[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:13

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:18

@frenia : bedankt !!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:20

Antoontje schreef:
iwayalover schreef:
Antoontje: Mythe ziet er goed uit. Ik weet niet of ze altijd een beetje een puntkontje heeft (staartwortel meer bovenopliggend zeg maar), maar als ze dat normaal niet heeft zou dit wel eens kunnen betekenen dat ze slappe banden heeft. Maar zoals Tinkerloos al zegt is dat moeilijk te zien vanaf een foto. Maar als haar banden slap zijn kun je dar zelf ook heel duidelijk voelen. Dan kun je waar normaal de bespiering hard is haar kont nu zo induwen als t ware als een drilpudding.

Amandake: Hopelijk krijg je snel bericht idd. Is dat trouwens die tinker die je een dikke maand of maanden terug had gekocht die je wil laten dekken?

nee normaal heeft ze niet zo'n punt kont, meer veel spek erop
ik kan geen foto vinden

Kijk eens aan. Zou dus heel goed kunnen dat ze slappe banden heeft. Slappe banden gaan vaak gepaard met een puntkont. Maar je kunt het t beste voelen

Fleda

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:35

Even weer een EGO berichtje van mij, sorry! Maar ik wilde jullie wel eventjes deze foto's laten zien!

Zo was haar uier vanochtend..Hier zie je net de kleine kegel zitten
Afbeelding

En zo was ie net! Het groeit dus!
Afbeelding

Van achteren
Afbeelding

Haar vooraanzicht
Afbeelding

En de zijkant! Ze lijkt vandaag een beetje bol te staan met haar hele lijf.
Afbeelding

Ben benieuwd. Ze is super chago, dus wie weet!

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:41

Nouja ik heb helaas goed en slecht nieuws...
Goede nieuws is dat mijn champagne hengstje Dobby net zijn eerste merrie heeft gedekt, wat overigens erg komisch was... hij hing eerst over de zijkant...
Snuggert...

Het slechte nieuws is dat het dus June was...
Mijn grullo-bonte merrie die rond 13 mei een veulentje had moeten krijgen van mijn zilverappel-bonte hengstje Armani.
Had helaas er al een tijdje een slecht gevoel over en dat was dus terecht, geen veulen hier dus dit jaar.
Ze moet het dus hebben verloren helaas, want drachtig was ze wel op de scan.
Dus heb niet eens de primeur van Armani´s eerste veulen die eer gaat naar mijn vriendin Anja die (gelukkig) 2 merries drachtig heeft van hem voor juni en juli.
Dus toch nog een beetje reclame-materiaal.
Dus ja baal wel een beetje zeg, had me er erg op verheugd...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:03

Nou fleda die kan élk moment

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:20

@Mabon. Wat een dikke shetties zeg! Orpha zit ook al weer op de 300 dagen. Dat schiet ook al op zeg En die uiers! Die zijn ook echt al flink.

@Tinkerloos. Nog geen veulen Femke heeft nog niet zo'n zin volgens mij

@Neonlight. Gefeliciteerd met je mijlpaal

@Tinkerloos nog een keertje Tss je moet tevreden zijn met het veulen dat je krijgt Ik zou ik echt een beetje balen als ik een zwart hengstje kreeg. Maar dat kan hier niet. Door wie is Femke eigenlijk gedekt? Er staat me iets bij van Thunder, maar ik weet het niet zeker meer

@Merilyn. Gefeliciteerd Dat gaat al goed met haar zo te lezen Ik ben benieuwd naar foto's Al denk ik dat die er inmiddels al zijn

@Flettie.. Ik denk dat je tweede droom klopt.. Ik gok op een effen bruin veulen

@Keevagirl. Ik hoop dat de volgende birthalarm wel goed werkt! Het zou toch wel heel erg zijn dat als je zo'n duur ding aanschaft, het pas werkt als het veulen er al langs staat

@Amandake. Hengst overleden Hoe kan dat zo ineens?! Welke hengst is het? O, lees dat het geen bekende hengst was. Maar zou je niet liever kiezen voor een goedgekeurde hengst voor papieren voor het veulen?

@Antoontje. Dat zijn ook al flinke uiers zeg!

@Fleda. Nog grotere kegels Oehhh dat gaat de goede kant op Vanaf wanneer ben jij al aan het waken? Is niet fijn, ieder uur wakker worden zonder veulen

@Meavey. Oh wat jammer dat je geen veulen krijgt dit jaar Wel fijn dat je jonge hengst zijn eerste merrie heeft gedekt

Missy begint me toch dik te worden ineens Ze heeft onder zo'n beetje heel haar buik een grote bult oedeem zitten, en haar uiers beginnen ook echt wat te worden Ze heeft ook echt al een puntbuik. En zwaar dat ze het heeft Ze staat echt een beetje te balen in haar paddock. Als ze zo doorgaat verwacht ik het veulen eigenlijk toch wel op de uitgerekende datum!

Puuzje die gaat ook echt de goede kant op. Haar uiers zit ook eindelijk weer verandering in, die hadden toch een hele tijd stil gestaan. De bovenste stukken van haar tepels zijn nou ook gevult, eerst waren heel haar tepels leeg. Ook heeft ze ook echt al een puntbuik! Het zou met niet verbazen als deze twee dames heel gezellig tegelijk gaan bevallen! Of de een een dag later ofzo.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:20

Merilyn gefeliciteerd met je veulentje!!
Melanie ook gefeliciteerd met je veulen!!
Fleda die heeft iid flinke t*eten , die tweede harsdruppel begint er al aardig op te lijken
Meavy jammer van je veulen, hopen dat t nu goed gaat, en je hengstje moet gewoon veeeel oefenen
Antoontje flinke buik en uier al begint aardig op te schieten, enne moooie staart.
Fleda schreef:
Ik gok op vrijdag/zaterdag nacht/ochtend. Ben benieuwd. De wallen hangen intussen op mijn knieen want elk uur je wekker daar wordt je ook niet vrolijk van! Leuk hoor, merrie's!

Uums

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:38

Leuke merens, Fleda! Zo te zien is ze niet zenuwachtig voor de bevalling, ze kijkt zo heerlijk relaxed :d.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:40

Fleda wat doe jij op BOKT????? Ga jij eens heel snel terug naar jou merrie!!!!!!!!!! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH ik wou dat Snap het was! Wat een SUPER uier!!!!

Meavey.... het spijt me voor je, volgend jaar heb je dan weer een primeurtje! Ik hoop voor je dat het dit keer wel goed gaat!

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:44

Ik ben er nog......maar ga nu weer naar Fleur!
Hopelijk is mijn volgende bezoek aan bokt met foto`s van een veulentje!

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:54

@Amandake: dat is idd balen zeg heb je alweer een andere hengst op het oog??

@Merilyn:Gefeliciteerd met je mooie veulen

Hier foto's van lenie op 323 dagen dracht
Afbeelding

Afbeelding

Hier kun je toch al een beetje zien dat ze slappe banden heeft, normaal heeft ze een ronde spekkont

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:01

Melody: Die heeft idd een mooie puntkont al!

Fleda: Zou wel leuk zijn, als je straks met veulenfoto's komt hoor!! GO FLEUR!!

Meavey: Jammer dat het veulentje is verworpen... Wel super dat die andere merrie drachtig is!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:10

Femke is gedekt door Pablo (vd bonte parels)

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:36

nou fleda ik denk dat ze zaterdag morgen niet gaat halen hoor in dit tempo, succes met waken..

Afbeelding

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:42

tonie, neeeeeeeee,er zitten er vast nog wel een paar onderin het blik.....

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:44

Vrijalover voor Bonnie is dit haar eerste veulentje vandaar dat ze zo mooi draagt alles zit nog lekker strak

Mac Het uier van Orpha is nu net iets over de helft denk ik ze heeft er altijd een hele melkfabriek onderhangen aan het eind van de dracht.Bij elke beweging die ze dan maakt spuit de melk eruit.
Vorig jaar toen we haar moesten melken voor het veulen had mijn broer binnen 15 minuten 1 1/2 liter uit haar.
Maaike had zoiets van niet weer die camera ik ben er niet.

Tinkerloos Het zou mooi zijn als ze wacht op je tot het weekend dan wordt het ook mooi weer heb ik vernomen

Neonlight gefeliciteerd met de mijlpaal van 240 dagen dracht

Merilyn gefeliciteerd met je veulen

Keevagirl is het birth alarm nog gekomen?

Amandake wat een pech zeg dat de hengst die je uitgezocht had overleden is. Snel een ander zoeken dus

Fleda Fleur houdt het lekker spannend

Melanie gefeliciteerd

Antoontje Ze ziet er goed uit vooral haar staart

Meavey Wat jammer dat ze het verworpen heeft, hopelijk gaat het nu wel goed

Marlijntjuh Dat zou wel gemakkelijk zijn als ze allebei tegelijk gaan bevallen

Melody83 Lenie ziet er goed uit

Bonnie zou aankomende zondag uitgerekent zijn maar ik denk dat ze over gaat staan, want het uier is nog niet echt vol.Kan ik mooi nog even hun weitje in orde maken. Hopelijk staat ze niet te lang over aangezien ik maar 2 weken vakantie heb.

Maaike kan gelijk met Bonnie zijn maar ook nog 10 dagen later er heeft 3 weken een hengst bij hun gelopen deze heeft ook haar gelijk gedekt maar 10 dagen later was ze dus goed hengstig en is ze weer gedekt.

Orpha gaat haar eigen gangetje hier 's morgens loopt ze los op het erf maar meestal staat ze dan bij het kuilvoer of bij de maïskuil te eten.
Dit wordt haar laatste veulentje want ze is al op leeftijd en 1 van haar knieëen begint slijtage te vertonen.
Hopelijk dat het dit jaar goed gaat en dat ze een merrie veulen krijgt dat zal dan waarschijnlijk aan gehouden worden.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:14

Als iemand een tip heeft voor een dekhengst,mag je me dat gerust melden (tinker)

@fleda : wat een joekel
@meavey : Heb een soortgelijk verhaal : we zetten gisteren de hengst bij Cleo voor een dekking tijdens de veulenhengstigheid , en Cartouche staat daar ook in de weide (waarvan we twijfelde of ze weldegelijk drachtig is)......... Cleo is nog niet gedekt,maar bij Cartouche liep het g..l vocht zo der benen af.................dus nu weten we het in èèn keer...Cartouche is dus niet drachtig
@melody83 : mooi buikje

Weet niet meer wie het gevraagt heeft,maar de tinkerhengst is overleden aan kolieken.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:24

Nou dames, hier komt ie dan, de dikke buik van Orrinocco (v. Partout) dankzij Rubiquil

Afbeelding

Het gaat al aardig hangen
Afbeelding

Hier zie je hem/haar al helemaal hangen in mama's buik
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Buik buik en nog eens... buik
Afbeelding

Met gevaar voor eigen leven een poging om de uiers vast te leggen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dikke ader naar de melkfles:
Afbeelding

Ze is er helemaal ondersteboven van
Afbeelding

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:26

thyrza maar die buik begint erg goed te worden he !
en die uiers ook al lekker vol lopen.
wanneer moest ze veulenen??

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:28

Medio mei, maar we denken dat het eerder komt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:37

Amandake, wanneer zou Cartouche gemoeten hebben? Balen dat ze niet drachtig is. Ook voor jou Meavey, zeker als je ze drachtig op de scan gezien hebt en er nu pas achter komt, nu het zo dichtbij is.

Fleur, die wacht geen 24 uur meer denk ik. Ik gok dat we morgen weer kunnen feleciteren!

Tyrza, je merrie doet met de mode mee. Dit jaar schijnen puntbuiken en volle tieten erg in de mode te zijn.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:42

fledda: Kegelen maar!!

meavey: Zonde van het veulie,maar fijn dat ze weer gedekt is

marlijntjuh: Pablo van de bonte parels is de papa..(ik heb vernomen dat hij veel donkere effen veulens vererft...)Ik wil bont!!!

melody83: groeit lekker hoor!!

frenia: Ja,klopt,het was Pablo.

mabon: 20 graden vrijdag en zaterdag!!! Laat het veulie dan maar komen!!

thyrza: dikke buik!! Ik denk ook dat ze die datum niet haalt..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:45

Tinkerloos schreef:

marlijntjuh
: Pablo van de bonte parels is de papa..(ik heb vernomen dat hij veel donkere effen veulens vererft...)Ik wil bont!!!

Pablo.. Hij is wel mooi Ach.. Als je een effen veulen krijgt, denk ik wel dat het een bruine wordt.. Dat is beter als een zwarte, toch?!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:47

Balen Meavey dat je merrie toch niet drachtig is!

En Amandake, ook voor jou balen van Cartouche!!
Ik weet niet van welk stamboek je een hengst wilt en hoe je merrie er uit ziet. Open anders een topic op TI (dat mag toch?). Dat gaat helemaal over tinkers en daar is vast wel iemand met een idee voor je...

Oeh Fleur spannend!!! Ik ga voor je duimen dat ze vannacht bevalt...

Tinkerloos, Pablo is ook de vader van Maddox (van Esme_27 op bokt) en van Kit (van Cheveyo)...

Lisje schatten we momenteel in op aankomend weekend...Ze had vandaag weer ieniemienie harsjes, maar dat zegt zo weinig. Wel belde ze vannacht ook de vader van de boer uit bed... De boer was vergeten het alarm weer uit te zetten nadat ie was gaan kijken, dus ging het alarm bij zijn vader af. Die is toen gaan kijken (woont vlakbij).... Hihi