[HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2007! #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephany

Re: [HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2007! #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:06

Bacannie schreef:
Ja het is de allereerste geboorte van een veulen die ik ooit gezien heb dus tuurlijk blijf ik kijken en druk ik niet weg. Ik mag toch wel zeggen dat het (voor mijn gevoel) er onrustig uitzag... ik ben ook maar een leek. Misschien hoort het wel. Maar goed ik ben de mensen dankbaar dat ik heb mogen kijken. Leer ik weer van.

Trek het je niet aan... Ach gut , ik begrijp wel dat als je zoiets voor de eerste keer ziet, je vragen en ook emoties erover hebt...dat hebben de mensen die hier al jaren komen ook nog regelmatig, en ik vind (maar dat is persoonlijk) dat je best zo'n gedachte/emotie neer mag zetten, ik begreep ook gelijk wel dat je het niet negatief bedoelde....en daarbij zet ik ook wel eens iets neer van die strekking als mij wat opvalt, moet ook kunnen vind ik, zonder direct de bedoeling te hebben kritiek te leveren...
Moet je ook eerlijk zeggen dat als een bevalling zwaar is of het dreigt allemaal niet goed te gaan, ik altijd wegklik, wat dat betreft ben ik wel heel (te)gevoelig, kan niet goed tegen die beelden, ik volg dan via het topic wat er gebeurt en klik het beeld weer aan zodra ik weet dat het in orde is of beter gaat.
En in zo'n specifiek geval zal ik ook wel eens wat neergezet hebben dat ik er niet tegenkan, is ook een emotie op zo'n moment, zonder de eigenaar dan te bekritiseren....
En daarbij wil ik ook nog even kwijt dat wij (bijna)allemaal ons wel eens "schuldig" maken aan een opmerking of een emotie, zonder dan echt kritiek te hebben. Daarom, vind ik, dat we daar andere mensen ook niet altijd op aan moeten spreken, ligt er helemaal aan hoe de strekking is van het gezegde!
Barncam kijken heeft 2 kanten (de medaille ook altijd Knipoog ), je laat mensen meekijken, en dat kan en zal altijd bepaalde emoties op kunnen roepen...

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:06

Samsam schreef:
avandijk schreef:

Als je het goed doet, en opvolgt ook als ze wat ouder worden geloof ik daar ook in. Paarden gaan nou eenmaal een flink deel van hun leven met de mens doorbrengen. Maar.... daarvoor hoeven ze niet gelijk te staan hoor, althans, ik deed veel met het nog liggende veulen. Overal aanraken, enfin, je hebt vast een idee over imprint training. Niet schieten, dat is wat ik prefereer en ik weet dat er meningsverschillen over bestaan.

als een veulen niet wil staan, dan gaat ej dat niet lukken, wat hier begeurd is gewoon de pogingen van het veulen ondersteunen, zo staat/drinkt hij sneller en valt hij minder.

Zo doen wij dat ook met de veulens, helpen bij het opstaan als ze willen gaan staan en zo gauw mogelijk het veulen laten weten waar de melkbar zit. Haha! Haha!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:08

Bacannie schreef:
Nou, bij deze dan: Het spijt mij dat ik het beeld onrustig heb genoemd, het was niet negatief bedoeld, slechts een opmerking van een leek. Ik zal in het vervolg Lips are sealed Ja Vriendjes zijn?

En nu verder on-topic.

Kop op joh, ik had wel in de gaten dat je het niet l ullig bedoelde. ZAND erover (LOL) Ach gut

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:08

Bacannie schreef:
Nou, bij deze dan: Het spijt mij dat ik het beeld onrustig heb genoemd, het was niet negatief bedoeld, slechts een opmerking van een leek. Ik zal in het vervolg Lips are sealed Ja Vriendjes zijn?

En nu verder on-topic.

Ok het laatste er over! Ik vind niet dat je hier sorry voor hoeft te zeggen, het is niet de bedoeling dat je op je tenen gaat lopen!!!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:09

ik vind het vaak wel jammer dat ze de cam uitzetten als het misgaat. of jammer klinkt ook zo raar..maar ik probeer zo veel mogelijk bevallingen te zien om van te leren. ik begrijp heus wel dat het niet altijd even fijn is, maar ik wil zelf ook goed kunnen handelen mocht er bij mijn merries ooit wat fout gaan en de vee arts komt niet op tijd

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:10

FennekeR schreef:
Samsam schreef:

als een veulen niet wil staan, dan gaat ej dat niet lukken, wat hier begeurd is gewoon de pogingen van het veulen ondersteunen, zo staat/drinkt hij sneller en valt hij minder.

Zo doen wij dat ook met de veulens, helpen bij het opstaan als ze willen gaan staan en zo gauw mogelijk het veulen laten weten waar de melkbar zit. Haha! Haha!

Hi hi.... ik bedoelde het inprenten. Babelonische spraakverwarring heet zoiets toch?

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:13

Nou ik kom ook weer als mosterd na de maaltijd binnenvallen.
Was even bang dat Macy of Misty aan het bevallen waren,en dat ik het net gemist had.Ben blij dat alles goed is gegaan met Maxi.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:13

elinax21 schreef:
ik vind het vaak wel jammer dat ze de cam uitzetten als het misgaat. of jammer klinkt ook zo raar..maar ik probeer zo veel mogelijk bevallingen te zien om van te leren. ik begrijp heus wel dat het niet altijd even fijn is, maar ik wil zelf ook goed kunnen handelen mocht er bij mijn merries ooit wat fout gaan en de vee arts komt niet op tijd

ja dat denk ik ook vaak.. als ze de cams uitzetten..
maarja meeste mensen willen niet dat de hele wereld zowat kan zien dat het bij hun misgaat, en ze proberen het toch zo goed mogelijk te doen, maarja net zoals met de "gewone" bevalling zitten mensen al kritiek te geven over dat ze het niet goed doen volgens hun.. kan je nagaan bij n foute bevalling.. dus om dat ook te voorkomen en een beetje minder stress wat ze dan al veel hebben..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:14

las vandaag in de hoefslag dat 13% dan de drachtige merries geen levend veulen op de wereld zet. Als je 8 x dekt dus maar 7 veulens gemiddeld. Best veel he!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:16

zo das best veel 13% Bloos!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:17

Tjeetje Samsam, daar moet ik niet aan denken met 6 drachtige merrie's op stal.... Nagelbijten / Gniffelen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:17

ik kom net weer even binnen vallen nadat maxibevallen si
wat een prachtig dingetje
ik lees even bij hier en begrijp ik het nou goed of is er ergens iets mis gegaan
sorry als het een stommen vraag is maar ben nieuw hier in dit topic dus weet nog niet hoe alles werkt

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:21

Weer wat gemist!!! maar een mooi veulen voor maxi!!! En het is een goede moeder zo te zien!!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:22

Dus dat gebeurd weleens? Dat het misgaat op de cam... jemig wat erg.. ik kan mij als eigenaar wel voorstellen dat je de cam dan uitgooit.

Edit: maar nu gelukkig niet...! Ik ben net getuige geweest van een mooie bevalling...
Laatst bijgewerkt door Bacannie op 21-03-07 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:22

dr is nergens iets fout gegaan bij deze bevalling hoor.. Lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:24

ja dat wist ik gelukkig ik had hem gezien een prachtige ervaring
dus de discussie was gewoon algemeen neem ik aan
gelukkig maar
ik was echt bang dat er ergens iets fout was gegaan

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:29

FennekeR schreef:
Tjeetje Samsam, daar moet ik niet aan denken met 6 drachtige merrie's op stal.... Nagelbijten / Gniffelen

sorrie, ik denk dat er ook al veel dingen eerder misgaan, tweelingdracht of spontane abortus!

Gaat vast allemaal goedkomen. Aan de andere kant mot je ook wel realistisch zijn en hoe meer veulens je krijgt hoe meer kans dat er iets niet goed is. Denk dat het wel nog scheelt dat de cobs meer bij de natuur staan dan zeg maar kwpn-ers en dat daar minder mee misgaat.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:32

zydeco schreef:
ja dat wist ik gelukkig ik had hem gezien een prachtige ervaring
dus de discussie was gewoon algemeen neem ik aan
gelukkig maar
ik was echt bang dat er ergens iets fout was gegaan

ja dr werd iets verkeerd, of te ernstig opgevat.. maar dat gebeurd wel vaker, en vooral zo op t internet omdat je mekaars gezicht/toon niet kan zien/horen..

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:33

Ja, dat denk ik ook! Heb ook de indruk dat het bij Welshcobs en andere paarden die meer bij de natuur staat het minder snel misgaat!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:39

minishetten zal het waarschijnlijk hoger liggen denk ik.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:43

Ja...de meeste geboortes welke fout gaan zie je wel bij de minipaardjes, dat is ook wel bekend, althans wanneer je erover leest wel...

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:43

Samsam schreef:
FennekeR schreef:

sorrie, ik denk dat er ook al veel dingen eerder misgaan, tweelingdracht of spontane abortus!

Gaat vast allemaal goedkomen. Aan de andere kant mot je ook wel realistisch zijn en hoe meer veulens je krijgt hoe meer kans dat er iets niet goed is. Denk dat het wel nog scheelt dat de cobs meer bij de natuur staan dan zeg maar kwpn-ers en dat daar minder mee misgaat.

Tuurlijk dat is ook zo..... maar je schrikt wel even als je dat percentage ziet.
We hebben eigenlijk alleen bij Lona vorig jaar wat opstartproblemen gehad met Lona en een keer een red bag delivery, (Copper) van de 14 bevallingen.....
Wat de Cobs betreft, dat die dichter bij de natuur staan, dat scheelt misschien ook wel.

Oh en even over de cam uitzetten, ik weet bijna zeker dat Marije, als er iets niet goed zou gaan, de cam uit zou zetten. Ja

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:46

Maxi en de kleine zijn uit de stal gehaald...Kleine moet drinken en wordt ook vastgehouden, maar nieuwbakken (maiden) mams weet niet goed wat te doen...rondjes draaien, snuffelen weer weglopen (mogelijk ook nog napijn)...misschien dat ze naar een wat kleinere ruimte zijn gegaan zodat mams stil kan staan...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:50

Ladder erbij en een zwart zeil, ik denk dat ze de zijkant van de stal afplakken, ze wordt misschien nerveus van de merrie die naast haar staat!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:50

ik had al zo'n idee dat ze wel erg aan het rondlopen waren met z'n 2tjes,maar ook geen flauw idee of dat misschien zo hoorde?