Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
loulou schreef:Spannend noisy, nog niks ?
Hier heeft ze me toch nog de halve nacht wakker gehouden. Ze was echt super onrustig. Dan ben ik toch blij met het birth alarm, dan ga je toch wat rustiger slapen.
Noisy schreef:loulou schreef:Spannend noisy, nog niks ?
Hier heeft ze me toch nog de halve nacht wakker gehouden. Ze was echt super onrustig. Dan ben ik toch blij met het birth alarm, dan ga je toch wat rustiger slapen.
Niet blind op vertrouwen hoor! Dat deed ik ook en toen had ik een dood veulen. Was m'n eerste fok ervaringHet alarm was niet af gegaan...
Hier alles nog rustig. Om half 1, 2u, 4u, half 6 en half 7 gekeken en ze stond of te eten of te dutten.
Ik heb haar alleen niet meer zien liggen dus daaraan maak ik op dat het toch niet heel lang meer kan duren. Ze stond steeds van het ene op het andere been te wippen.
stal_HD schreef:Ach die luizen. Arm ding. Ik vermoed er hier ook. Wil ook scheren, maar die regen.... En zij lopen 24/7 buiten. Wel met schuilstal. Ik denk dat ik ze eerdaags even hoofd en hals ga scheren. Dan zie ik die kruipende mormels ook wel. En kunnen ze nog wel zonder dekens....
Nou veulentjes.... Waar blijven jullie?
Noisy schreef:Mijn merrie heeft me een veulentje gegeven!
[ [url=m/tZnlbY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Libera schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit een alarm om gedaan, of pH strips gebruikt...
Dit jaar voor het eerst een camera in de stal zelfs! Meer mensen die het gewoon “naturel” doen?
Noisy schreef:Ik heb haar alleen niet meer zien liggen dus daaraan maak ik op dat het toch niet heel lang meer kan duren. Ze stond steeds van het ene op het andere been te wippen.
Brigitte_D schreef:Pfff bah wat vies die luizen, een shet hier had het ook jaren, nu voor het 2e jaar niet. Ik gebruikte veeluispoeder dat hielp echt goed, ook in de deken.
Prachtig veulen Noisy hahahaha
Hier ook alleen camera, moet wel zeggen de paarden staan in het deel van de boerderij, en onze slaapkamer zit er vlak naast, dus ik hoor zo ongeveer alles
cp112 schreef:Geen veulens vannacht? Het blijft aardig rustig hier ondanks dat er toch een mooi aantal ames aan de tijd zit.
Hier na 1 dag al flink verschil. Alle levende beestjes zijn dood. Nu afwachten tot de eitjes uitkomen en dan nog een ronde
[ [url=m/GPgjUG.jpg]Afbeelding[/url] ]
loulou schreef:.Ik heb tot half 4 om het uur de wekker gezet. Maar uiteindelijk moet je toch een keer gaan slapen.
Om half 3 er nog een keer uit geweest om te temperaturen en die was gewoon normaal.
Blind erop vertrouwen kan je inderdaad niet, maar ik vind het wel een geruststelling dat als ze onverwacht begint het alarm waarschijnlijk wel af gaat.
Wel heftig dat jij meteen een dood veulen had. Als dit veulen dood zou zijn, dan is het denk ik meteen mijn eerste en laatste keer.