Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:23

Geen veulens Verdrietig
Misty heeft haar best gedaan, maar het was moeilijk om haar stralingen door te geven door het harde lawaai van het dorpsfeest achter ons weiland Ach gut

Maar misschien zijn ze bij Sjen en Myrdal aangekomen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:29

hier ook weer niets.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:38

Hier ook niets, ik kwam gisteravond op stal en mevrouw was rustig en alle tekenen waren weg, dus ik heb heerlijk kunnen slapen, mijn vader gokt op de nacht van maandag op dinsdag.

Wat wel vervelend is, dat als ik ook maar een momentje bij Myrdal zit, als ze op stal staat of in de paddock, dat er dan altijd wel weer iemand langs komt die zegt: Ja, je kunt het er wel uitkijken he?
Na 20 keer heb ik geen zin meer om te antwoorden.... Ik vind het gewoon leuk om haar gedrag te bestuderen.

Sjen????????

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:03

Ik heb zojuist even wat foto's gemaakt van Nuala. Vanavond kan ik niet waken, zal je zien dat het dan gaat komen...

Nou moet ik wel zeggen dat ze er al een week zo bij loopt:

Dikke buik

Afbeelding

Uier, niet gevuld met melk trouwens maar Nuala kegelt niet vantevoren. Schiet tijdens bevalling pas vol. Wel erg dik, hard en warm!

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de ietswat ranzige foto... haar vulva is volgens mij ontzettend uitgezakt. Het is vandaag wel de eerste keer dat er een beetje bloed aan zit.

Afbeelding

Staart kan verticaal

Afbeelding

Maar het paard zelf staat er gewoon de hele tijd zo bij Haha!

Afbeelding

Nou, zou ik nog lang moeten wachten?

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:16

Ben een weekje niet online geweest, pc crash gehad, ben al mijn drachtige merrie foto's verloren!! Boos! Ik vind het echt een ramp, gelukkig had ik er hier wat geplaatst, zo heb ik er toch nog enkele...

Aan alle nieuwe mama's, GEFELICITEERD!!!

Goh, wat laten er zich veel merries op zich wachten, ze wachten misschien op mooi weer.
Ik hoop dat Gomera dat ook doet, we zijn nu 322 dagen ver!! Het wordt spannend nu, Gomera eet al enkele weken niet zo goed, haar banden zijn heel slap, der staart kan in alle richtingen. Behalve haar uier, die heeft nog wel wat te gaan!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:20

@ esme_27
Ik zou toch lekker gaan waken Tong uitsteken

@ Mausie
Welcome back Doei!
Echt balen van pc's... mijn pc is op moment ook niet meer levende zit nu op een laptop. Gelukkig staan mijn foto's op het netwerk.
Het word bij jou dus ook al een beetje spannend Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:24

Ik kan dus echt niet waken vannacht... ik heb morgenochtend om 9 uur een bruiloft aan de andere kant van Nederland. De enige manier om daar op tijd te zijn is de avond ervoor al daar slapen... en ik ben bruidsmeisje....

Faniek je maakt me bang! hahahaha

maar zoals ik al zei, zo loopt ze al een week rond

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:34

Hallo allemaal, mijn internetverbinding is de hele morgen weggeweest Boos! Nu is het de eerste keer dat hij weer werkt...maar geen veulen hoor! Alle tekenen waren gisteren weg. Ze heeft een rustige nacht gehad. Wat jmmer dat er bij niemand nog iets gebeurd is! Wachten ze op lekker weer? Woensdag is het lekker weer volgens mij. Van mij mag het dinsdagnacht komen, ik ben vanaf woensdag weer lekker vrij Haha!

@ Faniek en Phiabink: hebben de dames wel rust gehad van die kleinen? Het instralen is nog niet gelukt! Bloos
@ Esme: ik moet morgen ook naar de andere kant van het land, zit ik ineens wel 100 km bij Siena vandaan. Gelukkig wel alleen overdag, maar als het veulen dan vannacht zou komen dan moet ik meteen 'sochtends weg Boos! Bruiloft zou ik ook niet willen missen, ach als ze geen tekenen heeft moet het kunnen toch? Bij mijn merrie kan trouwens wel de staart zo hoog als bij de jouwe, terwijl de jouwe nog wel een tijdje moet toch?
@ Mausie: wat erg om alle foto's kwijt te zijn!

Siena staat op dit moment lekker op een volle wei, dat stuk hadden we eigenlijk bedacht voor als het veulen er zou zijn, maar nu duurt het zo lang dat we een ander stuk ook hebben kunnen bemesten. Dat is ook alweer ingeregend met dit weer. Dan zouden ze meteen op een lekker gras stuk kunnen Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:36

@ Esme_27
Sorry Haha! maar zo zag Misty eruit voor het veulenen. Was heel grappig. Ik haalde haar van de wei niks aan de hand uier zo. Op stal werd ze steeds onrustiger zag ik via de cam en om 11 uur stond ze te kegelen en half 12 lag er een veulentje Haha!

@ Sjen
Paar posts naar boven ivm dorpsfeest mislukt Ach gut

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:43

Sjen: Nuala was 1 mei al uitgerekend Haha! Dus ik hoop niet dat nog even moet... pppfff hahahaha

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:47

@ Esme: maar in je onderschrift staat toch 338 dagen? Dan is ze toch pas 3 dagen overtijd? Het kan nog wel even duren dan hoor....bijvoorbeeld nog 30 dagen }>

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:22

Ja het kan nog wel een maand duren ik weet het.

Maar de DA heeft na het scannen gezegd dat ze rond 1 mei was uitgerekend. De hoeveelheid dagen drachtig is uitgerekend n.a.v de laatste dekdatum.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 14:49

hehe ik wilde je niet bang maken hoor Bloos
Ik ga weer naar Siena, straks update Haha!

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:05

Ehhhh..... Die gaat vanavond bevalleeennnnn....

Had ze die deuk onderaan de buik al?

Zag net in een ander topic een paard dat dezelfde deuk had.... Een halve dag voooooor het veulenen........

Kan niet iemand anders voor je waken????

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:08

Jeetje helemaal geen veulens! Boos!

Waar blijven ze nu allemaal. Of wachten ze allemaal tot weer beter wordt?

Update bren:
Uier weer wat voller. Elke dag komt er momenteel weer wat bij. Van achteren net melkkoe. Maar spenen staan weer naar elkaar toe ipv uitelkaar zoals ze eerst deze week liet zien.
Ik vrees dat ik morgen maar weer gewoon ga werken. Had anders vrij deze week maar ik geloof niet dat mevrouw haar veulen nu laat komen. Ze is veel te rustig.

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:40

Update Toutie:

De DA is net geweest (eigenlijk voor een ander paard, maar ik dacht kijk dan ook meteen maar ff naar Tout....) ...

Hij heeft niet opgevoeld, daarvoor is ze te ver en het schijnt dat je dan de weeen op kan wekken ofzo?!!

Hij keek wel naar haar uiers en zei: "Duurt nog wel 10 dagen, maar ja ik noem geen datum want die merries.... daar kun je geen peil op trekken." >;)
Hij zei dat hij dat bij een andere merrie ook had gezegd en 3 uur later werd hij weer gebeld dat er een veulen lag..... Wow!
Maar het zou hem wel verwonderen als ze Juni nog haalt...... (wat dracht betreft dan he!) Dus het wordt sowieso een mei-veulentje.... Haha!

Oh en ik vroeg nog of het klopt dat hengstje langer blijven zitten, en dat schijnt dus ook waar te zijn. Moeten zich langer ontwikkelen en dat duurt ongeveer 2 weken langer dan normaal.... }>

Hij zei me dat ik me niet teveel op die uiers moest focussen, want die zitten al wel vol, maar kunnen ook pas tijdens de bevalling hun werk gaan doen (kegelen enzo)...... Had ik hier in het topic ook al een paar keer gelezen...

Weten we dus nog niks..... Rolleyes

Nou dat zijn nog maximaal 3 weken zonder slaap dan.... Gaaaap

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:49

Esme_27 schreef:
Ik kan dus echt niet waken vannacht... ik heb morgenochtend om 9 uur een bruiloft aan de andere kant van Nederland. De enige manier om daar op tijd te zijn is de avond ervoor al daar slapen... en ik ben bruidsmeisje....

Faniek je maakt me bang! hahahaha

maar zoals ik al zei, zo loopt ze al een week rond

Chamaya du bois van Chamaya lover: 1 dag voor de bevalling
Afbeelding
Afbeelding

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:04

Ja, maar de spenen van Nuala wijzen nog naar elkaar toe, dan komt het veulen nog niet. Trouwens Toutiemeis, elke merrie is weer anders, sommige lopen een halve dag met die deuk en anderen 3 weken, dat hoeft niets te zeggen.
Bij ons op stal zeiden ze 3 weken geleden ook al: Oh, onze merrie stond precies zo en de volgende dag was het veulen er. Nou, dan had ik nu al 3 veulens gehad Haha! Zou wel leuk zijn Knipoog
Het lijkt er ook niet op dat er vannacht een veulen komt, mevrouw heeft alle tekenen weer verstopt net zoals Siena dat zo goed kan Ach gut

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:13

Pfffff....... Ik weet het allemaal niet meer hoor....
Ik speculeer maar een eind in het rond!
Hopend op iemand die me vertelt dat Toutie binnen een uur gaat bevallen...... I keep on dreaming for that.......

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:16

@ esme, ik hoop voor jou dat ze het nog een nachtje binnenhoudt Lachen

vraagje over def: vinden jullie dat haar uier nog veel moet groeien of ziet het er vol genoeg uit? (ik ben een absolute veulen-leek Lachen )

op deze foto zie je dat de spleet tussen de 2 kanten achteraan weg is, maar tussen haar spenen nog niet, moet dat nog gevuld worden?
Afbeelding
Afbeelding
hier hangt nog een opgedroogd restje
Afbeelding

en nu ik er op let heeft ze eigenlijk ook een deuk in haar buik, maar ik denk niet dat dit iets wil zeggen, dat is gewoon oedeem dat daar zit
Afbeelding

en wat denken jullie, opstaan vannacht?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:49

Heee ik zie een tweede Misty uier Haha!
Jessje jou merrie lijkt qua vorm en uier nu heel erg op Misty (nou ja voor het veulenen)
Kan natuurlijk dat zij haar spenen nog wel tot in de puntjes laat vullen voller, maar Misty heeft daar zo'n weekje mee rond gelopen zo en ook die buik een beetje punt.
Met die punt heeft Misty zo'n 5 dagen rond gelopen o.d. Jammer dat mijn pc nu kapot is anders had ik uierfoto's erbij kunnen pakken.

[edit]Uier foto van 4 a 5 dagen van te voren:
Afbeelding[/edit]

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:33

ik dacht laat ik jullie eens trakteren op de dikke buik van nicoline.
hier de eerste vanaf de zijkant.
Afbeelding

deze is wel een mooie
Afbeelding

nicoline heefd nog geen uier maar wel een flinke buik zoals je ziet.
het is een beetje donker want ze stond nog op stal.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:38

geen veulies vandaag? heremijntijd zeg kom op dames werp die veulens de wereld op. Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:48

Inowa mooi buikje zeg Ja

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:51

@ Toutiemeis: van die deuken heeft Siena ook, dat is gewoon vocht. Een punt op de buik zegt pas echt wat. Maar ik snap dat je wilt speculeren hoor, dat doen we tenslotte toch allemaal hier Clown
@ Myrdal: zouden die merries van ons contact met elkaar hebben via een geheime internetverbinding?
@ Faniek: wil je Misty weer even zeggen dat de merries deze week wel eens wat mogen gaan doen? Geef haar maar een knuffel van ons, misschien helpt ze dan? Knipoog
@ Jessje: ik vind wel dat ze behoorlijke uier heeft. Hij moet natuurlijk nog vollopen, maar dat kan ze ook tijdens de bevalling gaan doen. Heeft ze al meerdere veulens gehad?
@ Inowa: als ik die uier zo van de zijkant bekijke (dat kleine bultje) ziet dat er bijna net zo uit als bij Siena (alleen Siena iets meer). Ik denk dat onze merries daarom zo overtijd zijn, omdat die uier nog niet klaar is.

Siena vertoond vandaag heeeel raar gedrag?! Ze staat dus op een nieuw stuk wei, je zou denken dat ze zich daar wel uitleeft met eten, maar toenik een paar uur later terug kwam stond ze in de stal...? En het zonnetje scheen nog wel. Ook doet ze ongeveer ee halfuur langer over haar bak voer en hooi kan haar ook niet echt boeien. Ze kijkt maar wat voor zich uit. Op de uier kleine pareltjes, staart kan nog steeds erg hoog en banden zijn redelijk slap.