[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nayla

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:21

Even bijgelezen voor de afgelopen dagen, zoveel nieuwe veulens weer, proficiat allemaal!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:29

Vulina schreef:
Ik heb ze hier wel gehad, daar zag je niks aan, gingen liggen en hup een veulen. Anderen zijn een hele nacht onrustig.

Mijn punt is, als je echt ziet dat ze actief weeën hebben, moet er wel echt wat gaan gebeuren. Opvoelen in het laatste stadium van de dracht is eigenlijk ook volledig overbodig. Een veulen ligt in de foetushouding en draait pas de laatste 10 minuten, waarbij pas een verkeerde ligging wordt gecreëerd.

Ja ik snap je idd als je ziet dat ze echt gaan duwen dan moet er ook effectief iets komen.

Vulina is die merrie altijd laat? Of is dat aloudere merrie dan

Charmfaith wat knappe veulens

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:33

Wow wat veel veulens weer! Gefeliciteerd allemaal! Baudyh zelfs 2. Wat zul je lekker slapen vannacht

Wat een heerlijke veulen spam. Daar kan ik zo van genieten <3

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Stal_HD - Gaya - 305
Luna2006 - Sun - 314
Luna2006 - Belle - 316
Charmfaith - Lizzy - 318
Ciara_Lady - Nylke E.M - 318
Knolselder - Suus - 319
Nieky1993 - Mirthe - 323
Charmfaith - Bailey - 324
Nieky1993 - Tina - 324
Nieky1993 - Blue - 326
AM_horses - Liezella - 327
Dddara - Don Dara - 328
Goldenarrow - Intissima - 328
Nicky1963 - Fyanda BM - 328
Fotsy - Chica - 332
Sabrinatomic - Nosa - 334
Luna2006 - Muis - 334
Mer1980 - Solo - 336
Lady124 - Lady - 338
Nobel01 - Unique - 339
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 354

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:17

Veel knappe veulentjes voorbij zien komen, gefeliciteerd allemaal! <3

Mijn merrie doet nog rustig aan, ze moet ook nog even, dus geniet graag mee van jullie foto's, haha! :j :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:25

Vorig jaar ging ze wel wat over tijd, maar niet mega. Ze is inderdaad al ouder. Kees heeft ook een veulen van haar gekregen, die ging niet over tijd..

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:32

Ik zal even een wat grotere bijlees post doen! Inmiddels zelf even een uurtje geslapen tussen de middag en nu lekker op de bank.

baudyh; Tiara is echt een knapperd, heel mooi frontje zo! Oh gut, ik lees nu dat er twee tegelijk kwamen! Wat een timing! flinke jongen de omar sharif! Was het nog droog/leuk bij Brinkman? Komt hier nu met bakken uit de lucht. De fontaine lijkt iets chiquer dan de OS? Maar weet dat oscar zelf ook wat ouder/klassiekere merries heeft.
Muronia; Mooie foto's en vind het nog steeds een hele mooie naam, Löwenprinz
Happy_Hippie; wat een verdrietig nieuws voor jullie zeg, hopelijk knapt je merrie wel snel op
Pomski; jouw veulentjes liggen er ook heerlijk bij! Denk dat het ook super goed is om al zo in aanraking te komen met die kids op jonge leeftijd!
Nadia2008; ik hoop in de verdere comments te lezen dat het allemaal goed is, maar 3 kwartier en nog geen veulentje in zicht is wel lang!
Marjoleine89; spannend hoor!
Cioccolato; gefeliciteerd! hoe veel dagen heeft jouw merrie gedragen? Die was altijd vrij snel zei je eerder toch?
Greeneyez; spannend! hopelijk zet het door voor je!
kiki1976; Voor jou helemaal spannend met de placentitis, maar ik heb vertrouwen dat het goed komt. Je hebt haar super goed behandeld en scherp toezicht!
Iersas sterkte nog met het overlijden van je ruin, was een naar verhaal en kan mij voorstellen dat het hele gezin daar stuk van is!
keresa wauw wat een prachtig veulentje! hele mooie kleur ook zo! is dat valk?
Jet plank gas de bocht door! heel leuk om te zien! :D
Seven heel knap! *D
xsurfdiary wat fijn dat het zo goed gaat! Maar.... heeft iemand nou de voorpluk van Karina eens recht afgeknipt of valt het ongelukkig? :')
Vulina jeetje wat duurt het ongelooflijk lang zeg! Tussen die van jou en mij zit gewoon een hele maand wachten (330 vs 364 dagen) :o
CharmFaith wat zien ze er allemaal goed uit, knap veulentje ook!

En dan de update van Jaja;
Ging allemaal razend snel, hartstikke goed gedaan en ze lijkt voor alsnog een hele lieve mama voor Tout est Magnifique. Had zo veel namen opties maar vond dit echt de leukste en er zit nog een speciale betekenis achter. Ze hebben vanmiddag heel kort eventjes in de binnenpaddock gestaan, maar vond Toutje nog wel erg moe dus weer lekker op stal gezet.
Hierbij nog wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Misschien nog leuk, Jaja als veulentje. Ze zijn echt bijna identiek aan elkaar.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:35

Tjakka123 gefeliciteerd! Mooi veulen en lijkt inderdaad sprekend op mama <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:13

Eindelijk even tijd om een post met foto's te plaatsen.

Buik gisteren

Afbeelding

uier foto's van vrijdag 07/4

Afbeelding

Afbeelding

Uier foto van zaterdag 8/4

Afbeelding

Uierfoto's zondag 9/4

Afbeelding

Afbeelding

Uier foto van vandaag zo rond 14u30 deze namiddag.

Afbeelding

Als ik goed gerekend heb zit zij ergens op dag 351.

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:22

Uhm nou de voorpluk van Karina is recht afgeknipt :+ Ze staat nog bij degene van wie waar hebben dus hij verzorgd haar nog. Man van 70 dacht lief te zijn en pony even te toiletteren uuuhhh _O- Groeit wel weer aan..... :')

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:30

Proficiat iedereen, wat een knappe veulens!!

Nadia hoe gaat het nu met je merrie? Is er al een veulen?

Vulina ik leef met je mee, mijn merrie zit op dag 357 en ook nog steeeeeds niets. Moedeloos wordt je er van hé -O-

Toffee maakt geen vorderingen, ik zie het veulen ook nog heel weinig bewegen. Tot vorige week zag ik het wel nog regelmatig.

En het enige wat Toffee nog doet is eten en slapen := de laatste 2 nachten ligt ze echt een paar keer per nacht diep te slapen, met snurken en al :P Doet ze anders nooit :Z ze loopt ook niet echt meer bij de kudde de laatste dagen, precies of ze toch met rust wil gelaten worden.

Toffee haar uier zaterdag
Afbeelding

Toffee haar uier vandaag :+
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:45

wat zijn er veel paasveulentjes geboren, allemaal gefeliciteerd *\o/* en baudyh dubbel gefeliciteerd :+

wat een prachtig veulen heb je seven <3 <3 <3

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:56

Gefeliciteerd met alle knappe baby’s!

Is de merrie die het zo spannend maakte met ‘voorweeen’ inmiddels bevallen?

Tictak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:58

Wat zijn er ondertussen veel veulens geboren!!
Dikke proficiat aan iedereen! :D

Hier is Diva ook bezig met haar uier sinds een weekje.
Maar hoe dikker haar uier word.. hoe meer haar tepels naar binnen gaan staan, terwijl ik hier alleen foto's zie met de tepels die mooi naar beneden wijzen.
Ik heb snel een foto gemaakt (aan een tepel hangt al een druppeltje melk).

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:07

Ik noem het ook wel eens voorweeën uit gemakzucht :o maar dat is meestal meer een referentie de uren voor de bevalling dat ze zo onrustig zijn en ongemakkelijk. De ene merrie heeft dit zelfs niet en de andere hier doet 2 dagen zo af en aan onrustig en ongemakkelijk dat je denkt ja ze gaat en dan uiteindelijk toch niet. Heb eentje gehad die 2 dagen een marathon liep in haar stal :+ ik hoop iniedergeval dat Nadia2008 ondertussen een gezond veulen heeft.

Baudyh Dat was idd kort op mekaar zeg := gelukkig is alles goed gegaan. Nu kun je lekker genieten.

Greeneyez Dat is ook al een goeie vooruitgang :D Test je de ph ook.

Kiki1976 Fijn dat Bo de hooi goed op had. Is ze toch weer wat comfortabeler terug.

Iersas logisch dat je even andere dingen aan je hoofd hebt :(:) Wat een dotje is je veulen <3

Keresa is je veulen donkerbruin of wordt die nog zwart? Knap ding wel. Stoere uitstraling *D

Jet Dat gaat idd hard altijd he :D

Seven Wat een super knap veulen :~

Xsurfdairy Wat een leuk duo zo samen <3

Vulina Dat schiet echt niet op he -O-

Charmfaith knappe bailey, blijft een enorme leuke merrie <3 Ik vind tasty een geweldige afkorting :o

Tjakka123 die lijkt idd hard op mama, super leuk <3

Petraaken daar zit toch wel wat vooruitgang in idd :j

Imani_abby Dat is frustrerend die uier :')

Hier heb ik Lexie haar ph getest. Die is al 6.8 := en lekker plakkerige melk. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren nog.
Even een beeld bij Lexie haha.
Afbeelding
Afbeelding

En mirthe haar ph ook naar 7.2 gedaald.
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:21

tjakka123 schreef:
Cioccolato; gefeliciteerd! hoe veel dagen heeft jouw merrie gedragen? Die was altijd vrij snel zei je eerder toch?

333 dagen. Haar langste dracht hier van de nu 5 veulens van haar :')

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:39

Net na het voeren nog even met alle veulens geknuffeld. Door alle drukte was het dit weekend vooral buitenzetten, voeren en uitmesten :=. Na het voeren vanavond even de tijd gepakt om met elk veulen uitgebreid te knuffelen <3 wat heerlijk om dat verschil te zien tussen die karakters. Zibo is echt een clowntje, Yarno is dan weer een enorme rustige knuffelaar, April is een spring in het veld en Blossom een heel nieuwsgierig en ondernemend veulen :D. Het zijn geen fototechnische hoogstandjes zo in de stal :o maar vind het toch leuk om ze te delen :) Zibo staat overigens bijna recht *\o/*. En yarno heeft een nieuwe hobby buiten, nl in plassen springen dus die is lekker smerig :').

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:58

Wat heerlijk om al die veulensnoetjes te zien. Ze zijn nu nog knap en sierlijk vind ik. Over een maand of 3 is het echte mooie kleine er weer vanaf dus nu extra leuk om te zien.

Tjaka, jij ook nog van harte gefeliciteerd met je veulen. Je merrie heeft zichzelf goed doorgegeven zo te zien. Knap veulen hoor.

Vulina, ik ben benieuwd hoeveel langer ze je nog laat wachten en hoe het veulen is als het geboren wordt.

Hier mochten ze vandaag weer eens heerlijk de wei op. Nog niet te lang, ik bouw dit altijd rustig op met het voorjaarsgras. Maar wel lekker wat extra eiwitten voor m'n merrie aangezien ze ook geen merriebrok krijgt.
Voor de rest doet ze het goed, ze slaapt veel.
Afbeelding
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:20

Hier een kwartiertje geleden een laatste check in de stal gedaan. Voor het eerst een miniharsje aan een speen zien hangen. Kon er wel geen foto van nemen. We zullen maar aan het waken gaan vannacht.

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:20

@nieky1993 Ik denk dat ze nog wel even wacht. Net de ph gemeten bij het naar binnen gaan maar die test nog hoog. Ze is ook nog vrij relaxed. We gaan t zien, ben al blij dat de uier wat doet in ieder geval _/-\o_

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:45

Alle wakers veel succes!

Wat heerlijk om al die veulens voorbij te zien komen <3

Vulina, jeetje ze gaat echt voor het jaar! Hoop toch dat ze je niet al te lang meer laat wachten..

Nadia, hoe is het met je merrie?

Pff, Mishrikah houdt het spannend. Gister was haar uier weer wat geslonken, maar vanavond had ze weer een flinke sprong gemaakt.. Hopelijk loopt dit toch ook weer wat terug, of blijft het minimaal weer een tijdje stabiel. Krijg er toch wel de stress van, ondanks dat we niet meer kunnen doen dan we nu doen qua medicatie..

Zit net mijn topic terug te lezen van Aleeyah haar eerste veulen, die had toen ook al vroeg best veel uier, ik snap niet hoe ik daar zo rustig onder bleef :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:49

AZ, misschien omdat je toen niet zoveel erover hoorde.
Bo had met haar vorige dracht ook veel meer uier dan nu. Maand van te voren had ze toen al meer dan nu op 318

Heerlijk om alle veulentje te zien, blijf vooral spammen <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:58

Tanita draagt over 2 uur een jaar. Mooi geweest toch?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:03

Nou idd Vulina, nu hop stoppen met die onzin. En bevallen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:05

Precies. Luister naar Kiki }:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:08

Vulina schreef:
Tanita draagt over 2 uur een jaar. Mooi geweest toch?

Nou echt he? -O- Genoeg is genoeg, nu klaar ermee en laat zien die baby ~~}>

kiki1976 schreef:
AZ, misschien omdat je toen niet zoveel erover hoorde.
Bo had met haar vorige dracht ook veel meer uier dan nu. Maand van te voren had ze toen al meer dan nu op 318

Zit nu mijn oude foto's van mijn andere merries terug te kijken, dat is op zich wel prettig moet ik zeggen. Zitten er een paar tussen die rond deze tijd al meer uier hadden dan Mishrikah, of ook met echt grote sprongen ontwikkelden. Dat stelt dan toch ook enigszins gerust. Al was daar natuurlijk geen verdenking op placentitis, maar goed, het is bij Mishrikah ook niet definitief vastgesteld.