Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Illya66 schreef:Nou, toch maar eens een eerste berichtje plaatsen in t Dikke Buiken forum...
Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie nieuwe veulentjes en met de drachtige merries! Wat een spannende tijden zijn het. En wat ben ik blij dat de lente er aan komt!
Mijn 8 jarige merrietje met de roepnaam Fé (afkorting van Feliz) is sinds 10 oktober bij mij. Ik heb haar gekocht van Icecrystal, die me ook op dit forum wees. Binnen een week nadat Fé bij mij kwam, kreeg ze enorm heftige droes! Twee weken doodziek, en nog 6 weken uitzieken, aansterken en helemaal genezen.
In december konden we eindelijk lekker van elkaar gaan genieten! Lekker t bos in en eindelijk weer lessen bij mijn vaste instructrice. Tot het me op een middag begin januari opviel dat haar buik van binnen bewoog!
Lang verhaal, kort verhaal! Deze kleine witte dame bleek hartstikke drachtig! Ook Icecrystal had er geen idee van gehad dat er een veulen in Fé moet hebben gezeten, toen ze vorig jaar zomer uit Spanje kwam.
Ik heb inmiddels kunnen achterhalen dat ze vermoedelijk gedekt is tussen maart en mei. Dus... het veulen komt tussen nu en april. Lekker spannend... De dierenarts schatte in dat het veulen ergens in maart zal komen. Maar zeker weten doen we het niet.
Met andere woorden, er komt een veulen aan, ik weet het pas 1 maand, en ik vind het heel leuk maar ook superspannend! De staleigenaar is gelukkig relaxt en ervaren. En ik probeer t maar een beetje los te laten allemaal. Komt tijd, komt raad!
Voorlopig hier geen enkele ontwikkeling in de uier, maar verder een sloom dik schatje dat alleen maar blij wordt van eten, eten en eten. Rijden gaat al een weekje of 3 niet meer echt. Dus ik ga veel met haar wandelen en doe een beetje grondwerk.
Ik kijk en doe komende weken een beetje mee hier. Toch wel fijn zo’n forumpje met ‘lotgenoten’!
[ [url=m/qfGGxD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bQhFFo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/geofPq.jpg]Afbeelding[/url] ]