[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:13

tenna wacht vast wel even tjinta!

ja open knippen was goed gegaan nu mag het echt komen! nu afwachten wanneer!! ben zo benieuwd!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:23

Mexxuna schreef:
YEEEHH! wat een gaaf veulen van Whisper en Patrick!!
Echt een scheet, dat is het wachten wel waard! Kan naar de foto's blijven kijken!

Cynthia82: Mijlpaal! Denk niet dat ze je zo lang laat wachten als 't paard van Olijf..

Olijf: Ben je al aan het waken, of is dat ook niet nodig geweest?
Hoe gaat 't met de uiers?

Nee nog niet aan het waken... ze heeft nog niets aangegeven en staat met alarm en camera op stal.
De mede eigenaar (veulen) houd het in de gaten, maar nog geen reden geweest om te blijven.
Ze bellen me zodra het erop lijkt, maar dat doet het dus niet :') en ik ga elke avond zelf kijken. En in de weekenden s'ochtens en s'avonds.
Uiers zijn wel redelijk groot maar ze krijgt geen tepels en lijkt wel alsof het door moet vallen zeg maar... maar verder is ze gelukkig nog vrolijk en blij. Merk niet dat het te zwaar word.
Ze eet alsof ze nooit wat krijgt en het enige wat je merk is dat ze wat meer ligt, verder niets.
De tweede drachtige merrie (uitgerekend op 25 maart) staat er inmiddels ook, dus overdag staan ze samen buiten.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:33

Is je veulen al verkocht, of bij de aanschaf van je paard meteen een deal kunnen maken?
Omdat er mede-eigenaar stond.. ;)

Spannend hoor, maar het komt vast goed, ze doet er alleen wat langer over! :)

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:39

Mexxuna schreef:
Is je veulen al verkocht, of bij de aanschaf van je paard meteen een deal kunnen maken?
Omdat er mede-eigenaar stond.. ;)

Spannend hoor, maar het komt vast goed, ze doet er alleen wat langer over! :)

Ik wilde de merrie kopen, maar oude eigenaar wilde niet verkopen. (die wilde met haar gaan fokken)
Toen uiteindelijk een deal gesloten ik de merrie en hij samen met mij een veulen.
Dus het veulen is van ons samen en de merrie van mij.
Sta nog wel bij hem op stal, is ook mijn trainer.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:40

Cynthia82 schreef:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gefeli!
Superhandig dat het op je telefoon staat!!!
Ik ben heel blij met mijn iPhone maar toch jammer dat ik dit niet kan :p

Ik had trouwens afgelopen NRPS keuring een aanbod voor mijn merrie, toen ik zei dat ze niet te koop was en ze gedekt zou worden deed hij ook min of meer een aanbieding voor het veulen. Ik heb het niet gedaan omdat ik eerst wil weten wat eruit komt :)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:42

Dat is een mooie deal Olijf, je merrie heeft ook echt een mooi papiertje!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:43

Zo even wat afwezig geweest, was druk op het werk!

Polleman: hopelijk is Bonita snel weer de oude!
Patrick en Whis-Serada: gefeliciteerd, wat een mooie man! Lekker alle vlekken er op gebakken!!
Tjinta: veel beterschap!
Olijf: :(:) arme jij, zo lang moeten wachten!

Iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen! En mooie buiken en uiers heb ik zien voorbij komen!

Hier is merrie van vriendin op dag 281, ze doet het goed, banden worden iets slap, uiertje gaat volgens het boekje. Ze voelt zich op en top!

1 van de merries van hier op stal (we fokken springpaarden) was vorige week vrijdag uitgerekend, maar die houdt het nog binnen, veel te koud en slecht weer hier! Het is haar eerste veulen, Berlin x Nabab de reve.

We krijgen hierna nog 6 veulens dit jaar :) babyboom tijd komt eraan dus!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:45

Mexxuna schreef:

:= zal maar niet vertellen dat ik dacht dat ik een Don Shufro X Contango gekocht had!! Stond zo op het bord op stal.
En ik ben niet van de papieren, ik val op een paard. Maar toen ik het papier zag en Jazz zag staan :+
Maar ze lijkt meer op haar pappa gelukkig. En achteraf kwam ik er pas achter dat het zo'n mooi papier was. Hier geleerd op Bokt :D

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:46

En idd arme arme ik :+ Doe het ook echt nooit meer, heb meteen een trauma!!

cafeconleche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:47

olijf schreef:
Tooske schreef:
Zit er wel wat in? Haha...

Volgens de DA wel... wij gaan voor het record dit jaar denk ik!!

Ik heb je een pb gestuurd.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:47

:D ik geloof je best!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:50

hihi olijf ik zie nu pas dat je precies voor mij geantwoord had!!! Fijn dat de fokker haar uiteindelijk toch wilde verkopen! Vind je het fijn dat je al een (mede)eigenaar hebt voor het veulen of had je het liever alleen gedaan? Ik kan diverse voor- en nadelen bedenken voor co-eigenaarschap van een paard namelijk ;)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:55

olijf schreef:
Mexxuna schreef:

:= zal maar niet vertellen dat ik dacht dat ik een Don Shufro X Contango gekocht had!! Stond zo op het bord op stal.
En ik ben niet van de papieren, ik val op een paard. Maar toen ik het papier zag en Jazz zag staan :+
Maar ze lijkt meer op haar pappa gelukkig. En achteraf kwam ik er pas achter dat het zo'n mooi papier was. Hier geleerd op Bokt :D

Ik heb geen nare ervaringen met Jazz nakomelingen, misschien mede doordat ik ze gereden heb uit een hele fijne merrie-lijn.
Dit waren echt schatten van merrie's met een ongelooflijk goed (werklustig/presterend)karakter. :j

Maar wel grappig zeg, dat je uitging van het naambordje! :') en dan zie je ineens het papiertje... haha! :wow:

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:58

Bonnieaw schreef:
hihi olijf ik zie nu pas dat je precies voor mij geantwoord had!!! Fijn dat de fokker haar uiteindelijk toch wilde verkopen! Vind je het fijn dat je al een (mede)eigenaar hebt voor het veulen of had je het liever alleen gedaan? Ik kan diverse voor- en nadelen bedenken voor co-eigenaarschap van een paard namelijk ;)

TC is niet de fokker, die heeft veel moeite gedaan haar als veulen te kopen van de fokster. En wilde er zelf mee gaan fokken.
Ik was helemaal niet van plan om een a. merrie te kopen en b. een veulen te fokken.
Maar mijn juf en vriendin wees me op haar, groot/grootramig en fijn achterbeen. Dat is wat ik zocht.
Dus vandaar gevraagt of ze te koop was, en dat was ze in eerste instantie dus niet.
Na ongeveer een maand kwam hij erop terug, maar dan wel met de conditie van een veulen.
Zo gezegd zo gedaan.... tja soms loopt het zo.
En ik vind het wel fijn om samen te doen, heb al meer met TC samen gedaan en is altijd goed gekomen.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:00

Mexxuna schreef:
olijf schreef:

Ik heb geen nare ervaringen met Jazz nakomelingen, misschien mede doordat ik ze gereden heb uit een hele fijne merrie-lijn.
Dit waren echt schatten van merrie's met een ongelooflijk goed (werklustig/presterend)karakter. :j

Maar wel grappig zeg, dat je uitging van het naambordje! :') en dan zie je ineens het papiertje... haha! :wow:

Ik persoonlijk ook niet hoor, alleen van horen zeggen en zien. Maar idd moeders hebben ook inspraak.
En ik ben echt :o? zo hier en daar :+

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:03

Olijf ik blijf duimen dat je niet zo lang meer hoef te wachten!

Het word halstertjes tijd voor onze kleine jongenman hij liep tot nu toe nog braaf met zijn moeder mee naar buiten. Maar onze kleine ontdekker denkt dat hij wel al zonder zijn moeder kan :D . Hij is echt nergens bang voor loopt over al heen en tussen door dat heeft hij zelf ook wel zoiets van he dat heb ik niet handig gedaan en gaat dan ook echt er over nadenken en loopt dan weer rustig terug het is gelukig wel een heel wijs veulen _/-\o_ .

Scroot wij maken altijd een soort van hap beweging met onze handen naar het veulen toe vaak reageeren ze daar wel op en lopen dan weg om het bijten af te leren.
Als dat niet helpt dan treden we ook strenger op en ze worden daar niet schuw van vooral de brutaaltjes niet!

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:06

Zoals gezegd Olijf, eens komt het er uit...Maar wachten duurt voor jou nu wel lang he.. :(:)

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:18

usamontana schreef:
Zoals gezegd Olijf, eens komt het er uit...Maar wachten duurt voor jou nu wel lang he.. :(:)

-O- ja... is niet eerlijk! Maar jullie hebben hopelijk allemaal gelijk dat ie dan wel heeeeeeeel knap is :+

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:25

Daarom duurt het zo lang! Tot in de kleinste details puntjes perfect!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:07

olijf :(:) Het moet zijn dat die beeb echt nog wat moet groeien binnenin,anders was ie er al uitgekomen..

Cynthia *\o/* *\o/* *\o/* jaaaaaaaaaaaaaa het is zover!!!

Noiva dat uiertje schiet ook in werking!

Tjinta zooo harsjes *\o/* En jij ook ziek? Beterschap! :(:) Het is wat met die microbes dit jaar..

Heb nog vele beginnende uiertjes gezien,het wordt zo langzamerhand spannend hier in het topic! En niet meer bij te houden :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:41

Ja er word echt veel geschreven hier :P

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:15

wisanda2003 schreef:
Wat zijn er op het moment trouwens meer geboren? Hengstjes of merries?

Dat staat altijd bovenaan het lijstje in de openingspost op pagina 1 :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:30

Het zijn net een stel wijven hier hè? :+

Bedankt allemaal voor de mijlpaal-feli's :D En Lindy, coole foto hè? Dat oogje ook van hem. Hij kijkt echt in de camera zo van: Kijk mij dan. Zie je me? Sta ik goed zo? De idioot :+

Als ik mensen vroeger hoorde zeggen dat een paard humor had, dacht ik : Tuurlijk... een paard heeft geen humor. Bla bla'
Nou, daar ben ik helemaal van teruggekomen. Ti is de grootste clown die ik ken. Dat paard moet een geweldig grappig leven hebben. Hij vindt alles één groot feest :D

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:09

}:0 Ik wil wel ruilen met Ti dan :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:12

Hahaha, ja, dat zou ik ook wel willen :D
Maar zo'n paard hebben is al een geschenk. Dat beest maakt me altijd aan het lachen, hoe ik me ook voel. Dat kan je ook wel een beetje zien aan dat bekkie van hem op die foto van de vorige pagina <3