[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:23

Oh Rianne wat naar zeg, veel sterkte meid, nooit leuk dit moeten ontdekken. Heb het ook al meegemaakt. Hoop dat Anouk je een mooi leuk veulentje geeft.

Cynthia ze ziet er goed uit

Leuke kudde, ze is nog actief je Kim, is zij drachtig van je zwarte Fries dan? Hij is heel smal en luxe type dus die bevalling loopt helemaal vlot ;)

Knolselder wat een leukertjes en inderdaad geen twijfel meer

Mooie stallen cemlys, vind het ook altijd beetje akelig om te zien maar ken er ook velen waar het perfect gaat

Neon wat jammer zeg, nooit leuk die beslissing moeten nemen maar goed dat je voor hem kiest en wat hij aankan en zou willen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:25

Wat verschrikkelijk Rianne, sterkte! :(:)

En Neon ook, jakkes dat klinkt echt niet goed -O- hopelijk komt de oude heer er toch nog door!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:25

Ik zal nog even mijn dragende dame voorstellen!

Soie d'alice keur v.Metall x keur pref prest Superieur x keur pref prest Uppercut
Ze is eind mei uitgerekend van Gotcha utopia v.Ziesto uit die combinatie hadden we dit jaar Kalice! En die hebben we zelf aangehouden voor de toekomst!

Soie rijd ik zelf nog naast het fokken en 20 dec gaan we hc starten vanaf jan officieel op cc en we beginnen in de b! Ze draagd niet dik dus loopt nog prima!
Afbeelding
Vandaag! Op de foto

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:26

Haha nee, die Fries is de merrie van mijn vriend. :D
Kim is drachtig van een Shire hengst. :)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:21

jeetje wat naar, heel veel sterkte ermee Rianne ;(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:10

Oeps sorry kbk, Shire is dat het grootste ras?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:23

Ja, de hengst die we hebben gebruikt is 1.83m. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:33

Hey jakkes Neon, duim hard voor je opaatje.

lisch, wat is ze nog mooi slank! Ze ziet er goed uit.

Mooie stallen cemlys, vind het ook altijd een beetje eng. Maar aan de andere kant wel goed sociaal contact mogelijk.

Inowa, wat heerlijk plekkie met veel ruimte.

Bo was vandaag weer in de knuffel modus. FF heerlijk trutten. Alle plekjes waren weer heerlijk om gekriebeld te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:49

Lisch, ik zie dat we tegelijk gepost hebben, dus heb je foto helemaal gemist.
Wat een mooi dier! Hoe oud is zij?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:41

Even vanaf de telefoon dus excuses dat ik niet op elkeen reageer.

Maar ik wou Rianne toch even sterkte wensen. Nooit leuk een merrie die verwerpt. Je had er zo je best voor gedaan. Gelukkig ben je er nu achtergekomen anders werd het alleen maar nog zuurder. :(:)

Ook voor Neon :(:)
oudje is er nu al zo lang bij,het is niet eerlijk als die nu zo aan zijn einde moet komen bah..maar pijn wil je zeker zo een oudje ook niet meer laten lijden. Ik zou het ook niet meer doen bij mijn 24-jarige merrie.
ik duim toch dat hij op zijn oude dag nog een mirakeltje doet en erdoor komt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:07

Dat mirakel heeft hij gedaan! *\o/* *\o/* *\o/*
Er is darmactiviteit en de DA heeft er 2 handen mest uit gehaald, en alles voelde normaal van binnen. Nu mest hij niet veel, en is dit ongeveer de helft van wat hij in 24 uur mest, dus voorlopig hoeven we geen mest te verwachten. Gassen zijn zo goed als weg, hij stond ook compleet opgeblazen, vannacht ook nog (3 uur) maar vanmorgen om 6 uur niet meer.
Dit was een andere DA dan die er donderdagnacht was, maar ze had dus wel alle info over hem gekregen, en ook dat ze dus dikke kans naar ons toe moest en de kans heel groot was dat het verkeerd zou aflopen. Maar niets van dat alles dus, hij is zo goed als beter verklaard. Wel nog buscopan en pijnstilling gekregen, meer uit voorzorg, en hij mag weer ruwvoer eten. Nu eet hij al jaren haast geen hooi meer, dus hij staat nu in de wei. Hij mag vanavond ook een kwart portie krachtvoer, morgenvroeg een half, en morgenavond weer normaal. Vanavond wel hooi geven. De vervanger die hij normaal krijgt daarvoor, luzernebrok, mag hij morgenavond pas hebben.
Heb morgen dus weer een zwijnestal, want hij eet echt maar een paar sprietjes hooi, de rest loopt ie door heel de stal heen en daar gaat ie overheen pissen.

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:22

Neonlight schreef:
Dat mirakel heeft hij gedaan! *\o/* *\o/* *\o/*
Er is darmactiviteit en de DA heeft er 2 handen mest uit gehaald, en alles voelde normaal van binnen. Nu mest hij niet veel, en is dit ongeveer de helft van wat hij in 24 uur mest, dus voorlopig hoeven we geen mest te verwachten. Gassen zijn zo goed als weg, hij stond ook compleet opgeblazen, vannacht ook nog (3 uur) maar vanmorgen om 6 uur niet meer.
Dit was een andere DA dan die er donderdagnacht was, maar ze had dus wel alle info over hem gekregen, en ook dat ze dus dikke kans naar ons toe moest en de kans heel groot was dat het verkeerd zou aflopen. Maar niets van dat alles dus, hij is zo goed als beter verklaard. Wel nog buscopan en pijnstilling gekregen, meer uit voorzorg, en hij mag weer ruwvoer eten. Nu eet hij al jaren haast geen hooi meer, dus hij staat nu in de wei. Hij mag vanavond ook een kwart portie krachtvoer, morgenvroeg een half, en morgenavond weer normaal. Vanavond wel hooi geven. De vervanger die hij normaal krijgt daarvoor, luzernebrok, mag hij morgenavond pas hebben.
Heb morgen dus weer een zwijnestal, want hij eet echt maar een paar sprietjes hooi, de rest loopt ie door heel de stal heen en daar gaat ie overheen pissen.

aah wat fijn dat het beter gaat :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:25

Ik heb ook de hele week wel meegelezen, maar gewoon geen tijd om te reageren dan.
Wel interessante dingen gelezen over meehelpen e.d. Ga ook zeker proberen of ik nog een bevalling bij Marije op de cam kan kijken. Hopelijk dan wel een beetje in de avond nog :o
En mijn merries zullen overdag wel buiten blijven lopen, maar als er veulens verwacht worden 's nachts op stal inderdaad. Gaan hier nooit een bevallende merrie vinden buiten 's avonds. Dus dan in de stal me een camera'tje er op.

Lisch, wat een leuke merrie! En leuk dat je mee komt kletsen!

Rianne, wat een naar nieuws. Kan me voorstellen dat je er helemaal van slag van bent. Hopelijk kan je het straks toch een beetje en plekje geven en kan Anouk haar veulen je toch een beetje troost geven op termijn.

Neon, wat fijn dat hij zo goed de nacht door is gekomen en dat hij het lijkt te gaan redden! Altijd schrikken met zo'n oudje en snap dat je dan zo'n operatie ook niet meer aandurft. Hopelijk gaat het nu helemaal de goede kant op!

Ik zal dit weekend weer eens wat buikfoto's gaan schieten. Lies is alweer over 2/3de van de dracht heen zag ik...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:27

Hoera! Goed nieuws Neon!
Het niet leuke aan dieren, dat je ooit afscheid moet nemen... Ik hoop dat mijn oude shet er nog 15 jaar of langer mag zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:36

O ja, discussie over buiten en binnen.
Neon staat 's nachts altijd binnen. Met uitzondering bij een hittegolf, dan staat ze overdag binnen en 's nachts buiten.
Bevallen doen we liever buiten. Heb haar ook 3 keer op het nippertje uit de stal getrokken en in de wei gezet, dat onderweg de pootjesblaas al kwam. Ze komt dan in een klein stukje wei, waar nog geen paarden dat voorjaar hebben gelopen, hele schone wei dus, schoner dan een stal. Als de kleine heeft gedronken gaan ze weer naar binnen (afhankelijk van het tijdstip van de dag). Ik geef de voorkeur aan de wei omdat het schoner is, en meer ruimte. Als ik zie wat voor meters Neon maakt tijdens de bevalling, vindt ze dat ook echt prettig. Die staat namelijk een paar keer op en kuiert dan weer een paar meter verder, dan zou ik een stal moeten hebben van 40 meter lang of zo. :+
Ik vind het wel belangrijk dat ze uit de kudde kunnen staan op het moment dat de bevalling nadert.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:43

Ahhh neon wat een goed nieuws!!! :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:02

Hier is er alleen maar zand buiten. Zo een schone wei klinkt wel aangenaam!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:53

@neon: das goed nieuws

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:55

Super Neon!! *\o/*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:57

Doet Neon het dan altijd overdag, of hebben jullie zo goed licht bij?
Ik ben ze kwijt als ze hier buiten lopen 's avonds

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:51

vandaag weer even lekker getroeteld met saba, ook een paar fotos gemaakt je ziet nu echt dat ze boller begint te worden ook op der rug :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:11

Oh wat een opluchting neon! Duimen heeft dus toch geholpen!

Jaa, langzaam zie ik een bubbel verschijnen Sabahartje :)

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:17

Wings_love schreef:
Oh wat een opluchting neon! Duimen heeft dus toch geholpen!

Jaa, langzaam zie ik een bubbel verschijnen Sabahartje :)

jaa nog bescheiden maar het komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:32

Neonlight, dat is een reden voor een feestje!!
Fijn dat hij zo opgeknapt is. :j

AniekR, dat gaat snel he!

Sabahartje, je ziet inderdaad wel dat ze drachtig is! :j
Zeker van de voorkant.

Ik merk dat bij veel van jullie paarden de buik erg bol wordt aan de zijkant en zeg maar halverwege de buik.
Bij Kim hangt het er vooral onder, bij haar heb je zeg maar eerst normaal buik en dan in één keer een verdikking.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:51

Neon heeft 2 keer 's nachts geveulend, veulen 2 en 3. Was ook niemand bij. Veulen 1 is ergens tussen 14 en 16 uur geboren 's middags. Nummer 4 tussen 9:30 en 10:30. Dat waren de veulens waar ik ook niet bij was.
Nummer 5 rond 21/21:30, nummer 6 rond 20:30, nummer 7 om 12 uur en nummer 8 rond net voor 20 uur.
Alle veulens, op nummer 2 en 3 na, zijn in mei geboren. Dan is het toch al aardig lang licht. Bovendien hebben we, mocht het nodig zijn, een bouwlamp gereed staan.
Afgelopen nacht liep ik trouwens ook door die wei te wandelen met Michael, met zaklamp erbij, maar het zicht was eigenlijk best wel goed.