[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:55

Hier wel een koeien-fan. Wel een beetje anders :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn ook blondes of limousins trouwens :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:56

ik vind koeien eigenlijk minder gevaarlijk dan paarden hoor!
die van ons zijn heerlijk rustig en voorspelbaar. Alleen wel lomp.. een paard duw je wel opzij, een koe kijkt alleen maar om als je staat te duwen :) ..
paarden zijn veel onvoorspelbaarder, en stouter! (is mijn ervaring iig)

maar goed.. voor de pinken heb ik dan wel wat meer respect.. die zijn zoo nieuwsgierig, en als ze tochtig zijn kunnen ze je zo bespringen, dat is wel uitkijken dan }:0

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:04

Haha leuk zo die verhalen.
Een weiland vol schapen heb ik geen problemen mee. Ook wel eens tussen de koeien gestaan, maar niet heel veel ervaring mee verder.

Moest wel lachten toen we Raisa naar de opfok brachten. Een goede vriend van mij ging mee met zijn auto voor de trailer en hij komt van een melkveebedrijf.
Ik had Raisa vast de trailer op en hij stond met Roos naast de klep, met daar weer naast het kanaal -pony's staan aan vrij smal weggetje langs het kanaal-. Dus op den duur stond hij daar wat klem met Roos en was het 'eh - hoe krijg ik haar nu weer hier vandaan dan?'
Dus ik zeg 'simpel!' druk met één wijsvingertje op Roos haar borst en ze doet braaf 4 stapjes achteruit, en hij stond echt te kijken van what the fiets! :oo
Kan me wel voorstellen nu dat koeien iets lomper zijn O:)
gelukkig is Roos ook wel een pony die ik iedereen bijna het touw durf te geven. Zelfs mijn bange moeder houdt haar vast ^_^

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:04

Gelukkig eet ze weer mathilda!

Koeien vind ik toch altijd maar een beetje eng... maar dat is misschien ook omdat ik er nog nooit 1 echt van dichtbij heb gezien ofzo :') :o

Was ice vanacht weer zo onrustig als gisternacht? Hoe is de ph?

Ahh lammetjes... cute!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:14

Hier ook wel koeienfan, als kind mee gaan melken met een boer en kalvingen meegemaakt, vond ik superleuk maar waren wel hele brave melkkoeien, hadden ook allemaal een naam.
Ik zie soms wel andere gevallen in dr pol :=

Die schapen zijn echt WoW noisy, zoiets zou ik hier ook nog willen wel :D

Coole foto's tinniie

Gelukkig stal HD

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:15

Nou weet je welk dier pas eng is?? De mannetjes kalkoen, heb er gewoon een jeugdtrauma aan overgehouden. |( Ik heb nog liever 100 koeien bij me dan zo'n stomme kalkoen.
Eigenlijk hebben alle dieren wel iets liefs en leuks, maar ze kunnen ook allemaal gemeen zijn hahaha.
Ik ben eigenlijk voor geen enkel dier bang, behalve wat glibberd en glijdt of harige 8 reuzenpoten heeft. Die vind ik totaal niet grappig.

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:32

aagh Lammetjes! En koeien zijn ook lief!
Ik heb met school koeien geschoren, die waren een stuk makker dan de meeste paarden ;) helemaal niet eng :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:36

Zo stoer Tinnie! Is dat Cheyenne op de foto's? (en Arany)

Kalkoenen zijn euh bijzonder. :P

Aniek goed afgericht hoor met 1 wijsvingertje 4 stappen achteruit!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:46

Haha Stal HD wat dacht je van ganzen brrrrrrr, maar wat spinnen betreft ben ik het geheel met je eens

Koeien zijn geweldig! Maar leukste vind ik nog Geiten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:01

Even een ego post tussen door.....

We hebben een veulentje gespot *\o/*
En we hebben een mijlpaal, Gipsy is over de 200 dagen (202)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:04

Yeahhhh, Niet dat ik zie hoe het nou zit, maar gefeliciteerd! :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:22

Fantastisch Hinte dat alles nog goed zit!
Nu moet je er in geloven hoor!
Knappe Gipsy! <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:23

*\o/* *\o/* wat goed hinte en nu heb je zekerheid en kan je genieten van haar dracht

Mijn mannelijke kalkoen is niet eng :o en mijn ganzen helemaal niet. Spinnen zijn nuttige diertjes dus gaat ook nog.
Alleen ratatouille ca va maar zijn broers en zussen en gans de familie zijn er te veel aan
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 24-01-17 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:46

Ja, nu is het mooi geweest met de twijfels maar deze bevestiging had ik echt even nodig na Trees.

Boven in zie je de ribben en onder in dat witte is de schedel of een stukje daar van :o

Jillzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:27

Ik heb 2 knappe drachtige merries.

Bonita (links) is 6 April uitgerekend en Gentle (rechts) is 5 mei uitgerekend.

Ze zijn allebei drachtig van de Appaloosa hengst Dandy van het bovenland. Ik ben dus heel benieuwd naar wat er uit zal komen

Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:31

Yeey, hinte! Gefeliciteerd met de baby-foto +:)+

Ik heb gisteren nog tot rond 1u zitten kijken naar Ice, maar toen ben ik ergens in slaap gesukkeld na uren te kijken naar een dikke witte buik _O-

Welkom Yilzie. Leuke bolletjes heb je :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:48

Hier staan ze in de zomer altijd tussen de koeien en de schapen en dat is maar goed ook, want 7 hectare van dat heerlijke groene gras is een beetje veel van het goeie als ze dat niet hoeven delen :+
Voor merries en veulens eerst even op weiland achter huis apart, als ze wat ouder zijn kunnen ze ook op een van de grote stukken.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:50

Ik zou wel zo'n dexter koetje willen als ik de ruimte had, en een paar van die walliser zwartneusschapen, en wat kippen. Daar heb je ook zulke leuke rassen tussen zitten. Maar dat zit er voorlopig niet in. Naja, we dromen vrolijk verder :z

Die op die foto's van jou zijn Limousines Tinne, een redelijk rustig vleesras. Die Blonde D'Aquitaines zijn niet zo gezellig, net als de Angus. Ook zo'n heethoofd, zeker met een kalfje aan de voet

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:59

Mijn vader is vooral gek op lakenvelders.
Moet eerlijk zijn dat ik nog nooit bij varkens ben geweest

Lady haar moeder was stout, ik was de paddocks aan het uitmesten en moest van de ene naar de andere (door een houten hekje, hangt ook een draad!) ze glipt zo door t hekje, onder t draad door. En zo bij het veulen en mijn fries in. Lady vond t wel prima volgens mij. Haar moeder is die met het rooie dek op de achtergrond
Afbeelding
Normaal, samen met lady, is ze heel boos op die 2. Maar nu ineens super lief. Fijn om te zien. Ze plagen nu Cisco! Hihi
Afbeelding

Merk wel dat ze het zwaarder krijgt. Galop wil ze teminste niet meer..
Afbeelding

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:24

Ook hier heel lang naar een dikke witte buik zitten gluren, leuk hoor :D

Jillzie, Welkom, leuke pony's heb je!

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:24

Jilzie, welkom!! Leuke paardjes!

Ahhh de lammertijd <3 Ik vind dat altijd zoooo leuk! Hier op de uni hebben we ook schaapjes, en de verlosweken worden per nacht en weekend verdeeld over de studenten om het verlossen te begeleiden! Ga dit jaar voor het 3e jaar op rij, zoo vermoeiend maar zoooo leuk *\o/* Al dat nieuwe leven!

En verder melk ik 1 x in de week de koetjes hier op de faculteit. Maar die koeien zijn zooo mak! Die zijn zo gewend aan studenten, en zijn dan ook regelmatig in de hand :)

Afgelopen zomer was ik in Canada, ook met de dierenarts meelopen. Maar vleesvee is over t algemeen best link ja }:0 :Y) Black Angus zijn dan nog best een vriendelijk ras heb ik ontdekt :o Maar ondanks hun soms iet wat woeste uitspattingen vind ik koeien wel echt hele gave beesten :') :D

Ondertussen wachten we nog steeds geduldig af op de veulentjes :D Ze houden t lang uit daar binnen!

Ja hier is gallop ook niet meer favoriet kabayo! Of naja, sommige stukken moet er nog steeds geraced worden onderweg volgens madam, vooral in t bos :o :+ T strand dan juist weer niet zo nodig, raar paardje :P maar over t algemeen houden we t nu bij tolt en draf :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:43

Waar studeer je floki?

Hier ook vaak gemolken op universiteit. We hadden ook een grote os, die was ook erg braaf.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:49

Cemlys schreef:
Waar studeer je floki?

Hier ook vaak gemolken op universiteit. We hadden ook een grote os, die was ook erg braaf.

Diergeneeskunde in utrecht! Op de uithof

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:15

Leuk! Paar jaar geleden toen geweest met een groep waar ik les aangaf, zelf heb ik in Gent gezeten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:41

leuk dierengeneeskunde

welkom nieuweling met je pluizige bolle wolletjes

lady ziet er zelfs met dikke buik nog altijd wow uit <3

hier denk ik toch niet dat ik nog moet twijfelen bij Elsa, dit zijn zeker geen darmen
https://youtu.be/omsTB67GQ9o