[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:28

Ik ga vanavond ook weer waken.. Vannacht tot 3 uur op stal gebleven.. Maar helaas nog niks.
Weten geen einddatum.. Is in Ierland gedekt. Wel een hele volle uier, slappe banden, gapen, liggen, onrustig en gister zat er heel licht biest aan de uier....

Hou jullie op de hoogte!
Jullie ook succes met de merries!!! :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:32

Jeniej bij maiden gebeurd dat wel vaker hoor :). Ons Vanille is geen maiden meer en had tot 2 weken voor haar uitgerekende datum zo een uier :

Afbeelding

En zij is toch echt drachtig :D. Momenteel is ze al 18 dagen overtijd :')
Ze heeft vandaag voor het eerst in 2 maand met plezier buiten geweest, gerold en gebokt. Zou het een voorteken zijn :')?

Afbeelding

Afbeelding

Blackflag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:34

Hahaha! Ja wie weet!
Heeft echt nog weinig uier he, naja het kan zo in n paar uurtjes vollopen :) morgen is het volle maan... Wie weet betekend dat ook nog iets haha

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:38

Ja en nu ze in het mooie zonnetje gestaan heeft, wie weet.. Ik denk nog steeds dat jullie deze avond een mooie smoky black hengst krijgen :D

Jeniej, idd niet panikeren, op enkel een uier kan je niet verder gaan. Als je echt twijfelt kan je laten opvoelen, maar aangezien ze zo dichtbij uitgerekend is zou ik gewoon afwachten..

Ik heb nog 3 vriendinnen aangezet tot pendelen, als ze resultaat hebben zal ik ze er ook bijzetten, het zou leuk zijn als we aan 100 gependelde merries kwamen he :)

Vitaquilla, jij ook 300 dagen? We zijn écht met veel op dezelfde dag blijkbaar :D leuk!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:50

Even een vraagje aan jullie: wat zouden jullie doen als jullie gevraagd word of er een merrie gebracht kan worden die dan bij mij moet gaan veulenen. Ik moet alle zorg op me nemen en waken enzo. Hoe zouden jullie dat doen met het risico en wat zijn reële kosten daarvoor? Het gaat om een KWPN merrie.

Fokfanaat; mooi veulen! Vind je het jammer dat ie niet van jezelf is?

En ik zit nu op 289 dagen, dus ook al dichtbij! Over een maandje komt hier gewoon een babyboom!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:20

wow jullie gaan hard!

Gefeliciteerd met jullie mijlpalen Laura, Vitaquila en Tinniie! en Emmy die van jou heeft ook al een flinke buik!
Jade haar uier is inderdaad vol voor 300 dagen Tinniie! gewoon goed in de gaten houden denk ik :) Als die bevriende fokster vaker veulen zo vroeg heeft gehad dan kan het blijkbaar toch ook iets eerder veilig komen.

Michelle dat ook al een mooi begin van een uier!

Inowa wat een lieve foto's! pepper en aagje hebben echt lieve koppies! <3 Pepper lijkt van voren veel dikker dan van de zijkant zeg! Van de zijkant lijkt ze niet drachtig, maar van voren weer wel. Hoe is haar uier nu?
En gaat met Joy ook alles goed? weer wat meer op gewicht?

Dadabo en Blackflag wat spannend zeg bij jullie! Hebben jullie foto's? *D

Fokfanaat wat een schatje zeg! ben benieuwd hoe ze er over een paar weken uit ziet! en wat een mooie aftekeningen! zo mogen ze bij mij ook wel zijn!

Leonoor wat ontzettend jammer zeg dat je merrie het veulen is verloren :( Zit me wel af te vragen... Op het moment van pendelen was ze misschien nog wel drachtig, dus we kunnen dan niet zeggen dat de pendel het fout heeft toch?

Jeniej je merrie lijkt me wel drachtig hoor! haar uier is inderdaad nogk klein, maar toch wel (ietsje) meer als van een niet drachtige merrie.

Carola wat een lastige kwestie. Hoe denk je er zelf over? vind het wel of niet fijn om te doen? Over welke mogelijkheden beschik je qua waken? (camera/ alarm e.d.).
Ik zou wel hele goede afspraken maken over de risico's e.d. zodat jij niet verantwoordelijk bent mocht het veulen/merrie het niet halen door dingen waar jij niets aan kunt doen. Dus echt zwart op wit laten zetten dat jij niet aansprakelijk gesteld kan worden. Misschien kan je professionele stallen die dit soort begeleiding bieden even bellen om naar hun voorwaarden te vragen. En stel dat je bijvoorbeeld niet over een geboorte alarm bezit, dan zou ik zelf wel willen dat de eigenaar dit meebrengt, zodat je optimaal kunt waken.
Verder weet ik dat bij professionele bedrijven het ongeveer 200 euro kost voor merriebegeleiding excl. stalling.
Ik zou als ik jou was een vaste prijs afspreken voor de stalling per week/maand en voor de begeleiding tijdens de bevalling/ het waken. succes met je keuze!

Bij mij vandaag ook een mijlpaal! Wish is 240 dagen drachtig! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:24

Dat vind ik een lastige carola.. Zie je het zitten om het te doen en heb je voldoende tijd ervoor? Dat is het belangrijkste denk ik al. Het is dan niet de bedoeling dat je de eigenaar waarschuwt wanneer het veulen komt, maar dat je het zelf begeleidt?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:34

sultan15 schreef:
Inowa wat een lieve foto's! pepper en aagje hebben echt lieve koppies! <3 Pepper lijkt van voren veel dikker dan van de zijkant zeg! Van de zijkant lijkt ze niet drachtig, maar van voren weer wel. Hoe is haar uier nu?
En gaat met Joy ook alles goed? weer wat meer op gewicht?

Haar uier is vandaag op 300 dagen zo

Afbeelding

Met joy gaat het nog hetzelfde, ze wil niet echt dikker worden dus krijgt nu meusli en vitamine brokken er extra bij.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:35

Ja, bedoeling is dat ik het zelf begeleid. Eigenaar van het paard woont ook een uur verderop. Camera en grote geboortestal zijn aanwezig, birth alarm niet. Op zich heb ik de tijd wel en ik heb er ook voldoende ervaring mee om het te doen. Maar ja, het kan áltijd fout gaan natuurlijk.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:41

Leonoor sorry voor mijn vorige bericht had het verkeerd begrepen,
ik dacht dat je het over een merrie had waar je juist vermoeden van had dat die drachtig was,
wat vervelend dit, gelukkig ben je er nu achter gekomen,
ga je haar dit jaar weer laten dekken?
en heb je nog wat drachtig voor dit jaar?

suus_elviera wat een lieve foto

jeniej het kan ook tijdens de bevallig pas vol schieten is per merrie verschilend,
of ze gaat lange dragen,

Blackflag spannend

Carola als je het zelf ziet zitten en de tijd voor hebt en leuk vind kan je het doen,
maar maak wel duidelijke afspraken mocht er wat mis gaan dat jij niet verantwoordelijk bent,
dus dat de eigenaar altijd zelf verantwoordelijk is mocht er wat gebeuren met merrie of veulen,
maar dat is ook zo als jij je paard op kliniek/kraamstal neer zet

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:06

Fokfanaat gefeliciteerd en natuurlijk de eigenaar ook. Wat een mooi hoogbenig veulen. En vier witte beentjes/voetjes. Erg mooi.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:42

Blackflag...bij jou ook spannend!

Hier durf ik bijna niet meer bij de camera weg.
Ik denk zelf dat het binnen nu en een paar uur zover is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:59

Spannend mensen. Ik hoop op een paar mooie gezonde veulentjes vanacht

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:16

Mensen die moeten waken succes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:17

FF, mooi merrieveulen!

Leonoor, dat is balen zeg. :(:)

Ik heb de afgelopen tijd bijna dagelijks Neon proberen te pendelen, maar ik blijf een stille naald/schroef/spijker houden. -O-

Ik geef het op, mag wel in de lijst verder:

Neonlight - Neon Light - geen uitkomst - hengst

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:05

carola schreef:
Even een vraagje aan jullie: wat zouden jullie doen als jullie gevraagd word of er een merrie gebracht kan worden die dan bij mij moet gaan veulenen. Ik moet alle zorg op me nemen en waken enzo. Hoe zouden jullie dat doen met het risico en wat zijn reële kosten daarvoor? Het gaat om een KWPN merrie.

Fokfanaat; mooi veulen! Vind je het jammer dat ie niet van jezelf is?

En ik zit nu op 289 dagen, dus ook al dichtbij! Over een maandje komt hier gewoon een babyboom!

Ja tuurlijk vind ik dat jammer, maar zoeen kan ik niet betalen haha en ze is van een hele dierbare vriendin, die gun ik van harte zoiets moois.

Ik zou een vast bedrag afspreken voor het waken en hulp rond bevallen ed, en risico is volledig voor hun.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:06

Ow en ik heb er ook een staan die 15 maart aan de telling is en ook nog totaal geen uier, en dat is niet eens een eerste veulen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:12

Fokfanaat; plaaaatje!! Ik dacht even; huh een bruine uit 2 zwarte?/ maar is transplantatie natuurlijk haha

Emmy.. volgens mij ligt het rechts hihihi

Vanille blij dat het einde in zicht is..dat moet wel..

ook Granaina houd hier de achterkant flink bij elkaar... Straks volle maan en lenteweer, dan moet alles wel komen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:33

polleman schreef:
Leonoor sorry voor mijn vorige bericht had het verkeerd begrepen,
ik dacht dat je het over een merrie had waar je juist vermoeden van had dat die drachtig was,
wat vervelend dit, gelukkig ben je er nu achter gekomen,
ga je haar dit jaar weer laten dekken?
en heb je nog wat drachtig voor dit jaar?

Heb K2 nog, die staat niet bij mij en is niet van mij, elk moment uitgerekend en dan Moarn, mijn fries nog. Roosje wordt dit jaar inderdaad wel opnieuw gedekt, maar overwoog ik een hengst verderop in het land voordat dit nieuws kwam, ga ik nu voor het kleine hengstje bij ons op stal ;)

Wakers, succes vannacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:35

Prachtig veulen mooie afrekeningen idd!

Hoe gaat het nu met Vanille na haar rol en boksessie van vanmiddag?

Ik heb ook net even wat foto's gemaakt van onze Bolle hahaha.
Van de zijkanten valt het mee maar van onder is ze net een skippybal :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle mensen die al moeten waken, succes weer Vanacht!!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:09

jeniej schreef:
Ik lees een tijdje mee, maar nu zie ik allemaal uier foto's voorbij komen en nu begin ik te twijfelen of mijn pony wel drachtig is. Ze is 12maart uitgerekend maar heeft echt nog veel minder uier dan de meeste foto's die hier al geplaatst zijn en ik krijg er ook geen melk uitgeknepen. Is dat normaal? Het is wel een maiden. Dit is nu haar uier

[ [url=m/XWxK2d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zit verder geen verandering in lijkt wel iets groter dan die was maar dat weet ik niet zeker..
Verder dacht ik wel dat ik het veulen had zien bewegen maar ook daar twijfel ik nu aan. Haar buik deed (snel) schokkend bewegen.maar dat heb ik nog maar een keer of 4 gezien..

Mijn merrie had een lange tijd dit uier. (Foto is van een dikke 2 weken geleden)

Afbeelding

En vanmorgen was er nog niet veel veranderd totdat ik in de namiddag onderstaande foto kreeg.

Afbeelding

Het kan dus in een keer heel hard gaan

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:24

Hengstveulen!!!
Een uurtje geleden geboren!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:26

Da's balen Leonoor! Stiekem hoop je toch dat er wat inzit, dan is het balen als de DA je vermoeden toch bevestigd....
Succes voor alle wakers; ik hoop morgen veeeel pagina's bij te moeten lezen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:29

Bij jou dadabo? :D

Van harteeeee!

Naam?? Foto??

Ahhhhhh zo leuk die veulen boom!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:34

gefeliciteerd! benieuwd naar de foto :D