[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:31

LauLauu schreef:
Ik woon pas in een uithoek.. Oost-vlaanderen(Geraardsbergen) in BE :+

uithoek :D das niet zo ver van bij ons Westrem (Wetteren), Oost-Vlaanderen :P

amai CL dus nog vlugger dan verwacht terugkomen dan

Kleine brogel, kennen we inderdaad van de vliegshow, dit jaar zelfs nog geweest :)

Als Belgje wonen jullie allemaal heel ver ;)

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:51

Ik woon lekker centraal midden in de provincie Utrecht haha ;)

CL lijkt me erg spannend om je drachtige dame over te plaatsen naar Nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:52

kiki1976 schreef:
Is soms wel een rare hoor. Ze had gisteren in de paddock ook opeens haar hele deken af. Alle sluitingen zaten nog dicht 8)7 Hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen is me een raadsel haha
Dit hebben wij ook eens gehad met één van onze paarden!!!
Nog steeds een raadsel hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen.
Deken was nog helemaal heel en alles zat nog vast.

Ik heb een video van Kim in haar (rem)slaap geupload, ze kan enorm hard snurken. _O-

CL, waar zoek je stalling?
Edit; Ooh ik zie het al, daar ben ik niet bekend.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:35

Ah Sabahartje, wat een lief kadootje!!
Neon, super dat het weer beter gaat. Dat lucht op....
Haha Inowa, dat is ook wat qua netwerk zeg; echt een grensgevalletje ;-)
En NL is dan wel klein, maar dan zit je toch nog snel vrij ver uit elkaar hè?
Whaha KBK! Daar gaat weer een bos! :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:44

Dan was je echt op 5 minuten van mijn thuis fotsy! hier knallen ze wekelijks door de geluidsmuur als ze over vliegen. Vliegtuigmak zijn ze in ieder geval wel hier :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:47

Het hele regenwoud. :D

Kim had net duidelijk buikpijn.
We keken via de webcam hoe ze ging liggen en daarna snel weer opstond en heel snel begon te ademen.
Daarna liep ze naar het midden van de stal een paar keer voor,- en achteruit.
Nu is ze weer rustig, maar wel sneu om te zien.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:15

Ze zal last hebben vant veulen. Komt mij heel bekend voor van bij Luna. Die had er ook soms hevige pijnen van. Veulen zal niet zo lekker liggen voor haar.

Zo is marley wel huge
Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:16

Jeetje wat een stalgeld zag ik voorbij komen! Hier betaal ik €175,- per maand inclusief alles. Buiten/binnen zetten, stal uitmesten en voeren. Binnen wasplaats met warmtelampen en warm water. Longeercirkel bij stal. Op 500 meter afstand twee gedraineerde buitenbakken (20x60) & (35 x 55) en een binnenbak van 25x45. En een springtuin in de zomer. Weliswaar zijn de bakken van de vereniging waar ik lid Ben maar paardjes staan dus vlakbij! Gezellige kleine stal met 3 paarden en 2 pony's. Helemaal perfect! :D

CubaLibre, spannend om je drachtige merrie zo'n eind te moeten vervoeren! Maar kan me voorstellen dat je dat met veulen helemaal niet ziet zitten.

KBK, wow echt een heel bos wordt neergehaald! En arme Kim met buikpijn, zielig is dat altijd om te zien.

Dekens met alle sluitingen dicht heb ik ook al eens in de wei gevonden, heeel bijzonder is dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:22

Denk inderdaad dat het veulen pijn doet.
Ze reageerde het net af op [naam] (meerdere keren trappen) en dat doet ze normaal nooit.
Ze is wel dominant, maar nooit gemeen.

Haha, ik wil ook zo'n foto van bovenaf maken, maar dat wil niet bij een paard van 1.72m. _O-

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:22

Ik ga weer een poging doen!

CL al in januari terug. Veulen gaat dus toch hier geboren worden? Hopelijk kan je een fijne stal vinden voor je beestjes!

EF, mooie buik heeft Floor! En echt anders gedrag dus. Zal leuk zijn als er een mooi merrieveulen uit komt.

AZ sjonge, Aziza heeft echt al een hele flinke buik zeg! En heerlijk smerig, maar ja mag ook best vind ik!

Venthe, wat een leuk cadeau. En mooi halstertje ook! Kan het veulen wel mee voor de dag komen straks ;)
Ik heb hier nog het halstertje liggen dat Roos om had als veulen (sentiment ^_^)

En over de uithoeken waar iedereen woont. Ik woon ook in het uiterste Noorden. Pony's staan vlakbij Ines (Cemlys) en onderweg daarheen rijd ik -als ik het goed heb onthouden- vlak langs het huis van Vientje. Zelf woon ik dan in de grote binnenstad, dus moet een stukje rijden eerst ;)
Neon, Bergeijk hebben mijn moeder en ik nog overnacht tijdens ons tripje naar het zuiden om de hengst en mijn pony's bij de hengst op te zoeken. Bleek nog een nicht van mijn moeder te wonen (nooit geweten :o)

Heerlijk filmpje KBK! Haha, zo'n pony hadden ze ook op de eerste fokkerij waar ik terecht kwam. Liepen we ook op een avond de stal in echt zo van; 'wtf is dat' :wow:

Luna, die wordt ook al mooi bol inderdaad :j

Hier vandaag ook weer foto's gemaakt, en natuurlijk weer dubbel gelegen om de pony's. Wat een clowns zijn het af en toe.
Wel vandaag ze voor het eerst een keer buiten aangetroffen sinds de inloop stal open is :+ Al gingen ze daarna snel binnen staan, voordat we verkeerde ideeën zouden krijgen...

Zal eens wat foto's uitzoeken!
Laatst bijgewerkt door AniekR op 06-12-15 23:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:24

Whaaaa KBK, geweldig dat je zo'n filmpje hebt. Ze snurkt er inderdaad lustig op los :))

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:29

AniekR schreef:
Wings, wat een leuk cadeau. En mooi halstertje ook! Kan het veulen wel mee voor de dag komen straks ;)
Ik heb hier nog het halstertje liggen dat Roos om had als veulen (sentiment ^_^)

Hihi dat halstertje was niet van mij :+ Al had ik dat best gewild hihi :) Venthe heeft het mooie halstertje gekregen ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:30

Wat een geweldig filmpje KBK.
Bo heeft het nog nooit eerder gedaan, vandaar dat ik ook vreemd opkeek toen ik een berichtje van de stalhouder kreeg.

AniekR, ben benieuwd naar je foto's.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:38

Biancatje, waar in utrecht zit je? Ik kom ook uit midden provincie utrecht vandaan :)
Woon nu in Gelderland maar werk in Utrecht :j

Stalgeld is afhankelijk van zo veel factoren, waar in het land, faciliteiten, luxe, hoeveelheid pensionklanten enzovoort! Ik betaalde met mijn grote paarden 375 euro per maand (per paard). Maar dat was dan wel in het midden van NL op een hele luxe en nieuwe dressuurstal waar ik toen alleen nog met 2 andere pensionklanten stond. Alles splinternieuw en van alle luxe voorzien (paarden werden ook binnen en buiten gezet, elke dag in de molen gezet enzovoort) tja ik vond het toen voor die plek niet veel geld. Nu huur ik voor mijn mini's gewoon een stuk land met een schuurtje, weg luxe :') haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:40

Wat leuk dat er toch nog zoveel mensen hier in de buurt wonen. :j

Haha ja, je zou haast denken dat iemand de deken af heeft gehaald en opnieuw dicht heeft gemaakt en op de grond heeft gelegd.
Zou weleens willen zien hoe dat is gebeurd!

Viel me inderdaad nog mee dat we Kim niet helemaal binnen konden horen snurken. _O-
Was al bang dat de buren er last van zouden hebben!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:46

Zo! :wow: KBK wat een geluid produceert zij zeg!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:01

Hahaha op een laddertje staan kbk! :+

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:28

Hihi sorry Wings, even gecorrigeerd. Jij had er denk ik net boven of onder gereageerd. Wist ook wel dat het Venthe moest zijn :o :o

Foto's!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Roos vandaag op 207 dagen.

Afbeelding
Afbeelding
Lies vandaag op 218 dagen.

Vind ze wat minder gegroeid dan de voorgaande maanden, maar toen groeiden ze ook wel erg hard. Ook zijn ze in afgelopen maand van het land afgehaald, dus van overdag lekker grasjes scharrelen en daarnaast hooi krijgen naar alleen onbeperkt hooi. Die zomer-winter-overgang zou daar dus ook wel wat mee te maken hebben.
Roos is wel weer wat mooi voller geworden op haar bovenlijn, dus wat dat betreft zien ze er wel goed uit ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:30

Knappe dames aniek.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:40

Thanks Ines! Toen ik ze zo zag, dacht ik ook wel weer... :9 :9

Hopen dat Roos er met het veulen een beetje mooi op blijft staan. Benieuwd wat ze daar dan van gaan zeggen op de keuring!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:49

Oh Aniek wat een mooie paardjes heb je toch! Ze zien er toppie uit!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:02

Thanks Wings! Ik ben ook nog niet minder verliefd op ze hoor :o

Vandaag ontdekt dat ze trouwens nog steeds kunnen rennen :+ Ze zijn zo lui momenteel. Maar Yazhi (de jaarling) werd helemaal heppie-de-peppie toen we de dames meesleurden de paddock in voor foto's. Had Lies net achterin -wat me eerst een goed plekje leek voor foto's-, toen Roos dus geschrokken van ook die wind met Yazhi mee vloog. Lies na tig rondjes om me heen vliegen eerst maar los gelaten, voor ze onderuit zou gaan. Nou zoef, daar gingen ze met zijn drieën.
Eenmaal in de stal was er niets meer aan te hand trouwens... Toen zijn we maar voor de stal foto's gaan maken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 06:31

Wat een mooie bescheiden buikjes. <3
Leuk he, om ze zo uit hun dak te zien gaan.

Hier nu klaarwakker vanwege gehinnik van Kim.
Kijken we op de webcam, ligt ze hard te snurken.
We vonden haar bij de laatste voerbeurt al zweterig en oppervlakkig ademen, maar geen koorts dus even aankijken.
Dus in eerste instantie schrik je enorm als je haar zo ziet liggen, maar alles ziet er normaal uit; ze ademt weer normaal, kijkt af en toe naar haar buik, dus de baby zal wel even niet zo fijn aanvoelen.
Ik hou het even in de gaten via de webcam.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 06:55

Oeh aniek, knappe dames!!! Ze zien er top uit!
En yazhi was die hele hele hele knappe toch? :o :D hihi

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:42

AniekR; mooie paardjes heb je ;)

KbK: omg wat kan jouw paard snurken := hihihi. Wel fijn om te zien dat ze helemaal languit relaxed slaapt.

Ik was even druk bezig met het zoeken van een nieuwe plek. En ben geslaagd. Een fijn plekje gevonden voor mijn drachtige draak. We gaan ergens in deze maand verhuizen.