[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:47

Luna dat is een mooi eindje rijden :oo . Hopelijk met het gewenste resultaat.

LaDonna wat goed, gefeliciteerd! Wat zul je blij zijn.

AM haha inderdaad, die handschoen is dan wel extra fijn. Maar is denk ik wel een goed teken als ze ZO hengstig zijn. Fijn dat het ei weg was, zitten we al met 3 tegelijk op het wachtbankje.

Wanneer gaan jullie scannen Anso en AM? Ik denk ik 3 juni.

Jennyk mijn gevoel is nu erg positief, hopelijk heb ik gelijk.

Ah das wel dubbel balen Baudy, wat een snelle cyclus :oo

Jenny gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, leuk dier.

Janine geen idee of ze anders ruiken dan. Bij veronia mogen ze alleen in de buurt komen als ze hengstig is, verder is het een blijf-van-mn-lijf parade bij haar.

Kathleen zou mooi zijn als dat nu weer lukt. Duimen dat het ei springen wil. Ik heb nu bij Veronia beide rondes twee keer moeten insemineren, had liever 1 keer gehad maar het is niet anders.

Jazzejam gelukkig dat ze wel heeft gereageerd op het hengstig spuiten. Ik duim voor je.

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:53

jazzejam: fijn dat ze gereageerd heeft op het hengstigspuiten, succes deze ronde!
Heel herkenbaar dat ze minder graag meegaan op de trailer!
Dankje, ze is 154cm.

muronia: is de hengstigheid nu voorbij? Dankje!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:23

LaDonna gefeliciteerd!!

Claudia welkom weer op het wachtbankje! Fijn dat je gevoel positiever is deze ronde!

Baudyh jeetje. Die is wel erg snel!

Jennyk leuke merrie! Wat voor stamboek is ze gekeurd?

Jazzejam fijn dat het hengstig spuiten gelukt is. Nu maar weer snel beginnen!

Kathleen_vW wat fijn zo'n merrie! Hopelijk inderdaad in een keer klaar :D

Janine daar heb ik nog niet eerder van gehoord dat het anders ruikt. Spannend! Hopelijk straks een positieve scan. Gefeliciteerd met je andere merrie!

Luna2006 pff wat een rit! En er zijn al mensen die klagen dat ze anderhalfuur moeten rijden naar een hengst :=

AnsoDM ook op het wachtbankje! Sterkte met wachten haha

Net als Amhorses. Klinkt positief!

Nieky mooie lijst. Je gaat het druk krijgen :j

HappyHippie leuk je hier weer te zien. Ik gun je alle geluk van de wereld en dat het goed mag gaan!

Hier nog 3 dagen op het wachtbankje := Ik zal morgen even zien of ze op de hengst reageerd... Ben benieuwd

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 14:04

Muronia: Hier komt de DA 2 juni weer langs op te scannen. dus nog 2 weken :p

Kaboyo: Bijna voor jou!!! spannend!! Ik hoop echt voor jou dat ze in een keer drachtig is :) en dankje :9

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:30

kabayo: bij het belgisch arabisch paardenstamboek
Spannend, nog een paar dagen! Duimen voor ons beide.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 01:15

Vandaag met Jade naar de kliniek om op te voelen.
Ze zat precies tussen der cyclus in dus dinsdag weer scannen en evt hengstig spuiten.
Na de kliniek zijn we lekker samen met Hippie en een vriendin van me naar het bos geweest <3

Afbeelding
Afbeelding

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 06:54

Wat gaat iedereen hard hier, gefeliciteerd voor de drachtige merries.
En succes voor de gene die nog op het wachtbankje zitten.

De foetus van Hilde heeft een mooi kloppend hartje *\o/*
Nu maar heel lang wachten tot volgend jaar :D

Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:17

Anso bij ons is het ook 2 juni geworden. De scanster kon 3 juni niet, dus nou lopen we echt precies gelijk _O-

Jenny we hebben woensdagavond geïnsemineerd, donderdag reageerde ze nog wel wat op de ruin maar heeft ie ook al een trap van haar gekregen en gisteren was ze weer haar chagrijnige zelf en moest hij helemaal wegwezen. Ik had met de scanster afgesproken om haar gedrag goed te observeren ivm scan op eisprong maar dat was zo mooi duidelijk dat die scan echt niet nodig was. Dat ei is sowieso gesprongen, dus ik denk dat we echt net mooi voor of rond de eisprong hebben geïnsemineerd nu.

Elina nog 2 dagen, komt dichtbij nu, spannend!!

Happy_Hippie mooi dat je er ook weer bij bent. Nog zo'n anderhalve week tot de volgende hengstigheid dus. Die zou ik even afwachten voordat ik met hengstig spuiten begon.

Hennos wat fijn, gefeliciteerd! Nu kan je echt lang wachten :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:22

muronia: dan heb je mooi het juiste moment gepakt bij de laatste inseminatie! Succes op het wachtbankje.

happy hippie: het lijkt mij dat hengstigspuiten over een week niet echt meerwaarde heeft.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:43

Hennos gefeliciteerd! Wat een plaatje van een merrie <3

Claudia en anso sterkte met wachten tot 2 juni. Ik hoop op een positieve scan dan!

HappyHippie spannend! Ook lekker weer was het gisteren voor een bosrit :j

Jennyk ah bij het BAPS. Daar is Perry ook gekeurd :j

Nou, nog 2 dagen.. Net geschouwt bij de hengst die we hier nog hebben (een trekpaard) maar Zilver was ontzettend boos :+ Tot zover positief dus.. Spannend!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:54

Oooh wat veel goede berichten. Fijn iedereen, de mensen in de dagen, succes met wachten. En de mensen met pech, heel veel succes nog even. Wel vind ik de openingspost nog erg leeg met nog maar 2 merries erin.

Wij hadden, toen mijn merrie eindelijk besloot afstand te nemen van het gele lichaam, een ieniemienie ei. Ik ben, denk ik, een beetje verwend hoe het 2 jaar terug ging. Want het gaat nu wel wat stroever en moeizamer dan toen. Toen was de 4e keer scannen al voor dracht, nu hebben we nog niet eens een fatsoenlijk ei :D
We wachten “rustig” af tot dat ei gaat groeien.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:07

Sanet hier ook zoiets hoor. Vorig jaar 1 keer scannen op cyclus, 1 keer om te bepalen wanneer we moesten insemineren, 1 x insemineren, 1 keer scannen op eisprong en daarna drachtscan en klaar.

Dit jaar hebben we denk ik al 7 keer gescand en 4 x geïnsemineerd. Dat loopt toch even anders. Hopelijk zijn we nu wel zo klaar en jij ook.

Elina klinkt goed. Vanavond gewoon een flinke borrel nemen, morgen een kater en dan is het zo maandag _O-

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:21

Hannos gefeliciteerd met kloppend hart.

Hier ook nog wachten tot maandag op drachtscan.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:56

Muronia schreef:
Anso bij ons is het ook 2 juni geworden. De scanster kon 3 juni niet, dus nou lopen we echt precies gelijk _O-

Jenny we hebben woensdagavond geïnsemineerd, donderdag reageerde ze nog wel wat op de ruin maar heeft ie ook al een trap van haar gekregen en gisteren was ze weer haar chagrijnige zelf en moest hij helemaal wegwezen. Ik had met de scanster afgesproken om haar gedrag goed te observeren ivm scan op eisprong maar dat was zo mooi duidelijk dat die scan echt niet nodig was. Dat ei is sowieso gesprongen, dus ik denk dat we echt net mooi voor of rond de eisprong hebben geïnsemineerd nu.

Elina nog 2 dagen, komt dichtbij nu, spannend!!

Happy_Hippie mooi dat je er ook weer bij bent. Nog zo'n anderhalve week tot de volgende hengstigheid dus. Die zou ik even afwachten voordat ik met hengstig spuiten begon.

Hennos wat fijn, gefeliciteerd! Nu kan je echt lang wachten :)

Hmm waarom als het dan nog zon anderhalve week zou duren wilt onze da as. Dinsdag al checken ?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:57

Gefeliciteerd met de drachtigen!

Toch een heel deel ook met een positief gevoel, hopelijk deze rond ook allemaal dragend.
Wij gaan aankomende vrijdag scannen bij 1 merrie op dracht.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:03

Happy_Hippie schreef:
Hmm waarom als het dan nog zon anderhalve week zou duren wilt onze da as. Dinsdag al checken ?

Dat hangt maar net af wat je dierenarts bedoelt natuurlijk met halverwege.
Was er nog een geel lichaam te zien of werd er al een eitje gemaakt, maar nog erg klein? Of van beide precies niets?

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:03

muronia: hah dat is wel leuk toch? Kunnen we niet veel missen als ze beide drachtig zijn :+ .

Kaboyo: 2 dagen!!! hoelaat word ze gescand? Dat is al een goed teken zeg dat ze nog boos is op de hengst!

sanet: hier ook hoor. 2 Jaar geleden: 1x scannen op hengstigheid was toen niet hengstig dus direct hengstig gespoten 1x geinsemineerd (welliswaar na contole als ze klaar was) en daarna nog twee keer op haar drachtig + hartje. Deze keer al 1x voor haar cyclus in kaart te brengen en dan 5x voor we konden insemineren. Maar dan denk ik this voor het goede doel :P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:19

Hier komt de dierenarts aanstaande donderdag weer scannen. Mochten beide merries dan alsnog in ijskast modus zijn dan is het misschien het overwegen waard om ze hengstig te laten spuiten? Al ben ik er voorstander van om de natuur zijn werk te laten doen, maar ik wil ook niet knetterlaat een veulen. Als ze allebei in juni drachtig raken zou dat mooi zijn :=

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:38

Sanet schreef:
Oooh wat veel goede berichten. Fijn iedereen, de mensen in de dagen, succes met wachten. En de mensen met pech, heel veel succes nog even. Wel vind ik de openingspost nog erg leeg met nog maar 2 merries erin.

Wij hadden, toen mijn merrie eindelijk besloot afstand te nemen van het gele lichaam, een ieniemienie ei. Ik ben, denk ik, een beetje verwend hoe het 2 jaar terug ging. Want het gaat nu wel wat stroever en moeizamer dan toen. Toen was de 4e keer scannen al voor dracht, nu hebben we nog niet eens een fatsoenlijk ei :D
We wachten “rustig” af tot dat ei gaat groeien.

Goed dat je het benoemd, ik heb een PB gedaan dat Hilde ook bij de openingspost kan staan :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:41

HappyHippie als de da zegt dat ze halverwege haar cyclus zit nu (verdwijnend geel lichaam of trosje kleine eitjes waarvan nog niet 1 duidelijk begint te groeien) dan zou het nog zo'n week a anderhalf duren voordat ze zelf weer hengstig wordt. De cyclus is gemiddeld zo'n 3 weken. Dan zou ik dat afwachten of ze zelf hengstig wordt bedoelde ik. Als je een paar dagen ervoor hengstig spuit dan levert je dat maar een paar dagen winst op en sommige merries kunnen best heftig reageren op hengstig spuiten.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:18

Het wordt weer spannend dus voor een aantal!

Hennos gefeliciteerd met het kloppende hartje!

Pfff ik krijg bij tijd en wijlen helemaal de kriebels, als in: stel dat straks niks meer te zien is? Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij de WelshA had toen die drachtig was. Nou ja, laat het gaan laat het los?!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:53

Gefeliciteerd Hennos, zijn we elkaar weer precies misgelopen volgens mij. Tenminste ik was vanochtend op de kliniek om even bij de merrie te checken.

Ladonna, ohh die angst ken ik en is heel vermoeiend. Je kunt gewoon niks behalve afwachten en hopen. Ik hoop voor je mee.

Happiehippy denk dat ze misschien tot eisprong bedoelen? Hier beginnen ze vaak met de eerste keer scannen een week voor verwachte eisprong maar als het onzeker is wanneer de eisprong van de vorige keer was dan kan ik me voorstellen dat ze een paar dagen extra pakken voor het geval je een snelle merrie hebt.

Kabayo dat is vast positief, nog even twee dagen nagel bijten of er een kleine Perry zit.

Even bij onze merrie wezen kijken die stond lekker op de wei was net gescand. Wel mooi een hengstige baarmoeder maar de eitjes waren nog niet heel veel verder. Morgen werd ze weer gescand. Ze blijft het spannend houden.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:23

jazzejam schreef:
Gefeliciteerd Hennos, zijn we elkaar weer precies misgelopen volgens mij. Tenminste ik was vanochtend op de kliniek om even bij de merrie te checken.

Ladonna, ohh die angst ken ik en is heel vermoeiend. Je kunt gewoon niks behalve afwachten en hopen. Ik hoop voor je mee.

Happiehippy denk dat ze misschien tot eisprong bedoelen? Hier beginnen ze vaak met de eerste keer scannen een week voor verwachte eisprong maar als het onzeker is wanneer de eisprong van de vorige keer was dan kan ik me voorstellen dat ze een paar dagen extra pakken voor het geval je een snelle merrie hebt.

Kabayo dat is vast positief, nog even twee dagen nagel bijten of er een kleine Perry zit.

Even bij onze merrie wezen kijken die stond lekker op de wei was net gescand. Wel mooi een hengstige baarmoeder maar de eitjes waren nog niet heel veel verder. Morgen werd ze weer gescand. Ze blijft het spannend houden.

Ahh wat jammer, ik was er gistermiddag

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:42

Uuhm dit weet ik niet precies , is altijd veel informatie.

Ze zei dat ze er echt tussenin zit zegmaar (dus dat aankomende week een nieuwe cyclus zou moeten starten) dus er was echt niks zover ik begreep.
Ah vandaar dankjewel!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:48

Hennos gefeliciteerd met kloppend hartje !!