[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:46

Floripori ze is wel heeeeel gaaf!

Balko ik voel met je mee, ik heb hetzelfde voor :')

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:49

Gefeliciteerd Dwyne!

Balko ook gefeliciteerd!! Jammer van de stippen :+

Caresse07 wat een scheef uier haha! Mag nog wel wat meer gaan gebeuren inderdaad :D

Hier ook nog weinig te melden op dag 327.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:53

braaf kind is het AM! hier was dat iets meer een dingetje :')

Wat een leuk blesje heeft ze Balko! benieuwd hoe die er volgend jaar uit gaat zien!

floripori: die stipjes op de benen <3

Ze begint wel wat vorderingen te maken he Melissa1995! bijna veilig dan!

Ze heb ik er ook eentje staan caresse! inclusief scheef uier :')

Kan toch niet lang meer duren nu NobbitLotus

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:00

Joly vult mooi door..
Ze staat nu goed waar ze nu staat :j

Afbeelding

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:12

balko: wat een leukerd! Gefeliciteerd!

Vlekjes kunnen dus later komen bij appeloosa's, er was er een tijdje terug wel 1 die een veulen had met een appeloosa vlekken patroon, wie was dat ook alweer?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:20

Flori, ze is echt prachtig! <3

Melissa, wat een bijleespost! _/-\o_

Zo, dit was de mijne :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:46

Spannend voor sommigen!

Winston zo flink, zalig!

Scheve uiers geven ook vast lekkere melk! :+

Wpaard: fijn dat je er gelukkig bent en Joly ook!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 15:49

Oh gelukkig Luna, dan zijn we niet de enige met een leeg, scheef uier :')

Komt uiteindelijk vast goed allemaal :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:06

Caresse07 schreef:
Oh gelukkig Luna, dan zijn we niet de enige met een leeg, scheef uier :')

Komt uiteindelijk vast goed allemaal :D

Troost je caresse. Maria heeft ook een scheef uier nu :D . Zeg ze al een paar dagen dat ze ze even recht moet trekken, maar die woorden lijken nog niet binnen te komen. Je bent idd niet alleen!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:42

Balko gefeliciteerd *\o/*
Flori heel mooi die benen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:07

Melissa, spannend. Nog eventjes :)

Nibbit, Ja, ik maakte me vroeger niet zo druk. Maar ons laatste veulen is van voor internet/social media en lees en hoor zoveel nare dingen. Ik heb het eigenlijk echt een beetje gehad, omdat ik me de laatste 2 weken echt vreselijk veel zorgen maak.

Caresse, hier ook hele scheve tietjes. Trekt nu wel bij, nu ze vullen, maar ene kant wil wat kegelen en andere kant nog niet.

Wpaard, dat gaat snel opeens. Je pony zal wel haar rust vinden nu om zich voor te bereiden.

Hier lag mevrouw weer met haar moeder languit te slapen, incl erg hard snurken en droomt van achter haar baby aanrennen denk ik.

Andere vraag; Wanneer gooien jullie de wormenspuit erin. Ben bang dat ik te laat ben straks. Veearts zei; wachten tot ze melk schiet en ik wilde op uitgerekende datum doen, tenzij ze eerder tekenen heeft van aankomende bevalling.

Het is wel een stress dingetje voor haar. Wordt steeds beter, maar kon eerst niet goed aan hoofd en mond zitten, dus was steigeren. Gaat beter en steigeren zal ze wel niet meer kunnen, haha
Nu kunnen we alles goed aanraken en ook wel wat geven met enige rust en geduld. Haar mond is echt heel erg kapot geweest, groot litteken dwars over haar tong etc.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:16

superpony schreef:
Melissa, spannend. Nog eventjes :)

Nibbit, Ja, ik maakte me vroeger niet zo druk. Maar ons laatste veulen is van voor internet/social media en lees en hoor zoveel nare dingen. Ik heb het eigenlijk echt een beetje gehad, omdat ik me de laatste 2 weken echt vreselijk veel zorgen maak.

Caresse, hier ook hele scheve tietjes. Trekt nu wel bij, nu ze vullen, maar ene kant wil wat kegelen en andere kant nog niet.

Wpaard, dat gaat snel opeens. Je pony zal wel haar rust vinden nu om zich voor te bereiden.

Hier lag mevrouw weer met haar moeder languit te slapen, incl erg hard snurken en droomt van achter haar baby aanrennen denk ik.

Andere vraag; Wanneer gooien jullie de wormenspuit erin. Ben bang dat ik te laat ben straks. Veearts zei; wachten tot ze melk schiet en ik wilde op uitgerekende datum doen, tenzij ze eerder tekenen heeft van aankomende bevalling.

Het is wel een stress dingetje voor haar. Wordt steeds beter, maar kon eerst niet goed aan hoofd en mond zitten, dus was steigeren. Gaat beter en steigeren zal ze wel niet meer kunnen, haha
Nu kunnen we alles goed aanraken en ook wel wat geven met enige rust en geduld. Haar mond is echt heel erg kapot geweest, groot litteken dwars over haar tong etc.

Herkenbaar superpony! Mijn eigen pony heeft dat ook. Heeft mij aantal jaar terug half uur gekost om de wormenspuit überhaupt er in te krijgen (jaren terug heeft die een trauma rond de mond opgelopen door de eerste tandarts die ik voor hem liet komen), maar hij kwam zelfs letterlijk omhoog wanneer ik ook maar met de spuit in de buurt van zijn mond kwam. Heeft het nu af en toe nog, maar met rust en geduld is het ergste gedrag eruit en krijg ik het er met 5 minuten zo in.
Heftig zeg van dat litteken! Dan snap ik inderdaad dat je je afvraagt wanneer de beste keuze is. Je wilt ze niet onnodig stress geven. Was het sowieso niet standaard 2/3 weken voor bevalling dacht ik ergens gelezen te hebben?
Corrigeer mij als ik het mis heb.

En de stress/zorgen zijn herkenbaar ook! Hier ook. Probeer het los te laten, maar de stress en zorgen rondom de bevalling van Zoë en Maria blijven aanwezig. Hele opluchting straks als de veulentjes er naast staan. Komt vast goed bij jouw knappe merrie!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:28

Ik was te laat met ontwormen bij mn maiden. Die had ook geen melk of hars _O-
Die heb ik er na gedaan en veulen op 10 dagen gewoon

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:39

xYaartje schreef:
Herkenbaar superpony! Mijn eigen pony heeft dat ook. Heeft mij aantal jaar terug half uur gekost om de wormenspuit überhaupt er in te krijgen (jaren terug heeft die een trauma rond de mond opgelopen door de eerste tandarts die ik voor hem liet komen), maar hij kwam zelfs letterlijk omhoog wanneer ik ook maar met de spuit in de buurt van zijn mond kwam. Heeft het nu af en toe nog, maar met rust en geduld is het ergste gedrag eruit en krijg ik het er met 5 minuten zo in.
Heftig zeg van dat litteken! Dan snap ik inderdaad dat je je afvraagt wanneer de beste keuze is. Je wilt ze niet onnodig stress geven. Was het sowieso niet standaard 2/3 weken voor bevalling dacht ik ergens gelezen te hebben?
Corrigeer mij als ik het mis heb.

En de stress/zorgen zijn herkenbaar ook! Hier ook. Probeer het los te laten, maar de stress en zorgen rondom de bevalling van Zoë en Maria blijven aanwezig. Hele opluchting straks als de veulentjes er naast staan. Komt vast goed bij jouw knappe merrie!

Ze is echt heel lief hoor. Hoorde vooraf wel dat sommige mensen haar wat lastig vonden, maar dat zeggen mensen zo snel.
Toen we haar mond zagen, vonden we haar juist dubbel zo lief, dat ze ondanks de aangedane schade, nog zo lief is verder.
Maar goed, de eerste keer een wormenspuit stond ze rechtop. Krijg dat wel opgelost, net als ik haar oog moest zalven en ze dat de eerste 2 dagen deed. Maar zo met de dracht, wil ik het zonder stress en alle tijd hebben. Dus eigenlijk niet pas als ze melk schiet nog even snel snel.

Ben ook bij veel bevallingen geweest en ze ook wel zelf gedaan. Maar het is gewoon lang geleden en als je ouder wordt, lijkt het soms allemaal iets bewuster binnen te komen.
En wat ik zei; door social media oa hoor je ook zoveel nare dingen.

Cioccolato schreef:
Ik was te laat met ontwormen bij mn maiden. Die had ook geen melk of hars _O-
Die heb ik er na gedaan en veulen op 10 dagen gewoon

En het is goedgekomen :o

Ik vind op melk wachten iets te lang zelf, dus wacht nog even en anders vd week erin. Maar kan altijd te laat zijn natuurlijk.

Ze komt nu doorgaans niet meer omhoog bij dingen en denk ook niet dat ze dat nog kan :+ }>

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:44

Ik doe het op gevoel. Bij mn fokmerrie dus rond de 320 dagen, even afhankelijk van de tekenen.
Bij maidens is het altijd een gok. Ik heb ju verkeerd gegokt. Maar niemand had dat veulen al verwacht. Hij leeft nog. Tot nu toe worm vrij

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:38

Red dun merrieveulen! Zeer zware bevalling. Was er gelukkig net op tijd bij. Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:39

Gefeliciteerd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:39

Gefeliciteerd Knolselder! *\o/*

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:41

Gefeliciteerd!!

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:41

Gefeliciteerd!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:44

Gefeliciteerd Knolselder *\o/*

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:49

Gefeliciteerd knolselder, dat klinkt heftig.
Gelukkig waren jullie er op tijd bij!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:50

Gefeliciteerd!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:50

Gefeliciteerd Knolselder

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:59