[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:28

Wel mooie foto's hoor sualza.
Je ziet zeker dat je er je handen aan vol hebt.
Maar vind het ook een goede idee om hem in stap aan de hand zo het terein te laten verlaten.
Net wat je zegt een goed einde is beter dan er op blijven en een slecht einde voor hem.

Whis bevalt als het goed is voor de weidegang whahah.
En daarna krijgt ze een mooie stukje land voor haar en het veulen.
Aangezien whis een alfa merrie is en echt niet makelijk met inscharen wil ik dat zeker niet zo snel met een veulen erbij uitproberen.
Naast haar landje komen weer andere paardjes te lopen. dus ze is nooit helemaal alleen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:30

Nee, daar zit ik ook aan te denken, om misschien zoiets te doen... MAar ik wil gewoon dat mijn veulentje een 'maatje' heeft... Dus vandaar...

En anders misschien maar naar de stoeterij... En daar laten over'zomeren'. Ik ben er gewoon niet over uit... Ik weet het nog niet. Op zich is er land genoeg, maar zijn er gewoon veulens te weinig Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:31

Zit er zelfs aan te denken om wat af te zetten en mijn ruin erbij te doen. Die is helemaal lyrisch van veulens en mijn merrie hangt enorm aan hem... Maar ja, de vraag is of ze dat ook doet na de bevalling, haha.

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:33

Wat doen jullie eigenlijk nog met jullie drachtige merrie?

Ik rijd namelijk al een dikke maand niet meer omdat ze het gewoon neit prettig vindt, hoor haar knorren en zuchten.
Dus ik poets lekker alle oude haren eraf..en wandel veel met haar. Ze moet nog ongeveer 4 weken.

Ben wel benieuwd naar wat jullie nog doen met de aanstaande mama's..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:39

Ik tuttel iedere dag met haar.
Longeer haar op haar tempo wat zij aan geeft.
Als ik erop klim dan stappen we lekker een minuut of 20.
en zo komen we de dagen door

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:41

en buiten laten bevallen suelza is dat geen optie??
Als je de ruin erbij wil hebben moet je ze denk wel al voor de bevalling lekker bij elkaar zetten.
En ja de eerste dagen zal de moeder wel dicht bij haar veullie blijven en je ruin misschien ff wegsturen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:41

Ik rij/longeer haar niet meer.
Tot vorige week ging ik nog wel eens met haar wandelen maar dat doe ik nu ook niet meer.
Momenteel is het dus losgooien en lekker poetsen Lachen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:42

hoezo wandel je niet meer want dat doe ik ook tussen door en kan toch geen kwaad
Ik vind met losgooien dat ze dan toch vaak enkel maar stil staan.
Whis staat zoveel uur per dag buiten in een paddock maar ligt meer te slapen en te niksen dan dat ze wat doet

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:52

Ik rijd nog wel met sjanty, zo'n 3x per week. Lekker in het bos. Ze galloppeerd nog steeds zelf en als ze aangeeft te willen stappen, geen probleem! Ik wil dit ook zo lang mogelijk volhouden. Gister zelfs nog een rit gemaakt met een groep medeboksters van zo'n 3 uur. Dit was wel de laatste lange rit voor de bevalling.
Als het veulen er is komt sjanty een tijd alleen te staan. Heb ik vorig jaar ook gedaan, tot haar veulen steeds tussen de banden door naar de ruin sprong..... Ging ook prima toen ze samen stonden. Dit jaar heb ik 2 merries drachtig en komen de veulens dus wel samen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:01

Goedemorgen. Lachen

Mooie foto's Suelza. Lachen En wat betreft je merrie is het inderdaad misschien wel leuk om ze straks met veulen bij een andere merrie met veulen te zetten. Ja

Ik rijd nog altijd, hoewel ik nu zelf met m'n rug zit en niet zoveel durf. Nagelbijten / Gniffelen Vandaag staat het weer op de planning. Tot ong. een maand voor de bevalling, dus ik heb tot 12 april de tijd, nog anderhalve maand dus. Lachen Als het veulen geboren is wachten we 2 weken en dan gaan we weer lekker bezig. Ja

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:35

Ik rijd vick ook niet werkelijk meer. Een keer in de week naar buiten. Gisteren ff naar de zandvlakte en mevrouw had er behoorlijk zin in. ze ging hard niet normaal. Daarna ff goed stappen, maar ze was al snel weer op adem. Ze vond het helemaal leuk en wilde nog wel een keer. Dus zo lang ze dat leuk vindt, waarom niet.

De namen voor het veulen zijn klaar en beginnen met Dormello's ...... en dan volgt de naam. De namen zijn heel kort, maar krachtig. Ik ben echt benieuwd. Volgende week volgen weer nieuwe foto's. Ik krijg het wel heel druk de komende tijd. Dus zal wat minder tijd hebben om alles te volgen. Vanaf maandag ga ik 30 uur op mijn nieuwe baan in de dierenkliniek beginnen en ik werk nog 20 op stal bij vick. Dus druk druk de komende tijd, maar wel allemaal heel leuk.

Wat een mooie foto's Elise. Je ziet zijn spanning, maar hij toont mooi.

Ik mag begrijpen uit je eerdere verhaal dat je ook al een naam hebt voor vick haar volgende veulen haha.

we spreken elkaar snel ff.

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:38

Pff ik heb even bijgelezen vanaf pagina 378, wat gaan jullie snel zeg!

@ Nyckle: Mijn merrie staat nu ook gewoon op vlas maar een paar weken voor ze uitgerekend is strooi ik flink wat stro er boven op. Ben toch bang dat er wat vlas in het naveltje komt en voor een infectie zorgt ofzo. De man die het vlas komt brengen heeft me dit ook geadviseerd. Mijn merrie heeft ook nog nooit koliek gehad van stro.
@ FlairS: Wat leuk dat jou merrie gedekt is door Gameboy. Ik zie dat je in de buurt woont, ik heb nog niks gehoord over rhino.
@Casanova: Jeetje wat een buik heeft jouw merrie zeg! Het is maar goed dat ze snel is uitgerekend
@Suelza: Mijn merrie komt in een appart land te staan met uitzicht op de rest van de kudde. Ik durf haar niet tussen de rest te zetten, maar dat is meer uit angst dat mijn merrie een ander paard wat aan doet want ze is nogal dominant. Bovendien staat er op haar land dan ook wat meer gras Haha!
@ Liberance: Ik rijd al zeker anderhalve maand niet meer op mijn paard omdat ze echt aangaf het niet meer te willen (stilstaan en bokken). Ik longeer haar nu zo'n 20 minuten met alleen stappen en draven want galopperen wil ze ook niet meer. Als je aan de hand kan lopen is dat net zo lekker natuurlijk, als dat zou gaan met mijn merrie dan zou ik dat elke dag doen.

Ik merk nog niks van leven aan de buitenkant, zal vandaag is goed kijken.
Ik zit nog even te denken hoe ik het ga doen als ze moet bevallen. Het liefst zou ik een camera en een birthcontrolsingel willen gebruiken maar ik kan nergens vinden waar je dat kan huren en hoe dat werkt. Werkt de camera via internet of kan het ook zonder? Hoe doen jullie dat? Want ik wil het voor geen goud missen!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:52

@ cassanova : super mooie buik haha , was dat gee kruising haf x shet ?
of ben ik nu echt helemaal verkeerd Tong uitsteken

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:04

@ odique wij hebben een birthalarmsingel gekocht, maar ik geloof dat divoza hem ook verhuurt???

Ik lees even mee over de camera Haha!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:14

Ik heb een camera,deze kan niet op internet
Ik heb dus een camera met een tv-tje Haha!
Werkt prima ik kan haar goed in de gaten houden zo

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:18

Maar werkt die camera ook op afstand? Want ik woon een paar kilometer bij mijn paard vandaan. En ik zou dan graag thuis willen zien wat ze daar allemaal uitspookt.
@Liberance: bedankt voor de tip!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:52

Nee Odique. Meestal kunnen deze camera's maar iets van 50 meter ofzo overbruggen.

Ik heb net de birthalarm geinstalleerd. Het is een halsteralarm die via de telefoonlijn werkt. Het was echt niet moeilijk om hem te installeren! Heb er slechte verhalen over gehoord, maar het was echt zo gedaan. Haha!
Het leukste is nog dat je zelf een bericht in kan spreken waarmee je dan gebeld wordt als het alarm afgaat. ROFL

Ik denk dat ik zometeen maar weer eens de camera goed ga hangen in de stal. Dat vind ik pas echt rotwerkje. En ieder jaar staan de paarden weer in een andere stal, dus iedere jaar mag ik die camera weer goed hangen. Clown

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:11

hallo dames!!

na n weekje skivakantie lijkt mn merrie alweer n stuk dikker!!

Ze wordt niet echt meer getraind, gaan er voornamelijk mee op buitenrit, en dat vindt ze heerlijk!
Ze geeft zelf duidelijk aan dat het met t rijden zwaar wordt, dus dan maar al lekker rustig aan!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:16

odique: dan moet je een comp in de stal hebben die een internet singnaal doorstuurt zeg maar. Moet volgens mij mogelijk zijn, want ik heb ook een cam waarbij anderen via internetlink kunnen meekijken

Marlijn: lekker handig Tong uitsteken

Liberance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:30

@ jenny kun je me daar het fijne van vertellen? Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:48

uhh ik doe wel heel slim, maar mijn mannetje heeft het voor mij geregeld Bloos
Er hangt nu dus een comp in de stal van sjanty, met camera en een programmatje waarmee anderen kunnen meekijken. Een of ander mywebcamxp server. Heb je intresse dan kan hij het je misschien per pb uitleggen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:30

@Germie, wat groeit hij toch hard, al behoorlijk aan het verharen zie ik Haha!

@casanova, dat is een serieuze buik Ja ik heb mijn lijstje namen al klaar, welke naam die ik dan pak zie ik wel als het veulen er is.

@suelza, mooie foto`s van Perlamon Vingers aflikken , en gelijk heb je om af te stappen, zo heeft hij idd een goed gevoel er aan overgehouden.

Relana staat nooit `s nachts buiten, ook niet in de zomer, ze blijft nu gewoon tot aan bevalling in de groep overdag buiten, als het veulen er dadelijk is, wil ik haar eerst 2 weekjes apart zetten in de wei die langs de andere paarden ligt, zo kunnen ze elkaar toch zien, en aan het veulen wennen, daarna gaan ze weer bijelkaar.

@peetorlan, leuke foto`s van Whisper en je zoon Haha!

@Liberance, ik doe met Relana nog lekker borstelen, wandelen, rijden niet meer ze gaf helaas al vroeg aan dat ze niet meer wou.

@Marlijn, al geboortealarm geinstaleerd, haha wat voor berichtje heb je ingesproken (naar stal komen baas ik begin NU Huilen van het lachen )

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:13

tania , ze moet tegen mei bevallen :
Afbeelding
dolce : ook voor mei
Afbeelding
en lady : voor april
Afbeelding

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:23

ik ga ook proberen om een camera op stal te krijgen, dan via internet thuis kijken.
Hiervoor heb je wel een internetverbinding nodig op stal.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:32

hihi marlijn! wat grappig dat je je eigen berichtje kan inspreken!
ik vind camera's etc klaarmaken ook steeds zo'n rotwerk Clown het waaklampje blijft een heel jaar hangen maar kleeft dan vol vliegenpoep tegen de tijd dat het weer aan moet Rolleyes dus dat moet er eerst afgeschrobd worden. Gelukkig laten we wel de kastjes met plexiglas waarin de camera's staan, gewoon hangen, dus tis alleen nog en kwestie van bedrading en de juiste positie in het kastje...
Ze bevallen netjes allebei in Tinkerbells stal, scheelt een hoop werk Tong uitsteken

Vandaag naar de hengstenkeuring geweest Haha!
De papa van Angels komende veulen is Reservekampioen geworden (net als vorig jaar), de papa van haar vorig veulen en van het veulen voor 2009 Haha! is net als vorig jaar Kampioen geworden Hyper!