[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:41

Hoop drachtige, Gefeliciteerd! En ook nog een hoop op het wachtbankje!

Wat vervelend dat Zilver nu niet meer (goed) hengstig lijkt Kabayo. Hopelijk toch snel weer mooi op de rit!

Spannend knolselder met een grote merrie!

Hopelijk is ze mooi drachtig Juval. <3
Gisteren weer twee merries drachtig gescand van Milo, tot nu toe zijn alle merries in 1x drachtig van hem! :):)

Hier nu met 2 merries op het wachtbankje, 1 in Nederland en 1 thuis. Die thuis is qua gedrag wel echt heel anders nu, maar ben altijd bang om spoken te zien. :+
10 juni wordt zij gescand. Andere merrie heeft net veulen hengstigheid gehad, die gaan we insemineren bij de volgende hengstigheid. :):)

baudyh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:41

Helaas was Proxi vanavond niet drachtig. Mogen we maandag avond weer mee scannen.
Diantha hadden we donderdag hengstig gespoten, vrijdag scannen, 2 eieren, vandaag geinsimineerd, morgen scannen of de eitjes weg zijn.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 00:16

Baudyh. Jammer -O- op naar de volgende poging

Quir dat klinkt positief. Vaak is dit gevoel wel juist

Knolselder. Spannend. Duimen dat het pakt. Knappe mini hengstjes

Rensju. Ooh wat apart. Ik doe niks rustig aan na dichtzetten. Gewoon naar buiten. Oke niet aan het werk. Maar geen stalrust toch?

Kabayo. Wat frustrerend. Hopelijk snel goed hengstig

Libera. Spannend. Hopelijk allebei netjes drachtig

Ponytante. Niet hengstig is positief. Duimen draaien

Hennos wat balen! Duimen voor deze poging

De ochtend gaan we een oude bekende ophalen. Mijn eerste paardje terug bij mij. Toch bijzonder. Gaan we proberen nog een veulentje bij te fokken. Toch wel spannend en leuk.
Ze is van Emilion x Esteban x Remano
Ze is zelf niet groot maar fokt reuzen :') haar laatste nakomeling van mijn overleden hengst is 1.74 geworden. Zelf is ze 163, Formidable was 168. Deze is vorig jaar ster geworden op de keuring, dressuur kant. Ze heeft ook een 1.30 paard gegeven. Ik verwacht met White dream een leuk allround veulen te fokken. Nu al benieuwd <3 eerst nog maar drachtig worden
Afbeelding

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 06:59

Wat leuk dat jullie haar weer terug gaan hebben Am_horses hopelijk lukt het om haar drachtig te krijgen!

Wat jammer Baudyh.

Spannend nog Quir.

Wauw mooie hengsten Knolselder.

Hopelijk zet het door Kabayo.

Spannend Libera

Spannend Ponytante

Mijne met het bloedei wordt morgen gescand of het andere ei succesvol is geweest. Dat ze nog niet weer hengstig is zegt dus ook helemaal niks. Heel anders qua gedrag vind ik haar ook niet. De andere merrie van stal is 2 dagen eerder geïnsemineerd en is ook nog niet hengstig die wordt morgen ook gescand die zit dan op 19. Gok dat het daar wel gelukt is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:50

Ik loop een flink stuk achter zie ik!

Elina wat vervelend dat ze nog niet hengstig is, er zit niks op dan afwachten. Sommige merries zijn meteen kats hengstig als ze op vreemd terrein zijn en andere moeten zich eerst een beetje thuis gaan voelen. Ik snap haar wel.

Marjolein wat spannend, ik hoop echt voor je dat het raak was. Succes morgen!

Wat leuk AM, je eerste paardje terug. En dus toch nog een veulen erbij op de planning voor volgend jaar.

Baudyh wat balen, gaat ook nog niet helemaal soepel daar bij jou dit jaar he? Duimen dat het nu wel lukt!

Quir hopelijk zit je gevoel goed! 3 veulens voor volgend jaar op de planning?

Knolselder ik ben heel benieuwd naar jouw combi. Erg leuk dat je nu ook met een grotere fokt. Balen van Wiske.

Crazy_funky ook van hieruit beterschap.

Libera hopelijk beide drachtig. Succes met wachten tot donderdag!

Ponytante dat klinkt gunstig. Duimen voor een goede scan.

Hennos erg jammer, wel fijn dat je meteen door kon. Nu weer op het wachtbankje inmiddels?

Luna welkom terug. Jij zit er midden in met je merries. Hopelijk worden de laatste 2 ook snel hengstig.

Vibabu gefeliciteerd!

Verder lees ik over merries die zich hengstig gedragen en toch drachtig zijn. Dat is niet fijn voor je gemoedsrust, maar gelukkig niks aan de hand dus.

Hier verder geen nieuws. We zijn de 50 dagen gepasseerd en ik heb een scheiding in mijn groepje gemaakt die tot nu toe goed werkt voor Elonia (en met name ook voor de anderen) gelukkig.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 14:28

Claudia ja klopt. Ik hoop maar dat ze snel weer hengstig is. Wil haar graag weer thuis hebben. Fijn dat het bij jou weer rustig is

Marjolein ben benieuwd. Hoop dat ze beide drachtig zijn!

Amhorses ja heel frustrerend.. Wat leuk dat je je oude merrie hebt terug gekocht. Hoe oud is ze nu?

Baudyh ah nee wat jammer. Hopelijk snel hengstig en hoop bij de andere dat de eitjes weg zijn

Quir wat super dat alles in 1x drachtig is van Milo! Spannend! Hopelijk beide mooi drachtig

Knolselder ze kijkt wel lief. Inmiddels geïnsemineerd?
Wel "fijn" dat je het herkent. Ze zal vast bijdraaien..
Ik vind Mac wel heel knap zeg <3

Rensju ik denk dat ze uiteindelijk wel bijdraagt. Wel vervelend ook voor de hengstenhouder. Veel extra werk. Hengst is ook tot eind juli beschikbaar. Kan dan nog 1x proberen denk ik mocht deze ronde niet lukken

Crazy_funky ah nog wachten tot 10 juni, spannend!

Dit bedoel ik dus... ongeïnteresseerde zilver... nogsteeds inderdaad....
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:16

Gek hoor Kabayo. Dat had die van mij dus ook met een ei van 4,3 en 2 dagen later was het ei weg. Maar 5 dagen later toonde ze ineens heel hengstig en dat bleef ze toen 6 volle dagen en ze is nu drachtig........

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:29

DDDara schreef:
Gek hoor Kabayo. Dat had die van mij dus ook met een ei van 4,3 en 2 dagen later was het ei weg. Maar 5 dagen later toonde ze ineens heel hengstig en dat bleef ze toen 6 volle dagen en ze is nu drachtig........

Geeft wel hoop. Ze had dit vorige keer met natuurlijk dekken ook. En ook direct drachtig toen. Gekke merries

Maar kreeg net goed bericht! *\o/*
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:41

Eindelijk :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:46

Jaaa go Zilver en Perry :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:02

Jeej kabayo
Hopelijk pakt het nu gelijk <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:22

Dat is goed nieuws Kabayo!
Pfff waarom kan je geen 2 veulens tegelijk fokken met een merrie, dan plakte ik er nog een Perry bij haha.

Op hoe groot springt een ei gewoonlijk? Snap dat dit misschien per merrie verschilt, maar toch. Ze had nu een ei van 3.8.
DA zegt morgenavond te bestellen om dinsdag te insemineren.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:51

Yes goedzo zilver, ik vind perry wel een knapperd zeg!

AM het rustig aan doen ging om springen, bokken en dat soort fratsen. Mocht wel rijden.

Knolselder mijne springt ze rond de 4.5. Dus dan zou dat wel kloppen als ze plm 0.5 per dag groeien.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 06:51

Knolselder dat verschilt echt per merrie. Bij mijn ene merrie rond de 5,0-5,3 en de andere tussen de 6 en 6,5. Ik denk dat het prima is om dinsdag te insemineren, dan zit je wel veilig voor de eisprong. Mocht het ei toch nog verder groeien dan zou je donderdag nog eens insemineren.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 07:06

kabayo: wow van geen intresse naar dekking! Duimen dat ze nu wel drachtig wordt van hem!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 07:51

Fijn Kabayo! Perry moest wel flink klimmen :))

Dat verschilt per merrie Knolselder. Hier zitten de meeste rond de 5cm.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 07:52

Fijn dat het gelukt is Kabayo ben benieuwd hoe vaak je nog moet.

Vanaf hoeveel dagen scannen jullie voor het hartje? En doen jullie dat altijd of slaan er ook mensen over of stellen jullie het ook wel is uit?

Mijn merrie is namelijk behoorlijk afgevallen van haar maandje bij de hengst en wil er eigenlijk niet onnodig stress bezorgen dus ik twijfel.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:01

Ik ben zo blij! Mijn merrie is vanochtend drachtig gescand en het bloedei is ook weg! Ondanks 4 x insemineren in de cyclus is het raak.

Dus nu duimen over 2 week ongeveer voor een kloppend hartje!

Lees later weer even bij want ben ook op vakantie.
Laatst bijgewerkt door M_arjolein op 03-06-24 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:11

Gefeliciteerd Marjolein! Wat fijn! En wat kan jij vroeg scannen. Hier komen ze gerust om 12u haha. Geniet van je vakantie!

DDDara ik heb een paar keer rond de 31 dagen gescand. Dit was prima. Ik zou de scan wel doen want de eerste 60 dagen (volgens mij) zijn het cruciaal en gaat het het vaakst mis
Ik gok dat zilver nog 2x moet (om en om)

Goldenarrow haha ja. Het is een hoogte. Hij is nu rond de 155 en Zilver is maar 163. Dus enorm verschil is het niet

Jennyk ja niet te geloven haha. Maar zo is ze. Sochtends niet, middags gerust wel :+

Rensju ik ook <3 Ben benieuwd wat eruit komt

Knolselder kan wel maar dan moet je ET doen :P Hier springen ze tussen de 4.5 en 5.8 :j Bij een Fries

Seven ik hoop het! Pff werd er wel wat moedeloos van hoor :=

Claudia *\o/*

Mirjamalvaro ja heel blij mee :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:27

Gefeliciteerd met de drachtige dames.

Hier was bij diantha 1 ei weg en 1 zat er nog. Dus het bankje op en over 15 dgn maar weer kijken.
Vanavond scannen met proxi.
De 4e avond op rij om te gaan scannen.
Je moet er wat voor over hebben hè

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:37

Wij scannen met 40 dagen voor hartje. En daarna niet meer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 09:11

Hier ook altijd voor hartje scannen. Wisselt een beetje wanneer. Rondom de 30 dagen. En sws voor de gust nog en als ze vroeg drachtig zijn er tussen in ook nog

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 09:14

Kabayo
Zo begrijpelijk je hebt zo je binnen op deze combi gezet. Ik duim voor je

Wij scannen op hartslag en meestal later in het jaar nogmaals voor de evt. gust verklaring

Baudy
Nou ook voor jou draaien de duimen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 09:39

gefeliciteerd met alle drachtigen...

helaas hier niet drachtig, -O- we gaan dus voor de 2e ronde. Er is wel een mooi ei van bijna 4 cm, dus we gaan morgen insemineren. duimen maar weer!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 09:56

Gefeliciteerd Marjolein!

Volgens mij kan je vanaf dag 25 scannen op hartslag, maar wij zitten meestal rond dag 30-35.