[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:45

Kabayo : _O- _O-

Serieus ? Waarom ? Beukervaring gehad dan ?
Ach ik ben geen fan van koeien .... dat scheelt haha.

Ik vannacht speviaal ff kijken naar Ice, maar nee hoor mevrouw staat rustig ... 8)7

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:48

Chantalll schreef:
Kabayo : _O- _O-

Serieus ? Waarom ? Beukervaring gehad dan ?
Ach ik ben geen fan van koeien .... dat scheelt haha.

Ik vannacht speviaal ff kijken naar Ice, maar nee hoor mevrouw staat rustig ... 8)7

nou.. als je de weide inloopt stormen ze met zijn 100en op je af. Of ze blijven je aanstaren tot je weeggaat :') :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:01

Kabayo, hoeft niet met dollars, je kan de site gewoon in euro zetten.
En de betaling kan gewoon met Ideal.

Kabayo schreef:
Wat lief chantal <3
Ook al ben ik bang voor schapen :o

Ice houdt het zeker spannend..

Das mooi StalHD!

Lady word ook weer wat vrolijker heb ik het idee. Als ik op mijn kont naar haar buik zit te staren blijft ze lekker staan. Soms kriebeld ze lekker met mijn haar <3 en zelfs als Zilver te dicht bij komt blijft ze staan , kijkt wel even boos maar meer niet. Het is zo'n speciale merrie :j

Ik zal binnen kort ook strips bestellen! Ik weet alleen niet hoe dat gaat met dollars? Heb dat nooit gedaan..

hihi marit , dat moet idd nog niet!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:01

trysteffy schreef:
Spannend ice!!

Waar bestel je die strips eigenlijk?

Hot Nauwkeurige PH 5.4-7.0 Test Papier Strips Indicator Papier Lab Supplies Litmus Testing Kit 80 Stuks Gratis Verzending
http://s.aliexpress.com/aIZJJrYV
(from AliExpress Android)

Universal indicator papers 80 Strips Ph 5.5-9.0 PH Alkaline Test Indicator Papers Lab Supplies
http://s.aliexpress.com/eaiqQBVV
(from AliExpress Android)

Je hebt ze ook in NL, maar dan weet ik niet precies waar

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:07

Kabayo ; _O- ach elke koeienboer lacht mij ook uit ... daar heb precies hetzelfde mee ... dat er i eens uit dat koppel koeien rook uit hun neuzen komt en ik geen kant op kan en het gekke is .... zijn het 100 paarden ??? _O- _O- nooit geen last.

Cemlys

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:14

Brrr koeien, de eerste keer op school halster omdoen, baf hand tussen koeien kop en betonnen muur. Sindsdien laat maar.

Schapen, mja ben ik ook zo geweldig mee, niet de eerste keer dat ik op sokken van het voeren terug kom, om dan een paar uur later mn laarzen ertussen uit te moeten gaan plukken. :')
Ik wil mss ooit wel 2-3 schaapjes, van die schwarznase.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:40

Jaaa, lammetjes! Zo schattig als ze nog klein zijn. Die Walliser Schwarznase schapen zijn echt übercute <3
Afbeelding
Toevallig zit er hier in het dorp iemand die ze fokt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:51

Chantalll schreef:
Kabayo ; _O- ach elke koeienboer lacht mij ook uit ... daar heb precies hetzelfde mee ... dat er i eens uit dat koppel koeien rook uit hun neuzen komt en ik geen kant op kan en het gekke is .... zijn het 100 paarden ??? _O- _O- nooit geen last.

Dat heb ik exact hetzelfde. We hebben zelf 2 koeien, ik kom er niet bij in. Enge beesten }:0 Ik vind ze altijd zo onberekenbaar..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:27

Nog geen veulentje bij Ice, alleen lammetjes bij Chantal, die zijn wel leuk!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:28

Ik kom veel bij een koeienboer en moet ze altijd een aai over hu hoofd geven. 1x gehad dat de stier daar los kwam.. oké dat vond ik wat minder leuk :P

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:31

Vulina: Ja echt he brrrr ... moet er niet veel van hebben. Achter slot en grendel of veraf prima ... maar een Aai Dustin ??? Neu blijf wel ffies op afstand haha. Idd zoals Vulina zegt .. vond ik ze ook meer onberekenbaar als andere dieren *zal wel niet zo wezrn maar toch*

Cemlys _O- ach kleinigheidjes hou je !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:37

Noisy schreef:
Jaaa, lammetjes! Zo schattig als ze nog klein zijn. Die Walliser Schwarznase schapen zijn echt übercute <3
[ [url=m/td8UxZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toevallig zit er hier in het dorp iemand die ze fokt

Je komt er alleen zo moeilijk aan. Idealiter wil ik liefst 2 Ooit jes en een ram, Maarja, vindt ze maar, niet gerelateerd aan mekaar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:39

Chantalll schreef:
Vulina: Ja echt he brrrr ... moet er niet veel van hebben. Achter slot en grendel of veraf prima ... maar een Aai Dustin ??? Neu blijf wel ffies op afstand haha. Idd zoals Vulina zegt .. vond ik ze ook meer onberekenbaar als andere dieren *zal wel niet zo wezrn maar toch*

Cemlys _O- ach kleinigheidjes hou je !

Een aai tot daar aan toe nog, maar heb het wel afgeleerd om aan de zijkant van de kop te komen :')
Van die grote mestvarkens net zo, eng.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:39

Vulina schreef:
Chantalll schreef:

Dat heb ik exact hetzelfde. We hebben zelf 2 koeien, ik kom er niet bij in. Enge beesten }:0 Ik vind ze altijd zo onberekenbaar..

Eindelijk iemand die er het zelfde over denkt als ik :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:41

Koeien vind ik geweldig. Zijn super lief

Die schaapjes hierboven zien er niet eng uit :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:42

Koeien zijn leuk! En schaapjes ook!

Lief toch? Ze zijn echt niet allemaal lomp
Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:46

Ja prachtig Marous !

:evaw: hahaha

Ik blijf er mooi op een afstand van ... voor je het weet #) *-:) %)

Maar Onze Schapen zijn leuk ... mak en luisteren allemaal naar de naam BIKS ... ideaal ... we verweiden ze overal heen in de poldet lis over de weg.

Maarre Ice ??? Heb je alweer een updatje ?? .. wie is er nog meer aan de beurt ??

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:47

Tot je tussen een kudde van die vleesrassen staat, bv die Franse ;)

Ik denk dat het Nederlandse melkvee best meevalt en mak is, die komen ook veel meer in de hand, maar waar ik vandaan kom heb je vooral dikbillen en Franse vleesrassen en geloof me, die noem je niet gelijk lief haha, kunnen best gevaarlijk zijn. Bij ons had je toch vaak in de omgeving dat een boer weer eens verongelukt was door een stier die losgebroken was of in een keer doorsloeg. En zo n dikbilstier heb ik een hoop ontzag voor. Als die bij ons in de kliniek per ongeluk een keer losbrak, dan groot alarm, werd alles hermetisch afgesloten lol en dan mocht je hopen dat je het door had en in een zijgang zat. 'Stier los' gaat mn haar nog van overeind staan :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:59

Wij hebben vorig jaar onze stier laten slachten, die werd met 3 jaar oud echt te gevaarlijk. Als hij mij zag brulde hij altijd zó indringend, moest er niets van hebben. En als je dan drachtige dames bij hem weghaalde, werd hij helemaal wild. Doodeng.

Gelukkig hebben we nu geen stier meer, veel rustiger. Ondanks dat moet je met koeien altijd opletten, ze springen zo bovenop je of rammen je klem. Ik loop ook altijd met een stok in de stallen.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:04

En ik altijd maar denken dat koeien van die lieve dieren zijn :') _O-

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:34

De ouders van mijn man hadden ook vleesvee, zat er tussen ... als die gekalft had berg je dan maar. Als je ook maar verkeerd keek naar dat kalf stoof ze over 3 hekwerken heen om je te grazen te nemen. Zijn pa was de enige die erbij kon komen. Brrrr ... zij hadden van die blonde nog wat beesten ... nee voor mij geen koetjes

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:39

Chantalll schreef:
De ouders van mijn man hadden ook vleesvee, zat er tussen ... als die gekalft had berg je dan maar. Als je ook maar verkeerd keek naar dat kalf stoof ze over 3 hekwerken heen om je te grazen te nemen. Zijn pa was de enige die erbij kon komen. Brrrr ... zij hadden van die blonde nog wat beesten ... nee voor mij geen koetjes

blonde d'aquitaine bedoel je denk ik?

Vaak is het "probleem" dat die kalfjes langer bij de moeder blijven. Dan krijg je dat soort extreem gedrag. Hier valt dat gelukkig mee vanwege een andere bedrijfsvoering, maar het blijft opletten.

Nee, koeien zijn echt niet zo lief als ze lijken. Op zich mogen wij echt niet klagen maar er zitten van die brutale jokers tussen waar je aan 2 ogen echt tekort hebt.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:43

Ja die bedoel ik Caesar, ik hou het mooi bij Schaapjes, Kipjes en Pony's.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:50

Onze oude stier was idd met 3.5 jaar ook te gevaarlijk aan het worden en die is in oktober vertrokken.

Wij hebben nu wel 2 stiertjes in opfok,de oudste is Playboy die is nu 1 jaar en krijgt morgen zijn neus piercing.

De andere is Cassanova van 6 maanden oud.
Grote goedzak is dat.

Wij hebben in de stal ook 1 koe die niet lief is,altijd uitkijken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:52

Koeien zijn mooi om naar te kijken maar ik zou ze zelf ook niet willen handelen. Toch een hoop kilo's die je te grazen kunnen nemen.

Wat een schattige schaapjes Cemlys! Lijken net knuffeltjes. :D

Die schapen hier dat zijn echt stofzuigers,moet je eens brokken in hun bak doen,tegen dat je aan het laatste schaap bent,heeft de eerste alles al opgezogen. :+