[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:30

Ooh dankje Silly, ik ga die onderste dan ook maar bestellen vanavond :j

Vorig jaar heb ik het zonder melktesten gedaan, maar wil het toch eens gaan proberen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:32

ja voor dat geld kan je dat nog eens proberen, dat had ik ook.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:34

Cemlys schreef:
melktesten moet ik ook nog, maar ik kijk wel even of ik ze bij de groot handel kan bestellen, alieexpress is soms zo n gedoe.

Zo'n gedoe is het niet hoor, je klikt op bestellen, betaald via ideal en dan wachten tot ze binnen komen ;)

volgende week is het chinees nieuwjaar dus kan ietsje langer duren (zijn dan minimaal een week dicht)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:37

Ik heb vorig jaar bij Robynn zo'n boekje besteld. Met twee merrie's dus ook nog lang niet op. Maarja voor 1,24eu ofzo kon ik dit ook niet laten.

Even op internetbankieren gekeken, ik heb ze ook 1 januari besteld.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:39

Go go go ice

Mijnlieverd ja even in de gaten houden, het kan ook zucht zijn
Oh en ken dat gevoel, die constante bezorgdheid.
En toch is het heel verslavend, de dekking, de dracht, het kleine wondertje, die spanning, die slapeloze nachten , werkafwijkend zenuwslopend en verkorting van mijn leven 8)7

Welkom terug cemlys, hoe gaat de eigen buik?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:44

Silly1972 schreef:
Cemlys schreef:
melktesten moet ik ook nog, maar ik kijk wel even of ik ze bij de groot handel kan bestellen, alieexpress is soms zo n gedoe.

Zo'n gedoe is het niet hoor, je klikt op bestellen, betaald via ideal en dan wachten tot ze binnen komen ;)

volgende week is het chinees nieuwjaar dus kan ietsje langer duren (zijn dan minimaal een week dicht)

Nee maar via groothandel is nog makkelijker haha, wel iets duurder gok ik, en zijn ze niet goed dan halen ze ze ook weer op ;), en ik heb ze gewoon een dag later.
Fotsy schreef:
Go go go ice

Mijnlieverd ja even in de gaten houden, het kan ook zucht zijn
Oh en ken dat gevoel, die constante bezorgdheid.
En toch is het heel verslavend, de dekking, de dracht, het kleine wondertje, die spanning, die slapeloze nachten , werkafwijkend zenuwslopend en verkorting van mijn leven 8)7

Welkom terug cemlys, hoe gaat de eigen buik?

goed, naja loopt nu letterlijk op het einde, morgen mag ik beginnen :D zit nu op 38+1, maar verder best veel last dus is een opluchting dat het tegen het eind van de week eruit is. Ik weet in elk geval hoe die merries zich voelen ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:42

Jij weet van te voren al wanneer je mag bevallen?
Of krijg je een keizersnede? Was zaterdag bij een goede vriendin en die heeft een keizersnede gehad, maar jeetje wat doen ze dat netjes tegenwoordig zeg. Je zag er bijna niets meer van

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:44

Spannend Cemlys!! Ik ben benieuwd hoor :D
Wat zal het een opluchting zijn voor je. Kun je weer lekker gaan opbouwen op je gemakje.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:52

Ik snap eindelijk waar die +zoveel voor staat denk ik (dagen?). Heb allemaal zwangeren op m'n facebook time line en dan zag ik weer 24+4 staan ofzo en dacht ik echt, huh? :o?

Maar spannend Ines. Ik heb zaterdag nog gezien hoe huge je bent! Hopelijk gaat de bevalling allemaal een beetje vloeiend!
Silly, ze wordt ingeleid ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:58

24 weken en 4 dagen :P

Ooh oke, spannend hoor!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:59

Dat is 24 weken en 4 dagen aniek...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:59

Haha ja ineens valt het kwartje hier hihihi
Ben niet zo goed in mensen-zwangerschappen, maar er zijn zoveel zwanger/bevallen in mijn omgeving momenteel :P

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:13

Silly1972 schreef:
Och jeetje Mijn lieverd, ik begrijp het helemaal.
Ben zelf nooit bevallen, maar lijkt inderdaad wel alsof ik zelf moet bevallen haha
Mijn eerste veulen, haar eerste veulen, gaat het wel goed, drinkt het goed, komt de placenta er goed vanaf, groeit het wel goed op etc etc

We moeten nog 30 dagen voor ze veilig kan bevallen.
Heb inmiddels 1 van de twee melktesten binnen van Aliexpress en ziet er goed uit, maar ja of het ook goed werkt weet ik natuurlijk niet, maar ga er wel vanuit.

Oooh hoe herkenbaar. Nu alles begint af te tellen komen hier ook steeds meer spanningen. Vooral omdat Vera haar ene uier al wat vult. Heb vd week even een ervaren fokker laten kijken maar die vond t niks om druk over te maken. Kwam vaker voor zei hij. Blij dat ik op een stal sta waar ervaren fokkers lopen. Kan ik al mn vragen en twijfels op af vuren. Hier nog 79 dagen officieel. Ik heb t gevoel dat t toch eerder gaat komen dan 13 april...
Afbeelding
Vanaf wanneer is t veilig bevallen voor een merrie?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:19

Vanaf ongeveer 320 dagen bij een paarden maat :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:33

Zoals hierboven dus al allemaal beantwoord :D
En ja ik ben huge, dus uiers kijken zit er hier voorlopig nog niet in. Ben al blij dat ik een sok aankrijg (moet hiervoor al aardig moed verzamelen).

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:34

och jeetje, nou nog even doorbijten dan :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:45

Cemlys schreef:
Zoals hierboven dus al allemaal beantwoord :D
En ja ik ben huge, dus uiers kijken zit er hier voorlopig nog niet in. Ben al blij dat ik een sok aankrijg (moet hiervoor al aardig moed verzamelen).

Ik kan het mee helemaal vorstellen.. De laatste weken zijn de vervelendsten. Ik brak ook nog even mijn enkel met ongeveer 34 weken, *\o/*

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:46

cemlys wordt spannend bij jou. Inleiden kan super snel gaan. Ik heb het in 2015 (alweer) gehad. Althans dat was de bedoeling. Enkel na het kijken hoe ver ik al was met de ontsluiting, rommelde het al. Binnen 24 uur was hij er ook.

Trouwens betreft niet eten gaya. dat ging om het hooi. Maar misschien wilde ze wel brokjes hahaha. Die krijgt ze voor de verandering vanavond pas. Dus misschien is het dat.hihi

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:46

Jeetje Cemlys zo een last,dan mag het snel voorbij zijn ja. :(:)
Ik ben gewoon nog gaan werken tot 40+1,en de dag erop bevallen. Wel geen lastig werk,dat scheelt.
De last kwam pas nadien,toen beebs eruit was. :+

Silly dat is een gevoel die ik ook nog steeds heb hoor,gaat de bevalling wel goed,is het veulen vlot genoeg,drinkt het goed,... Alleen dat de mama er wel goed voor zorgt,weet ik intussen al bij mijn niet-maidens,dat is inderdaad een grote zorg minder!

Aniek jij hebt weer uitzonderingen staan hihi. Wel fijn als je niet bang hoeft te zijn voor overvoeren.
Die zenuwen komen vast wel weer. :D

Dat is een verschil dan Stal-HD! Mijne zouden staan roepen om de rest van hun voer. :+

Handig bij de schapen Chantall,wij hebben het nog niet veel meegemaakt hier,aan de nageboorte blijven staan. Scheelt misschien ook per ras?
Hier inmiddels 3 ooien gelammerd,het komt langzaam op gang.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:52

Ik ben allang trots op mezelf dat ik mn enkels heel heb kunnen houden, wel tig keer omgeklapt, tape erom gehad en uiteindelijk een soort steunding. Paar keer per week naar de huisarts was erover en was ook allergische voor die tape.

Ja tot 40 weken werken vind ik erg knap. Ik deed natuurlijk flink veel (werkte tot 20 week meer dan 40u per week), maar kreeg toen vrij snel last van harde buiken en bekkenklachten. Dus afgebouwd, Maarja bleef natuurlijk wel pittig sommige dagen. Met 26 weken kreeg ik in een keer de hele dag (en nacht) door harde buiken en zat ik er gewoon doorheen. Dus toen even een week volledig eruit geweest, maar behalve paar uur per dag hield ik daarna niks meer vol. Balen maar was niet anders. Dus met 32 week was ik al thuis. Bleek achteraf ook zsdiabetes te hebben dus joepie. Nu gewoon vrij snel last van bekken, dat remt je wel zo n beetje in alles jammer genoeg.

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:54

Ik heb ook net alvast de melkstrips besteld, bedankt voor de link Silly!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:54

Het is slecht verdeeld soms hé. :(:)
Ik had niks last maar kreeg wel een extreem gevoelige baby er voor terug. Geen tijd waar ik naar wil terugkeren. Rondom mij hadden ze dan meer last van hun zwangerschap maar zalig brave baby's.
Dus ik wens je die ook toe. _/-\o_

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:59

Haha zo een wil ik wel :) hoop ik op haha. Stress schijnt wel flinke invloed op je baby te hebben, dus lang doorwerken of stress negeren bv. Dus dat kan er ook mee te maken hebben. Dat is ook de reden dat ik er dan uitgegaan ben werd teveel op stress gebied en mn lichaam schreeuwde van alle kanten dat ik op moest gaan passen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:26

Silly1972 schreef:
Deze 2 heb ik besteld en de onderste heb ik nu binnen.

Hot Nauwkeurige PH 5.4-7.0 Test Papier Strips Indicator Papier Lab Supplies Litmus Testing Kit 80 Stuks Gratis Verzending
http://s.aliexpress.com/aIZJJrYV
(from AliExpress Android)

Universal indicator papers 80 Strips Ph 5.5-9.0 PH Alkaline Test Indicator Papers Lab Supplies
http://s.aliexpress.com/eaiqQBVV
(from AliExpress Android)

Ik heb dezelfde besteld, volgens mij ook 1 of 2 januari. Nu kreeg ik van het weekend een mail van AliExpress dat mijn bestelling was verlopen omdat ik niet betaald zou hebben. Raar, want ik heb betaald met Ideal. Heb netjes een mail teruggestuurd, maar tot nu toe nog geen reactie -O- Gelukkig gaat het maar om €1,42, maar ik vind het wel jammer.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:29

Spannend Cemlys :)

Maar ik las nou niet of je keizersnede krijgt of 'gewoon' wordt ingeleid.
Ik ben 21 weken zwanger en werk momenteel zo'n 7u per dag en heb 2u reistijd en daarnaast huishouden en paard etc.

Voor m'n zwangerschap zat ik nog maar op 5u per dag werken want heb 2 maanden thuis gezeten vanwege burnout.
De eerste vanaf week 6 tot 12 extreme vermoeidheid maar verder op mentale moeilijkheden na geen issues ;)

Ik zou nu in theorie opbouwen naar 8u maar weet nog niet zeker of ik het ga doen. Ik was 2 weken geleden best flink ziek en nu lijk ik weer ziek te worden.

Volgens mij heb ik soms ook last van harde buik, maar kan het nog niet zo onderscheiden :P Vooral 's avonds als ik dan op mijn laatste krachten nog naar stal ga om uit te mesten.

Mijn buik is niet echt groot in vergelijking met andere, maar vind hem soms wel lastig :P (vooral met paardrijkleding)

Betreft Gwen, om haar maak ik mij wel eens zorgen over en hoe wat met de bevalling maar kan toch niets plannen en ik ga gewoon mensen verzamelen die enige ervaring hebben.
Soms vraag ik mij wel af of ze nog drachtig is, maar de buik is wel groot en haar gedrag verandert ook.. dus tja.. En opvoelen vind ik geen optie want ze laat het niet goed toe en met gesedeerd worden. Denk dat ik maar eens 20 minuten ga zitten voelen :P