[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:42

Dan kunnen we met z'n allen nog lang wachten, hier sneeuwt het -O-

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:57

rooslover schreef:
Pfff... Gister geen baby's.. Alleen een 3 jarige met lichte koliek en een 2 jarige die kreupel op stal staat.. Dus gisteravond nog even een dierenarts op bezoek gehad.
Dierenarts vond onze Sally onwijs dik en we mochten van haar niet maar met haar fokken haha..
Uier van Sally wordt met de dag voller, en ik verwacht ook dat ze voor volgend weekend wel geveuld heeft.
Zal kijken of ik van het weekend een nieuwe foto van haar kan maken.

Polleman ga je naar Lunteren naar de keuring? Wij gaan daar denk ook wel heen!

Het was wel de planning om naar lunteren te gaan.
Is het minste ver van allemaal.
3 kwartier zonder trailer.
Met wat voor paarden en veulens ga jij??

lisch

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:57

en als ik dan op int naar het weer kijk duurt het nog een ruime week voor de temp omhoog gaat.... -O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:02

Mexxuna schreef:
@Tjinta: Ik was ook al van plan om psyllium te geven ipv sandclear, werk in de apotheek, dus kan dat makkelijk bestellen. Thanks. :)

sandclear is toch psyllium? of ben ik nou gek? :+
edit: even nagekeken en is 100% psyllium, maar met melasse erbij en in korrelvorm. Ik heb nog poedervorm gehad maar ik vind sandclear korrels beter. hier geef ik zeker aan de paddocklopers geregeld een kuurtje.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:05

sandclear is gewoon ook veel duurder dan dat je gewoon psylliumzaadjes gaat halen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:43

:o Cemlys vergeet ik toch helemaal te reageren op dat prachtige koppie van jouw jaarling.
Echt wat een uitstraling... *\o/* en dat oogje... _/-\o_

Ik geef liever puur psyllium zonder melasse, en het is ook nog goed koper. *\o/* twee leuke voordeeltjes.
Zaadjes zijn het, dus geen poeder en geen korrels.
Paarden nemen het heel goed op.
Deze hoef je niet voor te weken of zoiets dat vind ik dan echt bleeggghh dat gekleef.

Het voelt hier inderdaad steenkoud aan buiten, merries voelen dat toch ook, geen wonder dat er geen veulentje naar buiten komt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:06

Nog geen kleine knapperd. Wel zijn de harsdoppen in de loop van de nacht dikker en witter geworden en op het moment drupt de melk er zachtjes uit. Baby is lekker aan het draaien(head first!) en is Pony heerlijk aan het rommelen en vooral ontzettend moe aan het zijn. Nog heel eventjes geduld hebben dus

Pony hebben we helemaal geen speciaal voer gegeven. We voeren geen brok omdat we zelf ook niet alles uit de blender eten. Ze heeft gewoon graan gehad met gedroogd gras en subli 369. Ze ziet er monsterlijk best uit en als ik kijk wat er nu uit haar titties stroomt gaat het allemaal wel prima zo ;)

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:11

Sommige merrie's maken het hier wel spannend zeg.

Mini merrie Po is vandaag 318 dagen drachtig maar nog geen uier en ook geen ander gedrag.
Vind haar ook niet erg dik, ze hebben haar enkele weken geleden opgevoeld en drachtig bevonden, maar ik heb mijn twijfels daarbij.
De andere 3 zijn echt megadik.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:12

Bij pony heb ik tot half februari getwijfeld. Ze werd wel iets groter maar totaal geen tiet en dat soort dingen. pas toen die begon te groeien wisten we het écht zeker

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:22

@ Polleman; Voor ons is lunteren 1,5 uur rijden met trailer. Ik denk dat we met 4 jarige d pony gaan, 3 jarige paard, en ik denk Peggy en haar veulen, maar eerst maar even wachten dat deze geboren voordat we daar een beslissing over maken.

@ Tjinta, Kolieker was vanmorgen weer fit. Kreupele stond wel iets beter op zn been dan gister volgens me vader. maar hoe dat nu is weet ik niet, en of de DA daar nog keer voor zou komen weet ik niet.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:34

Zo wat gaan jullie hard ik was even te druk om bij te lezen en zo tig pagina's erbij.
Raven is begonnen met uier aanmaken.

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:49

Raven heeft al best uier!

Spannend voor Pony *\o/*

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:54

Morgen is mijn merrie 300 dagen nu maar hopen dat alles goed gaat de schrik zit er nog erg in.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:56

Ik had wel een baby verwacht vandaag, maar gelukkig als troost een mooie peuter!! Superschattig!

Geven jullie samenclear preventief? Of alleen bij verwachtte zandinname? Carl staat lok op zand namelijk, maar op af en toe een likje modder na heb ik niet het vermoeden dat ze zand eet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:56

Kan ik me goed voorstellen Foss, hopen dat deze haar dracht goed afmaakt een mooi gezond kindje ter wereld brengt.

Zucht, ik moet zo een poosje met de honden gaan lopen en daarna naar cursus en de spanning zit me tot aan de oogleden...wil het liefste alleen maar snel terug naar stal en naar Pony staren...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:36

die spanning herken ik Woogy. Ik zou ook zitten stuiteren! *\o/*

Bonnieaw ik geef het preventief maar ook wel omdat de paarden hier 's winters op een paddock staan. Eten krijgen ze in kuipen,maar ze lopen toch vaak over de grond te scharrelen ook. Er liggen hier bergen aarde en daar zie ik ze soms zelfs van eten.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:47

Naar aanleiding van een telefoontje wat ik vanmiddag had over een verstoten veulen waarbij het pijnlijke uier eigenlijk het grootste probleem is, heb ik bedacht dat ik mijn site eens grond ga aanvullen :j Ik wil wat schrijven over het verstoten en de pijnlijke uiers bij maidens, iets over uierontsteking en iets over de uier-indeling zelf. Wat is nog meer handig om informatief te beschrijven voor mensen?

Overigens is het vooral taboe's doorbreken, fabels uit de wereld helpen en onwaarheden verhelderen hoor. Zoals die uierontsteking, dat je dat in de hand werkt door aan het uier te zitten enz.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 20-03-13 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:54

Cemlys wat een lekker smoeltje!

Raven ook al tietjes.. nou, hier nog 0 komma niets en dat op dag 321 -O-
En sneeuw, Pfffffffff. ...

Maar.... ik heb wel heel leuk nieuws! *\o/* Ik bok nu op mijn foon, als ik zo thuis ben, horen jullie het :D

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:57

Misschien een rot vraag Cynthiia, maar zit er nog wel wat in. Omdat ook haar buik zoveel minder is als de jaren er voor??

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:58

ik denk dat ik het weet. Hey Cynth! :wave: *\o/*

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:08

Ik wordt nu wel erg benieuwd cynthia... maar fijn dat het goed nieuws is...

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:17

Oeeeeh spannend Cynthia!!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:22

Whis, geeft niet hoor, mag je vragen :) Maar ze is overduidelijk wel drachtig. Ik heb hier een tijd geleden nog een filmpje geplaatst van een stuiterend veulen en als ze niet drachtig is, ziet ze er zo uit:
Afbeelding

Ook wordt de zuchtplaat onder haar buik steeds groter en haar banden worden slap. Dus ja, ze is echt drachtig :j

En dan nu het goede nieuws (Pretty had de primeur :) )

Ik ben benaderd door Equinovum om hun camera met hartslagband uit te proberen!!! *\o/*
Hetzelfde als DL heeft gedaan vorig jaar.
Mijn plan was om gewoon ouderwets te gaan waken, maar dit is natuurlijk supertof!!
Morgen alleen nog even aan de staleigenaresse vragen of ik gebruik mag maken van haar Wifi (maar ik verwacht geen problemen) en dan kan ik overal en nergens De Kees volgen (en jullie ook) :D

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:24

Cynthia82 schreef:
Whis, geeft niet hoor, mag je vragen :) Maar ze is overduidelijk wel drachtig. Ik heb hier een tijd geleden nog een filmpje geplaatst van een stuiterend veulen en als ze niet drachtig is, ziet ze er zo uit:
[ Afbeelding ]

Ook wordt de zuchtplaat onder haar buik steeds groter en haar banden worden slap. Dus ja, ze is echt drachtig :j

En dan nu het goede nieuws (Pretty had de primeur :) )

Ik ben benaderd door Equinovum om hun camera met hartslagband uit te proberen!!! *\o/*
Hetzelfde als DL heeft gedaan vorig jaar.
Mijn plan was om gewoon ouderwets te gaan waken, maar dit is natuurlijk supertof!!
Morgen alleen nog even aan de staleigenaresse vragen of ik gebruik mag maken van haar Wifi (maar ik verwacht geen problemen) en dan kan ik overal en nergens De Kees volgen (en jullie ook) :D

Wat chill zeg!!! Ik heb een paar keer mee gedaan met die winacties voor birthalarms enzo maar helaas zonder succes. Gezien ik wil besparen ga ik dus lekker ouderwets voor de stal slapen :p

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:25

Zo, na een tijdje de stille meelezer uit gehangen te hebben, zet ik er mijn merrie ook even bij.
De kruising is TinkerXHaflinger - MaestroXTwice. De merrie is in de week van 24 Mei bij de hengst geweest dus zitten nu ongeveer op 284 dagen. De merrie is dit jaar 6 geworden. Zal binnenkort even een ''buikje'' foto plaatsen.
@Patrick, wat een prachtig veulen zeg!
@..Bovenstaande foto :P, Ook zo mooi wat moeten jullie trots zijn!
@Crazycat, Mooie volle uiers!
En 360 dagen Gosh..

Dit is de combinatie:
Afbeelding