[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:54

Alexandra, hou moed, wellicht overdag?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:08

Andrea, ook ik duim voor je mee op een goede afloop Y;(

Nicole en Jillzie proficiat!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:11

Ik hoop het zo Woogy. Ben echt een beetje onzeker nu. :n ik weet zeker dat het geen koliek was, maar zou alles wel goed zijn met het veulen? gaat het allemaal wel goed, is dit normaal? -O-

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:12

Gefeliciteerd Nicole en Jillzie met de veulentjes.

Andrea, ik hoop dat je de kracht nog beetje hebt om jezelf moed in te praten. Hou vol!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:12

Nicole en Jillzie, gefeliciteerd!!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:16

Alexandra, heb je eerder veulens gehad? Volgens mij is er geen echt normaal voor merries.
:(:)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:46

Woogy, haar kansen zijn eigenlijk nihil, omdat alles eigenlijk alleen maar slechter is geworden en ondanks de zware antibiotica niet beter. Niet eens een klein beetje. Ze is vannacht geopereerd en haar gewricht was heel vies, ze hebben extra veel gespoeld. De arts maakt zich grote zorgen dat het dus niet goed gaat komen met May. Als ze nu weer koorts krijgt en kreupel gaat lopen dan is het klaar. Zelf acht ik die kans erg groot, dus ik houd er rekening mee dat we dit weekend afscheid van haar gaan nemen. Ik verwacht dat ze morgenmiddag weer koorts zal krijgen.

Caesar, de moed is diep in mijn schoenen gezonken. Gelukkig hoef ik alleen te zeggen dat we alles op alles zetten en zorgen de mensen in Utrecht ervoor dat dat ook gebeurt. Ondanks mijn verslagenheid wordt er toch door andere mensen goed voor mijn meisjes gezorgd. Daar ben ik erg blij mee.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:47

Woogy schreef:
Alexandra, heb je eerder veulens gehad? Volgens mij is er geen echt normaal voor merries.
:(:)

Nou ja en nee. We hebben haar moeder gehad. Ik heb haar geboren zien worden en haar halfbroertje ook. Maar dat is 9 en 6 jaar geleden. Dus toen was ik 11 en 14. :+ Ik heb dat toen niet zo bewust meegemaakt allemaal.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:59

Gefeliciteerd Nicole en Jilzie!!

Andrea Y;(

Ik heb nog een vraagje. Mijn veulen is echt de staart van de mama aan het ruïneren. Kan je daar iets aan doen zodat ze die staart iets minder lekker zou vinden?
Laatst bijgewerkt door Soezee op 25-05-17 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:12

Jillzee gefeliciteerd. Mooi plaatje.

Nicole ook een mooi veulen. Mooie bles en vier x hoog is jammie.

Andrea klinkt niet goed.

Alexandra. :(:) komt wel goed hoor. Wie weet is het veulen gaan draaien. Elke merrie reageert anders. Ook de tekenen zijn anders. En kan zelfs bij de geboorte met dezelfde merrie anders zijn.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:13

Andrea, mijn hart huilt met jullie mee. Ik vind het echt zo verschrikkelijk voor jullie. Ik blijf hopen op een klein wonder dat May opknapt Y;(

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:14

Heel veel sterkte Andrea, ik hoop dat alles toch nog goed gaat komen. Y;(

Nicole en Jillzie, gefeliciteerd met jullie mooie veulentjes *\o/* *\o/*

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:18

Met al die merrie's die ik voorbij zie komen die zover overlopen hoop ik niet dat Izzy dat gaat doen, ze is pas 26 juli uitgerekend, anders word het wel een heel laat veulen.

DL, weet jij toevallig iets over haar vorige drachten? Of ze lang of kort droeg?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:24

Andrea ik heb zo erg met jou te doen! Dikke knuffel!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:35

Jeetje Andrea, wat een verdrietige situatie.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:41

AndreaB schreef:
Woogy, haar kansen zijn eigenlijk nihil, omdat alles eigenlijk alleen maar slechter is geworden en ondanks de zware antibiotica niet beter. Niet eens een klein beetje. Ze is vannacht geopereerd en haar gewricht was heel vies, ze hebben extra veel gespoeld. De arts maakt zich grote zorgen dat het dus niet goed gaat komen met May. Als ze nu weer koorts krijgt en kreupel gaat lopen dan is het klaar. Zelf acht ik die kans erg groot, dus ik houd er rekening mee dat we dit weekend afscheid van haar gaan nemen. Ik verwacht dat ze morgenmiddag weer koorts zal krijgen.

Caesar, de moed is diep in mijn schoenen gezonken. Gelukkig hoef ik alleen te zeggen dat we alles op alles zetten en zorgen de mensen in Utrecht ervoor dat dat ook gebeurt. Ondanks mijn verslagenheid wordt er toch door andere mensen goed voor mijn meisjes gezorgd. Daar ben ik erg blij mee.

Sorry ik had hier overheen gelezen. Ik heb het zo met je te doen Andrea. wat verschrikkelijk dit. ik blijf toch duimen dat er een wonder gebeurd, dat is je gegund. Y;(

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:46

Onze Reuz doet het als een tierelier!
Afbeelding

Knuffelen is toch wel een van zijn grootste hobby's(naast het pesten van tante Saar)
Hij valt toch wel onder een van de meest relaxte veulens ooit.
Afbeelding

Tante Saar moest er weer aan geloven, en dat terwijl je hoogzwanger bent...
Afbeelding

Twee prachtige veulentjes geboren!
Gefeliciteerd met jullie 'baby's' en ik hoop dat jullie net zo van ze genieten als wij dat doen.

Afgelopen maandag heb ik onze hond in laten slapen.
Manmanman, wat een poedersuiker. Tranen met tuiten gehuild en dat is niet iets wat ik dagelijks(lees: eigenlijk nooit) doe.
6 jaar, geen leeftijd om je hond in te moeten laten slapen.
Ondanks dat ik er ziek van ben sta ik 1000% achter de beslissing. En de dierenarts gelukkig ook.
Morgen gaan we naar een pup kijken. Mocht er een klik met pup, ouders en verkoper zijn dan mag pup gelijk mee naar huis.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:58

Diva: altijd super ellendig om een dier kwijt te raken. Veel sterkte daarmee en sowieso succes bij de pup. Wat is het er voor 1?
Reuz doet zijn naam eer aan, wat een bink zeg.

Alexandra: ik snap jou, het komt vast goed, uiteindelijk zal baby ter wereld komen. Mama heeft waarschijnlijk ook geen flauw idee wat er gebeurd in haar lichaam :)

Andrea: super ellendig, eerlijk gezegd weet ik niet of ik zo ver zou zijn gegaan als jullie, hoop dan ook met alle inzet die jullie haar tonen, dat er een heel klein lichtpuntje is voor May. Dikke knuffel!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:13

Andrea :(:)

Diva :(:)

Jillz en nicole, gefeliciteerd!!!

Nicole, plaatje hoor <3

Fotsy en Pretty, hoe gaat het met jullie kleine grut?

Pretty, jij verwacht er nog toch?

Cynth, hoe gaat het nu met Dais? En nog van harte met de verjaardag van Vie! :)

Aniek, hoe doen jullie baby's het? Waar blijven de mooie foto's?

Hinte, daizyjazz, al vordering bij jullie merries? Of heb ik ergens overheen gelezen? :o

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:20

Diva, sterkte met het verlies van je hond.

Woogy, in eerste instantie leek het nog niet zo beroerd. Daarbij kan ik niet met mezelf leven als ik niet weet dat ik er alles aan gedaan heb om haar te helpen. Dat vergeef ik mezelf nooit.

Vanmorgen gebeld dat de belasting al wel beter is dan gisteren (maar dat is steeds na de operatie) en haar temperatuur is nog steess hoog (39.2), maar dat kon ook door de operatie komen. Dat laatste geloof ik alleen niet helemaal dat dat de oorzaak zou zijn.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:25

@Woogy, foto's vertekenen hoor, hij is echt nog maar 3 turven hoog. Schroef er een handvat op en je hebt een handtas. Hij is wel lekker gevuld! Geniet duidelijk van zijn melkbarretje.

Pup waar we naar gaan kijken is een American Akita.
Daar hadden we er dus 2 van: moeder/dochter. (Gin & Shun)
Gin hebben we in laten slapen. Plan was eigenlijk om Shun aankomende loopsheid te laten dekken en daar 'n pup van aan te houden. De HR lijst die vorige week is uitgekomen gooide echter roet in het eten.
Shun heeft namelijk geen stamboom dus aankomende pups ook niet. Zonder stamboom staan ze dus op de lijst, met stamboom staan ze niet op de lijst. En om gedoe te voorkomen gaan we nu dus voor een pup met stamboom.

Voorste hond is Gin
Afbeelding

Shun;
Afbeelding

(Mag dat eigenlijk hier? Foto's van de honden. Zo niet dan hoor ik het graag!)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:31

Doen wat goed voelt Andrea!
Er is niets zo vervelend als jezelf afvragen of je het niet anders/beter had kunnen doen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:09

Heftig Andrea, ik duim voor jullie. Je geeft haar alle kansen daar ligt het niet aan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:16

Andrea: begrijp jou wel hoor steun je ook zeker in wat je voor May doet. Hopelijk is het misschien toch een klein beetje positief voor May. Duim voor je kleine wijffie.

Diva: wat is de HR-lijst? Ik vind dat honden foto's ook gewoon mogen, het is immers ook een huiskamer topic toch? :) Dat was ook wat ik bedoelde bij Reuz, het is een mooie brede buffel met een stoere kop erop :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:22

Heftig andrea!
Sterkte en duim voor jullie.