jolandje, proficiat wat een verrassing Joanna toch nog eerst.
AnniekSlijk
Geplaatst: 04-06-15 08:51
Gefeliciteerd iedereen met de nieuwe veulens. De ene lekt al weken melk en de ander bevalt gewoon zonder tekenen. Geen pijl op te trekken die merries!
Jobamara: vooruit een foto'tje van de knappe man. (die iets minder knap is geworden door het verharen)
Oefenen met aan het touwtje lopen.
Er aan knagen is ook super leuk!
rockey
Geplaatst: 04-06-15 08:57
wat een schatje!
kreeg een berichtje van stal. vanmorgen hingen er toch weer druppels aan! ze gaat nu toch weer lekker de wei op. veelste mooi weer om binnen te blijven.
AnniekSlijk, ik vind Levi nog steeds knap hoor, dat mooie blesje en wat is hij al flink gegroeid. Touwtjes zelf pakken willen ze allemaal he!
smooi
Geplaatst: 04-06-15 09:34
Jolandje gefeliciteerd met de verrassing!
Rockey hopelijk komt het veulen nu snel buiten spelen hoor, jouw merrie houdt het wel lang spannend zo...
Fotsy
Geplaatst: 04-06-15 09:42
gefeliciteerd jolandje, wat een stiekemerd , benieuwd naar droogfoto's, kan nog alle kanten op, leuke merrie die smokey, ze lijkt zo een beetje chocoladekleur
knappe Levi, die gaat straks met jou wandelen
rocky het ziet er toch aan te komen
tammiebels hopelijk nu meer geluk
pretty leuk dat kikkie zich terug op en top voelt
AZ mooie mausi, je kan ook bijna beginnen aftellen
hoe stelt de pendel het eigenlijk, goed niet goed, heb er zo geen zicht meer op
polleman, bonita de volgende?
jolandje
Geplaatst: 04-06-15 09:43
dank je wel allemaal, ja mijn merrie is echt heel leuk, en nooit helemaal zwart, hier de eerste stapjes in het zonnetje, het is er een heerlijke dag voor
en poepen doet hij ook netjes
polleman
Geplaatst: 04-06-15 09:54
Kelly_J buik begint al mooi te zakken.
inowa wat een duidelijk filmpje, ziet er al aardig slap uit.,
rockey wat lekker dat ze nog even kon rond wandelen en grasjes eten. hopelijk doet het mooie weer zijn werk.
uiltje001 gefeliciteerd met de 2 prachtige veulens, Waarom was het een horror bevalling?
Al_Zawraa mooie buik en wat is het toch een plaatje van een paard.
jolandje gefeliciteerd. dat is snel gegaan. Dat mesten kan je op die manier goed zien.
pretty zal 1 van deze dagen even nieuwe foto`s maken van haar. hoe bedoel je met omslaan dat ze op geven moment niet meer terug lopen? of dat ze juist heel snel weer vullen? wat fijn dat het weer goed gaat met Kikkie
tammiebels wat balen zeg dat hoor je inderdaad niet veel zo snel weer.
AnniekSlijk wat een schatje hij wil denk ik met zich zelf wandelen dat die de touw in zijn mond heeft.
Hier een rustige nacht gehad, ze wilde gaan liggen om 1 uur ging door de benen en besloot toch maar te blijven staan, Ze loopt nu lekker op het Weiland in de zon,(kan ook in de schaduw gaan staan). Vandaag ging ze nog als gek door het weiland bokken sprongen maken en een harde galop.
buik lijkt iets te zakken ze had vanmorgen kleine kuiltjes bij de flanken, links meer als rechts, verder geen hars en PH 6.5. Vandaag is mevrouw 11 maanden drachtig,
polleman
Geplaatst: 04-06-15 09:55
Pendel lijst A.U.B op volgorde van datum plaatsen,
Kunnen we bij het quoten allemaal even opletten dat ook de bovenste 2 regels mee gaan Dan is de lijst namelijk eenvoudig op te zoeken als hij na een paar pagina's weer is weggezakt
pretty
Geplaatst: 04-06-15 10:01
Polleman ik bedoel dat het snel kan keren dat de uier niet meer terugloopt en eens het zover is,dat het veulen dan best snel kan komen.
Hij is leuk Jolandje! Heerlijk dat ze meteen al buiten kunnen! Ze heeft netjes gewacht op beter weer!
Rockey bij een andere merrie had ik gezegd,die gaat zometeen veulenen maar bij jouw merrie zeg ik echt niks meer.
Anniekslijk straks met het vachtje weg wordt ie weer prachtig hoor! Lekker donker onder zijn vachtje!
Tammiebels dat is inderdaad ERG snel!
rockey
Geplaatst: 04-06-15 10:03
fijn dat ie al meteen naar buiten kan !
doen jullie dat altijd gelijk naar buiten? wij kijken zowizo wel even naar het weer altijd hier. maar als t even kan al wel gelijk de eerste dag paar uur op de wei.
jolandje
Geplaatst: 04-06-15 10:06
rockey, het is zulk prachtig weer dus de stal gewoon open gezet, ze kunnen dus zelf in en uit, net weer even gekeken en stond Joanna lekker in de stal op wacht bij een slapende baby , wel even glowy apart op de weide gezet, voor de rust van de kleine, misschien vanmiddag even op de wei
jouw merrie moet nu ook wel voortmaken trouwens, het is mooi weer voor veulentjes
rockey
Geplaatst: 04-06-15 10:09
lekker hoor! het is inderdaad prachtig weer!
ik wil mijn merrie straks ook met een andere merrie met veulen samen zetten, dat veulen is inmiddels al 2.5 maand. maar die merries hebben toen ze beide drachtig waren ook samen gestaan.
Jolandje, gefeliciteerd!!! Heerlijk zo zeg, niks geen slapeloze nachten.
jolandje
Geplaatst: 04-06-15 10:28
dank je maaike, maar ik heb er nog een lopen he, een platslaper, en die krijgt nu het alarm om, trouwens te danken aan het alarm dat ik er zo snel bij was en dit alarm had ik net gekocht, eerste keer gebruikt, het heeft zich nu al bewezen, heerlijk
pretty
Geplaatst: 04-06-15 10:30
Schoon gerief hé zo een alarm.
rockey
Geplaatst: 04-06-15 10:33
hebben jullie hier eventueel tips voor een goed opfok adres voor een hengst? een merrie kan bij ons op stal blijven, hengst eventueel niet, opfok adres waar ik double heb gehad was ik niet tevreden over. huusstede is inprincipe vol. mits er toch nog een aantal merrie's geboren worden ipv hengsten.
jolandje
Geplaatst: 04-06-15 10:35
pretty schreef:
Schoon gerief hé zo een alarm.
ja echt, zonder alarm had ik het helemaal gemist, was net in slaap gesukkeld
Kun je nagaan Jolandje, hoe een foto kan vertekenen.......Ik had gedacht aan een Fries, Merens of Dartmoor. Maar het is wel een prachtig stel en fijn dat ze al lekker naar buiten kunnen.