[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:07

Sterkte!
Maar vraag me ook af waarom nog opvoelen.

Zo vandaag eens manen en staart bijgewerkt bij de dames.
Deze moet nog 2 maand
Afbeelding

En deze moet nog een hele poos tot begin augustus
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:11

He gadsie vervelend bericht weer! sterkte!!

Mijn merries worden standaard nog opgevoeld in de winter.
Ik wil de voeding aan kunnen passen op dracht/niet dracht, en ik wil gewoon niet wachten op iets wat niet gaat komen. Ik heb hier uitvoerig met mijn DA over gesproken, natuurlijk zit er altijd iets risico aan, maar volgens mijn DA is het risico extreem laag als men weet wat ze doen. Bovendien heeft hij er duizenden opgevoeld en nog nooit een miskraam meegemaakt na het opvoelen (MAAR waarschuwd wel voor het risico omdat het altijd kan gebeuren natuurlijk, al zul je nooit weten of het door het opvoelen is getriggerd of puur toeval is geweest)

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:11

Jeetje wat een triest bericht weer zeg...
Ik vind dit ineens niet meer zo’n leuk topic hoor :(

Wat een nare dingen met de verworpen veulentjes. Kan natuurlijk gebeuren, maar zoveel.... :\

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:15

Jemig Suus ook voor jou een vreselijke dag gisteren. Wat jij en Evelien nu mee maken is echt het aller laatste waar je op hoopt als je fokt. Wat een nachtmerrie!
Ik leef met jullie mee en wens jullie beide heel erg veel sterkte Y;(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:17

vanFerrarius schreef:
Kheb een trieste mededeling. Afgelopen week heeft de da mijn merrie geënt en heeft hij haar opgevoeld en zagen we een prachtig hartje op de echo. Mijn merrie heeft de ochtend erna een vroeggeboorte gehad en het veulen is overleden en even later gevonden. Ik ben totaal verslagen, en vraag mij af of dit door het opvoelen komt. Ze moest in april bevallen.

Wat sneu, maar wat was de reden dat er opgevoeld moest worden en wat voor enting heeft ze gehad?
Opvoelen zo laat willen ze eigenlijk helemaal niet doen doorgaans, zeker niet 4 weken van te voren.
Sterkte!

@cicco; je zou ze eerder andersom inschatten. Wat een buik al voor je merrie van augustus. Hoeveelste veulen is dit voor haar?

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:20

Ah wat rot vanFerrarius! Hoe is je merrie er nu onder?

jobamara schreef:
Nikitax, hmmm sudocreme heel fijn spul weet niet wanneer je merrie aan tijd is, hier vinden ze het zo vies ruiken dat ik het gebruikt heb om de uier vd merrie in te smeren nadat ze 2 maanden gespeend waren en weer bij elkaar mochten om te voorkomen dat ze weer ging drinken, ennn dat werkte super. Dus misschien zodra het veulen er is iets anders gebruiken.

Dankjewel voor je tip! Pip is aankomende week 11 maanden drachtig, dus aardig aan de tijd. Ik zal daarom voor nu even sudocreme gebruiken, maar ga dan wel even verder kijken voor iets anders..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:21

Caesar schreef:
@cicco; je zou ze eerder andersom inschatten. Wat een buik al voor je merrie van augustus. Hoeveelste veulen is dit voor haar?

Naar ons weten haar 3e al. En ze is qua bouw rond en breed. Maar je zou ze idd andersom geven. Voor de ander de 1e.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:29

Weer zo'n naar bericht. Heel veel sterkte!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:35

He'wat jammer. Zeg maar of het komt door het opvoelen. Kun je niet bewijzen tenslotte.
Het blijft altijd gissen. Maar balen is het gewoon wel.

Hopelijk komen er nu allemaal gezonde veulentjes ter wereld...

vanFerrarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:42

Het kwam op mij over als een standaardprocedure, maar hij kwam eigenlijk alleen langs voor de vaccinatie voor de merrie en zodat het veulen nog entstoffen mee zou krijgen. Da geeft aan dat het niet door het opvoelen komt, het was een verwarrend gesprek. Het is mijn eerste paard en wist niet dat er risico's aan zaten. Ik zit nu met vreselijk veel vragen, weet even niet wat ik hiermee moet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:47

AissaEnIzzy ik heb dezelfde camera als salatiga (sannce cam) en die bevalt mij ook uitstekend. Is ook goed betaalbaar (nog geen 50 euro). Het beeld is goed, dag en nacht. Je kunt hem heel makkelijk draaien vanaf je telefoon en met een appje kunnen er meer mensen naar keuze meekijken.

suus_elviera hoe gaat het nu met saar?

En Droversrun hoe gaat het met Guusje? Ik neem het je ook niet kwalijk dat je niet bijleest hoor..

Fairhoeve gefeliciteerd!! Inderdaad ook een hele mooie naam

uiltje001 slapeloze nachten dus. Ik hoop dat ze je snel uit de spanning haalt met een mooi veulentje

Arianne hoeveel verwacht je er nu? 3 of 4 begrijp ik?

vanFerrarius jeetje ook al zo'n naar bericht. Heel veel sterkte. Het blijft inderdaad achteraf raden waar het door is gekomen, maar vreselijk naar.. edit: wel heel bijzonder dat hij zonder reden heeft opgevoeld zeg! :oo

Cioccolato knappe dames en netjes erop!

Er gebeurt toch wel iets met het uier van Suzie nu hoor *\o/* . We zijn er nog niet maar ik zie het echt veranderen. Speentjes hangen niet meer tegen elkaar aan ook.

Afbeelding

Ook een eerste achteraanzichtfoto:
Afbeelding

En sjongejongejonge wat is ze DIK!! Arme pony :o
Afbeelding

305 dagen voor ons vandaag.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:52

Murosch, we verwachten er 9 of 10 8-) Het zijn er 3 of 4 van de bruine hengst en de rest van de vos. Nou staan er nog 2 te koop, dus er zal nog wel wat afvallen denk ik.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:56

Vanferrarius, wat ontzettend kl....
Je hebt heel netjes zoals geadviseerd de enting een maand voor datum gedaan. Het zal altijd de vraag blijven wat als ... Kan je alleen meegeven ooit een merrie gehad te hebben die bijna 13 maanden droeg (bleek een 2-ling, in 1987) de ze is toen toch een keer of 2 opgevoeld toen ze 12 mnd was en dat heeft bij haar toen niets in werking gezet. Iedere merrie is anders stress kan ook een reden zijn.
Maar vind dit ontzettend zuur voor je, hoop dat je het een plekje kunt geven, heel veel sterkte.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:57

Ik kom heel brutaal even binnenvallen. Gezien wij morgen voor de eerste dekking gaan, ben ik erg benieuwd of het DBT 2019 er al is. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:58

9 of 10 :wow: haha dat is andere koek zeg. Heb jij geen slaap nodig :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:59

vanFerrarius schreef:
Het kwam op mij over als een standaardprocedure, maar hij kwam eigenlijk alleen langs voor de vaccinatie voor de merrie en zodat het veulen nog entstoffen mee zou krijgen. Da geeft aan dat het niet door het opvoelen komt, het was een verwarrend gesprek. Het is mijn eerste paard en wist niet dat er risico's aan zaten. Ik zit nu met vreselijk veel vragen, weet even niet wat ik hiermee moet.

Wat sneu dit! Stel je vragen gerust hier, wie weet kunnen wij je helpen. Wat gaf je dierenarts in het gesprek aan als reden van het opvoelen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:04

Woogy schreef:
Ik kom heel brutaal even binnenvallen. Gezien wij morgen voor de eerste dekking gaan, ben ik erg benieuwd of het DBT 2019 er al is. :)

Nog niet dacht ik..

Ik vind opvoelen zonder reden ook vreemd. Het brengt altijd risico's mee. Wij hebben vorige week een nieuw aangekochte merrie laten opvoelen omdat die vrij slank is (mei uitgerekend). Daar zit het nog netjes in. Zij moet even goed gevoerd worden... Sterkte in ieder geval, heel triest..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:20

Vulina schreef:
Woogy schreef:

Nog niet dacht ik..

Ik vind opvoelen zonder reden ook vreemd. Het brengt altijd risico's mee. Wij hebben vorige week een nieuw aangekochte merrie laten opvoelen omdat die vrij slank is (mei uitgerekend). Daar zit het nog netjes in. Zij moet even goed gevoerd worden... Sterkte in ieder geval, heel triest..

Dan zal ik de boel strak in de gaten moeten houden.

Hoe gaat het met iedereen hier? Hopelijk nog geen nare situaties geweest

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:22

Pfff wat een slecht nieuws allemaal de laatste dagen.. veel sterkte allemaal!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:27

Woogy schreef:

Eind maart komt die
Ik wacht er ook op :+

Veel sterkte zeg!! Alweer 2 veulentjes de niet mochten leven -O-

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:30

Wat een slecht nieuws de laatste dagen, heel veel sterkte!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:34

Jeetje wat een slecht nieuws allemaal zeg...

Benieuwd naar het 2019 topic. Hier is 1 combi al gemaakt en hopelijk ook al gepakt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:37

Kabayo schreef:
Woogy schreef:

Eind maart komt die
Ik wacht er ook op :+

Veel sterkte zeg!! Alweer 2 veulentjes de niet mochten leven -O-

He getver zeg, altijd stom als het mis gaat :(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:39

Wij laten deze week ook de eerste 2 dekken. En zodra de merries, die nu overdragen, zijn bevallen, gaan die 10 dagen later ook weer gedekt worden..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:41

Heel veel sterkte...
Wat raar dat hij zonder reden ging opvoelen.

Ik doe het niet tenzij ik het nodig acht. Bij teveel twijfel en weten of je da vroeg kan gaan dekken of niet. Of zoals bij Roos nu was het ook belangrijk.