[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:00

Ik meld mij ook nog maar even aan in het topic, had hem helemaal nog niet gezien.
De meeste zullen wel bekenden zijn hier in het topic. 2017 een merrie drachtig, maar het is nog even afwachten. Normaal mei, al krijgt ze al een aardig buikje.

Vanaf nu meelezen en reageren, als zal het mss nog even op een laag pitje staan de eerste tijd.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:16

Hey Cemlys ! Gezellig dat je er ook bent !

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:46

juval schreef:
spannend Ice! ik ben heel benieuwd hoe lang je nog geduld moet hebben.

Inowa, jij was vroeg (of laat?) op!

Werd wakker van vriendlief haha.
Die is vanacht de stal nog in geweest om een kalf te halen.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:56

Aaah nachtbrakers.... Maar wel voor een goed doel.

Ice gaat vast wel snel bevallen. Gun ik je wel.
Maar ook de temperatuur mag weer omhoog. Wil graag de vorst weg. :7

Hier wilde gaya vanmorgen niet eten. Ik denk dat ik teveel hooi voer momenteel.....Maar voor de zekerheid houd ik haar even in de gaten.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:30

Cynthia82 schreef:
Diane_Basje schreef:
niet geheel onbelangrijk, ik ben de buurvrouw van Cynthia!

Ik denk dat dit toch wel het belangrijkste is wat je hebt verteld :+

*\o/*

Cynthia82 schreef:
Hinte, ik moet ze wel iedere week een keertje borstelen, maar het valt reuze mee. Dwarrel vindt het heerlijk en gaat er echt voor liggen. Spooky vindt het niet heel tof, maar die laat het zich maar gebeuren en Spin? Die doet net alsof hij vermoord wordt. Ik denk dat Diane hem kan horen krijsen als ik met hem bezig ben :+

En jij die van ons als we thuiskomen. Doet net of je haar 6 jaar alleen gelaten hebt (ze is 3, by the way..)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:34

Ceasar, nee is wel een maiden merrie.
Maar ze is verder niet ziek. Heb toch voor de zekerheid even contact opgenomen met de dierenarts en die zegt dat ik me er niet zo druk om moet maken, heeft ze wel vaker meegemaakt, maar moet t wel even in gaten houden. Mocht ik het toch niet vertrouwen dan komt ze een echo maken.
Soms denk ik echt van waar ben ik aan begonnen, heb er soms echt stress van pfff, maar als de veulens er dan straks allemaal gezond en wel zijn en de moeders ook oké zijn, dan weet je weer waarom je eraan begonnen bent haha, tis gewoon kei leuk. Maar die spanning soms..pfff

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:42

Je kan zelf eventueel nog even kijken of ze koorts heeft, en of haar vulva mooi schoon lijkt. Je kan het pas uitsluiten na opvoelen en evt een swab. Heb je niet iemand in de buurt met verstand van zaken, die even in het echt naar haar uier kan kijken?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:46

Dat schiet ookal op Ceasar :D . Zo spannend nu er meerdere in de buurt komen.

Welkom Cemlys :)

Gefeliciteerd met jullie kalfje Inowa :)F

Hopelijk wil Gaya straks weer eten en is niks stal_HD :(:) .

Al die zorgen omtrent de drachtige dames. Het is erg leuk om een drachtige merrie te hebben maar ik herken echt wat je zegt mijnlieverd :o . Het is net of ik zelf moet bevallen, haha.

Vannacht hadden Ice en ik ( := ) een hele onrustige nacht. Ontzettend veel mesten en rondjes draaien. Ik ben benieuwd hoelang ze het nog vol gaat houden.

Vandaag dag 342! *\o/*

Enneh Cynthia; Die staat!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:09

Chantalll schreef:
Hey Cemlys ! Gezellig dat je er ook bent !

:wave:
stal_HD schreef:
Aaah nachtbrakers.... Maar wel voor een goed doel.

Ice gaat vast wel snel bevallen. Gun ik je wel.
Maar ook de temperatuur mag weer omhoog. Wil graag de vorst weg. :7

Hier wilde gaya vanmorgen niet eten. Ik denk dat ik teveel hooi voer momenteel.....Maar voor de zekerheid houd ik haar even in de gaten.

Dan laat ze krachtvoer staan? Zou geen reden zijn hier om dat niet te eten door teveel hooi, hier eten ze hooi vrij onbeperkt. Dus toch maar even in de gaten houden.

Icecrystal schreef:
Dat schiet ookal op Ceasar :D . Zo spannend nu er meerdere in de buurt komen.

Welkom Cemlys :)

Gefeliciteerd met jullie kalfje Inowa :)F

Hopelijk wil Gaya straks weer eten en is niks stal_HD :(:) .

Al die zorgen omtrent de drachtige dames. Het is erg leuk om een drachtige merrie te hebben maar ik herken echt wat je zegt mijnlieverd :o . Het is net of ik zelf moet bevallen, haha.

Vannacht hadden Ice en ik ( := ) een hele onrustige nacht. Ontzettend veel mesten en rondjes draaien. Ik ben benieuwd hoelang ze het nog vol gaat houden.

Vandaag dag 342! *\o/*

Enneh Cynthia; Die staat!

Ice maakt het spannend! Door wie is Ice gedekt?

En Diana en cynthia buurvrouwtjes, wat leuk!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:10

Icecrystal spannend hoor,haar buik is nu echt veranderd. Dat duurt vast niet lang meer!

Cemlys welkom terug in het topic!

Stal HD hopelijk is het niks ernstigs.

Mijnlieverd de foto is wel van erg dichtbij genomen dus het lijkt vast meer dan het is? Als het zacht en flubber is,is het nog geen probleem. Wel in de gaten houden dat het niet meer is.
Karin zit ongeveer even ver en heeft ook al wat. Bij haar hou ik het nu dagelijks in de gaten omdat zij wel een verleden had met placentitis en vroege uierontwikkeling. Maar zij bevalt ook wel vroeger,rond de 320 dagen.

Suffie het is jullie ook echt gegund dat alles nu eens meeslaat. :(:) Wij hadden elk jaar wel pech,maar kijk,vorig jaar 6 op 6 geboortes en gezonde merries en veulens. Dus het kan!

Fotsy dankje! We zijn iets gaan eten 's middags maar dat viel nogal tegen dus snel weer thuis bij de haard. :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:40

Die van ons krijgen ook onbeperkt hooi/voordroog. Enige die het elke ochtend op heeft is de spring merrie. Maar brok gaat er altijd wel in, bij elk paard :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:44

Mijne krijgt ook onbeperkt (of bijna, want soms is het op) maar eet wel goed. Ook krachtvoer, ze heeft wel tijd minder gegeten maar toen was ze net verhuisd, dus denk door de spanning!

Niet (goed) eten is denk ik wel iets om de in de gaten te houden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:47

Inderdaad als er hier één brokjes laat liggen mag je zeggen dat die zich echt niet goed voelt ook,want die gaan voor alles. _/-\o_

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:14

Idd, brok, muesli, slobber etc is hier heilig. Wordt dat niet opgegeten is het tijd voor de thermometer ... ruwvoer hebben ze hier nooit op ... ze krijgen zoveel dat ze het bij lange na niet op kunnen. Verwende peertjes.

Ik was bij Schimp niet meer zenuwachtig, maar bij Daira wel weer omdatchet haar eerste is ...

Gast de bevalling goed ?
Accepteert ze het veulen ? Etc etc

Dus kan goed begrijpen dat mensen zenuwachtig zijn, zeker bij maiden Mares.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:23

en zelfs met koorts eten ze hier nog :'), merrie moest toen toch gespoeld want had tegen de 40 graden koorts aan, nog geen 24u na bevalling, maar brokken/muesli at ze nog steeds, wel stond ze er een beetje lamlendig bij en bij haar drupte het vocht echt uit de neus, dat zijn dan weer dingen die ik bij haar nooit zie en waarbij alarmbellen gaan rinkelen. was toen een schuurtje in de nageboorte gekomen en waarschijnlijk klein stukje blijven zitten.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:59

Pfff dat is min als er ern stukkie blijft hangen, wij hebben dat vaker bij een enter *schapen* die een moeilijke bevalling heeft. We geven ze automatisch nu nageboortepillen. Stinkt ook zo ontzettend als het blijft zitten ... brrr

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:11

Cynthia82 schreef:
Wàt?? Crines ook pas 26? Pfff... ik begin me oud te voelen.... -O-
Hahaha, waar heb je die vriend vandaan getrokken tijdens je tijdgebrek?

HAHAHA :D Wel ik had altijd gezegd, ofwel moet ik hem toevallig tegenkomen op de rechtbank, ofwel moet ik hem overhoop rijden op weg naar m'n werk ofzo :') Want voor de rest zat ik thuis of bij de paarden :+
Maar gelukkig bestaan er de dag van vandaag oplossingen voor zoiets: T*inder.
Ik was zoooo'n grote tegenstander, maar voor de lol toch eens geïnstalleerd en voila :Y) Al moet ik wel waarschuwen voor diegenen die het overwegen: er zit echt een hoop afval op ook....kwestie van hééééééééél selectief te zijn :')

Mijnlieverd: wat een mooie combi's!
Wel ff in de gaten houden zoals hier al eerder werd gezegd idd. Kan niets zijn, maar liever zeker voor onzeker nemen hé.

Cemlys: welkom terug

Ice maak het echt spannend hoor! Dat is zeker een 'nu-duurt-het-echt-niet-lang-meer-buik' :j

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:12

Hier wel een slechte eter hoor. Roos moeten we echt opsluiten bij haar voer (hebben ze 24/7 buiten staan en de 3 drachtige merrie's krijgen daarnaast hun krachtvoer). En ze doet er ook echt lang over, gaat ook altijd rondjes lopen in de schuilstal.
Nu liepen ze op de wei ivm de modder zo hard bevroren en ook daar maar gevoerd. En had Roos en Shadylah samen in één stukje staan, met de gedachte dat Shadylah toch niet bij Roos haar bak mag en zij sneller klaar is. Ging die muts van een Roos steeds bij haar bak weg en rondjes lopen :+
vorig jaar ook de DA nog bij Roos gehad omdat ze zo dun werd rond deze tijd van de dracht, alles gecontroleerd, niets aan te vinden. Toen zijn we haar ook gaan force-feeden :+

Lies heeft zelfs ook een tijdje gehad dat ze vroegtijdig bij haar bak weg liep. In de tussentijd gaan we dan de hooibakken weer vullen (ook onbeperkt) en dan stond ze daar voor de schooien. Maar die eet nu wel weer goed.

ML, dat is wel een beste uier al, maar ligt er ook een beetje aan hoe lang ze gaat dragen. Maar dus nog 35 dagen dat ze veilig is?
Even de foto's van vorig jaar erbij gezocht, Lies begon zo rond 20/23 maart wel echt behoorlijk uier te krijgen en uiteindelijk 11 april bevallen, maar dat was wel op 345 dagen.
Die van jou lijkt iets voller, maar kan ook komen omdat de foto meer close up genomen is. Nou kan jouw merrie natuurlijk ook wel een aanloopje hebben qua uier. Maar als je het niet vertrouwd inderdaad toch de dierenarts er even naar laten kijken.

Ines, ga jij nou eerst zelf maar even bevallen O:)

En Ice maakt het ook spannend zo te zien. De buik kan is zo moeilijk vergelijken, tweede foto is ook uit een andere hoek genomen. Maar ze mag in ieder geval wel ondertussen, echter snap ik het ook dat ze wacht tot het warmer is hihi.

Vorig jaar vond ik het echte bevallen wel een beetje spannend, waren toen mijn eerste eigen veulens. Wel altijd op fokkerijen gelopen, dus had wel zoiets van als er geen echte complicaties optreden, loopt het vast wel los.
Dit jaar nog niet heel erg met de bevalling bezig geweest, meer nog af en toe twijfel over wel of niet drachtig zijn dit keer. Maar rond die tijd zal het wel weer even "gezonde spanning" zijn denk ik ;)
Ik ben geloof ik meer zenuwachtig geweest voor een keuring 1,5 jaar terug :o :o
Laatst bijgewerkt door AniekR op 23-01-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:15

Och jeetje Mijn lieverd, ik begrijp het helemaal.
Ben zelf nooit bevallen, maar lijkt inderdaad wel alsof ik zelf moet bevallen haha
Mijn eerste veulen, haar eerste veulen, gaat het wel goed, drinkt het goed, komt de placenta er goed vanaf, groeit het wel goed op etc etc

We moeten nog 30 dagen voor ze veilig kan bevallen.
Heb inmiddels 1 van de twee melktesten binnen van Aliexpress en ziet er goed uit, maar ja of het ook goed werkt weet ik natuurlijk niet, maar ga er wel vanuit.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:16

Melktesten van aliexpress Silly?
Welke zijn dat dan? Ik ga ze anders mss ook wel bestellen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:21

Chantalll schreef:
Pfff dat is min als er ern stukkie blijft hangen, wij hebben dat vaker bij een enter *schapen* die een moeilijke bevalling heeft. We geven ze automatisch nu nageboortepillen. Stinkt ook zo ontzettend als het blijft zitten ... brrr

ja bevalling ging nochtans erg vlot, maar bij het spoelen echt maar een paar miniscule vlokjes gezien. toch bizar dat ze er zo snel zo ziek van worden. ze is halverwege de nacht toen bevallen, smorgens 8u net over de 38 (maarja ook net bevallen), toen moest ik werken, s avonds gelijk weer gemeten en zaten we al op 40

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:22

Wanneer heb jij ze besteld, Silly? Volgens mij was ik er heel snel bij toen het hier in het topic voorbij kwam, maar ze nog niet gezien :=

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:22

Deze 2 heb ik besteld en de onderste heb ik nu binnen.

Hot Nauwkeurige PH 5.4-7.0 Test Papier Strips Indicator Papier Lab Supplies Litmus Testing Kit 80 Stuks Gratis Verzending
http://s.aliexpress.com/aIZJJrYV
(from AliExpress Android)

Universal indicator papers 80 Strips Ph 5.5-9.0 PH Alkaline Test Indicator Papers Lab Supplies
http://s.aliexpress.com/eaiqQBVV
(from AliExpress Android)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:23

Op 1 januari heb ik ze besteld

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:25

Hier ook wel eens een slechte eter gehad, maar die staat nu apart, dat scheelt, die is gewoon niet zo snel. Moest wel lachen gisteravond, ze krijgen s ochtends muesli, s avonds eigelijk alleen ruwvoer, maar ze had mooi het hooi weggeschoven, en een net plekje vrijgemaakt voor wat muesli (baas in de stal, tja dan kun je het altijd proberen of je niet meer krijgt he :')).

melktesten moet ik ook nog, maar ik kijk wel even of ik ze bij de groot handel kan bestellen, alieexpress is soms zo n gedoe.