[HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2007! #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re: [HK][Barncam]Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2007! #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:37

floep, daar ging de nageboorte Tong uitsteken

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:38

Bacannie schreef:
Ja natuurlijk! Het was ook niet negatief in die zin bedoeld... Ik denk dat ik straks ook niet weg te slaan ben bij mijn merrie met hopelijk veulen. Alleen het is zo onrustig om naar te kijken :o

er zit boven in het scherm een heel mooi rood kruisje waar je dan op kan klikken en dan zie je het niet meer Bloos

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:39

Hè wat flauw zeg... zo kan je niets meer zeggen. Laat ook maar.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:40

is niet l*llig bedoeld, maar jij zegt dat je het onrustog vind om naar te kijken, en je kan zelf kiezen om wel of niet te kijken, daar is dat kruisje voor.
Soms als het er niet goed uit ziet, druk ik ook op dat kruisje

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:41

Bacannie schreef:
Ja natuurlijk! Het was ook niet negatief in die zin bedoeld... Ik denk dat ik straks ook niet weg te slaan ben bij mijn merrie met hopelijk veulen. Alleen het is zo onrustig om naar te kijken Bloos

Oh ok,sorry, het kwam op mij als negatief over..... Bloos!

Ik ga er maar vanuit dat iedereen het beste met z'n merrie voor heeft en als het het 1e veulen is, dan moet je maar afwachten hoe je merrie reageert en dan is vaak alleen al het feit dat het baasje in de buurt is al voldoen om de merrie rustig te houden.
Bij ons is Catrin de merrie die haar eerste veulen gaat krijgen, die zal waarschijnlijk ook wat extra aandacht nodig hebben, ze kijkt nu al af en toe heel verbaasd naar haar buik als het veulen beweegt. Haha! Haha!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:43

Bacannie schreef:
Wel handig, dat zand. Is volgens mij veel makkelijker dan stro.

Goedemorgen, ben er ook weer. Zand mag hier in de stal, in NL verboden zover ik weet om te voorkomen dat urine in het grondwater terecht komt.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:44

Eyecatcher schreef:
Bacannie schreef:
Ja natuurlijk! Het was ook niet negatief in die zin bedoeld... Ik denk dat ik straks ook niet weg te slaan ben bij mijn merrie met hopelijk veulen. Alleen het is zo onrustig om naar te kijken :o

er zit boven in het scherm een heel mooi rood kruisje waar je dan op kan klikken en dan zie je het niet meer Bloos

moet zeggen dat jou "toon" het topic er niet gezelliger op maakt...en zo denken er meer over! Jij dient niemand zo de les te lezen...topic is niet van jouw!
En ja...ik trek mijn mond weer open tegen jou, een aantal waren blij dat dat eindelijk eens een keer gebeurde.
Hou op met je gekef....en blijf gewoon vriendelijk!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:45

Ja het is de allereerste geboorte van een veulen die ik ooit gezien heb dus tuurlijk blijf ik kijken en druk ik niet weg. Ik mag toch wel zeggen dat het (voor mijn gevoel) er onrustig uitzag... ik ben ook maar een leek. Misschien hoort het wel. Maar goed ik ben de mensen dankbaar dat ik heb mogen kijken. Leer ik weer van.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:47

ziet er naar uit dat t veulen an het drinken is..
ach en ook al lijkt het wat onrustig zo,de merrie lijkt het allemaal goed te vinden , en zo te zien gaat alles wel goed.

moest er zelf net ook even aan wennen hoor,kwam altijd bij een oude boer vroeger en daar moest je de paarden echt zoveel mogelijk met rust laten als ze net een veulen hadden

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:48

Iris82 schreef:
Ik was mezelf ook al aan het afvragen of camveulentjes nooit zelf konden leren staan. Clown
Je ziet zo vaak dat ze er mee aan het sjouwen zijn...

Wij hebben ook enkele veulentjes gehad. Ik ging pas helpen opstaan als ze zo rond drie kwartier tot een uur nog niet stonden. Wel goed in de gaten houden natuurlijk maar ze staan toch vaak lang voor die tijd.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:50

avandijk schreef:
Bacannie schreef:
Wel handig, dat zand. Is volgens mij veel makkelijker dan stro.

Goedemorgen, ben er ook weer. Zand mag hier in de stal, in NL verboden zover ik weet om te voorkomen dat urine in het grondwater terecht komt.

Aah dat verklaart een hoop. Ik dacht al dat het zand was en verwonderde mij erover dat het hier in NL nooit zo gaat. Leek mij veel hygiënischer dan stro. Bedankt voor de opheldering!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:51

ik dacht dat het voor de inprinting van het veulen ook goed was om direct contact met mensen te hebben.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:53

Volgens mij is het (met recht) een hele trotse eigenaresse! Zelf op de cam kan je zien dat ze glundert!

Sammie

djuno schreef:
moet zeggen dat jou "toon" het topic er niet gezelliger op maakt...en zo denken er meer over! Jij dient niemand zo de les te lezen...topic is niet van jouw!
En ja...ik trek mijn mond weer open tegen jou, een aantal waren blij dat dat eindelijk eens een keer gebeurde.
Hou op met je gekef....en blijf gewoon vriendelijk!

Kunnen we het misschien ALLEMAAL vriendelijk houden. Lekkere manier van binnenkomen zeg.
Op het Marestare forum hebben ze hele duidelijke regels:
Citaat:
REMEMBER........ We are invited into the home of the cam owner. We are a guest - do not abuse the privilege or you will lose it.
DO NOT - be critical of the labor process, the stalls, the cams, etc. If you don't like what you are seeing..... SHUT THE CAM OFF!
Heel simpel. Deze mogen hier ook wel van toepassing zijn. Je bent zelf in controle over de webpagina die is heel makkelijk weg te klikken. Als je iets onrustig vind dan kun je verder kijken om te zien waarom iets onrustig vind of wachten op updates of als je het té onrustig vind dan klik je het weg. Als je hier voor het eerst komt kijken, en je hebt weinig bevallingen meegemaakt, wees dan eerlijk tegen jezelf en houd jezelf voor dat je de kennis nog niet heb om de situatie goed te kunnen beoordelen. Dat kunnen zelfs ervaring merrie staarders vaak niet, omdat het via een cam er altijd anders uit ziet dan dat je zelf in de stal staat. Verder kun je vanaf de plek weinig doen dan óf kijken óf iets anders doen. Eyecatcher bedoelde het niet verkeerd en Bacannie vast en zeker ook niet.

fokfanaat

Wel moeilijk schoonmaken zand!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:56

Bacannie schreef:
Aah dat verklaart een hoop. Ik dacht al dat het zand was en verwonderde mij erover dat het hier in NL nooit zo gaat. Leek mij veel hygiënischer dan stro. Bedankt voor de opheldering!

Sterker nog (maar nou ga ik misschien helemaal off topic, excuus) in 'the early' days was het ook in Europa heel gewoon om de paarden op een zandbodem te houden, vooral voor de paardenman die niet teveel geld over had voor z'n werkende paard. Voor zover mijn leesbron klopt natuurlijk en waar dat nou was, hmmm... alweer een aantal jaren geleden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:56

tja vroeger stonden ze ook veel in stands imo ook niet echt paardvriendelijk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:58

ik zei het net al,maar kreeg geen reactie er op Knipoog

ons werd afgeraden om de merrie op zand te laten bevallen.
als het veulen erg onder het zand zou zitten zou d emerrie namelijk weigeren om het veulen schoon te likken..
maar in dit geval maakte de helper het veulen schoon dus was er niks aan de hand

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:58

Samsam schreef:
ik dacht dat het voor de inprinting van het veulen ook goed was om direct contact met mensen te hebben.

Als je het goed doet, en opvolgt ook als ze wat ouder worden geloof ik daar ook in. Paarden gaan nou eenmaal een flink deel van hun leven met de mens doorbrengen. Maar.... daarvoor hoeven ze niet gelijk te staan hoor, althans, ik deed veel met het nog liggende veulen. Overal aanraken, enfin, je hebt vast een idee over imprint training. Niet schieten, dat is wat ik prefereer en ik weet dat er meningsverschillen over bestaan.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:59

Nou, bij deze dan: Het spijt mij dat ik het beeld onrustig heb genoemd, het was niet negatief bedoeld, slechts een opmerking van een leek. Ik zal in het vervolg Lips are sealed Ja Vriendjes zijn?

En nu verder on-topic.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:00

Samsam schreef:
Wel moeilijk schoonmaken zand!

Oh wat grappig, het leek mij juist heel makkelijk Haha! Kun je nagaan hoe verschillend mensen erover denken! Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:01

avandijk schreef:
Samsam schreef:

Als je het goed doet, en opvolgt ook als ze wat ouder worden geloof ik daar ook in. Paarden gaan nou eenmaal een flink deel van hun leven met de mens doorbrengen. Maar.... daarvoor hoeven ze niet gelijk te staan hoor, althans, ik deed veel met het nog liggende veulen. Overal aanraken, enfin, je hebt vast een idee over imprint training. Niet schieten, dat is wat ik prefereer en ik weet dat er meningsverschillen over bestaan.

als een veulen niet wil staan, dan gaat ej dat niet lukken, wat hier begeurd is gewoon de pogingen van het veulen ondersteunen, zo staat/drinkt hij sneller en valt hij minder.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:03

@ ellepel, oh dat wist ik niet. Ach ja, als het toch niet mag in NL hoeven we er niet eens over na te denken. Wij hebben op stal alleen maar stro.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:04

he jammer k heb m gemist!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:05

onze merrie gaat namelijk in de weide bevallen,maar we wilden uit veiligheid haar liever in de paddock laten bevallen.
maar veearts zei dus dat dat beter niet kon, de wei was schoner volgens hem..
jammer dat je in zo'n wei geen cam neer kunt hangen Tong uitsteken