[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:45

Vulina schreef:
Wij laten deze week ook de eerste 2 dekken. En zodra de merries, die nu overdragen, zijn bevallen, gaan die 10 dagen later ook weer gedekt worden..

Welke van je dames ga je dekken en met wie?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:58

Ik loop alweer -tig pagina's achter en het zijn de verdrietige berichten die blijven hangen. Ik wens iedereen die een veulen verloren heeft heel veel sterkte. Hopelijk kunnen jullie de 'wat als...' vragen wat loslaten, want daar schiet je helaas niets mee op.

Hoe gaat het met het veulen met de longontsteking? Als ze het al twee weken goed deed met die afwijking (als dat het inderdaad is) moet ze er toch weer bovenop kunnen komen? Mijn duimen draaien in elk geval!

Hier nog ongeveer twee maanden tot het eerste veulen. De tijd gaat snel en ik begin er al zin in te krijgen. Die vervelende berichten maken het alleen wel extra spannend hoor. Gelukkig gaat het vaak goed, maar dat is niet vanzelfsprekend, zo blijkt maar weer!

Mijn eigen bevalling is (voor zover je dat kunt zeggen van een bevalling :+ ) prima verlopen. Bedankt, ik weet niet meer wie het vroeg. We hebben een zoon gekregen (en hadden al een dochter van anderhalf). Ze doen het allebei prima, dus het is echt genieten, al is het af en toe ook wel even gekkenhuis. :))

Daardoor twijfel ik nog erg over volgend jaar. Mijn inmiddels 4-jarige Welsh B is vorig jaar gust gebleven en de hengst die ik had uitgekozen is waarschijnlijk alleen dit jaar nog beschikbaar. Met een goed veulen aan de voet kan ze volgend jaar op voor voorlopig keur. Maar eigenlijk zit ik niet op uitbreiding te wachten en daarnaast vind ik één veulen in de wei niet echt wat. Om dezelfde reden (en het hoge dekgeld bij de Arabieren :o ) blijft mijn Arabische merrie in principe leeg. Niemand belang om haar te leasen toevallig? O:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:59

Eerst Zieoxstrona (Jazz), die gaat bij Franklin (et). Daarna Avalon (Gribaldi), die gaat bij First Class (appaloosa).

De merrie die nu de tijd heeft weet ik nog niet waarmee ik die dek, kans is groot dat dat Zirocco wordt.

Ben jij nog daar op stal te vinden?En welke dek jij?

AissaEnIzzy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:01

Hier wou ik mijn merrie in april laten dekken, nu blijkt ze dus drachtig te zijn dus komt er dan nog niks van.
In jun/Jul moet ik zelf bevallen dus denk augustis, een laat veulen volgend jaar en dan een jaar niks ;-)
Jaar erna kan mijn eigen hengst dekken, die is nu 10 maand ;-)

Zo even een update...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:13

Vulina schreef:
Eerst Zieoxstrona (Jazz), die gaat bij Franklin (et). Daarna Avalon (Gribaldi), die gaat bij First Class (appaloosa).

De merrie die nu de tijd heeft weet ik nog niet waarmee ik die dek, kans is groot dat dat Zirocco wordt.

Ben jij nog daar op stal te vinden?En welke dek jij?

In oktober is mijn contract niet verlengt >;) Ziroccos hebben wel slechte voeten en mindere benen, weet niet hoe die van de merrie in kwestie zijn?

Ik begin met Priskazka, die gaat dit jaar met dressuur kanon Bayard VS. Dan heb ik sinds eind januari een arabisch merrietje staan van een vriendin en die wordt gedekt met haar paint hengst https://link.marktplaats.nl/m1261944810

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:19

@Goeroe; gefeliciteerd! Dat heb ik volgens mij gemist (of wel gereageerd maar niet meer opgeslagen). Ik ga over 2 dagen met verlof en kan dus mooi mijn merrie tijdens verlof in de gaten houden. Bij mij zit er straks 14 maanden tussen, ook lekker hectisch denk ik :D Geniet ervan!

@AissaenIzzy; Een laat veulen zou ik je sowieso niet willen adviseren. Beter dan komend jaar leeglaten en volgend jaar op tijd beginnen. Beter voor de ontwikkeling. Dat staart draaien kan trouwens ook behoorlijk pijnlijk zijn, ik zie regelmatig van dat soort foto's voorbij komen maar zelfs het voelen van banden kan al gevoelig zijn voor je merrie...

AissaEnIzzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:24

@Ceasar, nee ze is dragend uit ierland gekomen, dit weet ik sinds 2 dagen, opgevoeld door de veearts.
Ze heeft absuluut geen pijn gehad dat had ze me wel laten merken, maar wist dit niet zal het niet meer doen. Een veulen in Juli is naar mijn inziens opzich geen laat veulen en kan volgens mijn overbuurman een fokker die ons met alles helpt nog prima, hij verwacht vaker pas veulens in Juli. Maar komt het er dit jaar niet van dan volgend jaar ik heb zeker geen haast. Mijn droom was een eigen hengst van mijn merrie en juist die hengst. Veulen zou dan hier blijven. Dit veulen zal ook blijven indien een merrie. Echt rare dingen staan er dus niet hoor ;-)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:32

Hey woogy er volgend jaar weer bij! leuk!!

Suzie begint er ook al goed aan!

aisa is nog niet veel zo te zien. Staart kijk ik persoonlijk niet na. Heb er hier een aantal lopen waarvan ik de staart altijd op de rug kan leggen en waar ik middag voor de bevalling nog niet kon.

AissaEnIzzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:39

Dustinlover schreef:
aisa is nog niet veel zo te zien. Staart kijk ik persoonlijk niet na. Heb er hier een aantal lopen waarvan ik de staart altijd op de rug kan leggen en waar ik middag voor de bevalling nog niet kon.

Klopt hoor kan veel veel voller , maar vorige week was t nog niks hahaha. Volgens de da nog een maandje ongeveer ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:43

Kabayo, je vermoeden op dracht al bevestigd?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:44

Balen van je contract Woogy. Leuke combinaties!
Deze merrie is zeer correct op de benen, goed droog, recht en ook Xray goed.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:02

Vulina schreef:
Balen van je contract Woogy. Leuke combinaties!
Deze merrie is zeer correct op de benen, goed droog, recht en ook Xray goed.

Dan is het wel te doen, Zirocco geeft echt plat voeten met een hele rare vorm. Groeien slecht en hij geeft een strak achterbeen. Heeft je merrie ook een goeie lange hals?
Was zelf het meeste fan van de Bubalu's. Die waren stuk voor stuk correct, wel een pittig karakter.

Zag het eigenlijk al wel aankomen, waren twee jongere meiden die er zouden beginnen...toevallig precies de maand dat mijn contract afliep :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:02

Dustinlover schreef:
Hey woogy er volgend jaar weer bij! leuk!!

Ik voel me intens welkom :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:11

SuusElvira, :(:) hoe is het met Saar, spoelen gelukt?

Caesar, goed gepland weer ;) Koetje alles goed?

Droversrun :(:) blijf duimen voor Guusje, wat moet dit slopend zijn voor jullie.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:30

Gatsie weer een naar bericht.. sterkte!! Had 3 pagina’s bij te lezen dus hoopte toch wel op een nieuw geboren veulentje..
Ik ben nog niet echt bezig met 2019 hah, eerst maar is kijken wat hier uit komt..

Jemig wat is Suzie dik! Haha equivalent van zichzelf is ze daar aan het dragen :')

Hoe gaat het met Guusje en Jonne DR?? Hoop dat geen bericht, goed bericht is..

En waar blijft al de andere veulenspam?? Dit topic kan wel iets positiefs gebruiken! :+

Hier worden de theezakjes ook steeds ietsjes voller.. Dag 323 alweer! Ben heel bang dat ik een fopmerrie ga hebben die gewoon gaat zonder uier.. Ben nog niet ‘s nachts aan het waken, denken jullie dat het al nodig is? Ze is verder gewoon relaxed en ligt heeeel weinig meer
Afbeelding

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:19

Goedemorgen! Hierbij de nieuwe lijst, klopt iets niet of is je merrie veilig en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe :)

Vulina: Wirosa 354 dagen
Chantalll: Vanety TC 339 dagen
Jotach: Tania 339 dagen
Jolandje: Glowy 336 dagen
Seven: Eusja 336 dagen
Tinniie: Satinka 335 dagen
Am_horses: Esmeralda 333 dagen
Vulina: Liene 333 dagen
Myrthee_: Lady Liberty 333 dagen
Mijnlieverd: Belle 333 dagen
Knolselder: Stien 331 dagen
VrouwkjeS: Vrouwkje Stefanie 330 dagen
Suffie: Lara 329 dagen
Nikitaxx: Pip 328 dagen
Fokfanaat: Florida 327 dagen
Mijnlieverd: Biscuit 325 dagen
Tinniie: Jade 325 dagen
Knolselder: Charlie 325 dagen
Salatiga1995: Libelle 323 dagen
nathe: I rumba caliente 322 dagen
Eilinora: Lady Pepper 321 dagen
RSDICBS: Ishara 320 dagen
_Karin: Jillz 319 dagen
luna2006: Marley 312 dagen
Jolandje: Camille 312 dagen
Linda2008: Jupi 310 dagen
Zamora: Sunshine 306 dagen
Murosch: Suzie 305 dagen
Knolselder: Roosje 303 dagen

Linda2008: Diva maart verassing!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:24

Haar uier ziet er nog niet spannend uit. Vanaf nu zou ik iedere avond met afvoeren, voor het naar bed gaan de uier even checken. En ik ben een slechte slaper en had merrie tv naast bed staan dus regelmatige check, Maar iedere merrie is anders, vond vooral ook het gedrag anders worden met de cam kan je dat mooi in de gaten houden. Fijn dat die het doet nu.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:24

Goedemorgen! Hierbij de nieuwe lijst, klopt iets niet of is je merrie veilig en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe :)

Vulina: Wirosa 354 dagen
Zamora: Bibi 346 dagen
Chantalll: Vanety TC 339 dagen
Jotach: Tania 339 dagen
Jolandje: Glowy 336 dagen
Seven: Eusja 336 dagen
Tinniie: Satinka 335 dagen
Am_horses: Esmeralda 333 dagen
Vulina: Liene 333 dagen
Myrthee_: Lady Liberty 333 dagen
Mijnlieverd: Belle 333 dagen
Knolselder: Stien 331 dagen
VrouwkjeS: Vrouwkje Stefanie 330 dagen
Suffie: Lara 329 dagen
Nikitaxx: Pip 328 dagen
Fokfanaat: Florida 327 dagen
Mijnlieverd: Biscuit 325 dagen
Tinniie: Jade 325 dagen
Knolselder: Charlie 325 dagen
Salatiga1995: Libelle 323 dagen
nathe: I rumba caliente 322 dagen
Eilinora: Lady Pepper 321 dagen
RSDICBS: Ishara 320 dagen
_Karin: Jillz 319 dagen
luna2006: Marley 312 dagen
Jolandje: Camille 312 dagen
Linda2008: Jupi 310 dagen
Zamora: Sunshine 306 dagen
Murosch: Suzie 305 dagen
Knolselder: Roosje 303 dagen

Linda2008: Diva maart verassing!

Vreemd een merrie was er tussenuit :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:41

Volgens mij was het dan de bedoeling even een pb te sturen, zie begeleidende post. Voordat het topic straks vol staat met lijstjes..

En Diva wordt ook weer ver-as-t. Arm beest...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:43

Vulina schreef:
Volgens mij was het dan de bedoeling even een pb te sturen, zie begeleidende post. Voordat het topic straks vol staat met lijstjes..

En Diva wordt ook weer ver-as-t. Arm beest...

_O- _O-

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:11

Phoe, Vien haar veulen was toch weer een partij druk vanavond, alles aan haar bewoog.....echt niet normaal.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:13

Was vast de voorspelling van iemand dat ze er niet meer tussen stond want ze is gisteravond bevallen van prachtig Bay Dunn hengstje <3
Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:17

Gefeliciteerd!!!!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:17

Gefeliciteerd!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:21

Zamora, proficiat mooi kleurtje en lekker dekje op! Nog geen naam?