[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:36

CL je hebt pb van mij. Erg vervelend bij die jonkies.

Inmiddels Lawsonia en E-coli gehad. Lawsonia is gewoon vervelend (Maar prima wat aan te doen). E-coli gaat gewoon hard, en dat wil ik ook echt niet nog eens mee maken, vondt het gewoon hel.

Bikkel met zn Lawsonia is inmiddels 3+ :D Verwend kreng soms, maar hij doet het super.
Toos is inmiddels 5 maand, en was eigenlijk opgegeven toen ze 2 dagen oud was. (Even voor het idee, ze spuiten helder rood bloed) en dan duurt wachten lang.

Klessy Djessy heeft trouwens een 2de premie behaalt op de keuring. Het was spekglad op het terrein, Paulien lag al 2 keer op haar gat, en meerdere met haar (ook voorbrengers) dus dat was erg jammer.

Toos mag er 6 augustus aangeloven. En als die thuis is gaat ze gelijk bij mama weg :o

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:45

Trouwens ik ga volgende week op vakantie naar otterlo/veluwe.. Iemand nog tips om naar toe te gaan??

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:53

Je hebt een PB terug Joto! Thanks!

Ik ga zo maar weer eens richting stal, rijden, longeren en die kleine zielige vent van mij weer even zijn beentjes laten strekken in n niet ondergelopen paddock (en deze is ook niet voorzien van een waterbak). Dan ga ik nog even in gesprek met de staleigenaresse want die vind het ook gek dat Dazzle nog steeds aan de diarree is en snapt er nu ook niets meer van.... Ik weet dat er as dinsdag een VA komt om 1 van haar merries te scannen op dracht dus mischien vraag ik wel of die VA dan eens een blik wil werpen op Dazzle want tja, ondertussen zijn er al 4 verschillende VA'en geweest en geen van alle schijnt te weten wat Dazzle heeft of wat ze eraan kunnen doen..... Wie niet waagt, wie niet wint zeggen ze toch?!

Verder ga ik nu even contact opnemen met een veterinair geneeskundige want die heeft me in het verleden al eens erg goed geholpen met Chennai en har 'probleem' dus wie weet heeft zij een oplossing......

Mocht ik meer nieuws hebben dan laat ik het jullie meteen weten!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:43

Wat is dan precies Chennai haar probleem? Heb je al cameratoezicht geprobeerd? Word je veulen niet door anderen iets gevoerd wat hij niet moet hebben? Misschien vergezocht maar er lopen malloten rond, dat wil je niet weten!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:00

Chennai heeft een vachtprobleem (alopecia areata)
waardoor ze van zomer naar wintervacht wissel eerst weken helemaal kaal is en daarna maakt ze pas wat haren aan. Chennai word dan ook in de winter geschoren zodat ze geen last heeft van de vachtwissel van winter naar zomervacht want in het eerste jaar (nu 2 jaar geleden) stond ze in Juli nog steeds met een dikke vacht te kijken....

Bij ons word er niets gevoerd door andere, sta op een pensionstal en daar komt (gelukkig) niet zomaar iedereen binnen! Mijn stalgenoten voeren ook geen andere paarden dus ook dat kan ik uitsluiten. Ook als ze buiten staan staan ze onder toezicht.

Donderdag komt een vriendin van mij naar stal (zij is veterinair natuurgeneeskundige) en dan gaat Dazzle weer op een kuur in de hoop dat dat dan wel gaat werken. Dinsdag neem ik nog even contact op met de VA (nogmaals bloedonderzoek laten doen en als het kan ook een mestonderzoek) en dan hoop ik dat Dazzje weer snel beter is want dit is niet leuk!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:01

cuba Adana had ook zo lang diaree
ik heb toen medicijnen gekregen (was zo een spuit) en ik moest alle 4 weken ontwormen van mijn DA
sindsdien heeft ze geen diaree meer.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:02

pardy schreef:
sorrie voor de rest, maar hepsi heeft mijn hart gestolen. <3

Mijne ook hoor <3 <3 <3 vind het zo'n geweldig beestje!!!
later wil ik ook zo'n leuk fjordenveulentje :P ( later als ik geld teveel heb...* droom* droom* )

@Cubalibre: he wat vervelend!!! hopelijk gaat verder alles goed met je kleintje??

*\o/* *\o/* Sirana vandaag alweer 3 maanden *\o/* *\o/*
nog 3 te gaan en ik moet alweer "afscheid" van haar nemen :( tijd gaat zo snel

ben heerlijk n weekendje vrij ...zit al lekker heel de ochtend de kur te kijken in aken... :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:13

Vervelend zeg dat dazzeltje nog steeds aan de diaree is.

Joto, wat vervelend van het gladde terrein op de keuring.

@fer, gaat hard he. zo wacht je op de geboorte en zo zijn ze al een paar maanden oud.
Kyra nu alweer 3.5 maand.

Peeps en Kyra hebben een pech dag vandaag.
Wij vanmorgen naar stal, we wouden rijden, bak was te nat dus zijn gaan wandelen want niet genoeg tijd om buiten rijden ivm marlis moet werken.
Nou wij paardjes gaan poetsen, heeft kyra een bult die ook warm was onder der buik, denk van een schop beet o.i.d. .
Paardjes zo goed als schoon en om van de boerderij af te kunnen moeten we eerst door de rijbak, daar stond een pony die deze zomer bij ons staat maar eigenlijk een pensionstal verderop.
Er lag geen halster dus we konden m niet ergens anders zetten zodat wij der met peeps en kyr doorheen konden.
Ik wil het hekje van weide naar bak dichtdoen zodat die pony de weide niet op kan en die pony begint op peeps in te meppen en echt gemeen en gericht.
ik proberen weg te jagen maar dat had geen zin.
Hij bleef maar trappen en ik stond er tussen in, peeps met der voorbenen tegen een ijzeren bak en tegen het hek geknalt maar gelukkignergens een wondje ofzo.
Toch maar gaan wandelen, ze ontlaste links voor iets maar stappen is alleen maar goed.
Bij terugkomst benen afgespoten en kyra der bult maar peeps ontlaste weer der linker voorbeen zodra er water op kwam.
Was niet dik ofzo maar we zijn ook gelijk gaan wandelen dus is in beweging gebleven, helemaal 100% rad loopt ze niet.
Nu in de weide, stalgenoot checkt der benen vanmiddag.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:34

kyra met der lange benen en te grote hoofd :P
Afbeelding
echt een toverbal is het, rode nek, lichte buik, donkere billen en benen(zie je op foto niet goed)
Afbeelding
speknek en haffie billen
Afbeelding
peeps eet graag boomschors
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
knappe meiden!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:33

Whisperke schreef:
Trouwens ik ga volgende week op vakantie naar otterlo/veluwe.. Iemand nog tips om naar toe te gaan??

:)* Ja een meeting met mijn paardjes, is heeel dichtbij mij :D
Je hebt kunt heel leuke wandelingen maken, denk aan de hoge veluwe, het wekeromsezand of de edese/ginkelseheide.
Ideaal ook om paard te rijden.

marlis/horsi: ach peeps en kyra een pechdag :(:)
Hopelijk krijgt peeps niet teveel last van haar been en gaat ze niet kreupel lopen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:15

Niet echt jullie dag met Kyra en Peeps zo te horen, balen hoor.
Wat voor maat vliegenmasker heeft Kyra, ik had gisteren een xs gekocht, maar die is Hepsi te klein.
Kyra wordt om te zien al echt veel meer paard.

Dank jullie voor diegenen zie Hepsi lovers zijn :o .
Ben zelf ook helemaal weg van die pluis, straks het afscheid.. 3 jaar naar de andere kant van NL, zucht..
Maar wel te bezoeken, voordeel van kleinschalig opfok, je kan er nog eens gewoon tussendoor banjeren.

_Fer_ over 3 wkn al.. jeetje, dat is snel...

Joto, oei, glad keurings terein, niet fijn! Wel gefeliciteerd met je 2e premie.
Toos ook al bijna weg... bij mama... gaat de tijd toch hard.

CL, gelukkig dat Dazzle verder wel gezond is in zijn gedrag en groei, maar blijft lastig.
Is het waterdun, vla? Of dikker?

Onley, het Adana topic ga ik zo even bekijken.

Maseike, dat is wel een goede, stemmen op het veulen dat je zou willen kopen.
Maar met Fortune Cookie heb je het toen wel heel goed gedaan, maar ja, die ahum.. verkocht zichzelf op de foto's.

Had ik vanmiddag net alle paarden de wei.. pardon.. binnen zee.. in gegooid..
Gaat het met toch hozen.. oeps... nou ja, het is niet koud, vanavond haal ik ze wel weer binnen.
Regende blijkbaar nog net niet hard genoeg, Hepsi ziet er nog uit als een varkentje en is weer een stuk gegroeid!!!
(ja, ik heb een formaat obsessie, ze loopt wat achter dankzij het ziek zijn 2x.. maar ik ben 1.84 lang..
dus als de doods dat ze te klein voor me blijkt te zijn als ze 4 is. :o )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:22

Wat een weer he, weer mooie veulenfoto's gezien, maar nog niet alles bijgelezen.
Gisteren keuring gehad met de pony's en ook veulie was van de partij. ze ging zonder al te veel problemen de vrachtwagen op, pascha aan de ene kant, 3 jarige aan de andere kant en veulie apart in een schot ertussenin. ging prima zo. Ze bleef netjes staan (was ook nog maar de eerste keer dat ze vast stond). Keuring zelf ging goed, alleen had veulie alleen zin in vroem vroem haha, alleen maar geren en gestuiter met het losse rondje, toch nog 1ste premie. Andere merries zijn ook geweest.
uiteindelijk gegaan zonder al te veel verwachtingen, en naar huis met 3 eerste premies en 2 doorverwijzingen (de merries) naar de centrale keuring in kootwijk. :wow: := := beetje onverwacht dus, en dan denken dat ik pascha eerst nog zou afmelden.
dusja nog een paar weken druk doortrainen voor kootwijk hier.
Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:27

Zitake, gefeliciteerd!
Dat is nog eens een leuk dagje uit, met zulke resultaten.
En ahum.. was het bij jullie nou gewoon droog en mooi weer??
Zo aan de foto's te zien wel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:35

Ja het weer was droog, eigelijk pas in de namiddag hier en daar een drupje en s avonds wel regen maar overdag geen klagen. :) gelukkig maar. Resultaten waren super!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:42

Zo, even weer alles bijgelezen. Erg leuke foto's gezien en ook even geloerd naar de Bitpagina's. Hepsi ook hier de harten gestolen, wat een heerlijke boef is dat!
CL, is de mest steeds te dun om te kunnen controleren? Wat een ellende zeg, dat ie nog steeds diarree heeft. Hopelijk komt er snel een oplossing!
Arme Peeps en Kyra, sterkte!
Mooie resultaten voor de keuringen Zitake en Joto!

Vandaag onderlinge wedstrijd bij de club. Onze NF zou ook meedoen, maar liep vanochtend helemaal niet lekker, dus helaas thuis laten staan. Hoop dat ie snel weer oké is, de 29e doet ie mee aan de kampioenschappen...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:43

@Zitake: er gaan er redelijk veel door naar kootwijk dit jaaar, je zult in Kootwijk echt een paar zien van: "Wat zien ze daarin..." :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:51

Sjolvir: kyra heeft een xs vliegenkap:)
Deze past bij kyra, heeft ze al een tijdje.

Voorderest wel bijgelezen maar ben aan het werk dus beetje lastig reageren via me mobiel. En pauze is alweer bijna om.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:58

Zitake, knappe prestaties hoor! Dat wordt nog spannend in Kootwijk.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:09

Zitake, goed gedaan.
Hier was het vanmorgen mooi weer, om 13.00 flinke hoosbuien. Bleek dat de drachtige merrie buiten was gezet. Opeens kwam de bijrijdster dat Tabitha in de wei bleef liggen. Lag dus helemaal plat middenin de modder. Snel op stal gezet en daar voelde ze zich ook ongemakkelijk en ging een paar keer liggen. Veel hele dunne mest maar uiteindelijk ging ze toch gewoon hooi eten. Weer vals alarm, ze heeft amper uier namelijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:09

even snelle post via tel. Kyra heeft maat xs van harrys horses die valt groot en kyra heeft opzich niet een heel groot hoofd.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:00

Sjolvir idd die Fortune Cookie dat was mij er eentje.
Heeft nu nog een hele fan club :)

Girlie zocht een rel met mama.
Mon was er niet zo voor in geloof ik.

Mijn baas vind mij zo knap maarja ....................
Afbeelding
Maar mama pesten dat kan ik als de beste.
Afbeelding
Doe net of ik jeuk heb.
Afbeelding
En peer hem snel weg en mama trapt overal in.
Afbeelding
En dan zet ik de aanval in ha ha ha.
Afbeelding
Kom nou mama.
Afbeelding
Maar dat ik mij mama altijd zo pest maar zo ben ik niet hoor, want eigelijk ben ik best lief.
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:08

Maseike, die merrie's kunnen dan zo heerlijk onverstoorbaar, maar toch geergerd die kleintjes hun gang laten gaan.
Zuchtend.. dat wel..
En die pretletter oogjes... van Girlie... :+ arme Mon...

Kyra een XS van HH, vreemd.. die heb ik dus ook en die past niet!!! arghhhhhhhh...
oogjes zitten dan soort van klem.. en hij zit te hoog.
Heb ik weer, maf Hepsi dingetje..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:09

Heb je de vliegenmaskers al geprobeerd van Br ponycollectie? Want hier gaat het toch over. De shetmaat is wel mooi breed bij de ogen, die past mijn welshjes ook en geloof me die hebben daar wel wat ruimte nodig.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:09

Sjolvir schreef:
Dank jullie voor diegenen zie Hepsi lovers zijn :o .
Ben zelf ook helemaal weg van die pluis, straks het afscheid.. 3 jaar naar de andere kant van NL, zucht..
Maar wel te bezoeken, voordeel van kleinschalig opfok, je kan er nog eens gewoon tussendoor banjeren.

_Fer_ over 3 wkn al.. jeetje, dat is snel...

3 MAANDEN!! 3 weken is wel heeeeel snel ;)

waar gaat Hepsi heen?? fijn he dat je wel gwoon op bezoek kan! heb ik gelukkig ook...
is wel een eindje rijden maargoed dat moeten we er maar voor over hebben :P

@Maseike: hahaha hele leuke fotows :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:17

Oeps, scheel gelezen.. hi, jij kan ook nog even genieten dus, dacht al.. 3 wkn..

Hepsi gaat naar Drente haar eigen hunnebedje inrichten.
Komt daar met ca 10 fjorden veulens en een ouder paard in een groep te staan.
24/7 buiten, beschutting van bomenrijen.
Ben er wezen kijken en alle jaarlingen komen meteen buurten als je daar bent
en de veulens en merrie's van dit jaar idem.

Het is een eindje weg.. maar ja...
Ik zag het niet zo zitten Hepsi tussen de KWPNers te zetten in een grote opfok schuur..
Want ze is toch een stuk kleiner (al denkt ze zelf dat ze ruler of the world is...).