Maar vraag me ook af waarom nog opvoelen.
Zo vandaag eens manen en staart bijgewerkt bij de dames.
Deze moet nog 2 maand

En deze moet nog een hele poos tot begin augustus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vanFerrarius schreef:Kheb een trieste mededeling. Afgelopen week heeft de da mijn merrie geënt en heeft hij haar opgevoeld en zagen we een prachtig hartje op de echo. Mijn merrie heeft de ochtend erna een vroeggeboorte gehad en het veulen is overleden en even later gevonden. Ik ben totaal verslagen, en vraag mij af of dit door het opvoelen komt. Ze moest in april bevallen.
jobamara schreef:Nikitax, hmmm sudocreme heel fijn spul weet niet wanneer je merrie aan tijd is, hier vinden ze het zo vies ruiken dat ik het gebruikt heb om de uier vd merrie in te smeren nadat ze 2 maanden gespeend waren en weer bij elkaar mochten om te voorkomen dat ze weer ging drinken, ennn dat werkte super. Dus misschien zodra het veulen er is iets anders gebruiken.
vanFerrarius schreef:Het kwam op mij over als een standaardprocedure, maar hij kwam eigenlijk alleen langs voor de vaccinatie voor de merrie en zodat het veulen nog entstoffen mee zou krijgen. Da geeft aan dat het niet door het opvoelen komt, het was een verwarrend gesprek. Het is mijn eerste paard en wist niet dat er risico's aan zaten. Ik zit nu met vreselijk veel vragen, weet even niet wat ik hiermee moet.
Woogy schreef:Ik kom heel brutaal even binnenvallen. Gezien wij morgen voor de eerste dekking gaan, ben ik erg benieuwd of het DBT 2019 er al is.
Vulina schreef:Woogy schreef:Ik kom heel brutaal even binnenvallen. Gezien wij morgen voor de eerste dekking gaan, ben ik erg benieuwd of het DBT 2019 er al is.
Nog niet dacht ik..
Ik vind opvoelen zonder reden ook vreemd. Het brengt altijd risico's mee. Wij hebben vorige week een nieuw aangekochte merrie laten opvoelen omdat die vrij slank is (mei uitgerekend). Daar zit het nog netjes in. Zij moet even goed gevoerd worden... Sterkte in ieder geval, heel triest..
Kabayo schreef:Woogy schreef:Ik kom heel brutaal even binnenvallen. Gezien wij morgen voor de eerste dekking gaan, ben ik erg benieuwd of het DBT 2019 er al is.
Eind maart komt die
Ik wacht er ook op
Veel sterkte zeg!! Alweer 2 veulentjes de niet mochten leven