[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ManonDakotaZ

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:52

Super fijn dat alles goed gaat Wopke, gefeliciteerd met je knappe veulen!

Vanochtend melkstrips weer getest bij mijn merrie. Daar was duidelijk geen verkleuring te zien. Nu heb ik net weer een test gedaan en lijkt hij weer wat donkerder te zijn geworden... we wachten nog maar in spanning af!

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:52

Gefeliciteerd met je veulentje! Wat vroeg.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:19

Gefeliciteerd Wopke.
Had de merrie al een vol uier voor het veulenen.
Fijn dat alles goed is gegaan

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:22

Gefeliciteerd Wopke! Fijn dat het goed is gegaan. Gelukkig komt er ander weer aan, anders zou zo'n vroeg veulen het aardig voor z'n 'kiezen' krijgen.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:42

Gefeliciteerd Wopke, verrassing!!

Hier stonden ze vandaag in de zon ook al even zonder deken. Vanaf morgen al helemaal lekker weer, zin in!!

Afbeelding

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:45

Gefeliciteerd Wopke! Wat een mooi ukkie. Die oren <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:47

Gefeliciteerd Wopke!
Gelukkig lijkt alles goed te gaan :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:00

Gefeliciteerd Wopke!

Heerlijk de 1e paarden alweer zonder deken.
Ik heb al bedacht dat ik bij beide dames morgen even staart en manen ga wassen, kijken of ze nog wit willen worden. :')

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:26

RivQ die hormonen...... wat ligt Nova heerlijk in het zand!

Wopke ah wat mooi, gefeliciteerd!!!!

Rianne spannend..... verrassing is leuk, maar ik ben er heel graag bij als het geboren word, zo'n mooie ervaring!

Hier even een foto van Cass, vandaag 305 dagen. Ik vind haar buik echt nog iel....
Al zie ik nu wel dat ze wat meer punt billen krijgt ipv mooi rond ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wopkebrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:04

Ik ben ook heel blij dat ze het zo goed doet! Ze kreeg met 285 dagen ineens al heel veel uier inclusief hars en druppen maar was sinds dag 300 weer stabiel, uier iets terug gelopen. Dacht net de afgelopen dagen dat ze het nog wel eens een poosje binnen kon houden maar gisteravond laat zag ik op de camera dat ze anders was dan anders dus wilde toch even gaan checken en onderweg zag ik op de camera dat het serieus was dus ik was precies op tijd

@Kabayo, wat leuk dat je Teun uit zijn jongere jaren kent. Van wat ik tot nu toe heb gezien geeft hij mooie veulens en is zijn karakter idd ook fijn!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:13

Wat een vroeg veulentje, proficiat Wopke!

Jacky, is het haar eerste veulentje? Dan kunnen ze wel heel subtiel dragen. Ze ziet er goed uit in alle geval!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:23

Gefeliciteerd Wopke! Jouw verhaal lijkt echt heel erg op hoe het bij mijn merrie gaat. Stelt me toch gerust. Wat een ding! <3

Succes nog even Manon! Dat ziet er veelbelovend uit!

Kahlua hier zijn ze sinds vandaag al af hoor! {:}

Jacky die van jou is nog mooi bescheiden, maar wel duidelijk drachtig! Die billen inderdaad.

Hier heeft mevrouw weer een aantal uurtjes op de wei gemogen. Ze heeft wel een duidelijke puntbuik nu en de banden worden met de dag slapper. Uier heeft druppels.
Afbeelding

Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:33

Knolselder balen van bambi... Blijft natuurlijk jammer ondanks je voorgevoel

Gefeliciteerd met de veulens dames!!

Ik duim mee voor degenen die wachten O:)

Ual oooh die is er helemaal klaar voor!!

Jacky, wow dat is zeker subtiel!! Wel zeker dat er wat inzit? Misschien hele stomme vraag hoor! Anders heeft ze hem mooi verstopt haha!

Die van mij is vrij groot al best vroeg ook. Beetje medelijden met haar. Is er ook echt wel klaar mee! Zit nu op 286 dagen. Dus moet nog even.. even duidelijke foto van die gekke vochtbult. Afbeelding vind het echt maf :')

Verder lees ik alles braaf mee. En leef ik ook met iedereen mee :wave: In spanning op de veulens in aantocht!!

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:35

Wat een scheetje...
Hier de dagen aan het aftellen.
Zitten nu op 327 dagen.
Vorige week was ze s nachts erg onrustig maar de laatste dagen weer relaxed.
Omdat we nu vakantie hebben vonden we het wel tijd voor een shoot.
Volgens mijn man hebben mijn dochter en ik meer last van onze hormonen dan de merrie zelf.
Afbeelding
Afbeelding
Ook van ons dravertje een foto met krans gemaakt.

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:55

Florie geweldig die foto's hahaha! Hoop je op een merrie met al dat roze? Pas maar op dat je niet jinxt ~~}>

Ual zo die blijft ook maar spannend maken. Melk op de spenen zou je toch snel een veulentje gaan verwachten.

En Corina, hopelijk laatste keer waken? Hoe staat het met je merrie?

Manondakotaz ph ook mooi aan het dalen. Jij gaat ook slapeloze nachten tegemoet :D

Rivq ik vind je schimmelmerrie leuk om te zien!

Die is wel heel subtiel Jacky!

Hier is Bambi hengstig. Kon dat 3 dagen geleden niet, dat had me een scan bespaard :')
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 19-02-21 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:56

Aaaawh nog steeds geen veulens, wel mooie foto's van al die dikke buikies <3

Carienke vandaag 222 dagen
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:00

Gefeliciteerd met veulen amai 307 dagen das vroeg.
Ik krijg ineens de kriebels. :')

Lijstje wordt idd langer.

Jacky sommige dragen idd bescheiden hoor.
Zeker als er al moeilijker op gewicht te krijgen zijn. Als je echt twijfelt zou ik ze gewoon eens laten opvoelen.

Ual nog een dag erbij vandaag maar ze maakt toch echt aanstalten

Uier blijft hier ook vullen zelfs na dag buiten en lijkt wel donkerder te worden hahaha zal wel aan tel liggen. 302 we tellen op.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:19

Tinnie het is haar tweede veulen. 3 jaar terug heeft ze ook een veulen gehad. Die heeft ze 12 maanden gedragen en was een klein veulentje, daar reken ik nu dus ook een beetje mee. Wie weer dat ze na 11 maanden dracht pas echt gaat uitzwaren....

Floripori ja zekers zit er wat in, gister haar hele buik weer zien bewegen. Haar humeur is er ook naar, ze draagt het blijkbaar heel gevuld.
Zo, mooi vochtbultje heeft je merrie idd. Ze moet nog wel even, balen dat ze er al wel klaar mee is....

Fotsy geen twijfels hier hoor, ze is echt drachtig, maar wou het gewoon graag delen, het verschil is zo groot met sommige foto's die hier voorbij komen. Mijne is natuurlijk ook een ander ras en ben ook wel benieuwd of andere quarter merries ook zo bescheiden dragen.

Ual wauw mooi puntbuikie idd, en echt al aan het voorbereiden! Spannend

Florie wat leuk gedaan met die foto's!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:38

Jacky, die heeft inderdaad nog een heel bescheiden buikje!

Manon, spannend voor jou! Succes met waken

Ual, jeetje die ziet er inderdaad al uit alsof ze er helemaal klaar voor is, ben heel benieuwd of jij morgen al een veulentje hebt!

Corina, vind eigenlijk dat jij nu wel eerst mag, wat houd ze je bezig zeg!

Hier nu nog precies 2 maanden wachten :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:39

Corona en Manon die van jullie moeten toch vanavond gaan zeg... Pfff.

Gefeliciteerd Wopke, wat een verrassing! En fijn dat alles goed gaat.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:01

Wopke proficiat!!!

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:12

@wopke, gefeliciteerd met je veulentje. Die had haast!

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:18

@Wopke gefeliciteerd super fijn dst alles goed is gegaan en wat ern knapperd zeg!!

Hahha wat super leuke fotos echte zwangerschap shoot <3 :=

Hier ook lekker der deken af gaat ook niet meer op!
Ze lijkt vandaag wat chago uier lijkt iets voller, kwam ook niet even kijken toen we aankwamen meestal staat ze al gelijk voor de deur en net heeft ze liggen rollen doet ze normaal ook niet en zag er net naar der buik trappen . >;)
uier nu
Afbeelding

Afbeelding

Illya66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:34

Nou, toch maar eens een eerste berichtje plaatsen in t Dikke Buiken forum...

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie nieuwe veulentjes en met de drachtige merries! Wat een spannende tijden zijn het. En wat ben ik blij dat de lente er aan komt!
Mijn 8 jarige merrietje met de roepnaam Fé (afkorting van Feliz) is sinds 10 oktober bij mij. Ik heb haar gekocht van Icecrystal, die me ook op dit forum wees. Binnen een week nadat Fé bij mij kwam, kreeg ze enorm heftige droes! Twee weken doodziek, en nog 6 weken uitzieken, aansterken en helemaal genezen.
In december konden we eindelijk lekker van elkaar gaan genieten! Lekker t bos in en eindelijk weer lessen bij mijn vaste instructrice. Tot het me op een middag begin januari opviel dat haar buik van binnen bewoog!
Lang verhaal, kort verhaal! Deze kleine witte dame bleek hartstikke drachtig! Ook Icecrystal had er geen idee van gehad dat er een veulen in Fé moet hebben gezeten, toen ze vorig jaar zomer uit Spanje kwam.
Ik heb inmiddels kunnen achterhalen dat ze vermoedelijk gedekt is tussen maart en mei. Dus... het veulen komt tussen nu en april. Lekker spannend... De dierenarts schatte in dat het veulen ergens in maart zal komen. Maar zeker weten doen we het niet.

Met andere woorden, er komt een veulen aan, ik weet het pas 1 maand, en ik vind het heel leuk maar ook superspannend! De staleigenaar is gelukkig relaxt en ervaren. En ik probeer t maar een beetje los te laten allemaal. Komt tijd, komt raad!

Voorlopig hier geen enkele ontwikkeling in de uier, maar verder een sloom dik schatje dat alleen maar blij wordt van eten, eten en eten. Rijden gaat al een weekje of 3 niet meer echt. Dus ik ga veel met haar wandelen en doe een beetje grondwerk.

Ik kijk en doe komende weken een beetje mee hier. Toch wel fijn zo’n forumpje met ‘lotgenoten’!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:49

Wopkebrok gefeliciteerd met het verrassingsveulen en fijn dat alles goed is gegaan.