[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:45

Ik heb bijna mijn scrapbook af van Guusje.. Nog 3 pagina's!!
Dan nog de kaft.. maar ja dat komt wel..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:07

Wat leuk!!! Een scapbook..
Heb hier nog steeds eentje liggen van Sjol.. moet die eerst ooit maar eens BEGINNEN..
(ding ligt er verder nog niets mee gedaan... schande!!!)
En dan de Hepsi...

Hepsi en Tobago in de blubber.
Ze mochten vandaag even naar buiten.
In eerste instantie deden ze dat wat de bedoeling was eten.
Toen ging Hepsi rennen.. rest at door...
Toen ging de haflinger (die mocht van zijn baasje niet in de wei) de paddock uit (kunnen ze zien)
en dit was reden om dan toch maar te gaan bewegen..argghhh!!!!!jullie slopen het weiland!!!!

Maar ja.. ik moest ergens heen met ze.. en vooral met de Hepsi.
(jullie snappen dat deze winter "thuis" houden hier geen optie is)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:54

En toch is het een heerlijk gezicht, zo'n blij paard die denkt VRIJHEID!!! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:08

Maar goed dat de boer het niet heeft gezien.. Die had terplekke een hartaanval gehad....
Hoewel, Toobs en Hepsi hielden het nog netjes...

De buren die al eerder in de wei stonden hebben daar echt een racepartij gehouden, werd je eng van.
Halve weiland ligt dan ook overhoop.

Nog zo gelachten om Hepsi. Toobs en Sjol stonden te eten, Hepsi komt vol gas over hele lengte van weiland aan geraced..
Gaat zittend in de ankers.. kansloos uiteraard met die blubber.. ik denk nog die klapt op Sjol of Toobs..
Nee!!! glijdt er precies tussendoor (die 2 aten gewoon door, keken niet op of om..) en schoof net tegen het
stroomdraad, oeps..
(maar goede les.. je moet op tijd remmen anders zegt het pats.....hopelijk onthoudt ze dit voor de rest van haar leven.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:40

Balen dat Hala niet drachtig is, wie weet lukt het nu wel nu er gespeend is. Sommige merries worden dan ineens wel goed drachtig.

Zo, wat is het land nat bij jullie! Wat heb ik een geluk dat ik in bosrijk Brabant zit. Hier is het land mooi droog. Vorige week zelfs nog moeten sproeien aan het begin van de week. Hebben ook een bos naast de wei, die neemt ook behoorlijk wat vocht weg, zandgrond dus en een hoog gelegen wei, ideaal.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:07

Hier trekt het water ook gelukkig snel weg!!
Daarnaast hebben we lagere weide en hoger gelegen weide.

Zo mijn scrapbook is af... Eindelijk!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:22

Sjolvir wat een geweldig kleine muppertje is dat toch ook hahaha.

Hier gaan ze niet de wei op, Girlie kan wel eens gek doen en wei is erg nat dus die gaat zo onder uit.
En met Mon der been gaat ze achter Girlie aan dus ik wacht dat de wei wat minder nat is dus voor nu heerlijk in de binnen bak.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:46

Wij hebben ook alles weer binnen gehaald. Voordeel is dat we nog voldoende gras hebben, het groeit goed. Mooi voor het veulen straks. Tabitha had geen uier meer na haar koliekachtige avond. Nu is het echter meer dan dat het daarvoor was. Maar ze staat rustig te eten, verwacht dus niks.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:10

Dais en Ti staan 24/7 buiten. Normaal heb ik nooit zo'n medelijden met Dais. Maar nu met die kleine erbij vind ik het toch minder grappig.
Er staat een stal op de wei en die deur staat nu open, maar denk maar niet dat ze naar binnen gaan, sukkels ;)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:32

hier staan ze ook buiten, ze kunnen schuilen onder de bomen.
Larouscha heeft weer zo'n raar veulen, net als vorig jaar. Beide gaan/gingen met de kop in de regen staan en niet zoals een "normaal" paard met de kont 8)7

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:53

PEeps en kyr ook 24/7 buiten , kunnen wel mn schuilstal in nu. Maar dit pas sinds een week, hiervoor konden ze de stal niet in toen stonden ze op een ander stuk.
Wordt ze goed winterhard van. :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:17

@ Jennyk: had haar te koop zien staan op internet ja. Maar je weet nooit he.. er hoeft maar 1 gek te zijn, war ze heel speciaal voor is.

Nou om 2 uur de veearts voor fab.. kijken of ze drachtig is en Gerano zen chipje geven. :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:23

Goedemorgen!

Even een kleine update van Dazzle'tje.... Vanmorgen contact gehad met de VA, die vertelde me dat we verder niet echt veel kunnen doen, zolang hij goed eet, drinkt, groeit, fit is en speelt moet ik me niet al teveel zorgen maken. Volgens hem zijn er soms veulens die dit hebben en meestal ligt het dan inderdaad aan de melk van de merrie. Wat we eraan kunnen doen is wat azijn door het voer van de merrie doen MAAR aangezien je niet precies weet welke hoeveelheid en de kans dat de merrie dan haar voer gaat laten staan is dat ook niet echt een optie.

Donderdag komt de veterinair natuurgeneeskundige en dan kijken we even verder. VA vond dat ook een goed idee aangezien we niet meer weten wat we nog meer kunnen doen. Verder vertelde mn VA me dat ik er wel over na moet gaan denken om Dazzle eerder te gaan spenen (rond de 4 a 4,5 maand) aangezien hij vaker heeft gezien dat dan ineens spontaan de diarree stopt (en dat wil dan zeggen dat het inderdaad aan de melk (zuurtegraad) van de merrie ligt).

Ik wacht dus nog even af tot donderdag en daarna zien we weer verder.

@MI: Wat heb je toch een gaaf veulen!!!!

Hier helaas geen merrie en veulen die 24/7 op de wei staan maar dat vind ik ook niet erg. Aangezien Dazzle'tje nu toch al bestempeld is als 'zorgenkindje' heb ik hem alleen onder toezicht buiten staan en voorlopig blijft dat ook zo.

Ga straks verder lezen maar moet zometeen eerst naar het ziekenhuis voor mn jaarlijkse onderzoeken (en ben daar altijd mega zenuwachtig voor...).

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:50

Cubalibre: indd zolang hij het verder goed doet!! Dan hopen dat het aan de melk ligt..
Succes met de onderzoeken.. Ziekenhuis is nooit leuk!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:59

Zo, ik ben terug van het ziekenhuis en heb de onderzoeken gelukkig weer achter de rug. Helaas mag ik de 29e op de poli verschijnen (en dat hoef ik normaal gesproken niet) en dat zegt me dat er weer iets niet goed is (ook omdat mn internist niet echt blij was met hetgeen hij zag.... ;( ).

Zometeen maar eens naar mn ventje toe, zal eens kijken of ik n foto kan maken van hoe hij er nu uitziet want dat is alweer een poos geleden....
Zal dan ook meteen een foto maken van de rare plek op zijn neus, daar zat vorige week een rond bultje en wij dachten dat het door een beet kwam. Die trok weer mooi weg maar gister zat er daar ineens een kale ronde plek dus ook die plek vertrouw ik niet....

Zucht, ik had Dazzle beter 'zorgenkindje' kunnen noemen want dat is hij zeker.....

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:31

Jeetje lonneke! Vervelend zo allemaal zeg :(:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:12

Komt wel weer goed.... Eerst Dazzle en dan ik (maar maak me meer druk om hem dan om mezelf).

Ben thuis aan het werken en ga over n uurtje maar eens naar stal, hopelijk blijft het weer goed want dan kan ik even uit gaan waaien met Chennai en dan ondertussen maar eens gaan bedenken wat ik met Dazzle en het spenen ga doen want als ik hem met het spenen van de diarree af kan krijgen is dat opzich wel fijn. Echter was het mijn bedoeling om hem zo langs als mogelijk bij Chennai te laten staan maar of dat nu nog gaat weet ik ook nog niet....

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:09

Leuke Hepsi weer!

CL wat een narigheid bij jou, veel sterkte met alles.
Hier ook geen 24/7 op de wei, zou ik ook niet eens willen want dan had ik de veulens veel minder in de hand en groeiden de merries waarschijnlijk dicht.

Elite had eergisteren wat plakpoep op haar kontje, toen ze 3 dagen oud was, dus ik ging zoeken naar een oorzaak. Kon er niet achter komen, ze was gelukkig niet ziek.
Toen keek ik 's avonds op de camera en zie ik haar nét bij de waterbak komen met haar hoofd, maar dan ook nét.. dat is dus de boosdoener geweest, dus gauw de lepel van de waterbak geblokkeerd met een steen en zo'n hangemmer opgehangen als waterbak die zeker 10 cm hoger hangt als de waterbak.

Nu zag één van de verzorgsters vanmorgen toen Elite haar hoofd omhoog deed dat er een kaal plekje in haar nek zat, zeg maar in de knik tussen kaak en hals, bij haar keel.
Dus ik heb het vermoeden dat Elite probeert in de voer en waterbak te komen en zich daardoor kaal schuurt bij haar keeltje omdat ze tegen de rand van die bakken aan zit ermee.

Wat moet je daar nou mee, want dat zou betekenen dat ik de voer en wateremmer ook moet verwijderen uit de stal en de merrie steeds water moet aanbieden.
Iemand ideeen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:43

CL sterkte met alles zeg.. wat een narigheid..

MI ik heb echt geen flauw idee..

Gerano is gechipt en fab is drachtig gescant :D

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:04

Vervelend Lonneke!!

Dustinlover gefeliciteerd met de dracht van fab... in 1 keer raak geschoten..
Hoe was het nu met ex??

Hier nog steeds niets gehoord over het chippen...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:06

CL beterschap!

Dustinlover: jippiee!

Mendy vandaag 50 dagen drachtig! :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:24

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:08

Kan het hier niet zo goed meer bijhouden, maar wil CL even een hart onder de riem steken. :(:)

Zag de foto's van Girl Scout Cookie net voorbij komen op Hyves! :)

Hier staat alles er nog goed bij. Twee merries met veulens staan 's nachts op stal, de anderen lekker buiten. De kudde is even gesplitst, omdat Diamante nog even wat ouder moet voor ze bij de monsters in kan. :P

Vandaag even spontaan de grote bal meegenomen het land in en groot was 'ie, naast Diamante. :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stalbaas vind het machtig mooi, die wil dat ik alle veulens met de bal laat spelen, dus heb wat te doen de komende tijd (lees; ook de merries moeten er aan wennen).

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:12

CL, hoe was het in het ziekenhuis?
En tja, als het voor Dazzle beter is, dan toch maar eerder afspenen.

MI, geen idee wat je met de waterbak aanmoet. Kan hij niet nog hoger, of kan Es er dan niet meer bij?

DL, gefeliciteeeeeeerd!!! En nu nog ongeveer 325 dagen wachten, is zo voorbij joh :+

Mooie foto weer van Girlie en Mon, ik ga zo even in je topic kijken.

Leuke foto's Muzefee! Zeker een grote bal, maar Diamante is niet bepaald onder de indruk :D

Dit was mijn dagbesteding vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen..... regende het weer :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:16

Peeps en Kyr staan 24/7 lekker buiten op de weide. Wel met een schuilstalletje, maar daar maken ze niet echt gebruik van. Het laatste stuk land is trouwens ook al bijna kaal, dus moeten toch echt ruwvoer gaan regelen, want wat er was is bijna op. Ze komen wel elke dag in de hand beide :)

Vrijdag avond komt er iemand kijken voor een 1 jarige fjordenruin voor bij peeps en kyra op de schuilstal. :)
De rest van de paarden gaan snachts op stal en overdag in de rijbak en die van mij blijven 24.7 buiten dus wil er wel een maatje bij. :) Dus ik ben benieuwd.

Paar foto's van vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Kyra in het stalletje.
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

@Maseike: Leuke foto, zal zo je topic bekijken.
@CubaLibre: Vervelend zeg. Succes er mee.
@Dustinlover: Gefeliciteerd met de dracht van fab.