Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:14

tja...ik weet het nu niet meer hoor. Ik heb het wel 4keer uitgeteld en laten tellen....maar dit vind ik wel erg snel. Trouwens...die zou de keer zijn dat ze thuis is geinsemineerd voor de eerste keer. En toen is ze niet drachtig gescannd. Daarna nog 3 keer geinsemineerd en pas bij de 4e keer dus was het raak en dat was rond 14 juli. Dus na 333 dagen zit je op 24 mei hahaha.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:30

haha na even rekenen kom je er wel Knipoog Tong uitsteken

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:50

Ik heb bij Hinke nog steeds niets gevoeld. wel zie je het veulen af en toe meer links of rechts liggen dat puilt ze wat verder uit aan die kant.
Ook heb ik het idee dat d'r buik de laatste tijd niet zo heel hard meer groeit Scheve mond

Afbeelding

Afbeelding

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:39

Ziet er goed uit toch Lachen Vooral op de laatste foto zie je het wel!
Ik kom net terug van de ruitersport! Ik heb weer wat snoepjes voor de paarden gekocht Lachen Zullen ze blij mee zijn Haha! en sporen ~~}> Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:29

Nimber, dat heb ik nou precies hetzelfde met Simply!! En die heeft ook nog maar 3 maanden ongeveer te gaan! Zou het erbij horen??

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:49

Ik moet ook weer eens wat foto's van Muppet gaan maken!
die word ook steeds dikker! Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:50

3 maanden nog maar jeddah??
spannend!!!!!!! Of nog niet? Lijkt me wel, nog maar 12 weekjes! Haha!
Een van de eerste veulens toch hier op bokt? Eerst hebben we nog een winterveulentje Lachen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:42

Nancy had vandaag overduidelijk een "ik ben drachtig dus ik ben niet normaal" dag.
Normaal gesproken als ze in de paddock staat schreeuw ik minstens 20x per minuut dat ze niet met haar kop tussen de draden doormag, vandaag besloot ze dat ik mijn stem moest sparen want ze bleef keurig staan.
Ook in de uitloop (normaal staat ze daar gemiddeld 20 seconden in voor ze ontflipt) bleef ze uiterst bedaard staan, en ze wilde eigenlijk niks.
Een rondje stappen aan de hand was eigenlijk al teveel voor mijn theemuts.
Ben benieuwd hoe ze morgen is...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:13

Wat doen we onze merries toch aan Ach gut

Jeddah, jij hebt nog maar 12 weekjes ongeveer te gaan, ik heb er nog maar 15 weken op zitten Clown En dus nog héél veel weken te gaan Nagelbijten / Gniffelen
Ach ja, wij komen er ook wel. Iets of wat later, maar "we save the best for last" Schijnheilig Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 02:33

Ja! Sim hoeft vandaag nog maar 98 dagen!! Het schiet nu echt op!! Raar idee Tinne, dat jij net gehad hebt wat ik nog maar hoef te wachten! Maar aan de andere kant is voor mij straks de "spanning" eraf en dan moet jij nog!! Dan is het leuk!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:24

Polly schreef:
Nancy had vandaag overduidelijk een "ik ben drachtig dus ik ben niet normaal" dag.
Normaal gesproken als ze in de paddock staat schreeuw ik minstens 20x per minuut dat ze niet met haar kop tussen de draden doormag, vandaag besloot ze dat ik mijn stem moest sparen want ze bleef keurig staan.
Ook in de uitloop (normaal staat ze daar gemiddeld 20 seconden in voor ze ontflipt) bleef ze uiterst bedaard staan, en ze wilde eigenlijk niks.
Een rondje stappen aan de hand was eigenlijk al teveel voor mijn theemuts.
Ben benieuwd hoe ze morgen is...

Die drachtige theemuts van ons heeft ook van die dagen.
Nou een uurtje in de paddock en snel naar binnen
Lopen aan de hand/longe, nou nee .
Ik wil eten en verder lekker op stal staan . Dagelijks een borstelbeurt. Vooral onder mijn kin met die borstel en natuurlijk schoffiekroelen. Bloos

Ze is bijna 7 maanden drachtig nog 5 te gaan. Pffffff Frusty

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:03

98 dagen ... wat klinkt dat ineens kort! Pepsi is ongeveer tegelijkertijd uitgerekend met Simply. Haar buik is HUUUUGE, maar Pepsi zelf is er mega-vrolijk onder. Het is gewoon een ontzettend blij mutsje van een paard.

Lee gaat zonder problemen mee naar buiten en staat daar vervolgens de godganse dag een beetje voor zich uit te dromen, in afwachting van een wortel en een poetsbeurt. Lijfelijk contact met andere paarden wil ze al heel lang niet meer, maar bij ons kruipt ze bijna op schoot! Zij wil ook niets liever dan onder haar kin gekriebeld worden ... is dat een drachtige merrie tic? Bij haar vorige dracht had ze dat ook, net als Koningin Famosa!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:06

@Mac en Phiabink: Nou, ik moet zeggen dat Sim, die juist helemaal niet van poetsen houdt terwijl ze drachtig is, het ook juist heerlijk vindt om haar hoofd en vooral onder haar kin geborsteld te hebben!! hmmm "ontdekken" we hier iets? Knipoog

Vandaag nog maar 97 dagen Mac!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:15

Famosa heeft altijd buiten in een kudde fokmutsen gelopen waar ze moederoverste (koningin van de kudde) was. Ze vind die aandacht en het poetsen daarbij heerlijk. Ze knabbelt dan ook heel lief aan mijn jas Lovers , en als je stopt dan kijkt ze je aan van MMMMmmmm ga nog ff door Bloos

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:20

Kunnen die van jullie dan ook zo'n debiele platte onderlip trekken? Lee gaat zelfs zover dat ze met haar onderlip op mijn hand of op mijn arm gaat staan "bangen". Met de onderlip langs ritselende stofjes schuren is ook favoriet. Ik weet niet wat ze daar nou zo lekker aan vindt; maar dat deed ze tijdens haar vorige dracht ook Verward ...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:38

Mac schreef:
Kunnen die van jullie dan ook zo'n debiele platte onderlip trekken? Lee gaat zelfs zover dat ze met haar onderlip op mijn hand of op mijn arm gaat staan "bangen". Met de onderlip langs ritselende stofjes schuren is ook favoriet. Ik weet niet wat ze daar nou zo lekker aan vindt; maar dat deed ze tijdens haar vorige dracht ook Verward ...

Zowel Famosa als Koos hebben zo raar lipje als je ze poetst. Koos = friese ruin. Koos staat dan helemaal opgericht met een debiel lipje te genieten. Zijn ogen staan op "STONED ALS EEN GARNAAL" Nagelbijten / Gniffelen Moos (Famosa) staat niet opgericht maar ze trekt net zulke debiele bekkies als Koos. Black and White. We hopen dat die 2 het samen goed kunnen vinden. Een span voor de toekomst??????????????

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:54

Ze trekken alledrie zo'n "kamelenlip" als ik ze poets. Lee heeft daarnaast dus die tic met haar onderlip, daarmee bonkt ze het liefst op je platte hand.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:21

vreya vind het heerlijk als ik heel hard haar hals poets! Dan gaat ze helemaal met haar hoofdje omhoog heel schattig! Lovers
@ jeddah: ga je nu elke dag zeggen hoeveel dagen je nog moet? Tong uitsteken

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:24

Mac schreef:

Vreya is ook altijd extreem actief met haar bovenlip! *LOL* Ze kan er alles mee, ze voelt in mn zakken, maar houd toch keurig dr monje dicht, omdat ze van mij niet in mn zakken mag bijten, dus doet ze alles met haar lip! Clown Wel grappig, maar soms een beetje te irritant! Ik heb haar een tijdje geleden leren flemen, en dat had ze metteen onder de knie en nu heeft ze nogal gauw de neiging te gaan flemen als ze een zakje hoort! Bloos! Staat ze zich de hele tijd uit te sloven, krijgt ze lekker niets! Anders worden ze ook zo schooierig! Bloos

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:20

Ik heb vandaag ook weer eens wat foto's gemaakt.
Copper is tenslotte al weer 6 maanden drachtig en Macy 7 Lachen

Het is ook gelukt om de 1e actie-foto te maken van de kleine van Macy *LOL*
Afbeelding
Bij het pijltje kwam een paar keer een flinke bult uitpuilen en ik heb um op de foto gekregen!
Nu dus een stuk lager dan waar ik eerder al regelmatig beweging zag.
Heb de foto wel erg moeten oplichten want het is eigenlijk steeds al weer te donker om foto's te maken.

Nog 2 andere foto's van een dikke Macy...
Afbeelding
Afbeelding
Als ze loopt, zie je de buik ook al echt van links naar rechts schommelen Bloos!

En Coppertje...
Afbeelding
Voor haar doen al aardig zwaar. Bij Copper zie je eigenlijk de eerste 10 maanden weinig.

Oh en ze krijgen tegenwoordig steeds hun brokjes uit een bakje maar vanmiddag was het echt een "gooi je bakje om"dag ofzo Clown
Dan kan ik maar beter snel de bakjes weghalen anders gooien ze de bakjes zo over het hek de weg op Haha!

Copper is op dit moment wel een beetje in een kroelbui maar Macy absoluut niet.
Ik probeer haar er af en toe aan te wennen dat ik haar buik aanraak maar vandaag kon ik net op tijd wegspringen.
Krengetje dat het is Extreme duivel

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:58

Jeetje als ik die merries van jou bekijk MarijeR dan ben ik haast bang dat Sim helemaal niet drachtig is Scheve mond !! Wat een buiken OK dan! !! Zo groot is de buik hier nog niet !!

@vrijalover, ik heb al een maand lang de resterenede dagen in mijn onderschrift staan Knipoog ! Dus, ja, ik ga ermee door !!

@Mac, nee, de mijne doet dat niet, maar ik hoorde wel dat de moeder van Simply (ook begin volgend jaar uitgerekend) veel staat te "klapperen" met haar onderlip Verward Haha! !

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:07

Citaat:
Jeetje als ik die merries van jou bekijk MarijeR dan ben ik haast bang dat Sim helemaal niet drachtig is
Idd.dat vermoede krijg ik ook. Lady is nu 5,5 maand, maar ze is veel minder bol dan copper

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:10

jeddah schreef:
ik heb al een maand lang de resterenede dagen in mijn onderschrift staan Knipoog ! Dus, ja, ik ga ermee door !!

Da's mooi, want dan hoef ik niet steeds te rekenen voor Pepsi Haha! .

Klapperen met haar onderlip kan Lee ook doen als ze beledigd of gespannen is. Toen ze dat voor het eerst deed heb ik helemaal in een deuk gelegen. Was op buitenrit met een vriendin en we waren de weg kwijtgeraakt. Ik wilde kaartlezen, maar er stond te veel wind en Lee was vreselijk aan het dreutelen. Ik was dus even afgestapt om fatsoenlijk te kunnen kijken. Toen ik wilde opstappen, begon Lee weer vreselijk te trippelen. Op een geg. was ik dat beu en heb ik haar met de teugels een klets op haar borst gegeven met de berisping "nu is het KLAAR". Ze stond daarna stokstijf stil, maar begon met haar onderlip los keihard met haar hoofd te schudden ... klapper klapper klapper ... mevrouw was overduidelijk beledigd Haha! .

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:47

oooh gelukkig Jeddah ben ik niet de enige.
idd marije bij jouw merrie's vergeleken heeft Hinke een strakke buik. Hinke zit nu al op de 8 en een halve maand....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:51

@ Mac, ik hou het wel bij voor Phoebs en Sim hoor Cool !

@ Nimber, phoe, ik ben dan ook blij dat ik niet de enige ben!! Zat al weer te denken om de DA te bellen om op te komen voelen Bloos! ! (doe ik niet hoor Knipoog , hij verklaarde me al voor gek toen ik met 4 maanden dracht nog 1 keertje wilde "kijken" Verward )