[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:45

Goldenarrow: Wat fijn dat ze zo braaf was! Volgens mij is het echt een heel dapper meisje!

Nee, geen birth alarm hier Moosss. Ze doen hier nog aan ouderwets waken :D . Beiden eigenaren zijn begin/halverwege de 70. Denk dan ook niet dat ik een camera, birth alarm etc. er zo makkelijk bij krijg en de 3 dames liggen overdag ook veel. Dus die gaan constant even bellen vrees ik :') .
Ahhh vandaar dat ze zo lag! Nou zeg dat! Zat echt te kijken van: "Heeft ze nou echt zulke lange stelten?". Dat is wel fijn dat Akiki haar lange stelten haar niet in de weg zitten en ze er zo makkelijk mee weg loopt! Hoop toch dat we hier niet zo van die lange benen krijgen haha.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:46

Melissa: Wat een knappe merrie, mooie buik heeft ze al!

Janine: Dat zijn toch al wel mooie uiers!

Bamorka: Jemig, die is je geduld echt aan het testen zeg! Fijn dat ze nu hars heeft, dat werd ook wel tijd.

Yvk: Daar zit ook mooi beweging. Schiet ook al op met 311 dagen, bijna veilig! *\o/*

Cioccolato: Jouw merrie maakt er gewoon iets extra moois van dit jaar, vandaar dat het zo lang duurt :+

kellykeuh: Nog een merrie die flink haar tijd neemt. Hopelijk komt daar ook snel verandering in!

Melissa: Dat schiet ook al op. Je merrie ziet er goed uit, mooie buik zo. En nog een hele frisse blik in haar ogen!

Moos: Wat een waanzinnig knap veulen, leuk ook dat de manen en staart zwart zijn, steekt mooi af. Wie is haar vader? Kon ik zo snel even niet achterhalen :)

xYaartje: Foto's tonen inderdaad wel wat verschil lijkt het maar lastig te zien onder elkaar.
Hopelijk duurt het niet lang meer, dan weet je het snel zeker haha.

Wij hebben ook een mijlpaal: 300 dagen vandaag!
Ze is nog erg fit en lijkt goed in haar vel te zitten. Kan niet wachten tot het zover is, hopelijk laat ze mij niet zolang wachten als sommigen van jullie :+
Ze begon al last te krijgen van mugjes met dit lekkere weer, vandaar de blinddoek (half NL denkt altijd dat ze niks zien door die dingen....) maar weer voor.

Afbeelding

Afbeelding

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:53

NibbitLotus: Haar vader is Alano van de Smedenpoort:)
Echt een geweldig gave jonge springhengst. Hij staat in België bij JV-Horses.

Maar even, wauw jouw merrie is ook gaaf! Heeft de ook echt appaloosa (neem aan dat ze dat is haha) papier?
Laatst bijgewerkt door Moosss op 27-03-22 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:54

Gefeliciteerd Redd! *\o/*
En Moos, wat een prachtig stel oren, heerlijk! <3

Fi heeft altijd de laatste weken zo’n zucht. Bij de eerste was het minimaal, maar bij de tweede en derde was het net zo erg als nu.
Het kan verder geen kwaad. Ik voer haar kleefkruid bij, maar dat lijkt niet te werken helaas.
Wellicht helpt het na de bevalling wel om de zucht sneller kwijt te raken.

Ze heeft er verder geen last van. Ze vindt het heerlijk als ik haar daar ros, dus pijn doet het gelukkig niet en ongemak merk ik ook niet.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:56

NibbitLotus: Vergat jou er nog bij te zetten! Gelukkig ben ik er al zeker van dat ze drachtig is. Ken ze langer dan vandaag! Baby zien bewegen. Dus er zit wat in :j .
En yeah, mijlpaal voor jouw merrie *\o/* . Nog 20 dagen en dan is ze echt veilig :D !

Iemand enig idee hoe je in paint 2 afbeeldingen in een bestand krijg? Ik wil de foto's naast elkaar zetten, maar ik krijg het niet voor elkaar -O- . Kan een foto uploaden in paint en dat is het. Geen twee.

Maar voor de zekerheid de lijntjes foto's hier nog even direct onder elkaar ipv ver onder elkaar:
25 maart

Afbeelding

Vandaag

Afbeelding

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:19

Wat is ze mooi Moos! En de naam bekt lekker :D

Die zucht van Fi := prutsmuts hebben ze ook graag dat je aan de zicht kriebelt. Nuja, sommigen.

Ik probeer straks een filmpje te uploaden van de jongste telg. Is weer een super leuk karaktertje.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:49

Knolselder ben benieuwd naar het filmpje!

Cynthia fijn dat ze er geen last van heeft. Hopelijk zakt het snel af na de bevalling

Moosss wat een knap veulen <3 En een bijzondere naam. Bekt wel lekker :D

Xyaartje ze zondert zich inderdaad af. Zilver deed dat ook, maar dat was zelfs al 4 weken voor de bevalling. Natuurlijk ken je je merrie het beste. Goed dat je zo oplettend bent! Maar zie wel minimaal verschil in de buik. Denk dat je het vooral graag wilt zien hihi.

Kellykeuhh als je op het veilig lijstje wilt even een PB sturen :) geld voor iedereen overigens. Anders is het voor mij niet bij te houden := Hopelijk luisterd je paard naar je :D

Nibbitlotus wat een leuke kleur heeft je merrie! Wordt er vrolijk van hihi, net confetti! Gefeliciteerd met je mijlpaal *\o/*

Goldenarrow wat fijn dat het zo goed ging bij de smid!

MelissaV ze maakt het wel spannend he! Is ze trouwens maiden? Anders weet je misschien of ze zonder vol uier bevalt of niet.

Bamorka die komt er aan *\o/*

Cioccolato :knuffel:

Vandaag had Minthe haar eerste shoot. Ze mochten dan ook voor het eerst in de weide en moest haar ook al voor het eerst poetsen (leuk die witte benen, lol, waarom wou ik bont :+ ) Ze is zo leuk. Komt ook heel blij naar je toe. Wel Anders dan het hengstveulen vorig jaar. Die was zo ril en bang. Dit is een echte knuffel.
Afbeelding
Afbeelding
Aangezien jullie mijn "pup" al een tijdje niet meer gezien hebben, show ik Ylva hier ook even :D
Afbeelding
Alle foto's door bokker Kimley!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:51

Ooh wat een knap veulen zeg <3 mooie lange benen ook! Echt sjiek
En je hond ook!

Om je vraag te beantwoorden, ze is maiden dus we gaan het meemaken :+

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:10

Prachtige foto’s van een prachtig veulentje Kabayo! Vind haar echt heel mooi getekend. En je hond is ook super mooi <3

Gefeliciteerd iedereen met de geboren veulentjes nog, moet een heeeel stuk terug gaan lezen nog maar zag al wat leuke foto’s voorbij komen.

Ook wat minder leuk nieuws hier en daar, heel veel sterkte voor diegenen. Fokken is leuk als alles goed gaat maar zo moeilijk als er iets mis loopt :\
Hoop dat alles nu beter gaat met je merrie GA?

Hier nog niet zo spannend… Idaza hoeft pas eind mei/begin Juni dus nog weinig aan te zien
Afbeelding
Met d’r (bijna) jaarling Raven

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:20

Kabayo, ja, afzonderen doet ze zeker. Dat is niet te missen nu. Zelfs als ze dicht bij de kudde staat zie je dat ze zich toch afzondert en zich afzijdig houd. Zie ze zelden echt nog met een van de kudde leden staan. En zoals vandaag. Apart staan, voor zich uit staren is ook echt afzonderen :j .
Hoop voor Maria dat het niet heel lang meer duurt. En oplettend ben ik altijd ja! Zo zie ik ook het meeste gebeuren in de kudde. Kudde zelf is ook echt een stuk rustiger. Die lijken zich al voor te bereiden op de komst van de kleine.
Dat zou het zijn haha. Zit dat veulen er ook echt nog net niet uit te staren hoor _O- .
Ik hoop toch echt dat het niet nog 2 weken gaat duren voor de kleine komt, maar dan vooral en meer voor Maria omdat ze het wat zwaar heeft :knuffel: .

Het afzonderen is ook met grazen te merken. Normaal staat ze altijd ergens voorin bij de leiderspositie, maar nu houd ze zich heel bewust achter de kudde en volgt ze de kudde een beetje. Blijft in de buurt, maar niet echt meer in de kudde zelf.

Welkom in de wereld van paarden met witte benen/vlekken. Die kun je blijven poetsen. Je wilt niet weten hoe ik Frodo en Asfaloth hier soms heb aangetroffen in de winter, maar wat is Minthe toch onwijs knap <3 .

Libera: Raven lijkt zich daar volgens mij wel af te vragen van: "Mama, wanneer komt mijn broertje of zusje nou?" Maar je hebt dus nog even!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:54

@Libera: Het gaat := Ze heeft gelukkig geen koorts meer gehad de afgelopen dagen, maar ze heeft natuurlijk wel last steeds van buikkrampen door de oxytocine-spuiten die ze steeds krijgt. Gisteren kwam er ook echt enorm vieze smurrie uit (zie spoiler), maar dat was goed volgens de dierenarts. Zolang ze geen koorts heeft of krijgt gaat het goed, anders moeten we toch weer gaan spoelen. Ze eet en drinkt verder goed, maar je ziet wel dat ze gewoon echt niet lekker is.

Spoiler:
Afbeelding

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:55

Moos: Ja ze heeft inderdaad NAS papier. Vorig jaar naar stamboek opname geweest, ze stond eerst gewoon in het VB. Maar ze is opgenomen gelukkig.
Ze heeft helaas geen vol papier, vader is bekend maar wat daar achter zit niet. Kant van moeder wel volledig bekend en ook best aardig qua predikaten etc! :D

Kabayo: Leuk hè! Hopelijk komt er ook iets met confetti uit haha. Dat is nog even spannend.
Leuk dat Minthe zo dapper is en dat weinig wit heeft echt wel voordelen….
Al valt op zwart ook alles wel op vaak :')

Libera: Bescheiden buik nog inderdaad. Raven ziet er wel erg chique uit!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:55

Gefeliciteerd Redd! Wat een mooie!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:04

Redd: gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Moosss: mooie naam voor jouw knappe dame <3

Kabayo: wat een sjiek meisje <3

Goldenarrow: ziet er inderdaad niet fijn uit maar als de DA zegt dat het goed is zal dat wel toch

Hier weinig nieuws

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:21

kabayo: mooie foto's! Ga je er nog 1 inlijsten?

goldenarrow: zal idd vast beter zijn dat die rommel eruit komt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:23

Die van mij worden de laatste dagen vaak juist extra fletserig met andere paardjes op het laatst :=

Prachtige foto’s van Minthe en pup!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:32

Moos en kabayo wat een knappe veulens :o

Ik wil ook een veulen hahah
Ben benieuwd hoe snel ze gaat of hoe langzaam

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:33

Knolselder schreef:
Die van mij worden de laatste dagen vaak juist extra fletserig met andere paardjes op het laatst :=

Prachtige foto’s van Minthe en pup!

Fletserig als in heel knuffelig knolselder?

Grappig hoe dat toch per merrie/kudde verschilt :D . Hier zie ik sinds een aantal dagen ook complete rust in de kudde. Heb Frodo zelfs al even niet meer met Jenny/Zoë zien flirten. Het liefst doet de hele kudde nu ook niks, maar wil morgen toch even wat met Asfaloth en Frodo doen. Die hebben gewoon nog steeds hun beweging nodig :j .

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:34

Gefeliciteerd met de knappe man Redd! *\o/*

Kabayo wat een heerlijkheid!

Goldenarrow hopelijk gaat ze zich snel beter voelen en krijgt ze snel een mooi kind

Hopelijk schieten de melkbarren snel vol bij iedereen die vol spanning aan het wachten is

Moosss hele mooie naam

Gisteren contact met de dierenarts gehad en ik moest koorts meten en ruiken aan de opgedroogde uitvloeing en de kling of dat stonk… nou gelukkig geen koorts en geen stank.. de dierenarts kon het op afstand niet met zekerheid zeggen maar denkt dat het wat urine kan zijn met iets slijm uit de baarmoedermond? Omdat het eruit loopt als ze ligt denkt zij dat het door de druk zou kunnen zijn
Morgen weer even bellen naar de dierenarts en overleggen om toch langs te komen
Vannacht was een intensieve 8)7 rond een uur of 11 s avonds was For erg onrustig schrapen , gapen, voorbenen helemaal uitstrekken naar voren , echt om willen rollen en liggen en opstaan, kijken naar de buik dusss ik dacht daar komt het!!!! Wel afgewisseld met toch wel weer rustig staan
Tot kwart voor 5 op stal op afstand op de camera gevolgd maar helaas, geen veulen -O- |( :O
Uier nog steeds niet echt megavol en nog geen kegels
Even over de baarmoederontsteking? Wat waren de belangrijkste symptomen? Ik ben nog niet helemaal gerust vind het toch vreemd

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:42

Het is ook warm he Yaartje. Wel normaal dat ze dan ook rustiger zijn met hun dikke vachtjes nog.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:43

Gutjes wat kunnen we toch een topic snel vol kletsen over paardentieten en baby paardjes. :')

@kellykeuhh
Oh, die van jou bakt dus goud bruin af in de oven :D Hopelijk geen tot weinig ontwikkeling totdat je vrij bent.

@MelissaV
Ah mooie tietjes al! Spannend!

@Moosss
Ah jij staat vlakbij ons in Rockanje :D Ik heb vroeger met mijn paarden bij Bianca en Robert gestaan. Heel mooi veulen! Gefelicteerd!

@xYaartje
Wat een heerlijk weiland hebben de Shetjes daar! Hopelijk hoef je niet meer te wachten op het kleintje.

@goldenarrow
Super dat de smid al lekker bezig is met de veulens, scheelt later zoveel gedoe en stress! :j Ach die arme merrie, hopelijk snel weer helemaal 100% :knuffel:

@NibbitLotus
Wat een gave merrie heb jij! Heel benieuwd wat ze aan het bakken is!

@Cynthia82
Wel fjjn dat Fi geen last heeft van de zucht, niet lang meer voor haar, dan is ze hopelijk er gauw vanaf. Kleefkruid zal idd helpen zodra ze bevallen is.

@Knolselder
Ja, filmpjes zijn altijd zoveel leuker dan foto's! *\o/*

@Kabayo
Wow :wow: Knap ding, en stevigggg!! Dat wordt een bakbeest!

@Libera
Nou strak in pak die van jou! Wat een knapperd de rechtse!

@For_Que
Och nachtbraker, altijd zo jammer als ze dan toch foppen :') Zou gewoon even wachten totdat de DA echt is geweest, anders ga je ook wel stressen. Zolang de merrie geen koorts heeft :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:45

@For_Que, ze krijgt op zijn vroegst volgend jaar pas weer een kind. Maar eerst maar eens die baarmoeder ontsteking onder controle krijgen voor we weer gaan insemineren.

Het belangrijkste symptoom was eigenlijk toch wel koorts. En een enorm vieze, beetje roze-bruine uitscheiding. En verder was ze duidelijk niet fit, vooral gewoon futloos.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:49

xYaartje schreef:
Iemand enig idee hoe je in paint 2 afbeeldingen in een bestand krijg? Ik wil de foto's naast elkaar zetten, maar ik krijg het niet voor elkaar -O- . Kan een foto uploaden in paint en dat is het. Geen twee.

Maar voor de zekerheid de lijntjes foto's hier nog even direct onder elkaar ipv ver onder elkaar:
25 maart

[ [url=m/15ejB6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag

[ [url=m/BOw4cs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedoel je zo ongeveer?

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:53

Oh dat zeker! Ook de reden dat de training lichtelijk stil staat. Vind het niet eerlijk naar hun toe om nu echt actief te longeren o.i.d. met deze warmte en hun dikke wintervacht.
Al zou het Frodo niets uitmaken. Als die in volle galop naar het hek toe wilt rennen om met Jenny of Zoë te flirten dan doet die dat, maar hij doet het echt al even niet meer.

Of je moet Asfaloth hebben. Paar jaar terug. Hoog zomer. 40 graden en wat wilt meneer? Hij wilt trainen _O- . Gaf die heel duidelijk aan. Uiteraard niets met hem gedaan. Heb hem ook gezegd: "Nee, je hebt vrij." Dag later werd ik gewoon geneerd door hem. Meneer was boos op mij _O- .

Zwarteheks: Ja, die ruimte is zo onwijs fijn! Straks gaan we hem voor de helft afzetten. Van de zomer is het anders net te veel gras voor ze, maar zelfs als we hem voor de helft hebben afgezet hebben ze nog genoeg ruimte om elkaar uit de weg te gaan, te rennen, dollen etc.
En dat hoop ik ook! Maria is mij geloof ik een beetje zat inmiddels met de dagelijkse controles _O- . Tsja, dan moet ze maar bevallen he :D . Nog geen veulen = controle.

Ja zo iets Natasja! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :D ? Ik krijg het hier niet voor elkaar.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:57

Yaartje baby gevonden :D

Evalien spannend en lastig zonder datum

Kellykeuh oeh hopelijk laat ze je geen jaar wachten

Melissa fijn dat ze zo rustig staat op de kraamstal. Laat het nu maar komen!

Mooss Mooie naam!

Goldenarrow wat fijn dat ze al zo braaf waren bij de smid. Ze kunnen het maar alvast leren.
Oeh die uitvloeiing ziet er idd niet fijn uit. Gelukkig hoort het en is ze hopelijk snel de oude.

Nibbit woehoee 300 dagen!

Cynthia gelukkig heeft ze geen last van de zucht. Het ziet er zo ongemakkelijk uit.

Kabayo ben je al blij dat ze niet meer wit heeft? :+ Prachtige foto's <3

For Que bij jou ook al een spannende nacht achter de rug. Het is de hopen dat ze niet veel van zulke nachten gaat hebben..

Havanna wordt alleen maar chagrijniger. :') Ik mag ook ineens niet meer aan haar uier of buik zitten, dan tilt ze haar achterbenen op. :=