Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
EllyC schreef:Hehe, plan is klaar (hoop ik). Laat nu die hengstigheid maar komen.
Pony gaat niet naar Duitsland of Drenthe.
Ik ga het zaad ophalen nadat DA bepaald heeft dat het ei er klaar voor is. Ze wordt dan zelfde avond geïnsemineerd.
Ze blijft dan paar dagen op kliniek staan (is wat makkelijker voor mij ivm lopende opdrchten) en 2 dagen na insemineren controleren ze voor de 1e x of het gelukt is om dan na 18 dagen wederom te controleren.
mooney schreef:EllyC schreef:Hehe, plan is klaar (hoop ik). Laat nu die hengstigheid maar komen.
Pony gaat niet naar Duitsland of Drenthe.
Ik ga het zaad ophalen nadat DA bepaald heeft dat het ei er klaar voor is. Ze wordt dan zelfde avond geïnsemineerd.
Ze blijft dan paar dagen op kliniek staan (is wat makkelijker voor mij ivm lopende opdrchten) en 2 dagen na insemineren controleren ze voor de 1e x of het gelukt is om dan na 18 dagen wederom te controleren.
Lukt dat bij jou? Toen ik informeerde was het de avond vantevoren bestellen en dan om 17.00 halen. Wij hebben meer dan 2 uur reistijd naar Drenthe dus dat ging hem niet worden.
Mijn ene merrie is ondertussen geinsemineerd naar wat voelt als heel veel hengsten wissels, de laatste moest nog binnen 24 uur omdat de hengst niet beschikbaar was voor 4 dagen. Nu wachten op de 18 dagen scan.
Haar dochter had nog geen ei zitten en heeft onregelmatige cyclus, dus daar zitten we nu te wachten op tekenen van hengstigheid.