Sterkte met het verlies van de veulens. Is de ergste nachtmerrie wat je mee kan maken! Vind het naar om reacties te lezen dat het misschien voorkomen had kunnen worden. Iedereen doet zijn best om gezond een veulen op de wereld te krijgen.
Vandaag mijn merrie aan de tijd. Waak al twee weken, vorig jaar ging ze op amper uier.
Ik waak met camera en halsteralarm en blijf op stal.
sterkte voor die gene die een veulen verloren is, blijft altijd spannend als het goed gaat. dank voor jullie felicitatie, hoop dat Never Ending Story mag uitgroeien tot een gezond sportpaard.
Nikitax, hmmm sudocreme heel fijn spul weet niet wanneer je merrie aan tijd is, hier vinden ze het zo vies ruiken dat ik het gebruikt heb om de uier vd merrie in te smeren nadat ze 2 maanden gespeend waren en weer bij elkaar mochten om te voorkomen dat ze weer ging drinken, ennn dat werkte super. Dus misschien zodra het veulen er is iets anders gebruiken.
Arianne
Geplaatst: 14-03-18 10:17
Dank je wel Pretty; ben ook heel blij met de huidige groep. Hoewel er wel iets verkocht moet worden want de groep wordt iets te groot>;) En klopt, denk dat het in het eerste jaar was dat ik in het DBT zat dat High5 geboren werd. En het is een hele knappe geworden; zo blij met haar. Eens zien wat ze straks van het moederschap vindt Ja, lekkere droge wei dus knijp in mijn handjes. Is het bij jullie nu nog zo nat dan? Bah, niet grappig; inmiddels wel toe aan droge landen hè? Dit zijn de hengsten die we vorig jaar gebruikt hebben: De nu 4-jarige Herbert voor Sonneke, Giddy-Up en High5. Ikz11 is ook 1 cyclus gedekt laat in het seizoen, maar ik denk niet dat die gepakt heeft. Geeft ook niet, is nog jong.
De rest is weer gedekt met Elmar:
Pff DroversRun, fijn dat het iets vooruit gaat, maar wat gaat het dan langzaam hè? Zo sneu met zo'n jong dier. Hopelijk krijg je snel goed nieuws. Merrie wel een beetje okay daar op een vreemde plek? Cioccolato, hoop je zelf ook op veel wit? Ik vind het altijd wel wat hebben, maar niet iedereen is er gecharmeerd van natuurlijk. Oh suus_elviera, wat ongelofelijk naar. Al zo ver in de dracht en dan dit. Hoe gaat het met de merrie? Fairhoeve, van harte met je veulen! Zal zo eens spieken op FB.
Siepi
Geplaatst: 14-03-18 10:44
Heel veel sterkte Suus en Evelien Droversrun hopelijk knapt Guusje gauw op
Kheb een trieste mededeling. Afgelopen week heeft de da mijn merrie geënt en heeft hij haar opgevoeld en zagen we een prachtig hartje op de echo. Mijn merrie heeft de ochtend erna een vroeggeboorte gehad en het veulen is overleden en even later gevonden. Ik ben totaal verslagen, en vraag mij af of dit door het opvoelen komt. Ze moest in april bevallen.
Oh wat jammer! Normaal gaan ze een merrie niet snel opvoelen op het einde van de dracht want dat zou de weeen kunnen opwekken. Waarom wou de dierenarts haar opvoelen?
Bij de koliek van mijn merrie op 9 maanden dracht wou de eigen dierenarts al niet meer opvoelen. Bij de kliniek hebben ze dat toch gedaan maar wel zo snel mogelijk met zo weinig mogelijk te wringen.