[HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2008! #1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: [HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2008! #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:27

Fox_xy schreef:
Lees even mij Edit Knipoog Sassy heb ik vorig jaar wel gezien.

Dan begrijp je vast wel wat ik bedoel en dat heeft niets te maken met het helpen wat je veelal op de cams ziet gebeuren. Knipoog

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:30

Hello ladies! tjonge, wat is het druk hier weer. Nog steeds geen veulen voor Fancy tot mijn verbazing. Wat duurt het toch lang voor dat kleine ding.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:58

oma schreef:
Stephany schreef:
Fenneke, misschien bedoelt niet iedereen het als kritiek, het kan ook iets zijn wat je opvalt omdat je hetzalf anders doet (of geleerd hebt), ben het wel me je eens dat het eraan ligt hoe je iets zegt of neerzet.
Vanmorgen, bij de bevalling van een merrie, stond (de merrie stond ook!) de eigenaresse ook te trekken aan het veulen, maar het was duidelijk dat het nogal moeizaam ging allemaal, bleek ook dat het schoudertje van het veulen niet goed zat, dus moest ze wel deze actie ondernemen.

Mag ik hier wel even opmerken dat mensen vaak denken dat de schouders niet goed liggen omdat 1 beentje verder terug is dan het andere, en niet weten dat dat hoort.
Want dan zijn de schouders minder breed, en mensen willen graag de beentjes gelijk trekken en dan is de schouder breder en dus de bevalling zwaarder Knipoog

Geloof me, Cindy weet heel goed hoe een bevalling hoort te gaan...

En verder is gewoon het beeld wat je op de cam ziet, vaak heel anders dan wat je in de stal mee maakt.
Ik heb hier bv al 2x een red bag gehad terwijl niemand het op de cam zag (wel op de replay vanuit een andere hoek).
Ook lijkt het soms of er hard wordt getrokken terwijl in veel gevallen alleen iets druk op de pootjes wordt gehouden om te voorkomen dat het veulen tussen de weeën weer terug zakt.
Ik heb vandaag de bevalling bij Cindy (Rockin B) niet gezien maar ik weet zeker dat zij heeft gedaan wat nodig was.
Kleine stallen heeft ze wel. Ik ben daar geweest en imo had het allemaal best wat ruimer gemogen en zelf zou Cindy dat ook maar wat graag verbouwen. Jammer dat haar man Jason daar wat lastig over doet al is het ook wel te begrijpen dat in deze financiële tijd het geld naar het melkvee bedrijf gaat...

Oh en ThePast03, via PB zijn ook sommige mensen van bokt niet te beroerd om flink te keer te gaan hoor. Die hebben ook eens een boek gelezen en weten dus veel beter hoe je alles moet doen... Rolleyes
Toch eens vragen of het niet zo te maken is dat je mensen kan bannen van de cam pagina's...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:13

Het beste lijkt me dan maar dat iedereen zijn cam offline haalt, hoeft niemand meer bang te zijn kritiek te leveren en ook hoeft dan niemand meer bang te zijn verkeerde dingen te zeggen.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:25

Laatst bijgewerkt door __Martine__ op 25-03-08 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:33

ik een vraagje marije heb je dit jaar ook nog gastpaarden op de cam?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:39

Ik vind het ook wel ver gaan als je niet meer mag vragen waarom iets gebeurt en of iets wel goed gaat, je zit te kijken en leeft mee, bij teruglezen geeft het ook een beeld van hoe de bevalling gegaan is, als er niks besproken kan worden kunnen we het net zo goed bij een lijstje met geboortedatums houden.
Op marestare zelf wordt ook besproken wat ze zien en waarom dingen op en bepaalde maniet gedaan worden, daar leer je juist veel van.

Ik heb alleen fancy aan gehad vandaag, vannacht wel bij centaur het veulen gezien net na de geboorte, en dus 4 veulens gemist vandaag? Eens even snel spieken op marestare naar de veulens!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:51

He jongens, houd het nog even leuk zeg. Natuurlijk mogen we dingen vragen, maar ga niet uitgebreid lopen rondbazuinen wat iemand allemaal anders had moeten doen. Het is een situatie waarin iemand reageert en ik denk dat het van morgen ook nodig was, anders had die eigenaresse dat heus niet zo opgeschreven.

Nou klaar. Let's focus on our staring Lachen

Is er nog wat spannends zo voor vanavond? Of blijft het stil.. Ik heb ze ook alle 4 gemist vandaag... Knipoog

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:07

zijn er nog merrie's die close zijn of die we kunnen kijken?
heb alleen fancy aanstaan Haha!

Ozal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:11

ja ik snap dat geklooi soms ook niet wat ze op sommige cams doen. gewoon blijve snokken terwijl je kan zien dat er niets geen wee is. vreselijk soms. 3 jaar geleden hebben we bij Talasha het veulen er zelf snel uit moeten halen omdat het een Redbag bevalling was en 2 jaar geleden schoot het ook niet zo op dus dan help je ook even een beetje mee, maar je helpt wel met de merrie mee en gaat niet zomaar in het wilde weg lopen trekken en sjorren en weet ik veel wat. kan daar soms zo kwaad om worden.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:18

Ozal, hou nou op! Laat die mensen doen wat ze willen, je ziet niet alles op de cams en het zijn hun paarden.

Vrouwke, ik heb Topline ook aanstaan. Zij zit vandaag op 365 dagen !!!!! Bloos

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:19

maar nu even iets vrolijks.
weet je wie dit is?
Afbeelding
Afbeelding

rambo waar fancy mee gedekt is Haha!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:20

Jethafa schreef:
Ozal, hou nou op! Laat die mensen doen wat ze willen, je ziet niet alles op de cams en het zijn hun paarden.

Vrouwke, ik heb Topline ook aanstaan. Zij zit vandaag op 365 dagen !!!!! Bloos

mag ik de link?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:20

Ozal, zou jij de link naar jou cam in je onderschrift willen zetten voor het gemak?

Over het kijken van cams. Sommige eigenaren prefereren het om maar een select gezelschap te laten kijken. Ik zou dat ook doen denk ik als ik een cam had, het is toch prive wat daar gebeurd. Als je wilt dat ongewenste kritiek uitblijft -wat voor mij al veel zegt over de uitzender- moet je het niet op een publieke plaats zetten lijkt me zo want je hebt geen controle over de reacties die erop komen. Knipoog

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:21

Hey dames,

Wát een merries vandaag, kan helaas op mijn werk niet kijken haha Tong uitsteken
Ga ze nu wel aanzetten, maar dan doen ze vast niets meer Haha!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:23

@balance, hoe zou je dat dan moeten doen? beperkte kijkers? ik zou bijvoorbeeld wel zo'n cam willen, zodat ik thuis alles kan volgen. (paard staat op stal bij de eigenaresse paar km hier vandaan)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:29

hmm ik vind het prima dat iedereen kan kijken, commentaar in het heetste van de strijd is ook prima, maar achteraf gel*l heeft niemand wat aan

als Nikita bevalt, en ik acht het nodig om te trekken, dan is dat mijn keuze, ik acht mijzelf na al die tijd wel in staat om een voor dat moment geschikte keuze te maken....
als dat dan meehelpen is, than so be it Ja
daar mag iemand commentaar op leveren, zeker wel... maar op het moment dat alles achter de rug is, er een hopelijk gezond veulen naast staat, dan is het toch klaar? dan heb ik het goed gedaan en was het de juiste keuze...
waarom dan nog namopperen over de manier waarop er gehandeld is? lijkt mij volledig overbodig.

en vergeet niet dat het beeld van een cam enorm kan vertekenen en bovenal vertragen, vooral als er veel mensen kijken.... dan kan het maar zo lijken dat er erg lang getrokken word, terwijl dit misschien wel helemaal niet zo is?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:31

Hebben jullie trouwens al gezien hoe onrustig Fancy ligt. Ze is al een paar keer rechtop gaan liggen om dan toch maar weer onderuit te zakken. Ze maakt met haar voorbeentjes "engeltjes in de sneeuw"......

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:34

Ja mij valt het ook op suffie, maar dit (en nog erger) gedrag vertoont ze al weken, dus ik hoop nergens meer op Tong uitsteken voor haar eigen bestwil zet het nu eens door.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:40

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:41

geboren!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:43

wow vlotte aktie Haha!

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:44

Mijn pc werkte niet mee, ik kon niet sneller typen hier Bloos!
hengstje

marielle19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:46

nee weer gemist! Verdrietig nouja, heb nu toch alles al gemist vandaag hihi! ik ga zo eens even weer bij mijn paardje kijken hoe het ervoor staat..tot zo!!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:49

gemist was aan het bokken Bloos!