel echt meer op te vullen.
Mag ook wel op 360 dagen. :=

Gister wou ze haar brokken slecht eten.
Wow watzijn jullie weer hard gegaan.

Maar daar was vandaag niets meer van te merken.

Maar ik denk dat het einde in zicht begint te komen.

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:57

ZwarteHeks, ik ben nog steeds jaloers!

Gefeliciteerd Cio! *\o/*

Flori, Fi had ook al een flink uier op dag 298.
Dag 292
Afbeelding
Dag 298
Afbeelding

Ik maak me geen zorgen, want hij is niet keihard en loopt nog erg na beweging. Hoe is dat bij jou?

Zal morgen (dag 308) nog een foto maken.

Fi is in ieder geval vandaag begonnen aan dr coupe pleeborstel (dag 307)

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:13

Yaartje, hebben jullie geen dekdatum van de pony's? De gemiddelde draagtijd is niet voor niets 340 dagen en als ik de merries zo zie duurt het echt nog wel even.
De vaars nog geen kalf of is daar ook geen dekdatum van bekend?

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:18

Gefeliciteerd Bamorka en cioccolato! *\o/* <3 wat een heerlijke veulens weer!

En Olga, wat een k... nieuws. Ik duim met je mee voor het veulen van dit jaar. Het komt vast goed! :(:)

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:24

Gefeliciteerd allen die een veulentje hebben mogen verwelkomen! *\o/*

Het uier van mijn merrie is op dag 302 nog steeds niet echt dat je denkt: goh dat schiet op :P

Als ik haar van stal haal is deze wel iets gevulder dan op onderstaande foto, maar loopt nog veel terug na beweging.

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:44

suffie schreef:
Yaartje, hebben jullie geen dekdatum van de pony's? De gemiddelde draagtijd is niet voor niets 340 dagen en als ik de merries zo zie duurt het echt nog wel even.
De vaars nog geen kalf of is daar ook geen dekdatum van bekend?

Jenny is 3 april uitgerekend
Maria is 7 april uitgerekend
Zoë is 30 april uitgerekend.

Denk idd ook nog dat het even duurt en zit ook echt nog ergens naar meer geduld te zoeken :D . Normaal heb ik onwijs veel geduld, maar als het op de geboorte van veulens aankomt... Dan is dat altijd ver te zoeken op de een of andere manier.

De vaars hebben we geen dekdatum van helaas. Waar de hengsten die we tot nu toe altijd hebben gehad, zo ook Frodo, graag nog het liefst voor mijn neus dekken doet de stier dat altijd heel stiekem en zonder publiek. We houden de Vaars wel heel scherp en goed in de gaten.

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:51

Ik heb even jullie advies nodig :=

Luna is mijn eerst zelfgefokte veulentje, daar komt natuurlijk van alles bij kijken wat ik voor het eerst moet regelen net zoals het aanvragen van een paspoort. Maar ik weet niet zo goed waar :roll:

Mijn merrie is ingeschreven bij NRPS, ze is zelf kwpn/Gelders. Ouders zijn niet bekend op papier.

Vader is imposant EM Gelders

Waar kan ik het beste mijn veulen laten inschrijven?
Zat zelf te denken aan KWPN met een B register.

Iemand die me hierbij advies kan geven?? <3

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:56

Sorry daar kan ik je geen adviezen over geven. :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:03

Als eenmaal de eerete veulens worden geboren op bokt, fb en in de omgeving is geloof ik iedereens geduld ineeeeeens weg _O-

Ik heb geen ervaring met papierloos fokken.
Mijn gevoel zegt dat kwpn vrij duur is voor deels papierloos? Helemaal reg b..
Misschien dan toch ook nrps?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:09

Cioccolato schreef:
Als eenmaal de eerete veulens worden geboren op bokt, fb en in de omgeving is geloof ik iedereens geduld ineeeeeens weg _O-

Ik heb geen ervaring met papierloos fokken.
Mijn gevoel zegt dat kwpn vrij duur is voor deels papierloos? Helemaal reg b..
Misschien dan toch ook nrps?

Ohhh dan ligt het niet alleen aan mij dat het geduld ineens weg is _O- . Heeft iemand nog wat geduld over voor mij? Ergens?

Een ding is zeker. Kan nu wel 100% zeggen dat Maria dragend is. Nu wachten op wat zij en Frodo er van hebben gemaakt :D .

Hier ook geen ervaring met papier etc. Dat regelen de eigenaar van Jenny/Zoë altijd en de eigenaar van Maria :j .

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:28

Ik had best geduld hoor. Tot 345 dagen. Daarna werd het wel minder. :+

Maar er nu wel uit van mij. :=

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:31

Bamorka gefeliciteerd! Merrie,s met grote oren zijn de beste, kijk maar naar Barbria van vroeger :j

Cio gefeliciteerd wat een knappe meid!

Olga wat een rot nieuws |(

Bij For is het uier wel wat gegroeid maar zijn een soort hard bij de tepels? Alsof er memoryfoam in zit? Hoort dit? Afbeelding
Afbeelding
Vandaag dag 353 -O-
Waar blijft het toch? Hopelijk zijn de merries nog niet op :+

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:12

Zo, heel wat paginas verder. Ik reageer altijd op mobiel, dus antwoord wat ik onthouden heb. En das vaak weinig :p

Bamorka en cio gefeliciteerd met jullie veulens!!

Yaartje, het valt me steeds op hoe slecht jouw merries in de vacht zitten. Is dat altijd zo?

For que, wat een gek uier. Mini uiertje met mega spenen erop ofzo lijkt het :')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:27

Ze zijn nu flink aan het verharen. Daardoor lijkt het denk ik ook dat ze er wat slechter in zitten dan anders/normaal. Het duurt altijd even voor ze echt goed door de dikke wintervacht heen zijn waardoor ze nu niet op hun mooist er uit zien. Zoë heeft het op vele stukken al wat zomervacht zitten en op andere stukken nog de wintervacht
Zitten normaal ook gewoon prima in de vacht, voor zover ik weet en zie :) . Anders had ik er uiteraard al wat aan gedaan/het aangekaart en gekeken naar wat de oorzaak kon zijn :) . Zal het uiteraard even extra in de gaten houden!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 01:54

Floripori. Vindt het uier ook wel meevallen. Zou ne nog niet te druk hierom maken

Melissa. Hopelijk voor de nachtdiensten een veulen

Olga. Wat een pech, sterkte. Dit is ook wel één van de redenen dat ik een paard eerst op de foto wil hebben voordat we echt aan het werk ermee gaan. Was er bekend waarom het veulen vorig jaar dood was geboren? Ik snap dat dit alles extra spannend maakt

Luna. Wat mooi om te zien. Nu nog richting de uitgang :Y)

Yaartje. Wat schattig zo samen eten. Mama en papa to be <3

Ajesca een ware Skippy bal

Toushie. Beterschap

Natasja. Jeetje wat moet je een geduld hebben.

Cynthia. Fi heeft idd al flink uier. Pleeborstel tijd is ook weer aangebroken :')

Petravdmeer. Ze moet ook nog even. Uier komt vanzelf wel

Jessicazz. Dan zou ik eerder voor nrps register a gaan. Dan kan je ook nog naar keuringen. Wat bij kwpn register b niet kan

For que. Ik denk dat je de stopjes bedoelt? Uier vorderd nu wel.