Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:53

alweer spannend sjen Haha! heb je weer nieuwe hoop voor vandaag? het is iig wel vreemd dat ze op stal gaat staan met dit weer....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:00

[quote="Sjen@ Inowa: als ik die uier zo van de zijkant bekijke (dat kleine bultje) ziet dat er bijna net zo uit als bij Siena (alleen Siena iets meer). Ik denk dat onze merries daarom zo overtijd zijn, omdat die uier nog niet klaar is.
.[/quote]

ik hoop dat het snel komt hoor.
ik schat op nog een dikke week.
het word wel echt te gek nu

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:05

Een vervelende mededeling voor iedereen die nog aan het waken is:
Macy is weer thuis en met de regen hier, is ze gewoon hele dagen aan het msn-en, mailen, bellen en sms-en met andere merries Rolleyes
Ook is ze bezig met haar 2e boek... Nagelbijten / Gniffelen
Vandaar dat opa Sepp tegenwoordig zoveel op Myron past, Macy heeft het errug druk Haha!

Ik heb de titel van haar nieuwe boek: "Veulenen voor gevorderden: Drijf je eigenaar tot het uiterste..."
Dat beloofd wat Nagelbijten / Gniffelen

Iedereen sterkte voor vannacht.
Ben blij dat ik nog even een paar weken pauze heb tot de laatste merrie Tong uitsteken

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:08

@ Vrijalover: ja zeker weer spannend, ik ben erg benieuwd hoe ze is vannacht.
@ Inowa: hoop ook dat ze deze week eens klaar zijn
@ MarijeR: we hadden al zo'n idee dat Macy weer bezig is. Zorg dat dat tweede boek niet uitgegeven wordt! Famosa zou ook met een boek komen, Phiabink: zorg dat dat een bestseller wordt!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:10

MarijeR schreef:
Ben blij dat ik nog even een paar weken pauze heb tot de laatste merrie Tong uitsteken

hebben jullie nog een drachtige merrie dan? Haha! en welke?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:26

Geen merrie van mijzelf maar een merrie die hier komt om te veulenen.
Het is een shetlandmerrie van een jaar of 9 en heeft al meerdere veulens gehad.
Ik dacht dat ze rond juni/juli uitgerekend was, in de kudde gedekt dus ik moet nog eens navragen hoelang en in welke maand ze daar heeft gelopen Haha!
Ze komt dan uiteraard ook op de cam Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:41

Zo, Sanne is ook weer terug van weggeweest! Did you miss me? Tong uitsteken
Ik heb iig een geweldige vakantie gehad, veel zon gehad en goed gestapt daar! Oh ja, echt geweldig gewoon.. ik ben helemaal uitgerust voor van de zomer!

Ik heb het allemaal nog niet bijgelezen, ik zal zo eens gaan kijken wie er allemaal al weer een veulentje bij hebben. Alleen heb ik volgens mij héél veel bij te lezen en dat wordt me iets te gek nu Knipoog (nog steeds moe van de busreis van 23 uur Gaaaap )
Kan iemand me even snel vertellen wie er allemaal veulentjes hebben gehad? Siena nog steeds niet maak ik op uit de berichtjes boven mij?

Ik ben vandaag (natuurlijk!) bij Ivanka geweest, volgens mij was ze wel blij om me te zien (of ze wilde dat appeltje dat in mijn jaszak zat... volgens mij was het een samenstelling van die 2 Haha! ).
Ze begint nu wat vocht vast te houden in haar achterbenen had ik het idee... Leken mij wat dikker en na het wandelen (jawel, de eerste wandeling is achter de rug!) een stuk slanker...
Maar ja, als ik dan ook naar die stal keek Rolleyes ... Ik ben iemand die vrij dik opstrooit en mijn vader totaal niet. Er lag dus ook écht heel weinig in de stal. Ik heb er gelijk een heel nieuw pak in gegooid. Water was van de week ook niet goed verschoont, ook maar gelijk gedaan vandaag dus.. ik kan gewoon niet weg hier Tong uitsteken. Maar, de stal staat zo goed als!! De deuren moeten er nog in, het dak moet er nog op en er moet nog bestraat worden, maar de muren staan iig Haha!.

Oke, ik ga eens even andere topics bekijken!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:50

@ Tinne
Dat is mooi (vakantie Knipoog) Haha!

Vrija heeft een veulen, Lowara ehm de merrie van ShamalArabs. En ehm ik ben niet zo goed in onthouden van namen Bloos

Ivanka schiet ook alweer op Go jij! Go jij!

En voor alle wakers..... straks kunnen jullie ook zo genieten..
Luna met haar halfzusje Lovers
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:57

Ik zag net het veulentje van vrijalover! Ik ga nu jouw foto's weer bekijken Faniek!

Ivanka is vandaag 270 dagen drachtig! Het begint nu echt op te schieten Lachen .

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:13

@ Tinne: leuke vakantie gehad? Of blij dat je weer terug bent....

@MarijeR: Ojee, zorg er gewoon voor dat Macy iets te doen heeft, anders kan ik weer de hele stal doorzoeken terwijl ik net alle boeken weg heb gehaald..

@Sjen: Tja je zou het haast zeggen, een geheime internetverbinding.... alhoewel zo te horen zit die van jou er nu een stuk dichterbij dan die van mij.....kan ze dat dan ook niet even doortypen naar Myrre Haha!

@Inowa: ik hoop voor jou ook dat het veulen nou snel komt, je wacht al zo lang...

Trouwens, volgens mij kan Sjen trouwens straks ook een nieuw record vestigen: wie het langste bij zijn paard/pony heeft geslapen Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:27

Welkom terug Tinne!!! Haha!
Fijne vakantie gehad???

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:53

HM Famosa is nu druk bezig met een boek.
Het gaat heten: Lijst Moedernatuur's logboek voor merries. Clown
Ze is nu ook druk met iemand aan het SMS-en. Ze kijkt boos en bezorgt Verward . Volgens mij is ze Macy op haar hoeven aan het tikken Knipoog dat ze eens normaal moet gaan doen. Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:01

Fijn dat er ook merries als Famosa zijn Tong uitsteken

Ik heb een hele fijne vakantie gehad! We waren in totaal met zn vijven, maar het ging onderling ook heel erg goed. Het was de eerste keer dat we in deze samenstelling gingen, maar zéker voor herhaling vatbaar! Heel mooi hotel, goed weer gehad (dagen van boven de 30 graden.. en dan kom je weer in Nederland: 11 graden Clown ) en leuke mensen leren kennen daar Lachen.
Aan de andere kant ben ik ook heel blij dat ik weer terug ben. Ook al wist ik wel dat alles goed ging met Ivanka, het fijnste is toch als je dat elke dag met eigen ogen kunt zien en je dingen kunt doen zoals JIJ ze wilt doen.
Maar ik heb een hele leuke week gehad, waar ik met héél erg veel plezier aan terugdenk! Volgend jaar gaan we weer, same time, same place, same friends Lachen!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:11

Zo, Tinne kan er weer helemaal tegenaan! Fris en fruitig de laatste maand in met AnkyVanky Haha! !!

Marije, wat een rotmeid. Als ze maar niet denkt dat dat boek hier het erf op komt Boos! . En dan ook nog proberen het net voor onze majesteit haar boek gepubliceerd te krijgen. Onfatsoenlijke griet!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:14

Dat is super Tinne Lachen klinkt erg leuk Ja

Zucht Macy terug he.... dat komt niet goed

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:22

toch niet he,
macy terug????
nicoline heefd ook ergens haar eerste boek liggen maar ben vandaag wezen zoeken maar kon niks vinden.
ze irriteerd me wel heel erg.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:26

Roos staat er weer rustig bij. Ik hoop dat dat zo blijft want ik moet morgen het hele land door met de trailer(om Angel naar de hengst te brengen) dus wil een beetje fris zijn. M'n zusje is terug van vakantie, dus die gaat er vanacht ook ff uit.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:35

welkom terug tinne! Haha! en inderdaad wel balen dat het hier slecht weer is! 30 graden is toch echt beter Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:37

Pfoe, in een ander topic hoorde ik van iemand dat dat bloed betekend dat de baarmoederprop eraf is gekomen? En dan komt het veulen binnen 48 uur?

Nuala ging vandaag liggend grazen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:44

Esme_27 schreef:
Nuala ging vandaag liggend grazen...

Dat doen ze bij mij allemaal Tong uitsteken. Van jaarling tot 8 jarige dekhengst tot drachtige merrie aan toe. Zelfs als ze plat liggen kunnen ze grazen Clown .

Ik duik m'n bedje in!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:01

Nou, hier komt denk ik ook geen veulentje.... De uiers zijn weer leeg. Ik snap niet hoe ze dat doet... Een paar dagen uier vol houden, mij in spanning brengen en dan is alles weer foetsie... Toch ga ik er vannacht nog maar even heen, eigenlijk meer voor mijzelf dan voor Myrdal. Stel je voor dat ze het nou net vannacht doet.... ze is tenslotte maiden.

Nou, ik hoop maar dat Famosa Macy goed op de vingers tikt, stel je nou voor, nog een Macy-boek, alsof 1 nog niet erg genoeg is. Hoe grote telefoon is het trouwens, het moet toch erg lastig zijn om met zulke grote hoeven zulke kleine toetsjes in te drukken Haha!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:15

@ faniek, bedankt voor die foto, ik zie de gelijkenis wel Lachen Is haar uier dan nog gegroeid voor de bevalling of ging dat tijdens?

@sjen, het is haar 5e veulen nu, maar het laatste is in '96 geboren, dus wel al een tijdje geleden... ik denk eigenlijk niet dat haar uiers nog veel gaan groeien voor ze gaat bevallen, zoals ze nu zijn zijn ze al een hele week

vandaag weer geen veranderingen: uiers vrij vol met opgedroogde prutjes, oedeem onder de buik, weinig eetlust, staart kan nog een stuk verder dan verticaal (bijna tot tegen haar rug), vulva slap maar nog niet openstaand, banden los (denk ik, ik vind dit het moeilijkste om in te schatten), veulie weer heel actief
Als ik het zo lees lijkt het alsof het alle momenten kan gebeuren, maar zo staat ze er dus al heel de week bij Verward
Ik vind dit echt één van de moeilijkste periodes van haar dracht, er verandert echt niets meer, al een hele week, ik word er echt Hamer van...

Sjen, Myrdal, Esme, Dennis en alle anderen die ik ben vergeten (waken doet je hersenen geen goed Lachen ) veel succes vannacht, hopenlijk gaat het beter dan vorige nacht Lachen

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:25

MarijeR schreef:
Een vervelende mededeling voor iedereen die nog aan het waken is:
Macy is weer thuis en met de regen hier, is ze gewoon hele dagen aan het msn-en, mailen, bellen en sms-en met andere merries Rolleyes
Ook is ze bezig met haar 2e boek... Nagelbijten / Gniffelen
Vandaar dat opa Sepp tegenwoordig zoveel op Myron past, Macy heeft het errug druk Haha!

Ik heb de titel van haar nieuwe boek: "Veulenen voor gevorderden: Drijf je eigenaar tot het uiterste..."
Dat beloofd wat Nagelbijten / Gniffelen

Tong uitsteken

Kun jij je merrie niet even vermanend toespreken? Dit kan ze ons toch niet aandoen!
Ik heb de laptop van bren in beslag genomen totdat veulen er is. En geen koeriersdienst die bij ons op erf komt om een boek te leveren. Knipoog

Bij ons komt geen veulen vanacht. Mevrouw is heel rustig. Uier is mooi vol maar tepels moeten nog iets verder uit elkaar.
We gaan gewoon weer een goede nachtrust tegemoed. Maar goed dat ik niet vanaf dag 1 ben gaan slapen daar. We zitten dinsdag op 21 dagen overtijd.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:28

@ Jessje
Ik denk dat die nu nog hetzelfde is niet echt voller o.d. ik ga opzoek voor je naar foto's (heb ze vast nog wel ergens online staan)

Voor het bevallen:
- Kegelen/melk druppelen (half uur van te voren) toen ik haar op stal zette 7 uur niks aan haar te zien half 12 veulen.
- Slappe banden
- Vulva gezwollen en slap, maar niet open
- Weinig eetlust dagen ervoren, maar toen het er op aankwam opeens veel eetlust (denken om pijn weg te nemen o.d.)
- Staart kon verticaal

Ze heeft er zo zo'n week tot 2 weken bijgestaan.

Misty was 15 april uitgerekend en kreeg 12 april haar veulen dus 3 dagen te vroeg.

Updates staan een aantal op:
http://www.dweilpauze.nl/updates.htm

Maar niet tot heel ver hier nog een foto van 2 dagen voor het veulenen:
Afbeelding

Afbeelding

En zo gezwollen was haar vulva 2 dagen van te voren:
Afbeelding

En 1 dag van te voren:
Afbeelding

Afbeelding

Elke merrie is anders natuurlijk, maar kleine indruk. Helaas kan ik niet op het netwerk nu en heb de foto's van een half uur van voor de geboorte hier niet.

Maar mensen niet te makkelijk denken want het veulen kan gewoon elk moment gedropt worden Go jij! Go jij! (Misty deed het bij mij heeeeeeeeel onverwachts want had niks klaar staan)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:40

Aan alle wakers: (weer) veel succes!!!
@ MarijeR: hou je Macy wel goed in de gaten? Gewoon alles wegjatten wat te maken heeft met het nieuwe boek...
@ Tinne: dat klinkt als een aangename vakantie. En dan weer hier... Brrrrr....

Kleine Fanja update:
Vandaag gelukkig niet zo druk als gisteren. We hebben een half uur gestapt, ze heeft ineens erg dikke benen.
Eetlust weer prima, muesli blijft lekkerder dan de brok.

De melkbar groeit gestaag verder:

Afbeelding
Koe