Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:24

@ Roosje17
Wacht maar niet op het kegelen Haha!
Mijn merrie kegelde de vorige keer keurig dit keer niet Knipoog
Ik zou niet op kegelen af gaan... zie vorige pagina zo stond mijn merrie erbij voor het veulenen Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb overigens beetje offtopic.
Vannacht een heel naar verhaal meegemaakt de paarden incl. Luna liepen op de weg. Voor degene die het willen lezen:
Luchtzuigen heeft toch 1 nadeel... Paarden op de weg

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:25

GEFELI MET JE HENGSTJE, DENNIS!!!!!!!!!!!

Wat een poepie!!! Enneee al een naam gekozen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:28

Hier nog steeds niks. Ik hoop echt op vannacht, als idd de slijmprop eraf is sinds gisterochtend dan moet het vannacht wel gebeuren... laten we het hopen

Dennis gefeliciteerd!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:48

dennis nogmaals van harte! Haha! het is echt een schatje! Lovers

de rest: succes met waken (weer!!)

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:01

Volgende week zondag zit Odin op precies 10 maanden.
Echt lastig hoor, overal om je heen worden veulens geboren maar op die van Odin moet ik nóg een maand wachten Knipoog
Ik zal binnenkort wel even foto's maken van hoe haar buikje er nu uitziet Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:03

jaaaa evy!! Haha! ik ben heel benieuwd! Is odin alweer zo ver?? Heeft ze al een lekker buikje? Ik weet nog dat ze een poosje geleden nog erg slank was! Uier al een beetje? spannend joh Haha! die laatste maand gaat echt wel snel Knipoog

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:07

Evy schreef:
Volgende week zondag zit Odin op precies 10 maanden.
Echt lastig hoor, overal om je heen worden veulens geboren maar op die van Odin moet ik nóg een maand wachten Knipoog
Ik zal binnenkort wel even foto's maken van hoe haar buikje er nu uitziet Lachen

wij moeten ook nog een maandje wachten *als ze drachtig zijn Clown * op onze shetdames.....ik leef dus nog wel even met je mee Haha! Haha! Haha!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:13

Haha bedankt Haha! En dan leef ik met jouw mee Knipoog

vrijalover schreef:
jaaaa evy!! ik ben heel benieuwd! Is odin alweer zo ver?? Heeft ze al een lekker buikje? Ik weet nog dat ze een poosje geleden nog erg slank was! Uier al een beetje? spannend joh die laatste maand gaat echt wel snel

Ja gaat snel hè! Ik zat in me agenda te kijken toen dacht ik van: Wow, nog maar een maandje! Haha!
Maar je ziet wel al een buikje Ja En een beetje van die zakjes bij d'r uiers, ik zoek er wel ff een foto van...

chrisjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:17

mooi paard,jah egt een dikke buik Tong uitsteken

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:22

Deze foto is op 1 mei genomen.
Alleen een foto van d'r zij-aanzicht.
Let niet op de viezigheid, dit was een 'voor-foto' want ik ging haar helemaal wassen en knippen Knipoog
Afbeelding

En deze 'zakjes' bedoelde ik. Van die hangzakjes zeg maar Haha!
Deze foto is gemaakt op 20 april. Een halve maand geleden dus.
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:50

En ook ik heb weer foto's Tong uitsteken
En Evy, je bent niet de enige die nog in spanning af moet wachten.. ik moet nóg een maand langer dan jou wachten Knipoog.

Allereerst een foto van de kraamstal, zo ver als die nu af is:
Afbeelding
Afbeelding
En Ivanka erin! Haha! (ik kon niet ver weg lopen, want dan was ze er HEEL snel weer uit... Clown )
Afbeelding
En we zijn nog even gaan wandelen, dit stukje vond ze vooral erg leuk om te doen
Afbeelding

Maar het gaat ons om de buik, zie hier: de glimbuik Haha!
Afbeelding
Theezakjes Tong uitsteken
Afbeelding
Buik steekt uit naar rechts
Afbeelding
Ivanka's staart krult nog steeds.. Lachen
Afbeelding

En nog een geheel overzicht van de linkerkant:
Afbeelding
En nog eentje van de rechterkant, etend.. hoe kan het ook anders Gestoord
Afbeelding

Ivanka begint nu echt écht een drachtige merrie te worden. Ze eet alsof haar leven er vanaf hangt! Het probleem is alleen dat ze nu ook haar stro opeet.. Heel raar, heeft ze nooit gedaan! Ik was allemaal aan het klagen tegen mijn zus dat ze niet goed had bijgestrooid toen ik op vakantie was, maar de laag die ik er gisteren in gegooid had, was vandaag ook alweer bijna weg... Toen ik thuis kwam kreeg ik dat dan ook te horen: "Zie je nou wel, ik zei toch dat ze het stro op at??"
Bijkomend probleem is dat het hooi niet meer goed genoeg is, dat is elk jaar hetzelfde verhaal als het gras weer jong is... Dus nu leg ik 2 plakken hooi in de stal en daar gooi ik wat kuil doorheen, dan eet ze het nog redelijk goed op, maar blijft er nog (te) veel liggen...

En ze is echt een viezerd in de stal! Bahbah, ze plast ook nog eens veel en dan op alle plekken Gestoord.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:56

Ze ziet er goed uit Tinne!
En ik heb medelijden met je, nóg een maand langer wachten dan mij...
Pffff, succes alvast Knipoog
Moet wel zeggen dat ze mooi glimt Lachen

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:08

Wow Tinne, wat een mooie stal krijgt Ivanka zeg! Dat gaat helemaal goed komen met die bevalling Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:17

jeetje wat spannend bij een hoop mensen ..

Dennis lekker he dat het er is nu kun je zonder wallen gewoon meelezen hoe de rest waakt Haha!
Sjen: Jeetje ze gaat echt voor een jaar nu ben jij aan de beurt hoor!
Fnanne: ziet er goed uit heeft toch stuk meer uier als mijn merrie maar scheelt nu ook wel dat jasmijn nu dag en nacht op de wei loopt!
Hannelore: Nou dan gaat het vast snel komen want aankomende week wordt het weer een stuk beter Tong uitsteken
Evy:ziet er goed uit zeg !!!
Esme-27: kan er gewoon ineens naast liggen hoor Knipoog
Roosje17: Ook bij jou spannend.
Tinne: Wordt mooi hoor de stal en ze ziet er tip top uit!!

Nou jasmijn is weer in haar dromerige bui loopt continu achter me aan op de wei en is super gezellig!
Uiers lopen heeel langzaam steeds stukje voller en buik blijft groeien . Denk telkens nu kan het niet meer dikker maar ja hoor heus wel Haha! .
Haar billen gaan nu ook rap van vorm veranderen en drillen helemaal lijkt een soort dakje ook plast ze steeds meer .

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:20

zo he tinne die stal wordt echt groooot en mooi! Haha! zo te zien is ivanka er ook wel blij mee Haha! ze heeft nog steeds een mooi bescheiden buikje! Ja

evy: jaaa het begint te komen! Haha! Odin is echt nog mooi slank voor een 10 maand drachtige merrie! je wil niet weten hoe vreya er rond die tijd uitzag! Bloos En wat ook raar was, dat haar buik alleen maar minder ging hangen naarmate ze echt verderkwam.. Clown en die uier bij odin begint ook al te komen! we zitten nu alweer 2 weken na die foto dus het zal vast wel weer wat gegroeid zijn Lachen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:51

vandaag is er weer niets met nicoline.
haar uiers zijn wel al iets gevuld maar het is niet zo veel.
wel heefd de poes van stal gisteravond haar jongen gehad.
als er iemand interesse heefd.
je kunt ze gratis afhalen.
ik heb er geen foto,s van want ik heb ze zelf nog niet eens gezien.
moeder is tijger en de vader is zwart-wit.
ze krijgt wel hele grote jongen steeds dus de katers zijn heel erg groot en stevig.
als iemand er een wil hebben moet hij/zij me maar pb en want dan stuur ik een foto mee van een van haar jongen van vorig jaar.
dan krijg je een beeld hoe ze kunnen zijn.

het veulen van nicoline komt wel aankomende week denk ik.
ik hoop niet volgende week want ik vertrek volgende week vrijdag naar oostenrijk.
een weekje op een boerderij logeren(uitwisseling van school)

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:55

Esme_27 schreef:
Hier nog steeds niks. Ik hoop echt op vannacht, als idd de slijmprop eraf is sinds gisterochtend dan moet het vannacht wel gebeuren... laten we het hopen

Hey zullen we een race houden? Haha!
Mijn Angel was ook 1 mei uitgeteld ook nog niks!
Zal straks wat foto´s maken van mijn hangbuikzwijn... Cool

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:15

Ik had nog geen naam omdat ik niet zeker weet of het een roan is of niet. Ik had een naam voor een roan hengstje en voor een 'saaie'. Voor een merrie had ik eigenlijk niets. De naam volgde later omdat ik niet weet of het een roan is. Maar ik vond deze naam bij hem passen dus heb hem die maar gegeven. Bij alle veulens die ik tot nu toe mee gemaakt heb hebben ze een andere naam gekregen dan wat de planning was omdat het er niet leuk bij paste.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:19

Einde van de week schijnt het weer beter te worden, daar wachten al die dames vast op... Ach gut
@ Tinne: Ivanka ziet er goed uit zeg!!! Voor jou is de "wandeltijd" nu ook aangebroken? En die stal wordt ook erg... Luxe! Haha!
@ Inowa: gefeliciteerd met de kleine katjes... Knipoog
@ Gitta: ze zijn inderdaad groot, vandaag na dag in de weide weer wat minder, maar het groeit wel gestaag door.
@ Evy: wat draagt jouw merrie mooi zeg!
@ Sjen, Esme_27, en diegenen die ook al even wachten: Ach gut

Update Fanja:
Tonnetje rond!! Clown
Nou ziet het er al rond uit als ze stilstaat, vanmiddag trok ze een sprintje door het land... Dat ziet er verschrikkelijk komisch uit. De buik waggelt aan alle kanten mee.
Ze is verschrikkelijk aanhankelijk momenteel, hinniken, kroelen, borstelen. Alles is fijn, zolang ze maar aandacht krijgt! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:28

Fnanne, ik denk dat ik deze week toch nog een keer ga proberen om erop te gaan.. Ze is me nog net iets te jolig om alleen maar te gaan wandelen Clown . Of het lag aan het weer, er stond hier vrij veel wind en dan is ze altijd net wat actiever dan normaal (maar op een gegeven moment ging ze gewoon uit zichzelf draven... dus wie weet toch iets te veel energie Tong uitsteken)

Ik blijf het maar een rare gedachte vinden dat er een veulen in haar buik zit hoor! hihi... Is toch raar? Over 2 maanden (hopelijk! maar ietsje eerder mag ook wel Schijnheilig ) komt er gewoon een veulen uit...
Ja..
nou ja.. daar moeten we maar niet over na gaan denken hoe dat allemaal kan. Het gebeurt gewoon Clown.

Fnanne! Sjit.. jij hebt gewoon nog maar 8 dagen te gaan tot de 320 dagen Bloos! ! Het komt écht dichtbij nu!

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:35

Ik heb jullie weer gevolgd en had gisteren veel veulens verwacht - vooral van Dennis, Sjen en Inowa.
Dennis gefeliciteerd met je hengstje, hij ziet er goed uit.
Sjen en Inowa nog veel sterkte met waken en vooral GEDULD toegewenst.
Bij mij wordt het ook spannend - mijn merrie kan bijna niet meer lopen. Eerst dachten wij dat het door het veulen kwam maar nu denken we dat de uier haar in de weg zit. Het is heel groot en hard. Vanmiddag kwam er ook melk uit en ze blijft nu kegelen. Merrie zelf is erg rustig en aanhankelijk maar kijkt nog eet nog steeds heel goed. Ze staat nu in de wei en plukt de langste stukken gras uit!
Ik zal aan alle wakers denken vanavond - en vannacht!!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:37

spannend cathy! Haha! succes! Knipoog

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:45

@ Myrdal: spannend, dus ze heeft al wel meer uier....? Wie weet!
@ Faniek: brr wat eng paarden op straat, laatst ooo een keer meegemaakt bij een boer hier vlakbij, hij had eigenlijk geluk dat wij langskwamen want hij had het zelf nog niet gezien Bloos
@ Evy: wo die uier lijkt erg heel erg veel op die van Siena Haha! Ook die hangzakjes, alleen heeft Siena iets grotere spenen inmiddels. Hoe lang moet jouw merrie nog?
@ Tinne: Ivanka moet wel al een veulen gehad hebben zeg! Die theezakjes Clown Mooie stal hoor!
@ Gitta: ja idd het wordt een jaar lijkt het
@ Cathy: thanx Haha!

Hier dus nog helemaal geen veranderingen. Uier doet niets, vulva ook niet en de banden zij redelijk slap en de staart kan nog steeds even hoog. Ik verwacht vannacht nog helemaal niets

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:01

@Cathy: Zo dat klinkt goed, ik zou er vannacht maar bij blijven. Mischien morgen dus een veulentje!

@Sjen: Ik denk dat Siena gewoon wil genieten van haar zwangerschapsverlof! Pas maar op dat zij straks geen boek gaat schrijven Haha!

@Tinne: zo die ziet er goed uit! En wat wordt het een mooie stal!

@Toutiemeis: Ik zag dat je je onderschrift al aan had gepast Haha! Nou maar hopen dat dat morgen weer moet Knipoog

Nou, update Myrdal: het ziet er weer wat beter uit, uier is mooi vol, de spleet in het midden trekt weg. Haar spenen moeten nog wel ploppen, maar goed dat kan tijdens de bevalling ook nog wel. Haar kont is verschrikkelijk blubberig en haar vulva is er ook klaar voor. Ook was ze vandaag wat onrustiger.
Nog even een vraagje voor de meer ervaren fokkers onder julie: Myrdal heeft vanaf een punt onder haar buik. Ook heeft ze een deuk in haar broekspier, je ziet het heel duidelijk als je aan de zijkant staat, betekent deze deuk ook iets, of is dit een eigenschap van Myrdal? Ik kan vanavond wel een foto maken, als julie het niet snappen. Het is ook moeilijk uit te leggen, hij zit ter hoogte van haar vulva, mischien zo iets duidelijker....

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:04

ja, daar ging het laatst in dit topic ook over, dan moet je evenwat pagina's terug! Daar verklaarden ze dat dat op een snelle bevalling moest wijzen Ja Maar of het ook echt waar is weet ik niet.. Klinkt in ieder geval goed hoe ze er bij staat! Lachen jij krijgt vannacht vast een veulentje! Haha!

ik heb inmiddels die pagina gevonden: viewtopic.php?f=59&t=278694&st=0&sk=t&sd=a&start=9500

zo'n deuk bedoel je?