[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:47

Ja, als ik je woonplaats onder je naam bekijk is dat echt wel een uithoek. :')

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:51

:D Wij wonen 10 minuutjes van de Duitse grens af.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:56

super lief cadeautje gekregen van men ouders een lichtblauw veulenhalstertje, zou vast mooi staan op een zwart veulentje :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:53

KoudbloedKim schreef:
:D Wij wonen 10 minuutjes van de Duitse grens af.

Wij ook! Maar wel bijna aan de andere kant van het land. :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:53

KoudbloedKim schreef:
Ik woon volgens mij helemaal in een uithoek. _O-

Ik nog meer -O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:02

Bij mijn vriend zit ik letterlijk op het duitse telefoon netwerk als ik in de woonkamer sta,de keuken is weer nederlands netwerk.

Zit daar pal aan de grens en dat netwerk verspringt wel eens.

Zo heb ik eens mijn oma willen bellen,kreeg ik een duitse vrouw aan de telefoon.
Schrok me wezeloos.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:04

Hahaha als ik lees waar jullie allemaal wonen, dan woon ik ten opzichte van jullie ook echt in een uithoek. Laten we zeggen.. Randstad Zuid Holland :D

Wat een leuk halstertje Venthe! Zal vast mooi staan op dat bruine merrieveulen dat ik voor je wens ;)

Sabahartje, en dan zal je zien dat het een merrie wordt :') wel een leuk cadeautje!

Hahaha Inowa, wat grappig dat dat zo verspringt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:06

Cemlys, volgens mij zitten KBK en jij een beetje in dezelfde uithoek. :D En Maatje31 zit daar ook in de buurt, en Vientje iets verder van de duitse grens, maar ook in die regio. Valt dus wel mee, is wel een uithoek maar toch gezellig druk met mensen hier in het topic.
Ik woon niet in een uithoek ( :P , vind ik dan), maar hier in het topic niemand uit de buurt. Vorig jaar eentje in mijn buurt. Of CubaLibre moet de overtocht over die plas maken met Jill, dan heb ik er eentje in de buurt. :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:13

onze afstand valt ook mee NL..
ik gewoon in te lekkere brabant

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:21

Ik ga die overtocht toch wel ergens in 2016 maken maar wanneer is nog niet precies duidelijk....

Heb gister wat info ingewonnen bij een stalling in Oirschot waar een vriendin van mij gestald staat. Het liefste wil ik straks al mn paardjes bij elkaar hebben staan maar niet de jackpot daarvoor uit hoeven geven. Eisen heb ik niet veel alleen wil ik wel perse een binnenbaan tot mn beschikking hebben.

ik zit nu wel even in je buurt hoor Neon, logeer in Veldhoven dus ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:24

Neonlight schreef:
CL heeft er ook al eentje, kan je man ook niet even hier komen om te poetsen? :P
En in januari al hier? Dat is wel heel snel! Hoe zit het eigenlijk met quarantaine?
Wat zoek je in een stalling? Kan misschien meedenken voor iets.

Quarantaine is 30 dagen en ze mag tot 9 maanden dracht getransporteerd worden dus dat kan nog allemaal net ;)

Ben er gewoonweg heel erg huiverig voor om dr met een veulen aan de voet te moeten transporteren dus als het nog kan terwijl ze dragend is lijkt me dat wel beter voor mijn gemoedstoestand ;)

Manlief komt echt niet even overgevlogen om jouw Neon te poetsen hoor, die is sowieso sinds ons vertrek niet meer op Nederlandse bodem geweest :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:29

Oooh super voor je. Wel spijtig voor je stalgenoten, keken zij ook niet heel hard uit naar het eerste veulentje in jaren? :)

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:06

Wings_love schreef:
Hahaha als ik lees waar jullie allemaal wonen, dan woon ik ten opzichte van jullie ook echt in een uithoek. Laten we zeggen.. Randstad Zuid Holland :D

Wat een leuk halstertje Venthe! Zal vast mooi staan op dat bruine merrieveulen dat ik voor je wens ;)

Sabahartje, en dan zal je zien dat het een merrie wordt :') wel een leuk cadeautje!

Hahaha Inowa, wat grappig dat dat zo verspringt

hahaha jaa, maar ja blauw staat ook wel leuk op een merrietje

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:28

Flauw dat ie niet even komt overgevlogen. :P
Ik zal wel eens nadenken over goede stalling. Liefst ook nog western en engels door elkaar?

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:56

Ik zit lekker centraal in Flevoland. Wil je naar het noorden zit je in het midden maar ook als je naar het zuiden wilt.
Alleen vind ik de prijzen hier voor een stuk grond achtelijk hoog. Koop of pacht wij zijn de duurste regio. Stalling kost ook bij de manege €367 per maand. En de andere doe het zelf stal dan €170 p.m. De andere stallen schommelen rond de €280 p.m.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:58

Neonlight schreef:
Cemlys, volgens mij zitten KBK en jij een beetje in dezelfde uithoek. :D En Maatje31 zit daar ook in de buurt, en Vientje iets verder van de duitse grens, maar ook in die regio. Valt dus wel mee, is wel een uithoek maar toch gezellig druk met mensen hier in het topic.
Ik woon niet in een uithoek ( :P , vind ik dan), maar hier in het topic niemand uit de buurt. Vorig jaar eentje in mijn buurt. Of CubaLibre moet de overtocht over die plas maken met Jill, dan heb ik er eentje in de buurt. :D

En Vientje ook. (Sorry pb moest quote zijn)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:03

Ik woon pas in een uithoek.. Oost-vlaanderen(Geraardsbergen) in BE :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:07

Die in Oirschot, was dat van den Heuvel?
Er is ook nog stal van Dillen in Knegsel. Stal Baco in Bladel, zit al wel boven de 300 euro. Stal Smits in Steensel, maar lees in een topic op bokt niet zo'n goede dingen daarover (wel 4 jaar geleden).
Stal Louwers in Veldhoven heeft volgens mij een kleine binnenbak, maar weet ik niet zeker. Paarden staan daar wel volop buiten. Hmm, na research hebben ze een binnenbak. Staat een plaat met stalling vrij in ieder geval, ik kom daar bijna dagelijks langs. Vlakbij ASML. Is ook een stal met van alles wat, zie er ook veel western ruiters.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:16

Jups was idd stal vd heuvel. Wil kwa stalgeld liever onder de €300 blijven want bij mijn vroegere stal betaal je tegenwoordig €330 en dat dan x2 woord me n beetje te

Ga nog wel even rondkijken....

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:20

Hier toch ook een uithoekje, kleine-brogel, bocholt. Voor diegene die misschien de luchtvaartbasis weten liggen in kleine brogel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:46

Volgens mij ken ik van de Heuvel, die hebben een jaar met hackney's gereden, althans, ik vermoed dat hij dat is.

Luna, dan zitten wij ook nog niet zo gek ver uit elkaar. Had op de een of andere manier in mijn hoofd dat jij meer in de hoek Hasselt/Genk/Tongeren zat.
Ik woon in Riethoven, klein dorpje in de gemeente Bergeijk. Net over de grens voor jou dus.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:46

ik hou nu alles bij, ik heb in agenda de belangrijke data van wanneer gedekt wanneer weggebracht opgehaald scan en zo en daar plak ik dan nog fotos bij vond het zelf wel leuk idee

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:17

Tjinta! Dat is lang geleden al! Toen was halencia nog veulen?? Toch? Hoe is het met jou en de beesten! Zo ver nog joh ik dacht dichterbij.. hihi!

Neon fijn dat het beter gaat!

Vandaag lekker een buitenritje gemaakt! Ondanks de flinke wind niet koud! Morgen komt zadelmaler zadel even nakijken ben benieuwd heb een andere sinds vorige week

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:43

Jeetje even een dag mee op wedstrijd en al weer een paar pagina's erbij.
Ik las iets over woonplaatsen en uithoeken, hier bovenin Noord Holland.

CL toch misschien eerder de oversteek. Maar houd het in dat je zelf dan ook al eerder terug komt naar NL?
Ik snap je overigens wel heel goed dat je het liever niet doet met een merrie die een veulen aan de voet heeft.

Bo mocht sinds een tijd weer eens lekker in de bak gisteren (mag normaal niet bij ons op stal, maar de merrie's met veulens moesten ook hoognodig uitbuien wat minder goed gaat in de paddock). Nou alle merrie's met veulens gingen lekker los, het jonge grut en de jaarlingen ook.
Maar Bo had ik zoiets van "moet dat". Terwijl ze normaal niet weet hoe hard ze moet gaan.
Maar toen ik haar ging uitdagen en mee rennen werd ze wel reuze enthousiast. Nekkie erop, staart in de lucht. Was maar van korte duur.....

Is soms wel een rare hoor. Ze had gisteren in de paddock ook opeens haar hele deken af. Alle sluitingen zaten nog dicht 8)7 Hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen is me een raadsel haha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:18

Haha neon das inderdaad niet zo gek ver. Misschien had je gelezen dat ik in hasselt naar school ga.