Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:03

@ Max: Sterkte, maar toch ook wel gefeliciteerd.

Mijn bolle word al dikker. Er begint al een heel klein beetje beweging in haar uier te komen. Ze is begin mei uitgerekend maar het zou me niets verbazen als het eerder komt. We zullen zien, het komt er uit als het klaar is .

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:04

Max schreef:
We zijn net terug. De breuk is niet mooi net boven de knie. Het enige wat ze kunnen doen is 6 weken in het gips en hopen dat het geneest. Zijn eigenaresse geeft hem de kans gelukkig.
We denken dat de merrie erop heeft gestaan, het is haar eerste veulen.
Echt een joekel van een veulen en erg mooi dus we hopen dat hij er doorheen komt.
phew van 2 uur vannacht tot nu hebben we hem in bedqang moeten houden en voeden, ik ben kapot !

hmmz, dus dat is nog afwachten??? Wel een oliebol zeg....
Hopelijk groeite het allemaal goed aan.... Wel goed dat ze hem de kans geeft! Super!

Ik begin hem nu toch redelijk te knijpen aangezien mijn merrie vanwege een medische kwestie haar achterijzers nog heeft. (en het haar eerste veulen is)

Lientjee

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:05

Het veulentje + de moeder..
(Paardjes zijn van me tante)
Afbeelding
Ik hoop dat de foto het doet

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:13

At Twinkel en Flettie Dankjewel!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:37

Jeetje Max wat balen zeg, ik wens jullie veel sterkte hoor!!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:44

Max, toch gefelicititeerd met het mooie veulen!
Ik hoop voor jullie dat deze knapperd helemaal goed gaat genezen!
Sterkte.

Amandaké, dat is ook even schrikken zeg getsie!
Maar wel fijn om te horen dat de bevalling niet meer zo lang op zich laat wachten!
Succes, en van zo'n camera heb je echt gemak.
Mn paps is nog geen een keer zn bed uit gemoeten, want Treesje staat precies met dr kont naar de camera!

Succes allemaal

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:09

@Max.
Gefeliciteerd met het prachtveulen!
Wel onwijs erg van zijn beentje.
Ik duim met je mee dat het goed geneest.

Ezariose is gisteren naar de merriebox verhuist.
Toen we haar 's avonds binnen zette had ze echt zoiets van; He?
Maar goed. Nu alleen nog de camera ophangen...

marjan_tjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:26

ik ben gister bij me oom geweest. waar 2 weken een veulen is geboren .Tjalling. en heb toen een paar foto's gemaakt.
viewtopic.php?f=53&t=553804
daar staan de foto's op. en iedereen gefeliciteerd nog waar een veulen is geboren

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:47

Max, nogmaals sterkte, idd wel fijn dat hij de kans krijgt! Hoe gaat het nu met moeder en kind? Hebben ze wel een goeie start gemaakt wat betreft de kennismaking en het voeden etc?

Amandake, Wel fijn dat je nu weet wat het is en dat het opgelost kan worden. Succes vandaag en morgen, houd haar maar goed in de gaten met je camera

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:01

@IndianSummer. Nog geen veulen bij Indian Ik blijf voor je duimen

@Ods. Een mooie buik heeft ze hoor Hoe zit dat nou met dat boktkoppelveulen? Ik lees dat al een tijdje in het onderschrift van jou en Jeddah, maar ik snap het niet echt

@Max. Wat een prachtig veulentje! Heel voorzichtig gefeliciteerd, en ik hoop dat alles goed gaat komen met deze kleine man Maar als zn been nu in het gips zit, kan hij dan wel staan. Of is het nou de bedoeling dat je hem zes weken lang laat liggen en dat hij gevoerd word?

@CD. Ik kan me voorstellen dat je daar niet lekker ligt Kan je niet vragen of er iemand bij je wil komen liggen? Met zn tweeen is het natuurlijk altijd gezelliger, en minder eng als alleen

@Amandake. Ydwine zit ook al niet lekker in haar vel Ik lees dat de dierenarts vannacht het veulen verwacht En je camrera is er ook Ik zei toch dat Ydwine wou wachten tot de camera kwam

@Nouran. Ik denk dat het zowieso wel fijn is voor Pip als er uierzalf tussen zit. Dat verzorgt toch een beetje, en dan zal het denk ik ook minder schuren.

@Quinzy. Sweety heeft al een mooi buikje hoor Die eerste foto is wel heel kunstig genomen

@Flettie. Is dat Allart die weer niet opgenomen is? Wel heel jammer hoor. Ik hoop dat hij in Duitsland meer succes heeft

Zelf weet ik niet hoe het met Miss gaat op het moment. Zit nou heel braaf op school te bokken Ik plaats vanavond wel een update (zal niet veel bijzonders zijn) en ook nog de foto's van Miss's buik en uiers op 290 dagen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:03

Wat fijn dat het veulen een kans krijgt!

En gelukkig dat het met Ydwine ook weer goed gaat. Morgen veulenfoto's?

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:04

Afbeelding

Meer fotos zijn er nog niet, misschien vanmiddag als hij staat want ja staan zou hij moeten kunnen. We hebben hooibalen rond hem gelegt vannacht en moeder heeft de hele nacht over hem staan waken, af en toe likte ze hem. Wij hebben de moeder steeds gemolken en dit via een grote spuit in zijn mond gedaan. Op een gegeven moment was hij zo sterk dat hij de melk zo uit de spuit zoog. Nadeel was dat hij dan wel energy kreeg en ging spartelen en dan kunnen die achterbeentjes nog hard aankomen. Voor de rest met veel dekens warm gehouden want jeetje wat was het koud !
We zijn nog even op zoek naar een toepasselijke naam.
-Break a leg- kwam in ons op, het wordt tegen mensen gezegt om ze geluk te wensen en nouja in dit geval zou het meerdere betekenissen hebben. Of dit zijn naam wordt ligt aan de eigenaresse.

Het rare was dat ik de hele tijd aan Fighter moest denken van hier op bokt. Als die er doorheen kon dan lukt het onze kleine man ook !!

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:14

Jeetje Tamara, wat erg !!!
Het is echt te hopen dat het allemaal goed komt, zo'n mooi veulen!!
Staat ie nu alleen in het gips of moeten er ook nog pennen in gezet worden?
Sterkte ermee en hopelijk snel beter nieuws!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:14

Wat is hij groot Wat een benen zitten eronder zeg!
Het is wel een plaatje
Break a leg... Het is wel een grappige naam ja Ik weet zelf niet of ik hem die naam ook echt zou geven.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:18

Jeetje wat een nare berichten lees ik....

@Max: Toch gefeliciteerd met de geboorte van dit prachtige hengstje. Ik hoop dat het gips en veel rust de breuk zal genezen. Ik ga iig voor jullie duimen, want het zal geen makkelijke tijd worden om de kleine man rustig te houden denk ik. Super dat de eigenaresse hem een kans geeft! Ik hoop echt dat het goed uit zal gaan pakken.
Over de naam ... grappig idee Maar of ik die naam echt zou geven weet ik ook niet.

@Amandake: Poeh dat was ook even spannend bij Ydwine zeg! Gelukkig gaat het nu wat beter. Ik hoop dat ze snel haar veulentje op de wereld gaat zetten, dan zal het daarna vast allemaal beter gaan.

@Valeria: Je vroeg of ik het Esperanza groot vond he? Nou dat kan ik zo niet zeggen. Weet niet hoe groot paps en mams zijn?

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:20

Ja het is een joekel van een veulen, als je zou zeggen dat hij al een maand oud is zou ik je ook geloven. Hij kan alleen in het gips voor pinnen is niet genoeg plaats er is te weinig bot over net boven de knie.
Ik verwacht en hoop stiekum dat hij een leukere naam gaat krijgen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:30

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:34

Ik heb al gegokt.

Max, is de moeder een bonte of een pintaloosa? Ze heeft van die appaloosa-vlekjes op haar benen namelijk.

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:40

Gewoon een bonte , dat zijn bonte vlekjes er is geen appaloosa aan te pas gekomen. Moeder is gewoon kwpn met als vader Mecenas.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:47

@Max- Gefeliciteerd!
Maar goh wat klote zeg!
Ik hoop dat het allemaal goed komt..

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:56

Het is idd een groot veulen Max, jeetje!
Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

flettie is erg jammer dat julllie Hengst er niet doorkomt!
Nieuwe ronde nieuwe kansen!
Succes.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:16

Flettie ik heb ook maar eens een gokje gewaagd

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:20

Allereerst Max: Wat ontzettend sneu van z'n voorbeentje! Het is idd goed te zien op de foto's, arm ventje! Super dat hij een kans krijgt van jullie, ik zal heel hard voor hem en voor jullie duimen!!

Amandake: Gelukkig niks ernstigs En nog goed nieuws ook, want je hebt er dus waarschijnlijk een veulentje bij staan morgen!! Jij ook succes alvast!

quinzy: Wat een leukerd! Met dikke buik Ben benieuwd wat eruit komt!!

Flettie: Jammer zeg van die hengst...misschien volgende keer meer succes! Fayette ziet er trouwens weer super uit *edit: Ik heb ook gegokt

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:35

ZO, me ff door ruim 10 pagina's heen geworsteld.
Wat kletsten jullie veel....

Heb alleen de belangrijke en speciale dingen onthouden. Het is ook zo veel. Ben te oud en misschien wel van orinige ofzo
Wil hier niet met een kladblok gaan zitten om op iedereen te reageren, anders is het spontane er ook af.

Ik lees dus alles en logischerwijs gun ik iedereen gezonde veulens toe, weinig slapeloze nachten dus de veulen moeten er gewoon netjes op tijd uitkomen.

Goed...
@ Nimber: Gefeliciteerd met je ggk hengst. Mag dan wel geen eigen fok zijn, wedden dat jullie er wel eigen fok uit gaan krijgen. Wees er maar trots op.
Hoe is het kegelen van Libel nu???

@ Maroes: zag dat jouw dikkerd nog aan het rollen was. Treas is gek op rollen, maar doet het echt al een hele tijd niet meer. Ze is gewoon saai als je haar losgooit. Ze ziet er goed uit je meisje...

@ Max: wat een ellendige start. Het is wel een knappe vent zeg, wat een lange benen. En dat breukje is goed te zien, kreeg er kippenvel van. Sterkte.... erg fijn dat hij een kans krijgt.

@ Amandake: is het veulen er al? Toe, laat Ydwine eens opschieten
Fijn dat de dierenarts is geweest, dan is het toch wel een zorg minder. Sterkte met de laatste loodjes..

Hier gaat alles nog goed. Weinig te melden.
We moeten nog 79 dagen, maar ik denk erover om het rijden nu snel te verminderen. Ze heeft er echt geen zin meer in. Normaal hapt ze zo in haar bit, nu doet ze haar hoofd mijlenver omhoog en je ziet gewoon dat ze liever naar stal gaat dan eruit.
Zelfs rennen als ze los is doet ze niet meer. Het is een beetje een dooie....

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:40

@ max, gefeliciteerd, het is een prachtig veulen, nou hopen dat hij alles goed doorstaat en over een tijd gewoon gezellig in de wei staat!

@ Amandaké gellukkig dat het al weer beter ging met haar toen de DA er was. Nou hopen dat hij gelijk had over het bevallen